Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 maart 2011, 14:34   #361
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Dat was me even ontgaan. Een doorsnee-Vlaming is hypocriet.
ook

wsl een beetje zoals de rest van de wereldbevolking
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 14:35   #362
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Was u niet die moslima die de revolte preekte als ze haar hoofddoek niet meer mocht/kon dragen en die in deze draad plotseling hoofddoekloos door het leven gaat ?
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 14:35   #363
Serenity
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Er geldt een godsdienstvrijheid in ons land.

Maar die vrijheid is beperkt, ze mag namelijk geen anderen beperken.

Godsdienstvrijheid betekent niet: als ik een godsdienst heb, mag ik onder het mom van die godsdienst allerlei regels opleggen aan anderen.

Je mag bvb. niemand dwingen om op je hoofddoek te liggen kijken, terwijl die ander weet dat dit betekent dat jij je uiterlijk van hen wil distantiëren, je je moreel superieur voelt en je anderzijds thuis geen bal te zeggen hebt.
Dat is simpelweg provocatie.

En mijn excuses dat degenen die de wetten ooit maakten, niet wisten dat er godsdiensten bestonden waarbij naastenliefde bijzonder voorwaardelijk en geloofsgebonden bleek te zijn.

Dus godsdienstvrijheid ja, enkel als die godsdienst verdraagzaam is naar alle culturen, naar alle religies, en niet haar omgeving vanalles wil opleggen.

Volmondig eens.
Serenity is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 14:36   #364
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Vind jij het soms normaal dat sommige mensen weigeren naar een zaak te gaan waar ze geholpen worden door iemand met een bepaalde huidskleur of met een hoofddoekje? Vind jij het soms normaal dat sommige mensen van, bijvoorbeeld, loodgieter veranderen omdat hun oude loodgieter de laatste keer een allochtoon had gestuurd om de verwarming te herstellen? Keur jij dat soms goed?

Bij de meeste moslima's ook niet en wie zijt gij om in hun plaats te gaan bepalen waar een hoofddoek voor staat?

Het gaat hier om het dragen van een hoofddoek. De andere dingen die u er bij sleurt hebben daar niets mee te maken.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 14:37   #365
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
En gij keurt dat goed?

Toch wel zielig om te constateren hoe bekrompen ze wel zijn in Turnhout.
Vraag is wie er bekrompen en enggeestig is in dit geval..diegene die niet willen aanvaarden dat religieuze symbolen in de privé sfeer horen ?
Oud 9 maart 2011, 14:37   #366
forzaflandria
Parlementslid

forzaflandria's schermafbeelding

Standaard

Het is duidelijk wie er in dit geval 'bekrompen' is: een Vlaamse vrouw die in het tijdperk van monokini en naaktstranden een doek op haar hoofd moet hebben om in een winkel te werken. Hoe preutsheid toch zielig kan zijn.
forzaflandria is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 14:38   #367
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij moet veel zeggen. mevrouw die solidariteit toch zo belangrijk vindt maar aan de andere kant ook vindt dat ze teveel moet afstaan.

Daarnaast ook zeggen dat je gaat revolteren als je je hoofddoek niet meer mag aandoen terwijl je er helemaal geentje draag.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
Oud 9 maart 2011, 14:38   #368
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dat zegt u, kan u dat ook ondersteunen met cijfers? Trouwens, in het parlement wordt er tegenwoordig een wetsvoorstel ingediend tegen het dragen van een hoofddoek in het parlement. Het moet zijn dat er toch een zekere tegenstand is voor de hoofddoek in het openbare leven hé?
En dan?

Citaat:
Iedereen zal het waarschijnlijk wel een oneens zijn met een gebruik en je kan er inderdaad naar streven om dat te laten verdwijnen. Zo vinden sommigen dat het gebruik van een hoofddoek moet verdwijnen. Als daar een meerderheid voor gevonden wordt moet de minderheid er zich maar naar schikken.
Waarom?

Citaat:
Dat heb ik niet gezegd, u moet correct leren lezen.
Jij beweerde dat "de gebruiken en gewoontes" van onze samenleving geen zichtbare religieuze tekens toelaten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
er was geen ontslag, er was een niet verlenging van een interimcontract.
en ik juich vanwege de voorspelbare hysterie die daarop volgt, de hype en de ongelooflijke domheid die alweer tentoongespreid wordt, niet in het minst vanwege het CGKR en weldenkend links !
Neen, jij juichte de achterlijke reacties van die klanten toe, daar lul je je niet uit.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Je mag bvb. niemand dwingen om op je hoofddoek te liggen kijken, terwijl die ander weet dat dit betekent dat jij je uiterlijk van hen wil distantiëren, je je moreel superieur voelt en je anderzijds thuis geen bal te zeggen hebt.
Dat is simpelweg provocatie.
Mensen dragen zoveel kledingstukken die hen van een ander kunnen distantiëren (geheel los van de vraag of zij dit zo bedoelen, quod non).

Laatst gewijzigd door Geert C : 9 maart 2011 om 14:41.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 14:38   #369
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Was u niet die moslima die de revolte preekte als ze haar hoofddoek niet meer mocht/kon dragen en die in deze draad plotseling hoofddoekloos door het leven gaat ?
Ik heb altijd gesproken 'int algemeen' of dacht ge dat ik hier mijn leven op het forum zou publiceren zoals velen dat wel doen? Als ik spreek over een moslima dan reken ik mezelf daar ook bij inderdaad, en dat wilt niet zeggen dat 'alle' moslima's een hoofddoek dragen. Verder, gaat het niemand wat aan wat ik of een ander draagt.
Oud 9 maart 2011, 14:40   #370
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Het gaat hier om het dragen van een hoofddoek. De andere dingen die u er bij sleurt hebben daar niets mee te maken.
Die hebben daar alles mee te maken. Discriminatie is discriminatie.
Oud 9 maart 2011, 14:41   #371
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
En dan?

Waarom?

Jij beweerde dat "de gebruiken en gewoontes" van onze samenleving geen zichtbare religieuze tekens toelaten.

Neen, jij juichte de achterlijke reacties van die klanten toe, daar lul je je niet uit.
nee achterlijk is een geloof dat gestoeld is op ongelijkheid en uitverkorenheid.

en de hoofddoek is een symbool van die superioriteit

die hoeft immers ALLEEN in contact met MINDERWAARDIGEN ... daar lult niemand zich uit.
Oud 9 maart 2011, 14:42   #372
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Jij moet veel zeggen. mevrouw die solidariteit toch zo belangrijk vindt maar aan de andere kant ook vindt dat ze teveel moet afstaan.

Daarnaast ook zeggen dat je gaat revolteren als je je hoofddoek niet meer mag aandoen terwijl je er helemaal geentje draag.
Ik had het over "moslima's" en wees maar zeker dat ik aan hun kant sta. U hebt geen kennis van wat ik draag en hoe ik ben dus het siert u niet van over mij te beginnen.

En ja solidariteit kent zn grenzen. Er wordt gefoefeld met ons geld, dat mag toch nog gezegd worden?
Oud 9 maart 2011, 14:43   #373
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb altijd gesproken 'int algemeen' of dacht ge dat ik hier mijn leven op het forum zou publiceren zoals velen dat wel doen? Als ik spreek over een moslima dan reken ik mezelf daar ook bij inderdaad, en dat wilt niet zeggen dat 'alle' moslima's een hoofddoek dragen. Verder, gaat het niemand wat aan wat ik of een ander draagt.
Euh ja dat hebt u al gedaan..en nee u sprak toenmaals niet in het algemeen over het dragen van een hoofddoek maar als draagster..

Liegen is blijkbaar ook een karaktertrekje van een Ram ?
Oud 9 maart 2011, 14:45   #374
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
ah ja, een beetje bedrijf gooit zo'n klanten er toch uit zeker ?!

Nee een beetje bedrijf gaat niet in op idioot gezever, met zulk een verzuurde zeveraar kan men beter lachen (daar het ook belachelijk is) dan in te gaan op zijn eisen.
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 14:46   #375
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Euh ja dat hebt u al gedaan..en nee u sprak toenmaals niet in het algemeen over het dragen van een hoofddoek maar als draagster..

Liegen is blijkbaar ook een karaktertrekje van een Ram ?
Link aub.

En neen, ik lieg niet. Ik heb nooit over mijn leven gerept, wel in het algemeen.
Oud 9 maart 2011, 14:48   #376
Geert C

Standaard

Citaat:
nee achterlijk is een geloof dat gestoeld is op ongelijkheid en uitverkorenheid.

en de hoofddoek is een symbool van die superioriteit

die hoeft immers ALLEEN in contact met MINDERWAARDIGEN ... daar lult niemand zich uit.
Correctie: gij denkt dat moslima's de hoofddoek als een symbool van superioriteit tegenover niet- of andersgelovigen beschouwen, misschien kunnen we het eens aan een moslima vragen? Zit hier toevallig een moslima op dit forum?

Laatst gewijzigd door Geert C : 9 maart 2011 om 14:48.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 14:49   #377
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die hebben daar alles mee te maken. Discriminatie is discriminatie.

Een hoofddoekenverbod op het werk is GEEN discriminatie. Het weigeren van allochtonen is dat wel. Hier gaat het dus niet over discriminatie dus is het niet nodig om dingen die wel discriminatie erbij te gaan sleuren. Dat weet u maar al te goed. Het verbod op een hoofddoek geldt voor IEDEREEN.
Oud 9 maart 2011, 14:49   #378
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Nee een beetje bedrijf gaat niet in op idioot gezever, met zulk een verzuurde zeveraar kan men beter lachen (daar het ook belachelijk is) dan in te gaan op zijn eisen.
zoals een beetje bedrijf geen varkentjes weghaalt uit speelgoedbooerderijtjes, en zoals geen beetje bedrijf zich bezighoudt met halaldingetjes..

http://www.hbvl.be/nieuws/binnenland...hoofddoek.aspx

Citaat:
"We vinden het bijzonder erg dat mensen aanstoot nemen aan een hoofddoek", aldus initiatiefneemsters Kathleen Melis en Caroline Van Peteghem in een Corelio-krant. "Het is dan ook nog eens internationale vrouwendag. Met deze actie willen we Hema tonen dat er ook mensen zijn die een sluier niét erg vinden."

Na tien minuten verlieten de gesluierde dames en heren de winkel en lieten het personeel in lichte staat van verwarring achter
Links tuig dat weer eens gaat provoceren ipv de zogenaamde slachtoffers...
Oud 9 maart 2011, 14:50   #379
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Correctie: gij denkt dat moslima's de hoofddoek als een symbool van superioriteit tegenover niet- of andersgelovigen beschouwen, misschien kunnen we het eens aan een moslima vragen? Zit hier toevallig een moslima op dit forum?
nee, ik stel voor we er de originele bron op (laten) napluizen

ik heb me laten vertellen dat die 'verhulling slechts hoeft in contact met minderwaardigen' zo zou het volgens mijn bronnen in de koran staan ...
Oud 9 maart 2011, 14:50   #380
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik had het over "moslima's" en wees maar zeker dat ik aan hun kant sta. U hebt geen kennis van wat ik draag en hoe ik ben dus het siert u niet van over mij te beginnen.

En ja solidariteit kent zn grenzen. Er wordt gefoefeld met ons geld, dat mag toch nog gezegd worden?
U hebt zonet nog gezegd dat u GEEN hoofddoek draagt. Moet ik u quoten misschien?

Ah en welke grenzen zijn dat dan?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be