![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
Bekijk resultaten enquête: Zonder Brussel? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
37 | 45,12% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
45 | 54,88% |
Aantal stemmers: 82. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#361 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Of trek jij de legitimiteit van het parlement misschien in twijfel? |
|
![]() |
![]() |
#362 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#363 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Je visie over Brussel en haar bewoners kan ik slechts bijtreden. Velen denken met 'vervlaamsen' nog steeds aan 'de blanke Vlaming'. Als je door bvb. Antwerpen rijdt, zullen vele van die blanke Vlamingen zeer grote ogen trekken. Want vele Antwerpenaren zijn niet meer blank. De meerderheid van de nieuwe schoolgaande jeugd zijn geen 'autochtone' Antwerpenaren meer. En toch zijn het Antwerpenaren, Nederlandssprekende Vlamingen... Zet een Antwerpse Turk samen met een Rotterdamse Turk, je zal zien dat zij zich tegenover elkaar gedragen als een Vlaming/Antwerpenaar tegenover een Nederlander/Rotterdammer. Vlaming zijn heeft niks te maken met 'blank' zijn. (Is Mosuse soms geen Vlaming ?) Heeft niks te maken met de 'afkomst'. (Is Bourgeois soms geen Vlaming ?) Maar heeft alles te maken met de taal die je spreekt en de bijhorende cultuur die er aan kleeft. Daarom vind ik dat Vlaanderen enkel maar te weinig inspanningen levert om in Brussel het scholennet drastisch in capaciteit op te krikken tot het aanbod voldoet aan de vraag. En ze zouden dan zelfs nog meer inspanningen moeten leveren. Ze zouden, door de kwaliteit van het onderwijs, door de openheid van geest, meer vraag kunnen creeren... Vlaanderen mist hier al jaren een enorme kans.... De bal ligt voor het open doel, en toch trapt Vlaanderen hem er niet in... Vlaanderen, word wijs, doe iets aan het Brussels onderwijs !
![]() |
#364 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#365 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik ben blij dat jij er bij bent. Dit is geen ironie. Vriendelijke groet, djimi
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#366 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind het dan toch wel vreemd dat er hier zo véél kinderen rondlopen, en tegelijk bijzonder jammer dat er zo weinig daarvan in het Nederlandstalig onderwijs terechtkomen.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
#367 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vriendelijke groet, djimi
|
![]() |
![]() |
#368 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het Nederlands is een officiële taal in België, met een volwaardig statuut, eigen pers, eigen onderwijs, eigen zenders, een plaats in het openbaar leven, enz. De Vlaamse cultuur kan zich volledig ontplooien. I.t.t. sommige landen vliegt een Vlaminge dus absoluut niet in de gevangenis om in het Nederlands gesproken te hebben. Honderd jaar geleden was dat misschien wel anders, maar ja, men kijkt eerst en vooral naar de HUIDIGE situatie. Op andere vlakken is het duidelijk dat Vlaanderen onderdrukt wordt, zoals de Copten in Egypte onderdrukt worden : geen deelname aan het politiek leven, geen recht op eigen politieke partijen, geen toegang tot het leger, tot de administratie, en daar uiteraard geen toegang tot de hoogste functies, een Vlaamse minister, daar wordt zelfs gewoon niet aan gedacht, enz, enz, enz. Neen, écht, Vlamingen worden onwaarschijnlijk onderdrukt. Ik spreek dan nog niet over hun erbarmelijke economische situatie, hé. En uiteraard is de onderdrukking van de Vlaming zo groot dat hij in Brussel (waar de Vlamingen politiek weinig betekenen op cijfermatig vlak) geen gegarandeerde vertegenwoordiging in het Parlement heeft, dat er geen pariteit is binnen de Brusselse regering, en dat er geen Vlaamse Brusselaar toegang heeft tot de Brusselse administratie. Ik kan ermee inkomen dat Vlamingen zich "onderdrukt" voelen op basis van de Belgische houding vroeger die, inderdaad, niet echt Nederlandsvriendelijk genoemd kon worden, en dat de Vlaming het "oneerlijk" vindt, dat hij deel uitmaakt van de meerderheid maar toch rekening moet houden met de Franstalige minderheid. Ik kan daar mee inkomen, ja... Maar om nu te gaan vertellen dat Vlamingen "onderdrukt" worden, dat gaat mijn verstand te boven, eerlijk gezegd. ![]()
![]() |
#369 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Ik denk inderdaad dat enig relativeringsvermogen aan beide kanten op zijn plaats zou zijn, maar de reeds 3 jaar durende impasse en ophitsingen (langs beide kanten) helpen de zaak nu ook weer niet vooruit. Of niet snel genoeg voor sommigen ('t is maar hoe je 't bekijkt) ![]() |
|
![]() |
![]() |
#370 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar ja, dit is nu eenmaal een Nederlandstalig forum, waardoor er meer over "Vlaanderen" gesproken wordt en de toon veeleer "anti-Franstalig" is. Spijtig eigenlijk dat er geen Franstalige gelijkaardig forum bestaat, ik zou daar waarschijnlijk als een "Flamand fasciste anti-francophone" bestempeld worden door veeleer de Franstalige zottigheden te relativeren. ![]()
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul. Laatst gewijzigd door Bad Attila : 22 september 2010 om 14:09. |
|
![]() |
![]() |
#371 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
#372 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
http://forums.lesoir.be/ http://www.lalibre.be/section/11/debats.html En naar goede patriotistische gewoonte worden interne kritieken daar inderdaad afgedaan als geuit door 'geïnfiltreerde flaminganten' of 'gebrainwashte nestbevuilers'. Dan is het hier toch leuker toeven, neen, zelfs als niet-persé-de-Vlaemsche-zaak-diendende-deelnemer? Laatst gewijzigd door Kawadude : 22 september 2010 om 14:32. |
|
![]() |
![]() |
#373 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op La Libre niet, maar daar komen niet al mijn berichten door.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
#374 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Je zou anders denken dat ze het begrip 'censuur' niet kennen, gezien wat er wel allemaal gepost kan worden (in 't bijzonder als reactie op artikels) over -en tegen- Vlamingen.
|
![]() |
![]() |
#375 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
#376 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#377 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Wees eens eerlijk en bekijk de situatie zoals ze is. De Franstaliegn die alle illegalme middelen gebruiken om nog steeds meer van onze grond te pikken bvb. Als je eens echt gaat grasduiden in wat ze uitspoken, dan moet je gewoon toegeven dat de franstalige politici allesbehalve eerlijk spel spelen. DAT gaat allemaal mee naar onze verdediging. Dat ZIJ maar eens aantonen waar WIJ hen onderdrukken ![]()
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
#378 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik ben tamelijk 'explosief' geboren ![]()
|
![]() |
![]() |
#379 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Eigenlijk zou ik ze er zelfs liefst helemaal niet bij hebben, en al zeker niet als hoofdstad. Wat mij betreft zou een vlaming toch wel de trots mogen hebben om als hoofdstad een stad te kiezen waar de taal van de vlamingen de voertaal is. Voor de verandering zouden we misschien eens een stad kunnen kiezen waar een doorsnee vlaming zich thuis kan voelen. Antwerpen lijkt me een mogelijkheid, maar ik zie ook andere steden in aanmerking komen (Gent bvb) of misschien zelfs een 'kleinere' vlaamse stad. Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 22 september 2010 om 20:59. |
|
![]() |
![]() |
#380 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |