![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#361 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#362 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#363 | |
|
![]() Citaat:
Maar ja, dan krijgen we weer het geëmmer dat ze zich gediscrimineerd voelen als ze ooit zullen landen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#364 | |
|
![]() Citaat:
Het is mij een raadsel waarom alle Pieten nog niet protesteren , omdat zij als knechten worden neergezet. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#365 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#366 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lees eens goed wat Pilatus aan het Joodse volk vraagt dat voor zijn ambtswoning is samengestroomd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#367 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Al meer dan eens heb ik gevraagd ons aan te geven waar de moderatie dit heeft bepaald. Ik zie het alvast niet in het forumreglement staan. En dat is de basis.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#368 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens het is de evidentie zelf dat het de Romeinen waren, en alleen de Romeinen, die Jezus hebben gedood. De kruising is een typische Romeinse smadelijke straf. En waarom een misdadiger werd gekruisigd, stond vaak boven aan het kruis te lezen op het titulum. En voor Jezus is het heel duidelijk: "Jezus de Nazarener, koning de Joden." In drie talen: in het Hebreeuws, in het Grieks en in het Latijn! Duidelijker kan het haast niet. Jezus was gewoon een oproerkraaier die zich uitgaf voor de koning der Joden. In de tijd van Jezus , een eschatologische tijd, moet men dit gelijk stellen met de Messias die ook koning zou worden volgens de voorspellingen in het Oude Testament. Dat Jezus een zekere aanhang had, moet wel inderdaad zo geweest zijn. Als hij 5000 mensen moet voeden in het verhaal van 'de vermenigvuldiging der broden', dan zegt dit genoeg. En de succesvolle 'blijde' inkomst in Jeruzalem laat hieromtrent niet de minste twijfel over bestaan. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 16 november 2014 om 10:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#369 | |
|
![]() Citaat:
Na een periode van verval en godsdienstige decadentie , werd de keizer Constatijn christen en god op aarde . Rome werd de hoofdstad van het grote christelijke rijk ,door god zo gewild. Belgie weet er alles van, als klein onderdeel van de grote en machtige katholieke kerk , door god zo gewild. http://www.isgeschiedenis.nl/invloed...elijke-keizer/ Laatst gewijzigd door cato : 16 november 2014 om 11:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#370 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#371 | |
|
![]() Citaat:
Hij was niet achterlijk. De Romeinse goden in die tijd werden niet meer serieus genomen . Het rijk raakte in verval door economische teruggang Het aanzien en de macht van de keizer verwaterde. Dus een nieuwe god ,die had bevolen dat Rome de de hoofdstad moest zijn van zijn rijk ,was een uitstekend middel om de positie van de keizer en de macht van het rijk te herstellen. Daarom 1 god ,1 keizer ,1 paus van Rome en vervolgens alle onderdanen laten bekeren en doen gehoorzamen. Alleen die lastige Germanen in het Noorden, waren moeilijk te bekeren en te verslaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#372 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#373 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#374 | |
|
![]() Citaat:
Dus een stad als Constantinopel was zeker een belangrijke oppepper . Daar neemt niet weg dat Rome toch de belangrijkste stad van het RIJK was en bleef. Ook de zetel van de opvolger van Petrus was daartoe een beslissend punt. Ook op het eerste concilie werd de basis gelegd voor de Roomse kerk de macht van de paus en van de keizer. De christelijke kerk werd naar Romeins model gekroond. In die zin hebben Romeinse rijk en christelijke groeperingen , een wederzijds profijt gehad van de daden van Constantijn citaat WIKI: Concilie 318 bisschoppen[3] kwamen in 325 bijeen te Nicea om over het arianisme te oordelen. Op papier werd het voorgezeten door de keizer zelf, maar aangezien die niet veel over theologie wist was Hosius van Cordoba de facto de voorzitter. Athanasius, diaken van Alexander van Alexandrië, voerde het hoogste woord.[4] Er werd een geloofsbelijdenis aangenomen waarin staat dat Christus homoousios, van dezelfde substantie, is als de Vader en dus ook waarlijk God is.[5] Slechts twee bisschoppen weigerden dit te aanvaarden, en enkele anderen onder voorbehoud, omdat ze bang waren dat acceptatie van het woord homoousios modalisme zou behelzen. Tijdens dit concilie werd ook de datum van Pasen vastgelegd, het werd de eerste zondag ná de volle maan ná de lente-equinox.[6] Christenen die vasthielden aan de joodse berekeningswijze werden quartodecimanen genoemd. Ook werden er een aantal disciplinaire canons opgesteld. Ook de autoriteit van Rome, Alexandrië en Antiochië werd door het concilie erkend. Laatst gewijzigd door cato : 16 november 2014 om 13:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#375 | |
|
![]() Citaat:
dat zegt nog niets over de positie van Moskou. Het ging Constantijn niet om het aantal christenen, maar om de macht van de keizer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#376 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#377 |
Banneling
|
![]() Cato?
Ik zie veel BE nummerplaten in NL hoor. Veel Belgen shoppen in NL. Waarom ook niet? Koopjeszondagen, winkels zijn laat open, autovrije binnensteden met vlot verkeer naar de autostrade. Al heb ik gemerkt dat je best via Feyenoord terugrijdt van Rotterdam. Dat kan soms schuiven zijn naar de autostrade anders ![]() Maar Nederland is simpelweg op alle vlakken beter dan BE. Ik zou eens sollicitatiebrieven moeten beginnen sturen. Voor hun economie wil ik nog wel een 80 uren week draaien. Voor de Belgische? Maximum 40h en dan doe ik al 4h over want ik opteer naar de 36h week. En ik riep nog onder paars "arbeid adelt" in de grote bedrijven... naïef en jonger als ik was. |
![]() |
![]() |
![]() |
#378 |
Banneling
|
![]() Misschien dat ze daar nog wel iemand zoeken in wat ik het beste doe.
Daar kan ik tenminste vermelden dat ik bereid ben langer te werken dan normaal. Hier krijg ik met de beste woorden niet verbloemd dat ik niet meer wil bijdragen aan dit kaksysteem. Ik krijg mezelf niet buiten geshot op het huidige bedrijf, die blijven mij gewoon bellen! What's a man gotta do to get fired? (let wel, mijn referentie mag er niet onder lijden) |
![]() |
![]() |
![]() |
#379 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
- Mee eens. - Mee eens. - Half mee eens. Belgen zijn idd dom maar ik vind de manier van omgaan met elkaar in het onderwijs en werk superieur aan de Nederlandse manier. Al is dit gewoon mijn eigen voorkeur natuurlijk. De ene heeft liever de Nederlandse manier, de andere liever de Belgische manier. - Geen mening - Mee eens. Laatst gewijzigd door Drukazz : 24 augustus 2015 om 01:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#380 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een Limburger van edele afkomst daarentegen....