Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 december 2010, 07:44   #361
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B Bekijk bericht
Wie zegt dat wij niet gelukkig zijn?

Democraten kunnen ook gelukkig zijn hoor. Geluk is niet hetzelfde als niet nadenken en alles laten zoals het is. Geluk is dingen verwezenlijken, op korte en op lange termijn. Het afschaffen van de monarchie zal mij gelukkig maken maar er zijn nog heel wat andere dingen die mij gelukkig maken. Maakt u zich vooral geen zorgen over mijn geluk.
Een dikke 2
Oud 27 december 2010, 10:14   #362
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Stel dat er één koning is in België die zoveel onder de arm heeft dat hij een hele democratie kan beinvloeden , dan hebben we geen koning maar een dictator met een zwakke scheinheilige democratie . en dat geloof ik niet .
Lees maar eens een paar boeken van Hugo de Ridder over de politiek van de afgelopen decennia. Daarin zult u ook zien hoeveel invloed koning Boudewijn wel had achter de schermen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2010, 10:17   #363
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat hebt U heel goed gezien .

Net als dat het graven van het Albertkanaal voor die tijd al een briljant idee was voor die tijd, was dat andere deel Zeebrugge - Antwerpen het des te meer .

Wat hebben we in de plaats gekregen van de Nederlanders , Het Kanaal Gent Terneuzen , wat haaks ligt op het plan van Albert I , en nu moeten ook de bootjes die naar Gent komen over Nederland ( Slim hé )

En het nut om bedrijven en haven aan een kanaalzone te leggen was dat er geen duizende mensen uit oost en west Vlaanderen door de Kennedy Tunnel moesten tot in een achterhoek van Antwerpen om dagelijks naar het werk te rijden , en dat er scheepskaden werden aangelegd die bereikbaar waren en niet in een doolhof , waar een kat haar jongen niet meer in vind .

Meer nog als je de lengte van het Kanaal Gent -Terneuzen Samentelt met de lengte van de doolhof aan dokken , dan heb je de lengte Zeebrugge -Antwerpen al bij elkaar .

Een zeesluis in Zeebrugge was het prachtige plan , en de damse en stekense vaart - de moervaar , allemaal niet nodig geweest .

Maar het is wel moeilijk om iets positief te zien van iets wat je altijd als zwart is ingelepeld he
Als dat plan dermate briljant was zoals u het voorstelt, was het al lang gerealiseerd.
Oud 28 december 2010, 02:39   #364
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als dat plan dermate briljant was zoals u het voorstelt, was het al lang gerealiseerd.
Dat zou heel goed kunnen , mochten democratische verkozenen hun zakken niet willen vullen met Nederlands geld om dat project dood te zwijgen .

En mochten sommige democratisch verkozen republikeinen er niet alles aan doen om alles wat niet in hun kraam past tegen te stemmen .

Er wordt al decenia lang niet meer aan politiek gedaan in het belang van het land beste Jan . Het gaat om in de kiem smoren van ideen om geen positieve realisaties te zien ontluiken van partijen die men ziet als concurentie en tegenstanders , met zicht op verkiezingen .
Het gaat al lang niet meer om het belang en bestuur van het Land .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2010, 09:31   #365
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zou heel goed kunnen , mochten democratische verkozenen hun zakken niet willen vullen met Nederlands geld om dat project dood te zwijgen .

En mochten sommige democratisch verkozen republikeinen er niet alles aan doen om alles wat niet in hun kraam past tegen te stemmen .

Er wordt al decenia lang niet meer aan politiek gedaan in het belang van het land beste Jan . Het gaat om in de kiem smoren van ideen om geen positieve realisaties te zien ontluiken van partijen die men ziet als concurentie en tegenstanders , met zicht op verkiezingen .
Het gaat al lang niet meer om het belang en bestuur van het Land .
ze hebben bij VB nog niet anders gedaan (cordon) maar dan hoor ik hier niemand iets dergelijks zeggen. Oeps, vergeten, die waren niet democratisch verkozen zeker?
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2010, 13:23   #366
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
ze hebben bij VB nog niet anders gedaan (cordon) maar dan hoor ik hier niemand iets dergelijks zeggen. Oeps, vergeten, die waren niet democratisch verkozen zeker?
Blij dat je het zegd , een bewijs dat ook democratie NIET werkt .
Oud 28 december 2010, 14:48   #367
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Prietpraat.
Oud 28 december 2010, 17:01   #368
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Democratie wel, alleen wat men hier als democratie verkoopt is ersatz.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2010, 17:11   #369
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een "belgische" democratie: dat is een "contradictio in t..."
Dus: nu: het been stijf houden, ondanks chantage van allerlei opportunisten.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2010, 02:38   #370
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor mij geen president nodig maar zeker ook geen koning. Dus is heel die koste post puur afzetterij.
Ik pleit voor een systeem zoals de Vlaamse regering met een minster president, verkozen tijdens de normale verkiezingen.

En wat die kostprijs betreft: Wij bepalen zelf hoeveel geld we daaraan willen geven en of we de hele familie mee onderhouden.
Oud 29 december 2010, 12:45   #371
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Prietpraat.
Leg dan eens uit waarom de westerschede uitdiepen zo lang heeft aangesleept ?
Leg dan eens uit , waarom die Rotterdammer ( ex verbonden aan havenbestuur Rotterdam ) hier het protest opzet en kon financieren tegen de lange wapper ?

Hebt U die oude plannen al eens bekeken en over het praktische nagedacht , Ik denk het niet . Maar alles wat hier positief is en een link met het koningshuis heeft , wordt niet gelezen , niet over nagedacht en bij voorbaat in het belachelijke getrokken . dit is hier geen debat meer , dit is hier eerder een amuzementsprogramma voor mensen die hun frustraties moeten uitwerken
Oud 29 december 2010, 12:48   #372
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Leg dan eens uit , waarom die Rotterdammer ( ex verbonden aan havenbestuur Rotterdam ) hier het protest opzet en kon financieren tegen de lange wapper ?
Waar heb jij het toch over? Het protest tegen de lange wapper werd gedragen door een breed deel van de Antwerpse bevolking. Bovendien had dat protest maar een fractie van de middelen die de BAM heeft gespendeerd aan haar propaganda. Belastinggeld he. Maar ja, van jou weten we intussen al dat geld niet belangrijk is.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2010, 12:56   #373
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat zou moeten betekenen dat ge zou kunnen rekenen, maar aan de hand van wat ge hier allemaal al gepost hebt, heb ik dat nog niet kunnen afleiden. Weet ge intussen al hoeveel Euro precies het is, dat ons Koningshuis kost per belastingplichtige?

Alles rekenen hé, ook de personeelskosten, onderhoud gebouwen, verwarming gebouwen, privé gebruik vliegtuigen, kosten jacht (verbruik, personeel, haventaksen, bevoorrading, technische interventies.....), ongrondwettelijke dotaties enz. Of durf je het uiteindelijke bedrag niet meer naar voor te brengen?

Nog steeds overtuigt dat een president meer kost?

Met wat voor president vergelijk je dan?
Republieken in de wereld:

Heb je al eens nagedacht wanneer je dat allemaal afschaft , of de kost van het onderhoud patrimonium lager zou zijn dan NU ? en hoeveel mensen er zonder werk zouden vallen . geef dan ook meteen alle ambtenaren die inefficient zijn hun C4 en we zullen veel meer besparen , of juist niets , want wat is uiteindelijk het verschil tussen het loon van een overtolige en inefficiente ambtenaar en als alternatief zijn werkloosheidsuitkereing . financieel niets , alleen mag die ambtenaar thuis blijven en heeft hij nog meer tijd om in t'zwart bij te klussen .

██ presidentiële republieken met een presidentieel systeem;

██ presidentiële republieken met een parlementair systeem;

██ semi-presidentiële republieken met een parlementair systeem;

██ parlementaire republieken;

██ republieken met een eenpartijenstelsel in de grondwet.

Keuze genoeg? Allemaal duurder dan jou koning?
Oud 29 december 2010, 13:00   #374
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Waar heb jij het toch over? Het protest tegen de lange wapper werd gedragen door een breed deel van de Antwerpse bevolking. Bovendien had dat protest maar een fractie van de middelen die de BAM heeft gespendeerd aan haar propaganda. Belastinggeld he. Maar ja, van jou weten we intussen al dat geld niet belangrijk is.
Een breed deel van de bevolking ? laat me niet lachen , ik ben ook gaan stemmen , ik stond met 7 vrouwtjes tussen de 68 en de 86 jaar die nog nooit een rijbewijs hebben gehad of een auto bestuurd ,aan te schuiven.

En die gaan de mobiliteit van Antwerpen en een internationale verkeerswissel bepalen .

Democratie is heel mooi , maar democratie organiseren zodat het oprecht is en efficient is heel iets anders
Oud 29 december 2010, 13:05   #375
Steve_M

Standaard

Citaat:
Een breed deel van de bevolking ? laat me niet lachen , ik ben ook gaan stemmen , ik stond met 7 vrouwtjes tussen de 68 en de 86 jaar die nog nooit een rijbewijs hebben gehad of een auto bestuurd ,aan te schuiven.

En die gaan de mobiliteit van Antwerpen en een internationale verkeerswissel bepalen .

Democratie is heel mooi , maar democratie organiseren zodat het oprecht is en efficient is heel iets anders
Je bedoelt dat je democratie niet leuk vindt wanneer de meerderheid het niet met jou eens is. Dat begrijp ik. En verder geen woord over de miljoenen belastinggeld die de BAM gespendeerd heeft om dat belachelijke project door onze strot te rammen.
Oud 30 december 2010, 00:24   #376
Pieter B
Staatssecretaris

Pieter B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Je bedoelt dat je democratie niet leuk vindt wanneer de meerderheid het niet met jou eens is. Dat begrijp ik. En verder geen woord over de miljoenen belastinggeld die de BAM gespendeerd heeft om dat belachelijke project door onze strot te rammen.
Het lijkt me duidelijk dat dictatuur de enige goede oplossing is. Ik stel voor dat ik de dictator wordt. Want de rest vertrouw ik ni.
Oud 30 december 2010, 00:33   #377
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B Bekijk bericht
Het lijkt me duidelijk dat dictatuur de enige goede oplossing is. Ik stel voor dat ik de dictator wordt. Want de rest vertrouw ik ni.
Ik denk dat Klarekijk of largo_w zichzelf eerder zien in die rol.
Oud 30 december 2010, 00:42   #378
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Hebt U die oude plannen al eens bekeken en over het praktische nagedacht , Ik denk het niet . Maar alles wat hier positief is en een link met het koningshuis heeft , wordt niet gelezen , niet over nagedacht en bij voorbaat in het belachelijke getrokken . dit is hier geen debat meer , dit is hier eerder een amuzementsprogramma voor mensen die hun frustraties moeten uitwerken
Dat gebrul over smeergeld is prietpraat. Louter ontsnapt uit uw koker.
Oud 30 december 2010, 01:12   #379
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als die brug toevallig boven hun huis zou komen of nog erger, ze hun huis zouden moeten verlaten omwille van die brug hadden die wel degelijk het recht aan die peiling deel te nemen, rijbewijs of niet.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2010, 02:30   #380
louis1949
Banneling

Standaard

volgens mij is het heel duidelijk ,klarekijk is geen democraat, slaat wartaal uit en verdedigd altijd het koningshuis, tis begot prins flup
louis1949 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be