![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#361 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#362 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
#363 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() ![]() ![]() Stop toch met die belachelijke zever, je wordt alleen maar uitgelachen.
![]() |
![]() |
#364 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, tomm, dat is het niet. Zelfs daarvoor is dat niet relevant.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
#365 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wil maar zeggen, federalisme kost geld aan extra parlementairen, bureaucraten, etc. dat is nu eenmaal zo. Je kunt niet federalisme willen voor jezelf maar niet voor anderen, zo werkt dat niet. Trouwens die meer kost van het Brussels parlement etc. is maar een schijnreden, in feite kunnen ze het niet hebben dat Brussel niet bij Vlaanderen hoort, en nooit bij Vlaanderen zal horen. Laatst gewijzigd door tomm : 11 oktober 2010 om 12:40. |
|
![]() |
![]() |
#366 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#367 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Me dunkt dat ze harde concurrentie te duchten hebben de laatste tijd als ik de media erop nalees. Geen enkele partij moet er voor onderdoen, eigenlijk.
![]() |
![]() |
#368 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Je moet dat echt eens uitleggen. Ze hebben namelijk uitgerekend hoeveel het zou kosten aan Brussel en Wallonië als er 50% voor eigen rekening komt, responasabilisering zeg maar. Wel, ze doen allebei verlies. Ze worden dus BEIDEN OVERGEFINANCIERD!!!
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
![]() |
![]() |
#369 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Klopt, daarom dat ze het niet meer zo goed doen. Ze werden verslagen op eigen terrein. Belgische politiek is echt een platte boel geworden. Soms lees ik eens de website van Dedecker... man, man, man... want een bende platte boeren, precies een belgenmop, maar dan in het echt... doet mij denken aan die Franse film "bienvenu chez les chti..."
Laatst gewijzigd door tomm : 11 oktober 2010 om 12:44. |
![]() |
![]() |
#370 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet als er ook belastingen op de werk plaats geïnd worden, dan wordt Brussel veruit de rijkste regio van België. (in feite is Brussel dat al, maar dat wordt nog niet vertaald naar overheidsfinanciën...) Voor WalloniË zou het inderdaad op korte termijn niet zo'n goede zaak zijn. Maar op lange termijn wel denk ik.
|
![]() |
![]() |
#371 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#372 | |
|
![]() Citaat:
Ze komen daar alleen mee af omdat ze denken dat dat in hun voordeel is. Ze vergeten daarbij dat Brussel GEMAAKT is door ALLE Belgen, en dat ze hun statuut danken aan ALLE Belgen. Als de Belgen zouden geweten hebben dat de Brusselaars zulke dikke nek zouden gekregen hebben, dan hadden we Brussel NIET tot het centrum van alles gemaakt, maar alle administratie gedecentraliseerd. Nu zijn zze daar plots "vies" geworden van zowel Vlamingen als Walen... Wel, laat ze maar proberen, eens kijken hoeveel van de huidige pendelaars ze binnen enkele jaren dan nog over hebben... 'tzal gene vette zijn. En, tussen haakjes: Iemand kan perfect ingeschreven zijn in een bureau in Vlaanderen en uitgestuurd worden om in Brussel een "jobke" op te knappen. Die zijn loon Blijft gewoon uit Vlaanderen komen he ![]() Abtenaren zullen er ook niet veel overblijven: de Vlaamse regering zal gewoon zijn ambtenaren elders tewerkstellen. Blijft Brussel met een gigantisch probleem: de vastgoedprijzen, die nu omhoog gaan en waar ze van porfiteren, gaan dan OMLAAG, omdat er vele gebouwen zullen komen te koop staan... Dus zooo rooskleurig ziet het er echt niet uit voor Brussel apart, nietwaar? E4DIT: Kijk maar eens de cijfers na: men heeft het al lang laten uitrekenen hoor: de compensatie door de belastingen ter plaatse te innen komt lang niet tegemoet aan het voordeel dat ze NU hebben. Brussel zal verarmen.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. Laatst gewijzigd door EddyBal : 11 oktober 2010 om 13:16. |
|
![]() |
![]() |
#373 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() EddyBal
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
#374 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#375 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#376 |
Minister-President
|
![]() Dat weet ik ook wel Xeno, ik walg van de tactieken van Tomm en Azert, henr1 probeert tenminste soms een beetje argumentatie te gebruiken. Ik probeer gewoon wat logisch tegen hen te praten alhoewel mijn berichten vast niet door hun NL-taligen haat door kan dringen.
|
![]() |
![]() |
#377 | ||||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 11 oktober 2010 om 14:56. |
||||
![]() |
![]() |
#378 | |||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
jouw "sommige statistieken" zijn een beetje scheefgetrokken, nietwaar? En alle europese ambtenaars betalen géén belasting... rest nog de vraag in hoeverre mensen in Brussel nog een kantoor willen openen als ze hun werknemers onder Brussels statuut moeten laten vallen. Zeer dichtbij is dan een betere optie ![]() De eigen studiedienst van de PS en consoorten hebben rapporten geproduceert die aangeven dat Wallo-Brux NIET leefbaar is dan met zware verarming. Het rapport is hier ergens in een topic opgedoken. Het maakt hun dreiging nogal loos ![]()
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|||||
![]() |
![]() |
#379 |
Minister-President
|
![]() Geert C laatste keer dat ik keek was een wegenvignet, tolposten etc. nog steeds toegelaten. Ik zeg niet dat we 100 euro per dag per persoon moeten vragen maar Brussel kan niet zonder de infrastructuur van Vlaanderen. In verband met belastingen op buitenlanders...moet men daar normaal geen verdrag over sluiten? Je vergeet dat sommige bedrijven een hoofdzetel in een land moeten hebben, dit is zo voor banken of ben ik aan iets anders aan het denken (kan natuurlijk, ik ken een deel recht maar dat is nog wat te specifiek). Gezien de hoge kosten van Brussel zou ik toch mijn twijfels hebben bij hun mogelijkheid tot belastingsparadijs.
|
![]() |
![]() |
#380 | ||||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Ik kan u het antwoord van de Brusselaars al voorspellen: 'non'. ![]() Citaat:
Citaat:
Lees deze cijfers anders maar eens: link. ![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 11 oktober 2010 om 15:17. |
||||
![]() |