![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#361 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nog meer geld voor integratie? Nog meer geld voor het pamperen? Nog meer .... Integreren doe je op een heel andere manier dan deze waarop de meesten onder jullie nu bezig zijn. Integreren is je aanpassen aan de wetten van het gastland en niet jouw wetten opdringen aan het gastland.
![]() |
![]() |
#362 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#363 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#364 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#365 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#366 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#367 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bron? Bewijzen?
![]() |
![]() |
#368 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je leest regelmatig in de kranten over jongeren, (16 - 17 jaar) van allochtone afkomst, die de straten onveilig maken. Schuld van de bedrijfsleiders en de interimkantoren zeker?
![]() |
![]() |
#369 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nee hij schrijft gewoon waar het op neer komt. Maar als het niet in uw kraam past ......
![]() |
![]() |
#370 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik heb wel met je te doen dat je in het dagelijks leven met mannen als 'porpo' te maken hebt. Het maakt zowel het één (Europese zijn) als het ander (Marokkaanse zijn) er niet makkelijker op. Ken je het boek 'Couscous op zondag' van Khadija Arib? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#371 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Heb je de posts gelezen die ik citeerde? Waar lees jij dat het zou verboden zijn? Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#372 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zijn jongeren die iets wilden maken van hun leven. Er zij er bij die eens een jaartje overgedeaan hebben, er zijn erbij die er regelmatig de brui aan wilden geven. Toch hebben deze jongeren doorgebeten en de meesten onder hen hebben reeds werk.
![]() |
![]() |
#373 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens, iets wat voor u "racisme" is ,is voor iemand anders niets meer dan "een correcte weergave van de werkelijkheid". Ik blijk erbij: als je nog eens iemand uitmaakt voor racist, dan ga ik dat melden. Eens zien hoelang je je spelletje dan nog gaat spelen. ![]() Nog een prettige dag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#374 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben bedrijfsleider en ik moet een lasser aanwerven. Ik heb de keuze tussen: - een jongere met een diploma lassen en een reeks attesten. - een jongere met niets. De eerste kan ik vanaf dag 1 inzetten in mijn werkplaats. De tweede moet ik een opleiding van minimum 7 weken laten volgen, ik moet de keuringsfirma inschakelen om de lassen te laten controleren (attesten), ik moet ..... Wie gaat mij hiervoor betalen? Ofwel moet ik de opleiding extern laten doen ofwel moet ik zelf iemand vrijmaken om de "nieuwe" op te leiden. Wie zal ik kiezen denk je?
![]() |
![]() |
#375 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je moet wel alles lezen wat Mambo schrijft hé.
![]() |
![]() |
#376 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
En racistische uitspraken zijn niet tegen de wet en dus toegestaan op het forum. Citaat:
Waarom zouden we vreemdelingen aanpakken voor jobkes waarvoor we zelf volk genoeg hebben?is overduidelijk racistisch "Volgens de Conventies van de Verenigde Naties betekent raciale discriminatie "elk onderscheid, uitsluiting, beperking of voorkeur gebaseerd op ras, huidskleur, afstamming, of nationale of etnische oorsprong die het doel of effect heeft van opheffing of aantasting van erkenning, genieting of uitoefening, op basis van gelijkwaardigheid, van mensenrechten, en fundamentele vrijheden in het politieke, economische, sociale, culturele of enig ander veld van het openbare leven" Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#377 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#378 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#379 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik leg het graag nog eens uit, speciaal voor jou. Iedere werkgever mag perfect eisen dat de interimkantoren enkel kandidaten selecteren die een bepaald diploma hebben, perfect Nederlands spreken, een bepaalde werk-attitude hebben. Wat wel verboden is, is eisen dat er geen allochtonen of geen vrouwen of geen andersvaliden of geen ouderen worden doorgestuurd als kandidaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#380 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iets wat voor u "racistisch" is, is voor iemand anders "een correcte weergave van de werkelijkheid" In dit geval is de werkelijkheid : slecht betaalde jobs raken moeilijk ingevuld en voor goed betaalde zijn er genoeg Belgen kandidaat. Dus : voor die slecht betaalde jobs in te vullen moeten we importeren, voor de andere niet. . Djezes. ![]() Laatst gewijzigd door Pericles : 26 september 2010 om 18:21. |
|
![]() |
![]() |