Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 augustus 2011, 09:44   #361
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Die laatste zin begrijp ik niet. Daar staat de overheid buiten naar mijn idee. Een overheid maakt niet uit wat ik voor beroep uitoefen.
De overheid faciliteert opleidingen en maakt opleidingen toegankelijk voor wie talent heeft. Het heeft dus geen pas om de overheid slechte bedoelingen toe te dichten, zoals Breivik doet.

Citaat:
Behring Breivik is geen machtsgroep - niemand staat achter hem, hij is een solist.
Dat was bij Arafat niet het geval - die groepering was te groot om te negeren, en dat maakt het verschil tussen Behring en Arafat.
Beide kunnen uit politieke overweging gehandeld hebben maar Behring heeft geen momentum om door te zetten. Hij is immers alleen. Had hij 200.000 volgelingen gehad die ook met geweld dreigden lag de zaak compleet anders.
Breivik een solist? Maar dan wel één die de gevoelens en mening vertolkt van honderdduizenden Europeanen. Het etnisch en religieus geweld komt vanzelf als de tijd rijp is. U kent toch de geschiedenis van Azië, Afrika, Amerika, Australië en Europa? Het heeft geen zin om naïef te doen, de menselijke natuur verandert niet. De economische crisis van dit moment is een katalysator voor etnische problemen.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2011, 10:00   #362
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Je hebt dus niets. Zoiets vermoedde ik al.
Het is zo obvious dat iedereen, van extreemlinks over centrum tot extreemrechts, de sociaaldemocratien op kop, de vruchten van de slachting wil plukken, nu ze er toch is. Als jij dat niet ziet, kan een mens alleen maar de armen vertwijfeld in de lucht steken, geen uitleg zal het je doen zien dan.
* "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23)
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2011, 10:10   #363
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Juist, ik bedoel de sociaaldemocraten, degenen die u verantwoordelijk houdt voor de instroom van en het beleid t.a.v. de allochtonen en die volgens u alleen nog een rol spelen dankzij stemmen van een minderheid van allochtonen.
Nee, ik hou de sociaaldemocraten, althans de Belgische, NIET verantwoordelijk voor de ongecontroleerde instroom van allochtonen in het land. Dat hebben we met zijn allen gedaan.

Ik hou ze wel verantwoordelijk voor het misbruik dat ze van deze allochtonen gemaakt hebben eens ze er waren, zoals:
- het dumpen van het autochtone proletariaat tvv van het allochtone;
- het criminaliseren van alle kritiek daarop;
- het perverteren van de representatieve democratie door het cordon sanitaire gecombineerd met de instroom van allochtonen in de sociaaldemocratische partijen waardoor die partijen voorlopig aan de macht konden blijven ondanks afstraffing op afstraffing;
- de justitiële normvervaging op vlak van straatcriminaliteit.
* "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23)

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 3 augustus 2011 om 10:13.
Oud 3 augustus 2011, 10:17   #364
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als dat allemaal crimineel is wat let u dan om een aanklacht in te dienen?
Ons strafwetboek voorziet helaas geen straffen voor deze misdaden.
Oud 3 augustus 2011, 10:33   #365
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Onzin. De sociaaldemocraten blijven alleen aan de macht dankzij het perverteren van de representatieve democratie, met vuile truuken zoals het importeren van allochtoon kiesvee, cordon sanitaire, aanhangwagen van de PS spelen etc.
Vertel me, hoe doen ze dat, kiezers naar België halen.

P.S. Zou het mogelijk zijn om kiezers geen benamingen te geven alsof het dieren zijn.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2011, 10:59   #366
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
P.S. Zou het mogelijk zijn om kiezers geen benamingen te geven alsof het dieren zijn.
Dat is een Nederlandse uitdrukking, schat. Zegt niets over de kwaliteiten van de betreffende kiezers, wel over de kwaliteiten van degenen die die kiezers gebruiken voor hun eigen belangen.
Oud 3 augustus 2011, 11:12   #367
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Zélfs als die man gek is, dan is het toch door toedoen van de overheid, als je goed nagaat ! Deze heeft immers de situatie geschapen die bij hem de stoppen deden doorslaan.
Als die man gek is, en volgens mijn definitie is hij dat, moet de oorzaak vrijwel zeker worden gezocht in zijn leven vóór hij zes jaar werd. Waarschijnlijk zijn zelfs zijn ervaringen als zuigeling doorslaggevend geweest voor het creëren van zijn zware neurose.

Als hij die achteraf niet met islambestrijdingsmiddelen had kunnen voeden, dan was hij wel op iets anders uitgekomen: de mormonen, de liberalen, wat weet ik. Hij zou een vijand gevonden hebben. En dat het er eigenlijk niet zo erg toe deed wie het moest bekopen, moge blijken uit de nationaliteit en leeftijd van zijn slachtoffers.
Oud 3 augustus 2011, 16:47   #368
Texas Ranger
Partijlid

Texas Ranger's schermafbeelding

Standaard

[quote=Kodo Kodo;5605367]Als die man gek is, en volgens mijn definitie is hij dat, moet de oorzaak vrijwel zeker worden gezocht in zijn leven vóór hij zes jaar werd. Waarschijnlijk zijn zelfs zijn ervaringen als zuigeling doorslaggevend geweest voor het creëren van zijn zware neurose. (QUOTE Kodo Kodo)

---------------------------------------------------------------------------------------------

!!!! Ok, laten we hem onder hypnose brengen en langdurig ondervragen over zijn belevenissen als zuigeling... Waarschijnlijk dat op zekere dag iemand met een eng carnavalsmasker op voor zijn wiegje opdoemde en hem aan het schrikken bracht... Die nare ervaring resulteerde dan uiteindelijk op 22 Juli 2011 in de door hem gepleegde massamoord... !!!!

Hoe kortzichtig kan je zijn Kodo Kodo? U ben alweer een schoolvoorbeeld van die vooringenomen betweterige zelfverklaarde zielenknijpers die geen snars (maar dan ook GEEN SNARS) begrijpen van de hele discussie ten gronde en alle in hun abnormale verschijnselen in de Grote Mensen Wereld willen afdoen met een spijtig kortsluitinkje in de hersenen...

Ik herhaal (voor de zoveelste keer): alle experts die in de media al aan bod kwamen om hun zegje te doen over de mentale toestand van betrokkene (uitgezonderd zijn eigen advokaat die buiten het medeweten van de dader behoort tot de politieke kaste die hij wil(de) en nog steeds wil uitroeien -SIC!-), alle experts dus (psychiaters, psychologen, sociologen, criminologen, terreurrexperts, schrijvers, politicologen, FBI profilers, de dader zelf en wie al niet meer) zijn het er roerend over betrokkene NIET GEK is... na zijn voorgeschiedenis, planmatigheid en zijn lijvig boekwerk te hebben bestudeerd.

Doet u dat aub ook vooraleer u een oordeel velt... Als u mij zou vragen in welk vakje ik deze moordpartij zou willen stoppen dan zou ik zeggen:

De moordpartij op de Russische Tsarenfamilie, de moord op Lumumba, de moord op de Kennedy's, de moordpoging op Leopold II, de aanslagen van 9/11 enzovoorts... Zonder de minste twijfel een politiek gemotiveerde aanslag!

Laatst gewijzigd door Texas Ranger : 3 augustus 2011 om 16:48.
Texas Ranger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2011, 16:53   #369
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Het is al lang opgelost en geweten: Breivik werkte in opdracht van de MOSSAD :

Kijk zelf maar : http://www.youtube.com/watch?v=_K7MX...layer_embedded
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2011, 17:16   #370
D'ARTOIS

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Die heeft een cursus gevolg "Hoe word ik plotseling populair". Dat hij daarvoor niet geslaagd is, moge duidelijk zijn.

De moslim moet nog even zo door gaan en ze schieten hem daadwerkelijk het land uit. Dat doen ze ook al in eigen land dus zouden ze er beter aan doen zich leren te gedragen.
Want dat is iets dat ze bepaaldelijk niet kunnen.
Oud 3 augustus 2011, 17:55   #371
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is zo obvious dat iedereen, van extreemlinks over centrum tot extreemrechts, de sociaaldemocratien op kop, de vruchten van de slachting wil plukken, nu ze er toch is.
Dat alles weet mijn dikke teen ook. Maar dat was niet mijn vraag, die was: welke concrete voordelen heeft deze slachtpartij al opgeleverd ?
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2011, 17:58   #372
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, ik hou de sociaaldemocraten, althans de Belgische, NIET verantwoordelijk voor de ongecontroleerde instroom van allochtonen in het land. Dat hebben we met zijn allen gedaan.

Ik hou ze wel verantwoordelijk voor het misbruik dat ze van deze allochtonen gemaakt hebben eens ze er waren, zoals:
- het dumpen van het autochtone proletariaat tvv van het allochtone;
- het criminaliseren van alle kritiek daarop;
- het perverteren van de representatieve democratie door het cordon sanitaire gecombineerd met de instroom van allochtonen in de sociaaldemocratische partijen waardoor die partijen voorlopig aan de macht konden blijven ondanks afstraffing op afstraffing;
- de justitiële normvervaging op vlak van straatcriminaliteit.
hola hola...ik hou de groensossen wél verantwoordelijk voor de instroom van die cultuurvernietigende massa islamieten.
Vanaf het ogenblik dat er iemand tegen durfde reageren hebben zij met medeplichtigheid van tjeef en blauwzuur de democratie vermoord en een cordon gelegd rond de islamcritici nadat ze deze laatsten met hun politiek benoemde rechters hadden veroordeeld voor...jawel...racisme...
Oud 3 augustus 2011, 17:58   #373
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat alles weet mijn dikke teen ook. Maar dat was niet mijn vraag, die was: welke concrete voordelen heeft deze slachtpartij al opgeleverd ?
Extreemrechts is alweer een stuk minder populair bij het gewone publiek. Lijkt mij een groot genoeg voordeel

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2011, 18:08   #374
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Extreemrechts is alweer een stuk minder populair bij het gewone publiek. Lijkt mij een groot genoeg voordeel
Hm, op basis van anderhalve enquête zou ik daar toch niet te veel uitspraken over doen.

Rechts betichten van alle zonden Israëls en hen verantwoordelijk houden voor de aanslagen kan trouwens een averecht effect hebben.
Oud 3 augustus 2011, 18:34   #375
Texas Ranger
Partijlid

Texas Ranger's schermafbeelding

Standaard

Citaat Anders Breivik: 'HOEVEEL DUIZENDEN NIEUWE EUROPEANEN MOETEN STERVEN, HOEVEEL HONDERDDUIZENDEN EUROPESE VROUWEN MOETEN WORDEN VERKRACHT, MILJOENEN BEROOFD VOORDAT JE BEGRIJPT DAT HET MULTICULMTURALISME + DE ISLAM NIET WERKTEN?
Texas Ranger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2011, 18:57   #376
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Texas Ranger Bekijk bericht
Citaat Anders Breivik: 'HOEVEEL DUIZENDEN NIEUWE EUROPEANEN MOETEN STERVEN, HOEVEEL HONDERDDUIZENDEN EUROPESE VROUWEN MOETEN WORDEN VERKRACHT, MILJOENEN BEROOFD VOORDAT JE BEGRIJPT DAT HET MULTICULMTURALISME + DE ISLAM NIET WERKTEN?
Je hoeft niet zo te roepen.
Oud 3 augustus 2011, 19:33   #377
D'ARTOIS

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hm, op basis van anderhalve enquête zou ik daar toch niet te veel uitspraken over doen.

Rechts betichten van alle zonden Israëls en hen verantwoordelijk houden voor de aanslagen kan trouwens een averecht effect hebben.
Dat niet alleen. Rechts terrorisme - en dan bedoel ik echt rechts, niet dat de linkiewinkies ervan bottelen - is een niet bestaand fenomeen.

Voor gewelddadig terrorisme is links de aangewezen kandidaat. Dat is een bewijsbaar feit.
Als Behring christelijk is en tegelijkertijd rechts en de personen die hij bewondert weer links georiënteerd zijn is Behring plotseloos rechts en bestaat er dus geen christelijk links.

De dwaasheid ten top. Rechtse terreur is hier niet aanwijsbaar. Die van links overduidelijk.
Oud 3 augustus 2011, 22:32   #378
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat zie ik, en velen met mij, anders. Een kind van zijn tijd is een modaal, gemiddeld, doorsnee mens. Laten we hopen dat Breivik een zot is, een uitzondering dus, net als eerdere westerse terroristen. Als Breivik een kind van zijn tijd zou zijn dan staat ons nog wat te wachten den dinges
http://www.encyclo.nl/begrip/modaal
Ook de extremisten zijn kinderen van hun tijd, zelfs meer dan de rest, de " doorsnee mens ". Want doorsnee mensen die zich niet laten opmerken, en braaf meedraaien in het systeem vind je in alle samenlevingen, ten allen tijde, en in overvloed. Het zijn juist de extremisten die representatief zijn voor hun tijdperk, zij drijven de logica tot het uiterste, en het zijn hun daden die de geschiedenis niet vergeet...En, er staat ons inderdaad nog één en ander te wachten als je het mij vraagt.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2011, 22:47   #379
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Onzin, zo kan je de overheid van elke misdaad de schuld geven. Die man heeft 9 jaar aan zijn plan gewerkt, dat noem ik niet een geval van 'de stoppen doorslaan'.

En de goede dingen die Noren voor hun land doen, een opleiding volgen en arts worden of constructeur en belasting betalen, zijn die niet te danken aan de overheid?
De overheid neemt actief deel aan de invoering van immigranten, grotendeels met islamietische achtergrond. Deze misdaad tegen het Eigen Volk, heeft bij Breivik " de stoppen doen doorslaan " in deze zin dat hij een plan beginnen bereidden is om daar iets tegen te doen, dit geheel onbaatzuchtig, hij verdient er persoonlijk niets mee, integendeel, zijn leven is naar de kloten. Het enige vooruitzicht dat hij heeft is nu levenslang in de gevangenis zitten, of in het beste geval, ontsnappen, en door alle politiediensten ter wereld gezocht en opgejaagd te worden. Toch blijkt hij dit er dus voor over te hebben...Dat geeft mij toch tot nadenken...
Wat de Noorse overheid verder goed doet, heeft met de zaak niets te maken. Je kan de goede dingen die iemand doet, niet gebruiken om de slechte te verontschuldigen. Adolf bvb heeft voor de Duitsers de ziekenkas ingevoerd, betaalde vakantie en de Volkswagen, maar dit kan niet de Holocaust verontschuldigen natuurlijk. Snap je ?
Oud 3 augustus 2011, 22:50   #380
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Mja, iederéén is een kind van zijn tijd. Ook goede, rustige, vreedzame en gelukkige mensen zijn een product van hun tijd.

Het is niet omdat er (schijnbaar) logica inzit, dat deze logica op zich niet geschift kan zijn.

Ik denk dat veel mensen de denkfout maken dat, aangezien Breivik evenwichtig overkomt en een dik boek geschreven heeft, hij eigenlijk nog zo gek niet kan zijn. Ik vind dat een zeer naïeve houding.
Even naïef is hem gek verklaren omdat hij iets verschrikkelijks gedaan heeft.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be