Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 september 2010, 17:43   #361
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht
Neen, men moet iedereen aanpakken,

Interims en bedrijven, wanneer bedrijven zien, dat al de interims de wet toepassen, dan zullen de bedrijven inzien dat het geen zin meer heeft om nog te discrimineren

Ik pleit ook voor een kliklijn, om zodoende de klanten die zich te goed doen aan racisme en discriminatie, dezen actief op te sporen, vervolgen, of een minnelijke schikking aanbieden, om een voorbeeld te stellen

En ook indien de interims bij de kraag gevat worden, om dezen ook te vervolgen, te pluimen, hun inkomsten gebruiken voor integratieprojecten

Beste mensen, oproep aan autochtonen, wanneer gaan jullie dit begrijpen?

Indien jullie de "allochtonen" willen assimileren dan dienen jullie hen niet te "discrimineren",

Elk interim dat geld verdient aan zulke praktijken is gelijk aan Nike dat geld verdient door kinderarbeid of zoals iemand die "bloeddiamanten" verkoopt

Ik vrees zelfs dat er bloed hangt aan de handen van de Interims

Nog meer geld voor integratie?
Nog meer geld voor het pamperen?
Nog meer ....

Integreren doe je op een heel andere manier dan deze waarop de meesten onder jullie nu bezig zijn.

Integreren is je aanpassen aan de wetten van het gastland en niet jouw wetten opdringen aan het gastland.
Oud 26 september 2010, 17:43   #362
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
Gelukkig, inderdaad!
Is die thesis ergens te vinden? Klinkt interessant!
Ik heb er een tijd terug in De Standaard iets over gelezen.
Ik had zijn naam in mijn agenda genoteerd.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2010, 17:44   #363
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Beste vriend je vergelijkt "appelen" met "peren"

In Belgie is iedereen gelijk voor de wet, er is vrijheid van godsdienst en vrijheid van mening enz...

Een multiculturele samenleving moet tot z'n recht komen.

Het is algemeen bekend dat de multiculturele samenleving de sterkste samenlevingen zijn.
Je vergeet dat de modale belg daar niet om gevraagd heeft. Jullie zijn naar hier gekomen, jullie zijn de gasten.
Oud 26 september 2010, 17:46   #364
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen weeral je begrijp het niet, een allochtoonse en autochtoonse jongeman, een stevige gozer, die in de fleur van zijn leven, die alles heeft om te werken, ik vind dat zo'n gozer het recht heeft om te gaan werken, ongeacht diploma of niet diploma, er zijn genoeg jobs, zoals lasser, technieker, alle soorten jobs, waar je niet voor hoeft te studeren, belgie heeft jonge stevige mannen nodig, deze maatschappij dat Belgie heet, heeft stevige, harde werkers nodig, men dient zich niet enkel op een diploma te concentreren,

Wilt een jongeman werken? Ja, wil je volhouden JA, Wees welkom, zo moet je denken

Waar is de tijd gebleven dat "Jonge harde mannen" geapprecieerd werden
Een lasser zonder diploma????
Oud 26 september 2010, 17:46   #365
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Je vergeet dat de modale belg daar niet om gevraagd heeft. Jullie zijn naar hier gekomen, jullie zijn de gasten.
Zeg Guido, geen lidkaart van het VB hebben? Ge zijt verdorie nog straffer dan ik.
Oud 26 september 2010, 17:48   #366
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan vrees ik dat je moet verhuizen naar een racistisch land, zoals Zimbabwe, je zal goeie vrienden zijn met Mugabe, (buiten de huidskleur natuurlijk)

Of je kan verhuizen naar Zuid-Afrika, aah sorry de apartheid is afgeschaft, beste gast, je bent blijven hangen,

Je moet weten dat jouw wil ondergeschikt is aan de wet. Wat jij wil doen voor jouw bedrijf interesseert de wet niet, wet is wet, jij moet de wet respecteren, en in dit land is het onwettig om iemand te discrimineren bij het aannemen van iemand in jouw bedrijf

daarom ik pleit ook voor het maken van een lijst, met ondertekening van elke bedrijf, een lijst dat gepubliceerd wordt in het Staatsblad en andere bladen, een lijst met bedrijven die een verbintenis moeten aangaan,dat zij nooit zullen discrimineren en die lijst moet toegankelijk zijn in de bedrijfswereld, zodat bedrijven die deze lijst niet ondertekend hebben zodat zij daar economische nadelen van gaan ondervinden
We kunnen ook gaan naar het land waar jij vanaf komt en daar dezelfde eisen stellen die jullie hier stellen.
Oud 26 september 2010, 17:48   #367
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Aaah zo, hoe zit het dan met die talloze vertegenwoordigers, die talloze mensen die hoge jobs doen maar die hebben geen diploma?

Bron?
Bewijzen?
Oud 26 september 2010, 17:51   #368
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Omdat zij niet aangenomen worden zijn zij de straten onveilig gaan maken, maar soit geef mij liever zo iemand dan een pedofiel die het leven kapotgemaakt van vele andere mannen
De schoolplicht is hier tot 18 jaar.
Je leest regelmatig in de kranten over jongeren, (16 - 17 jaar) van allochtone afkomst, die de straten onveilig maken. Schuld van de bedrijfsleiders en de interimkantoren zeker?
Oud 26 september 2010, 17:53   #369
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Weeral je vergelijkt appelen met peren

Voor mij een bedrijf dat discrimineert die is voor mij geen haar beter dan een maffia-organisatie

Nee hij schrijft gewoon waar het op neer komt.
Maar als het niet in uw kraam past ......
Oud 26 september 2010, 17:53   #370
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Eigenlijk wel.

In dit land bezien ze u als een 'vreemdeling' en gaat ge naar uw land van herkomst dan is het ook vantzelfde. Daar bezien ze u als 'een Europese'. Nou ja, daar moet ge dan mee leren leven hé en vaak maken de mensen de keuze tussen beide nationaliteiten (iets dat ik nooit zou doen).
Gewoon blijven doorgaan zoals je doet. Loyaliteit kun je toch niet kopen, ook niet met een papiertje.

Ik heb wel met je te doen dat je in het dagelijks leven met mannen als 'porpo' te maken hebt. Het maakt zowel het één (Europese zijn) als het ander (Marokkaanse zijn) er niet makkelijker op.

Ken je het boek 'Couscous op zondag' van Khadija Arib?
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2010, 17:54   #371
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Tja, het zou er nog aan mankeren dat "denken dat je beter zijt dan iemand anders" vervolgd zou moeten worden.
Racistische uitspraken zijn nog steeds verboden op dit forum (wat valt onder de racismewet) , wat valt onder de "vrije meningsuiting " niet.
Iets wat niet onder de toepassing van de wet valt is trouwens geen racisme in de juridische betekenis van het woord.

Trouwens recent is er nog een doctoraatsthesis verschenen van een zekere Jochum Vlielink over de racismewet. Zijn conclusie was dat de wet te ruim geïnterpreteerd wordt en dat ze zelfs daardoor ongrondwettelijk is.
Neen racistische uitspraken zijn niet verboden op dit forum; en vallen niet onder de racismewet.
Heb je de posts gelezen die ik citeerde?
Waar lees jij dat het zou verboden zijn?

Citaat:
Ik neem aan dat u graag iedereen zou willen muilkorven en misschien wel voorstander bent van de invoering van een soort gedachtenpolitie, maar ja, daarvoor staat gelukkig de democratie in de weg.
Wat heb jij gelezen dat jij aanneemt dat ik graag iedereen zou willen muilkorven en misschien wel voorstander ben van de invoering van een soort gedachtenpolitie?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2010, 17:59   #372
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je hebt mensen die niet graag studeren en je hebt mensen die graag studeren.

Vroeger had je "de mensen van het pen" en had je "de mensen van het zwaard"

Je hebt sommige mensen die niet willen studeren, dus voor deze mensen moet een ander alternatief gezocht worden, ik heb het nu over mensen die met hun handen willen werken, waarom moet nu voor alles een diploma komen, nu moet iedereen achter de schoolbanken zitten, studeren wordt aan alles gekoppeld, indien een persoon over de nodige gezondheid beschikt, dan moet hij aangenomen worden,

Ik vind indien een individu of hij nu allochtoon of autochtoon is, indien hij wenst een job te doen, ik heb het wel over een industriele job, een arbeidersjob, en indien hij het gewoonweg niet kan verdragen om in een klas te zitten, en indien hij gewoonweg niet gemaakt is te studeren, dan kan hij "on the job" studeren, op de werkvloer zelf, da's veel plezanter voor hem, en hij zal misschien zelfs productiever zijn, je kan het vergelijken met een stage of zo
Mensen die niet (graag) (kunnen) studeren studeren bestaan er zeker. Ik ken zelfs redelijk veel jongeren die met dat probleem van niet kunnen leren worstelen. Bijna al deze jongeren hebben een diploma op zak, ze hebben beroepsonderwijs gevolgd tot en met het zevende jaar. Ze zijn nu volwaardige lasser (6 �* 7 attesten), garagist, technieker, schrijnwerker, .....
Het zijn jongeren die iets wilden maken van hun leven. Er zij er bij die eens een jaartje overgedeaan hebben, er zijn erbij die er regelmatig de brui aan wilden geven. Toch hebben deze jongeren doorgebeten en de meesten onder hen hebben reeds werk.
Oud 26 september 2010, 18:00   #373
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Neen racistische uitspraken zijn niet verboden op dit forum; en vallen niet onder de racismewet.
Heb je de posts gelezen die ik citeerde?
Waar lees jij dat het zou verboden zijn?

Wat heb jij gelezen dat jij aanneemt dat ik graag iedereen zou willen muilkorven en misschien wel voorstander ben van de invoering van een soort gedachtenpolitie?
Meisje. De moderatie waakt er over of uitspraken al dan niet in strijd zijn met de racismewet. De rest behoort tot de sfeer van de vrije meningsuiting.
Trouwens, iets wat voor u "racisme" is ,is voor iemand anders niets meer dan "een correcte weergave van de werkelijkheid".
Ik blijk erbij: als je nog eens iemand uitmaakt voor racist, dan ga ik dat melden. Eens zien hoelang je je spelletje dan nog gaat spelen.
Nog een prettige dag.
Oud 26 september 2010, 18:06   #374
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je kan het niet begrijpen

De maatschappij bestaat uit bediendes = de mensen van het pen.

een ander deel bestaat uit arbeiders = de mensen van het zwaard

Die arbeiders kunnen ondervedeeld worden in mensen die willen en kunnen studeren en die daar niets op tegen hebben

Verder heb je mensen die totaal niet willen studeren, die een soort fobie en allergie hebben voor klassen, en boeken en examens, deze mensen moeten de mogelijkheid hebben om op een andere manier kennis te vergaren door bijvoorbeeld "on the floor" zelf alles te leren om dan beoordeeld te worden.
Stel:
Ik ben bedrijfsleider en ik moet een lasser aanwerven.
Ik heb de keuze tussen:
- een jongere met een diploma lassen en een reeks attesten.
- een jongere met niets.
De eerste kan ik vanaf dag 1 inzetten in mijn werkplaats.
De tweede moet ik een opleiding van minimum 7 weken laten volgen, ik moet de keuringsfirma inschakelen om de lassen te laten controleren (attesten), ik moet ..... Wie gaat mij hiervoor betalen? Ofwel moet ik de opleiding extern laten doen ofwel moet ik zelf iemand vrijmaken om de "nieuwe" op te leiden.

Wie zal ik kiezen denk je?
Oud 26 september 2010, 18:11   #375
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uitstekend verwoord :diploma fetisj.

Bedrijven gebruiken te pas en te onpas die diploma gedoe, je hebt sommige mensen die gewoon er niets aan kunnen doen dat zij geen diploma hebben, zij zijn niet gemaakt om te studeren

Je moet wel alles lezen wat Mambo schrijft hé.
Oud 26 september 2010, 18:11   #376
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Meisje. De moderatie waakt er over of uitspraken al dan niet in strijd zijn met de racismewet. De rest behoort tot de sfeer van de vrije meningsuiting.
Dat probeer ik je al de hele tijd duidelijk te maken.
En racistische uitspraken zijn niet tegen de wet en dus toegestaan op het forum.

Citaat:
Trouwens, iets wat voor u "racisme" is ,is voor iemand anders niets meer dan "een correcte weergave van de werkelijkheid".
Deze uitspraak
Waarom zouden we vreemdelingen aanpakken voor jobkes waarvoor we zelf volk genoeg hebben?
Voor jobkes waarvoor een normale Belg zijn gat niet opheft, omdat deze ofwel te weinig betaald zijn, ofwel te gevaarlijk zijn. Daar zijn vreemdeling goed voor. Maar voor de rest, daar hebben we zelf al volk voor.
is overduidelijk racistisch
"Volgens de Conventies van de Verenigde Naties betekent raciale discriminatie "elk onderscheid, uitsluiting, beperking of voorkeur gebaseerd op ras, huidskleur, afstamming, of nationale of etnische oorsprong die het doel of effect heeft van opheffing of aantasting van erkenning, genieting of uitoefening, op basis van gelijkwaardigheid, van mensenrechten, en fundamentele vrijheden in het politieke, economische, sociale, culturele of enig ander veld van het openbare leven"
Citaat:
Ik blijk erbij: als je nog eens iemand uitmaakt voor racist, dan ga ik dat melden. Eens zien hoelang je je spelletje dan nog gaat spelen.
Nog een prettige dag.
Meld gerust wanneer ik iemand uitmaak voor racist. Ga ervoor.
Oud 26 september 2010, 18:12   #377
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Stel:
Ik ben bedrijfsleider en ik moet een lasser aanwerven.
Ik heb de keuze tussen:
- een jongere met een diploma lassen en een reeks attesten.
- een jongere met niets.
De eerste kan ik vanaf dag 1 inzetten in mijn werkplaats.
De tweede moet ik een opleiding van minimum 7 weken laten volgen, ik moet de keuringsfirma inschakelen om de lassen te laten controleren (attesten), ik moet ..... Wie gaat mij hiervoor betalen? Ofwel moet ik de opleiding extern laten doen ofwel moet ik zelf iemand vrijmaken om de "nieuwe" op te leiden.

Wie zal ik kiezen denk je?
Als ge al een autochtone lasser hebt met een diplolma, moet ge nu een allochtone lasser zonder pakken , anders is het waarschijnlijk "racisme".
Oud 26 september 2010, 18:17   #378
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Moeilijk natuurlijk.
Maar ik geef toe dat wij zeer dikwijls nood hebben aan mensen die er gewoon zijn om mee te helpen. Al was het maar om eens iets vast te houden of te helpen dragen ...en dergelijke.
En bijna alle bedrijven hebben zo mensen nodig enkel is het te duur. En voor die mensen is het al doende dat ze het leren. Alez als het hun interesseert tenminste.
Je zal nood hebben aan zo'n mensen op bepaalde ogenblikken. De ervaring bij ons is dat ze ook daar liever "multifunctionele mensen" opzetten. Deze mensen zijn iets duurder (uurloon) maar zij kunnen wel overal ingezet worden. Zij hebben veel minder dode tijd dan een sjouwer die allen materialen kan verplaatsen.
Oud 26 september 2010, 18:20   #379
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Als ge al een autochtone lasser hebt met een diplolma, moet ge nu een allochtone lasser zonder pakken , anders is het waarschijnlijk "racisme".
Neen hoor. Pericles toch, en jij hebt 2 universitaire diploma's?
Ik leg het graag nog eens uit, speciaal voor jou.

Iedere werkgever mag perfect eisen dat de interimkantoren enkel kandidaten selecteren die een bepaald diploma hebben, perfect Nederlands spreken, een bepaalde werk-attitude hebben.
Wat wel verboden is, is eisen dat er geen allochtonen of geen vrouwen of geen andersvaliden of geen ouderen worden doorgestuurd als kandidaat.
Oud 26 september 2010, 18:20   #380
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dat probeer ik je al de hele tijd duidelijk te maken.
En racistische uitspraken zijn niet tegen de wet en dus toegestaan op het forum.

Deze uitspraak
Waarom zouden we vreemdelingen aanpakken voor jobkes waarvoor we zelf volk genoeg hebben?
Voor jobkes waarvoor een normale Belg zijn gat niet opheft, omdat deze ofwel te weinig betaald zijn, ofwel te gevaarlijk zijn. Daar zijn vreemdeling goed voor. Maar voor de rest, daar hebben we zelf al volk voor.
is overduidelijk racistisch
"Volgens de Conventies van de Verenigde Naties betekent raciale discriminatie "elk onderscheid, uitsluiting, beperking of voorkeur gebaseerd op ras, huidskleur, afstamming, of nationale of etnische oorsprong die het doel of effect heeft van opheffing of aantasting van erkenning, genieting of uitoefening, op basis van gelijkwaardigheid, van mensenrechten, en fundamentele vrijheden in het politieke, economische, sociale, culturele of enig ander veld van het openbare leven"

Meld gerust wanneer ik iemand uitmaak voor racist. Ga ervoor.
Die uitspraak is verre van racistisch, maar ik ga er over ophouden , want ge snapt het niet, of ge wilt het niet snappen.
Iets wat voor u "racistisch" is, is voor iemand anders "een correcte weergave van de werkelijkheid"
In dit geval is de werkelijkheid : slecht betaalde jobs raken moeilijk ingevuld en voor goed betaalde zijn er genoeg Belgen kandidaat. Dus : voor die slecht betaalde jobs in te vullen moeten we importeren, voor de andere niet. .
Djezes.

Laatst gewijzigd door Pericles : 26 september 2010 om 18:21.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be