Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Bekijk resultaten enquête: Zonder Brussel?
Ja 37 45,12%
Nee 45 54,88%
Aantal stemmers: 82. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 22 september 2010, 10:11   #361
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
waarom is Groot-Antwerpen of Groot-Gent géén gewest en Groot-Brussel wel?
Omdat het federale parlement met 2/3 van de stemmen heeft bepaald dat groot Brussel een gewest is. En bij mijn weten is dat voor groot Antwerpen niet gebeurt.
Of trek jij de legitimiteit van het parlement misschien in twijfel?
speurneus is offline  
Oud 22 september 2010, 10:14   #362
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Bruxelles sur Mer.
Maar dat klink goed
speurneus is offline  
Oud 22 september 2010, 10:32   #363
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Het spijt mij, Jazeker, het spijt mij werkelijk voor al die Vlamingen die ik graag heb, maar als "Vlaanderen" Brussel - waar het 6 miljoen keer méér dan flapdrollen als Maingain & C° récht op heeft - laat vallen omdat er och arme ook 'makakken' wonen en er inderdaad (dat zal ik niet ontkennen) nog een pak werk aan de winkel is om het een beetje presentabel te krijgen, dan wil ik met dat laffe nest onderkruipers niks - maar dan ook écht NIKS - meer te maken hebben.
Ik volg al een ruime tijd je bijdragen aan dit forum.

Je visie over Brussel en haar bewoners kan ik slechts bijtreden.

Velen denken met 'vervlaamsen' nog steeds aan 'de blanke Vlaming'.
Als je door bvb. Antwerpen rijdt, zullen vele van die blanke Vlamingen zeer grote ogen trekken. Want vele Antwerpenaren zijn niet meer blank. De meerderheid van de nieuwe schoolgaande jeugd zijn geen 'autochtone' Antwerpenaren meer. En toch zijn het Antwerpenaren, Nederlandssprekende Vlamingen... Zet een Antwerpse Turk samen met een Rotterdamse Turk, je zal zien dat zij zich tegenover elkaar gedragen als een Vlaming/Antwerpenaar tegenover een Nederlander/Rotterdammer.

Vlaming zijn heeft niks te maken met 'blank' zijn. (Is Mosuse soms geen Vlaming ?) Heeft niks te maken met de 'afkomst'. (Is Bourgeois soms geen Vlaming ?) Maar heeft alles te maken met de taal die je spreekt en de bijhorende cultuur die er aan kleeft.

Daarom vind ik dat Vlaanderen enkel maar te weinig inspanningen levert om in Brussel het scholennet drastisch in capaciteit op te krikken tot het aanbod voldoet aan de vraag. En ze zouden dan zelfs nog meer inspanningen moeten leveren. Ze zouden, door de kwaliteit van het onderwijs, door de openheid van geest, meer vraag kunnen creeren...

Vlaanderen mist hier al jaren een enorme kans....

De bal ligt voor het open doel, en toch trapt Vlaanderen hem er niet in...

Vlaanderen, word wijs, doe iets aan het Brussels onderwijs !
Oud 22 september 2010, 10:32   #364
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Deckers Bekijk bericht
De vraag is natuurlijk of dat 'gewest' er op een 'natuurlijke' manier is gekomen? Geografisch gezien behoort Brussel met zijn gemeenten geheel tot Vlaanderen. 'Wettelijk' en 'juridisch' is dit helaas een andere zaak. Moeten we het daar mee eens zijn? Daar gaat de discussie om lijkt me.
Juridisch kan Vlaanderen het statuut van Brussel niet wijzigen en op de Franstaligen moet je hiervoor zeker niet rekenen. Dus je zal er wel mee moeten leren leven.
speurneus is offline  
Oud 22 september 2010, 12:46   #365
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door job Bekijk bericht
Ik volg al een ruime tijd je bijdragen aan dit forum.

Je visie over Brussel en haar bewoners kan ik slechts bijtreden.

Velen denken met 'vervlaamsen' nog steeds aan 'de blanke Vlaming'.
Als je door bvb. Antwerpen rijdt, zullen vele van die blanke Vlamingen zeer grote ogen trekken. Want vele Antwerpenaren zijn niet meer blank. De meerderheid van de nieuwe schoolgaande jeugd zijn geen 'autochtone' Antwerpenaren meer. En toch zijn het Antwerpenaren, Nederlandssprekende Vlamingen... Zet een Antwerpse Turk samen met een Rotterdamse Turk, je zal zien dat zij zich tegenover elkaar gedragen als een Vlaming/Antwerpenaar tegenover een Nederlander/Rotterdammer.

Vlaming zijn heeft niks te maken met 'blank' zijn. (Is Mosuse soms geen Vlaming ?) Heeft niks te maken met de 'afkomst'. (Is Bourgeois soms geen Vlaming ?) Maar heeft alles te maken met de taal die je spreekt en de bijhorende cultuur die er aan kleeft.

Daarom vind ik dat Vlaanderen enkel maar te weinig inspanningen levert om in Brussel het scholennet drastisch in capaciteit op te krikken tot het aanbod voldoet aan de vraag. En ze zouden dan zelfs nog meer inspanningen moeten leveren. Ze zouden, door de kwaliteit van het onderwijs, door de openheid van geest, meer vraag kunnen creeren...

Vlaanderen mist hier al jaren een enorme kans....

De bal ligt voor het open doel, en toch trapt Vlaanderen hem er niet in...

Vlaanderen, word wijs, doe iets aan het Brussels onderwijs !
job,

ik ben blij dat jij er bij bent.

Dit is geen ironie.

Vriendelijke groet,

djimi

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 22 september 2010, 12:48   #366
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Djimi,

Als vrijgezel of koppel is Brussel goed te doen.
Ik heb er dan ook mooie jaren beleefd.
Probleem is namelijk: 4 kinderen, grote appartementen zijn qua huurprijs onbetaalbaar, laat staan er één kopen...
Ik vind het dan toch wel vreemd dat er hier zo véél kinderen rondlopen, en tegelijk bijzonder jammer dat er zo weinig daarvan in het Nederlandstalig onderwijs terechtkomen.

djimi is offline  
Oud 22 september 2010, 12:50   #367
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Beste djimi,

Vlaanderen en ik zijn helemaal niet bereid om Brussel op te geven, dus niet in berzrkerwoede ontsteken, de franstaligen hebben er voorlopig misschien de taalstrijd gewonnen, maar dat is géén blijvende zaak. Natuurlijk zal Frans, net als zoveel andere talen, deel blijven uitmaken van de rijkdom van Brussel, maar eens in Vlaamse handen zal ook het Nederlands daar floreren.

Ik heb het volste vertrouwen dat we Brussel kunnen behouden en helemaal terugwinnen. Het gekakel van burgemeesterke Maingain is gewoon racisme en expantiedrang, en toont eigenlijk hoe dom die man eigenlijk wel is.

Zijn gekakel is nat als dat van franstalig België dat "dreigt" naar Frankrijk te stappen, maar ze beseffen goed dat de knieval die ze moeten maken daar nog groter is dan die ze hier moeten maken. De politici krijgen een derderangsrolletje en alle privileges verdwijnen. Zie je dat al gebeuren?

Wel, net zo kakelt Maingain: "De Vlamingen zullen zwaar verlies lijden"
Sta me toe hier even hartelijk om te lachen. Hij gebruikt omgekeerde psychologie, want de verliezers zitten natuurlijk aan de andere kant, en stappen van een zekere welstand over in armoede. Of dachten ze van Wallonië meer te kunnen loskrijgen misschien?

En hij houdt dan ook maar één keer rekening met internationale rechtsregels wanneer hij zegt dat zonder corridor Brussel voor hen verloren is. Daar heeft hij 99% gelijk in. (die klootzak krijgt van mij nooit 100% gelijk )

EDIT: hoe ongelooflijk dom hij wel is, als iemand die internationaal recht toch een beetje zou moeten kennen: zijn publieke uitspraken over expansie zullen in het internationaal recht tégen hem en de zijnen gebruikt worden, want illegaal
Ik hoop dat je gelijk krijgt, Eddy. Echt.

Vriendelijke groet,

djimi

djimi is offline  
Oud 22 september 2010, 13:49   #368
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Wel, minder in de huidige context, maar ben je de jaren vergeten dat Frans en alleen Frans de voertaal was? Dat gaf hen de kans om heel Brussel te verfransen, en zo aan Vlaanderen te proberen onttrekken. Het is duidelijk dat ze daar nog mee bezig zijn.

Nog andere voorbeelden van onderdrukking: schooltje in komen. echt een mooi racistisch voorbeeld.

Gaan we talentellingen houden in de nationale openbare ambten? Er is geen enkele Franstalige minister voorbijgekomen zonder de taalwetgeving en de quota aan zijn laars te lappen. En dan ligt er nu ene te zeveren dat de crem het leger zou vervlaamsen. laten we ook daar eens gaan tellen

Wil jij nog materiaal om Vlaanderen te verdedigen? Nee zeker?
Ik moet eventjes denken aan volkeren die écht onderdrukt worden of waren in de wereld om tot de vaststelling te komen dat uw voorbeelden toch wel héééél erg zijn... Voor een beetje, ik zou nog gaan geloven dat Vlamingen de zwarten uit Zuid-Afrika zijn, of de Koerden uit Turkije...

Het Nederlands is een officiële taal in België, met een volwaardig statuut, eigen pers, eigen onderwijs, eigen zenders, een plaats in het openbaar leven, enz. De Vlaamse cultuur kan zich volledig ontplooien. I.t.t. sommige landen vliegt een Vlaminge dus absoluut niet in de gevangenis om in het Nederlands gesproken te hebben. Honderd jaar geleden was dat misschien wel anders, maar ja, men kijkt eerst en vooral naar de HUIDIGE situatie.

Op andere vlakken is het duidelijk dat Vlaanderen onderdrukt wordt, zoals de Copten in Egypte onderdrukt worden : geen deelname aan het politiek leven, geen recht op eigen politieke partijen, geen toegang tot het leger, tot de administratie, en daar uiteraard geen toegang tot de hoogste functies, een Vlaamse minister, daar wordt zelfs gewoon niet aan gedacht, enz, enz, enz. Neen, écht, Vlamingen worden onwaarschijnlijk onderdrukt.

Ik spreek dan nog niet over hun erbarmelijke economische situatie, hé. En uiteraard is de onderdrukking van de Vlaming zo groot dat hij in Brussel (waar de Vlamingen politiek weinig betekenen op cijfermatig vlak) geen gegarandeerde vertegenwoordiging in het Parlement heeft, dat er geen pariteit is binnen de Brusselse regering, en dat er geen Vlaamse Brusselaar toegang heeft tot de Brusselse administratie.

Ik kan ermee inkomen dat Vlamingen zich "onderdrukt" voelen op basis van de Belgische houding vroeger die, inderdaad, niet echt Nederlandsvriendelijk genoemd kon worden, en dat de Vlaming het "oneerlijk" vindt, dat hij deel uitmaakt van de meerderheid maar toch rekening moet houden met de Franstalige minderheid.
Ik kan daar mee inkomen, ja... Maar om nu te gaan vertellen dat Vlamingen "onderdrukt" worden, dat gaat mijn verstand te boven, eerlijk gezegd.
Oud 22 september 2010, 13:55   #369
Kawadude
Provinciaal Gedeputeerde

Kawadude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ik moet eventjes denken aan volkeren die écht onderdrukt worden of waren in de wereld om tot de vaststelling te komen dat uw voorbeelden toch wel héééél erg zijn... Voor een beetje, ik zou nog gaan geloven dat Vlamingen de zwarten uit Zuid-Afrika zijn, of de Koerden uit Turkije...
Om eerlijk te zijn, Bad Attila, zo denk ik er ook vaak over als ik op franstalige fora en blogs geconfronteerd wordt met het schenden van de meest elementaire universeel humanistische mensenrechten door de Vlamingen als het gaat om de Franstaligen in de Rand en BHV in het bijzonder.

Ik denk inderdaad dat enig relativeringsvermogen aan beide kanten op zijn plaats zou zijn, maar de reeds 3 jaar durende impasse en ophitsingen (langs beide kanten) helpen de zaak nu ook weer niet vooruit.

Of niet snel genoeg voor sommigen ('t is maar hoe je 't bekijkt)
Kawadude is offline  
Oud 22 september 2010, 14:09   #370
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kawadude Bekijk bericht
Om eerlijk te zijn, Bad Attila, zo denk ik er ook vaak over als ik op franstalige fora en blogs geconfronteerd wordt met het schenden van de meest elementaire universeel humanistische mensenrechten door de Vlamingen als het gaat om de Franstaligen in de Rand en BHV in het bijzonder.

Ik denk inderdaad dat enig relativeringsvermogen aan beide kanten op zijn plaats zou zijn, maar de reeds 3 jaar durende impasse en ophitsingen (langs beide kanten) helpen de zaak nu ook weer niet vooruit.

Of niet snel genoeg voor sommigen ('t is maar hoe je 't bekijkt)
Volledig mee eens hoor...
Maar ja, dit is nu eenmaal een Nederlandstalig forum, waardoor er meer over "Vlaanderen" gesproken wordt en de toon veeleer "anti-Franstalig" is.
Spijtig eigenlijk dat er geen Franstalige gelijkaardig forum bestaat, ik zou daar waarschijnlijk als een "Flamand fasciste anti-francophone" bestempeld worden door veeleer de Franstalige zottigheden te relativeren.

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 22 september 2010 om 14:09.
Bad Attila is offline  
Oud 22 september 2010, 14:16   #371
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...
Spijtig eigenlijk dat er geen Franstalige gelijkaardig forum bestaat, ik zou daar waarschijnlijk als een "Flamand fasciste anti-francophone" bestempeld worden door veeleer de Franstalige zottigheden te relativeren.
Dat zou zeer zeker het geval zijn als je het zelfde pseudoniem zou gebruiken, Bad Attila

djimi is offline  
Oud 22 september 2010, 14:25   #372
Kawadude
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Volledig mee eens hoor...
Maar ja, dit is nu eenmaal een Nederlandstalig forum, waardoor er meer over "Vlaanderen" gesproken wordt en de toon veeleer "anti-Franstalig" is.
Tja, een gelijkaardig specifiek "anti-Vlaams" forum bestaat misschien niet, maar volgende fora zijn het ondertussen wel enigszins geworden:

http://forums.lesoir.be/
http://www.lalibre.be/section/11/debats.html

En naar goede patriotistische gewoonte worden interne kritieken daar inderdaad afgedaan als geuit door 'geïnfiltreerde flaminganten' of 'gebrainwashte nestbevuilers'.

Dan is het hier toch leuker toeven, neen, zelfs als niet-persé-de-Vlaemsche-zaak-diendende-deelnemer?

Laatst gewijzigd door Kawadude : 22 september 2010 om 14:32.
Kawadude is offline  
Oud 22 september 2010, 14:55   #373
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kawadude Bekijk bericht
Tja, een gelijkaardig specifiek "anti-Vlaams" forum bestaat misschien niet, maar volgende fora zijn het ondertussen wel enigszins geworden:

http://forums.lesoir.be/
http://www.lalibre.be/section/11/debats.html

En naar goede patriotistische gewoonte worden interne kritieken daar inderdaad afgedaan als geuit door 'geïnfiltreerde flaminganten' of 'gebrainwashte nestbevuilers'.

Dan is het hier toch leuker toeven, neen, zelfs als niet-persé-de-Vlaemsche-zaak-diendende-deelnemer?
Op Lesoir ben ik al lange tijd geband.

Op La Libre niet, maar daar komen niet al mijn berichten door.
Oud 22 september 2010, 15:11   #374
Kawadude
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Op Lesoir ben ik al lange tijd geband.

Op La Libre niet, maar daar komen niet al mijn berichten door.
Je zou anders denken dat ze het begrip 'censuur' niet kennen, gezien wat er wel allemaal gepost kan worden (in 't bijzonder als reactie op artikels) over -en tegen- Vlamingen.
Kawadude is offline  
Oud 22 september 2010, 15:56   #375
Thomas VDB
Partijlid

Thomas VDB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben zo'n gek

Was ik tegelijkertijd ook maar massaal
Helaas zijn wij Vlamingen (de meesten althans) niet zo vurig als de Basken of de Schotten ...
Thomas VDB is offline  
Oud 22 september 2010, 15:57   #376
Thomas VDB
Partijlid

Thomas VDB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn leerlingen van de 4e klas (gemiddelde leeftijd 15 jaar) staan er op dat ik de héle tijd Nederlands spreek, zelfs als ik iets ingewikkeld moet uitleggen (spraakkunst, bijvoorbeeld).

Als ik merk dat ze iets écht niet snappen en daarom naar het Frans overschakel, klinkt er luid protest vanwege diegenen die AB-SO-LUUT het Nederlands onder de knie willen krijgen (en dat is in dit klasje een grote meerderheid).

OK, ik geef toe, het gaat slechts om een segment van de (jonge, én allochtone) bevolking van Brussel, maar wat me in dezen hoopgevend lijkt, is dat het gaat om de toekomstige 'elite' van deze stad, de 'voortrekkers', de 'avant-garde'.

De Vlamingen doen er veel beter aan voet bij stuk te houden, en in te spelen op het respect dat nogal wat allochtonen voor 'winnaars' kunnen opbrengen.

Brussel nú laten vallen is i.m.o. een blunder, een flater, een fout, een kemel, een misstap, een stommiteit, ... van formaat.

Vergeet niet dat

1. de generatie van Maingain, Moureaux, Picqué en C° hoe dan ook (véél) dichter bij het graf dan bij de wieg staat

en

2. de 'allochtonen' alhier in steeds grotere aantallen beseffen dat een goede kennis van het Nederlands een noodzakelijke voorwaarde is om te ontsnappen aan de ellende waartoe ze veroordeeld lijken.

Zoals ik al verschillende keren heb gemeld:

het volstaat dat een goede 50.000 ondernemende 'leeuwen' de Vlaamse verkavelingen laten voor wat ze zijn, en zich (met hun gezinnen) hier - bij voorkeur in het Centrum - komen vestigen, en stemmen.
Op die manier kan een Vlaamse 'olievlek' tot stand komen, en die zal zich onstuitbaar over de rest van het Hoofdstedelijk Gewest verspreiden.

50.000 durvers, 'helden', koppigaards, lefgozers, 'pioniers', ... die de stad 'van binnen uit' weer leefbaar willen maken, veel meer dan dat is niet nodig.

Om het met de woorden van mevrouw ik-weet-niet-meer-wie-en-dat-kan-me-niet-schelen te zeggen: de Vlaamse 'schimmel' moet de boel hier 'overwoekeren', al was het maar om diezelfde mevrouw groen van nijd te doen uitslaan.

Het is hier nog altijd JOUW hoofdstad, hé. Kom die toch opeisen, verdomme!
Dat zijn bemoedigende woorden ... Het deed deugd om nog eens een klein positief nieuwtje uit Brussel te horen.
Thomas VDB is offline  
Oud 22 september 2010, 17:03   #377
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het Nederlands is een officiële taal in België, met een volwaardig statuut, eigen pers, eigen onderwijs, eigen zenders, een plaats in het openbaar leven, enz. De Vlaamse cultuur kan zich volledig ontplooien. I.t.t. sommige landen vliegt een Vlaminge dus absoluut niet in de gevangenis om in het Nederlands gesproken te hebben. Honderd jaar geleden was dat misschien wel anders, maar ja, men kijkt eerst en vooral naar de HUIDIGE situatie.

Op andere vlakken is het duidelijk dat Vlaanderen onderdrukt wordt, zoals de Copten in Egypte onderdrukt worden : geen deelname aan het politiek leven, geen recht op eigen politieke partijen, geen toegang tot het leger, tot de administratie, en daar uiteraard geen toegang tot de hoogste functies, een Vlaamse minister, daar wordt zelfs gewoon niet aan gedacht, enz, enz, enz. Neen, écht, Vlamingen worden onwaarschijnlijk onderdrukt.

Ik spreek dan nog niet over hun erbarmelijke economische situatie, hé. En uiteraard is de onderdrukking van de Vlaming zo groot dat hij in Brussel (waar de Vlamingen politiek weinig betekenen op cijfermatig vlak) geen gegarandeerde vertegenwoordiging in het Parlement heeft, dat er geen pariteit is binnen de Brusselse regering, en dat er geen Vlaamse Brusselaar toegang heeft tot de Brusselse administratie.

Ik kan ermee inkomen dat Vlamingen zich "onderdrukt" voelen op basis van de Belgische houding vroeger die, inderdaad, niet echt Nederlandsvriendelijk genoemd kon worden, en dat de Vlaming het "oneerlijk" vindt, dat hij deel uitmaakt van de meerderheid maar toch rekening moet houden met de Franstalige minderheid.
Ik kan daar mee inkomen, ja... Maar om nu te gaan vertellen dat Vlamingen "onderdrukt" worden, dat gaat mijn verstand te boven, eerlijk gezegd.
Je haalt een en ander aan bij wijze van overdrijven, maar dat doet niks af van onze onderdrukking. Ik zie nog altijd geen echt antwoord. Maar tja, het gaat je verstand te boven he (lol, ik kon het ni laten )

Wees eens eerlijk en bekijk de situatie zoals ze is. De Franstaliegn die alle illegalme middelen gebruiken om nog steeds meer van onze grond te pikken bvb. Als je eens echt gaat grasduiden in wat ze uitspoken, dan moet je gewoon toegeven dat de franstalige politici allesbehalve eerlijk spel spelen. DAT gaat allemaal mee naar onze verdediging. Dat ZIJ maar eens aantonen waar WIJ hen onderdrukken
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 22 september 2010, 18:49   #378
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas VDB Bekijk bericht
Helaas zijn wij Vlamingen (de meesten althans) niet zo vurig als de Basken of de Schotten ...
Ik ben dan ook - om verschillende redenen - héél blij dat er toch wel wat druppels mediterraan bloed door mijn aderen stromen

Ik ben tamelijk 'explosief' geboren

djimi is offline  
Oud 22 september 2010, 20:58   #379
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
Brussel erbij!
geen corridor = Wallonië Brussel kwijt!
en steden hebben geen zelfbeschikkingsrecht.
Ik zou goede relaties met Brussel nastreven, onze economische belangen gegarandeerd willen zien en zien dat de rechten van de brusselse vlamingen gerespecteerd worden, maar verder hoeft de stad er voor mij niet bij.

Eigenlijk zou ik ze er zelfs liefst helemaal niet bij hebben, en al zeker niet als hoofdstad. Wat mij betreft zou een vlaming toch wel de trots mogen hebben om als hoofdstad een stad te kiezen waar de taal van de vlamingen de voertaal is.

Voor de verandering zouden we misschien eens een stad kunnen kiezen waar een doorsnee vlaming zich thuis kan voelen. Antwerpen lijkt me een mogelijkheid, maar ik zie ook andere steden in aanmerking komen (Gent bvb) of misschien zelfs een 'kleinere' vlaamse stad.

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 22 september 2010 om 20:59.
Rr00ttt is offline  
Oud 22 september 2010, 21:12   #380
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Ik zou goede relaties met Brussel nastreven, onze economische belangen gegarandeerd willen zien en zien dat de rechten van de brusselse vlamingen gerespecteerd worden, maar verder hoeft de stad er voor mij niet bij.

Eigenlijk zou ik ze er zelfs liefst helemaal niet bij hebben, en al zeker niet als hoofdstad. Wat mij betreft zou een vlaming toch wel de trots mogen hebben om als hoofdstad een stad te kiezen waar de taal van de vlamingen de voertaal is.

Voor de verandering zouden we misschien eens een stad kunnen kiezen waar een doorsnee vlaming zich thuis kan voelen. Antwerpen lijkt me een mogelijkheid, maar ik zie ook andere steden in aanmerking komen (Gent bvb) of misschien zelfs een 'kleinere' vlaamse stad.
Ergens in het midden van alles, en nee het hoeft niet Antwerpen te zijn. Boom of willebroek bvb Ook makkelijk bereikbaar. Of ergens vooraan in Limburg, aangezien daar de werkloosheid het hoogst is? Zou niet slecht zijn voor de verandering, maar minder centraal natuurlijk.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be