![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#361 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Tjah vorige maand mijn grondbelasting moeten betalen, jaarlijkse verkeersbelasting. Direct meer dan 2000 € kwijt en dan zeggen dat ik geen bijdrage doe
![]()
![]() |
#362 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Netto gezien draagt gij niks bij. Mensen die in prive ondernemingen welvaart scheppen, dragen bij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#363 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#364 |
Banneling
|
![]() Afslanken en terug ten dienste laten staan van de bevolking. Nu is het zo dat jobs bij de overheid beter betalen, beter pensioenen geven en over het algemeen beter zijn als jobs in de prive. Het overheidsapparaat is ook te log en te groot.
Gelet op het feit dat de overheid betaalt wordt met welvaart geschapen in de prive is dit een last die gewoon te zwaar is en welvaartscreatie tegen gaat. Een kleine overheid, die doelmatig en gericht werkt, tegen marktconforme salarissen zonder allerhande speciale statuten, is beter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#365 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#366 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Een land dat zoveel regeringen heeft, heeft veel ambtenaren om het land bestuurbaar te houden. Ik blijf voorstander van een unitair België.
- 1 federale regering + het behouden van de provincies meer moet dat niet zijn en hoeveel zou men dan niet kunnen besparen?
![]() |
#367 |
Burger
|
![]() Ach. De jeugd is helemaal niet zo slecht als wat ouwe ballen hiert beweren.
Ik ben van de babyboomgeneratie, mijn eerste loon bedroeg netto 17000 frank, als ik me goed herinner, mijn huur voor een appartementje in leuven was iets van een 5000 - 6000 frank. 1/3 van het netto, net zoals nu het geval is. Ik heb heel veel jongeren in dienst (jonger dan 27) en die dromen van exact hetzelfde als wij 40 jaar geleden: een huisje, een tuintje en een paar kinderen. Wij waren krak dezelfde, we dachten dat we het beter konden, de oude zakken moesten weg! Wij met onze platenspelers, onze losbandige rock, de wiet, mei 68, ... Ze verklaarden de jeugd in mijn tijd al voor verloren en ze gaan dat doen tot in de eeuwigheid. Iedere generatie heeft zijn crisissen. De generatie van mijn ouders had de oorlogen en de beurscrash van de jaren dertig, wij hadden de olieschokken van de jaren 70 en deze generatie heeft de huidige crisis. Ik maak me geen zorgen. De wereld draait door en ze zal dat zonder mij en mijn leeftijdsgenoten ook nog doen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#368 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#369 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Tja |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#370 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#371 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#372 |
Banneling
|
![]() ![]() ![]() Wereldwijde economische gevolgenhttp://nl.wikipedia.org/wiki/Oliecrisis_van_1973 En omdat Groen! uw partij is: Groen!: Crisis van jaren ’80 bewijst juist de nood aan scheiding van de bankentypeshttp://www.groen.be/actualiteit/Opin...ypes_1041.aspx Eind jaren '70, begin jaren '80, wordt België bijzonder hard getroffen door een economische crisishttp://www.rosadoc.be/joomla/index.p...de_krisis.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#373 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De welvaartsstaat liet toen de staatsschuld enorm oplopen (Martens), dat klopt. Nu zijn het de bail-outs van de superrijkjes. Laatst gewijzigd door eno2 : 22 oktober 2011 om 20:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#374 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als ik u een goede raad mag geven: je moet blijven geloven in jezelf. Dan vind je altijd werk. Fred. Laatst gewijzigd door Fred uit Gent : 23 oktober 2011 om 09:15. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#375 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Heeft dat niets met de ouders en met de samenleving (waar zij toch geen schuld aan hebben?) te maken...
Heer, laat het prinsenvolk der oude Nederlanden, niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande. Laatst gewijzigd door Lavox : 23 oktober 2011 om 10:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#376 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#377 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Fred. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#378 | |
Staatssecretaris
|
![]() Totaal iets anders, zeer technisch, zelf ontworpen en zelf gemaakt. Waar gij waarschijnlijk geen verstand van hebt.
![]() Citaat:
Fred. Laatst gewijzigd door Fred uit Gent : 23 oktober 2011 om 10:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#379 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#380 | |
Staatssecretaris
|
![]() Mijn woorden niet verdraaien. Er stond "waarschijnlijk".
Citaat:
Fred. Laatst gewijzigd door Fred uit Gent : 23 oktober 2011 om 11:02. |
|
![]() |
![]() |