Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 december 2011, 00:14   #361
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Er wordt hier zwaar gediscrimineerd tegen zwarte autochtone Vlamen.

Ik hoop dat cgkr het opmerkt en ernaar handelt.
Het CGKR ? Die bende jodenhaters ? Bestaan die nu nog altijd ?
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2011, 00:15   #362
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Marie. Ik ben beschaamd in uw plaats.
Waarvoor ? Haar voorstel is prima.
Oud 13 december 2011, 10:09   #363
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Waarvoor ? Haar voorstel is prima.
Neen. Het voorstel van Marie is niet prima. Integendeel, het voorstel heeft nogal wat selectieve elitaire kantjes, en dient enkel om te beletten dat sukkelaars nog meer sukkelaars op de wereld zetten. Wie zijn dan die sukkelaars ? Diegene die niet in staat zijn hun kinderen te onderhouden. De vraag wordt dan uiteindelijk hoe je dit zal evalueren.
Moet het koppel dat in staat is een dozijn kinderen gelijke kansen te geven, in staat is ze allemaal naar de universiteit te sturen, zich beperken tot één of twee kinderen ?
Wat is uiteindelijk het probleem: dat er te veel kinderen worden geboren tout court, of dat er te veel kinderen zijn van insolvente ouders ?
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2011, 11:28   #364
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik denk dat de meesten wel akkoord gaan dat er een geboortebeperking nodig is. Maar over de wijze waarop, is er nogal wat onenigheid.

Deze beschamende "onsympathieke maatregel" druist in tegen de mensenrechten, en is typisch voor "ik weet wat best is voor de ander".
Het is koloniaal paternalistisch en mensonwaardig.
Ik ben me er zeker van bewust dat dit drastische en onsympathieke maatregelen zijn.
Maar wat is het alternatief?
Blijven kweken als de konijnen?
En ons tenslotte als een troep lemmingen in de afgrond storten omdat er niet voldoende eten is voor allemaal?
Oud 13 december 2011, 11:34   #365
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen. Het voorstel van Marie is niet prima. Integendeel, het voorstel heeft nogal wat selectieve elitaire kantjes, en dient enkel om te beletten dat sukkelaars nog meer sukkelaars op de wereld zetten. Wie zijn dan die sukkelaars ? Diegene die niet in staat zijn hun kinderen te onderhouden. De vraag wordt dan uiteindelijk hoe je dit zal evalueren.
Moet het koppel dat in staat is een dozijn kinderen gelijke kansen te geven, in staat is ze allemaal naar de universiteit te sturen, zich beperken tot één of twee kinderen ?
Wat is uiteindelijk het probleem: dat er te veel kinderen worden geboren tout court, of dat er te veel kinderen zijn van insolvente ouders ?
U hebt daar natuurlijk een punt. Sommige ouders zijn bekwamer en hebben meer mogelijkheden dan anderen.
Anderzijds kan men niet aan 90 % van de wereldbevolking zeggen : stoppen met kinderen krijgen en aan de andere 10 % : krijg er zoveel u wilt.
Als iedereen rationeel zou willen nadenken, zouden er best oplossingen voor specifieke omstandigheden te vinden zijn. Jammer genoeg is geboortebeperking een heel teer punt en durven politici er nauwelijks over spreken.
Daarom vrees ik dat er toch maar één eerlijke oplossing is: ieder gelijk voor de wet, iedereen moet aan geboortebeperking doen.
Oud 13 december 2011, 11:39   #366
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
U hebt daar natuurlijk een punt. Sommige ouders zijn bekwamer en hebben meer mogelijkheden dan anderen.
Anderzijds kan men niet aan 90 % van de wereldbevolking zeggen : stoppen met kinderen krijgen en aan de andere 10 % : krijg er zoveel u wilt.
Als iedereen rationeel zou willen nadenken, zouden er best oplossingen voor specifieke omstandigheden te vinden zijn. Jammer genoeg is geboortebeperking een heel teer punt en durven politici er nauwelijks over spreken.
Daarom vrees ik dat er toch maar één eerlijke oplossing is: ieder gelijk voor de wet, iedereen moet aan geboortebeperking doen.
we gaan het hier niet zover kunnen drijven als in china met hun éénkindpolitiek waarna sterelizatie volgt. We kunnen mensen wel aanmoedigen zich te laten sterelizeren nadat ze twee kinderen hebben gemaakt. Wat we wel onmiddellijk kunnen invoeren is de beperking van de kinderbijslag: 1 kind krijgt het hoogste bedrag, het tweede kind krijgt de helft en vanaf dan is het gedaan. Wil je meer kinderen? eigen beslissing, eigen verantwoordelijkheid. In tegenstelling tot vroeger waar men enkel het verlaten van de kerk voor het zingen kende, kan iedereen nu weldegelijk voldoende informatie vergaren om aan geboortebeperking te doen: maak verdorie toch die PIL gratis! en zeker nadat men twee kinderen heeft: gratis pil, gratis spiraal whatever. Ik focus op de vrouwelijke geboortebeperking, want ik vertrouw die mannetjes niet. Eigen buik, eigen verantwoordelijkheid.

Maar dit is blijkbaar allemaal praat voor de vaak, want ze willen nu NOG MEER analfabete migranten importeren. Europa moet en zal zandbak worden. Joepiee. en met de stijging van de waterspiegel krijgen ze dan één groot strand van Brugge tot Antwerpen!
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2011, 12:26   #367
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben me er zeker van bewust dat dit drastische en onsympathieke maatregelen zijn.
Maar wat is het alternatief?
Blijven kweken als de konijnen?
En ons tenslotte als een troep lemmingen in de afgrond storten omdat er niet voldoende eten is voor allemaal?
Een beetje moeite met begrijpend lezen?
Citaat:
Ik denk dat de meesten wel akkoord gaan dat er een geboortebeperking nodig is. Maar over de wijze waarop, is er nogal wat onenigheid.

Deze beschamende "onsympathieke maatregel" druist in tegen de mensenrechten, en is typisch voor "ik weet wat best is voor de ander".
Het is koloniaal paternalistisch en mensonwaardig.
Ik heb eerder geschreven wat het alternatief is.
Onderwijs + waardig werk.
En neen, dat kan niet van de ene dag op de andere.
En ja, ook daarvoor moet er geïnvesteerd worden.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2011, 12:37   #368
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:

en moet ge dat dan één keer per dag nemen? of is dat ineens goed voor een paar maanden?
Is onderwijs+niet zo waardig werk ook goed voor geboortebeperking?

en wat is uw definitie van onwaardig werk dan? den afwas doen? of groenten kweken in de moestuin of zo? en word je daar dan wèl zwanger van?

waar plaats je het uitkeren van kindergeld in je geboortebeperking met waardig werk en onderwijs?

of zit je gewoon even in Afrika te mijmeren?

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 13 december 2011 om 12:39.
Oud 13 december 2011, 12:53   #369
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
en moet ge dat dan één keer per dag nemen? of is dat ineens goed voor een paar maanden?
Is onderwijs+niet zo waardig werk ook goed voor geboortebeperking?

en wat is uw definitie van onwaardig werk dan? den afwas doen? of groenten kweken in de moestuin of zo? en word je daar dan wèl zwanger van?

waar plaats je het uitkeren van kindergeld in je geboortebeperking met waardig werk en onderwijs?

of zit je gewoon even in Afrika te mijmeren?
WAT IS WAARDIG WERK?

Waardig Werk is werk waarvoor men vrij kiest en met een Waardig Inkomen (een inkomen dat de behoeften van zichzelf en van het gezin dekt).

Waardig Werk respecteert de arbeidsrechten. Hiertoe behoren de syndicale rechten zoals het recht op organisatie, op collectieve arbeidsonderhandelingen en sociale dialoog.

Belangrijk om van Waardig Werk te kunnen spreken is dat het recht op sociale bescherming is vervuld; wanneer iemand om welke reden dan ook geen werk heeft, moet hij/zij kunnen terugvallen op een minimum inkomen.

Deze doelstellingen van Waardig Werk gelden voor alle werkende mensen, om het even of ze man of vrouw zijn, of ze werken in de formele dan wel in de informele economie, of ze werknemer zijn dan wel voor zichzelf werken, of ze op het veld, in fabrieken, op kantoren of thuis werken.

Waardig Werk is het beste middel tegen armoede en voor ontwikkeling.
http://www.detijdloopt.be/index.php?...262&Itemid=175

Zorg voor onderwijs en waardig werk, en de geboortebeperking volgt automatisch.
Oud 13 december 2011, 17:25   #370
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Natuurlijk zijn onderwijs en werk belangrijk.
Maar gaat u van vandaag op morgen voor iedereen werk vinden?
Er lopen miljoenen en miljoenen werklozen op deze planeet!
En gaat u voor hun miljoenen en miljoenen kinderen even vlug onderwijs organiseren? Ik wil het u wel even zien doen!
Oud 13 december 2011, 17:28   #371
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nu vraag ik me toch af hoe u dat van vandaag op morgen praktisch wilt georganiseerd zien. Hoe gaat u zo maar direkt die miljoenen kinderen in alle uithoeken van de wereld bereiken?
Ook al stoppen we onmiddellijk met alle oorlogsindustrie, hoe helpt dat die kinderen (behalve dat er minder kans is dat ze op een mijn stappen of door een verdwaalde kogel geraakt worden)?
Hebt u ook enige praktische voorstellen om dit waar te maken?
Dus een keertje geen getheoriseer ...
Citaat:

Mijn bovenstaande post heb ik gepubliceerd ivm met een gelijkaardige vraag die u vroeger gesteld heb.
U hebt daar nog niet op geantwoord.
Oud 13 december 2011, 17:41   #372
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uw theorie is gesteund op één-op-één-relaties. Wat als ik minstens een dozijn kinderen produceer bij minstens 4 vrouwen.
Uw theorie is utopisch en fascistisch. Binnen uw wereld worden enkel gestraft bij wie de aantallen kunnen worden geteld: de moeders.
Het verbaast mij meer en meer hoe vrouwen toch zo hun eigen ruiten ingooien. Word eens wat rationeler aub.
Oud 13 december 2011, 20:16   #373
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uw theorie is gesteund op één-op-één-relaties. Wat als ik minstens een dozijn kinderen produceer bij minstens 4 vrouwen.
Uw theorie is utopisch en fascistisch. Binnen uw wereld worden enkel gestraft bij wie de aantallen kunnen worden geteld: de moeders.
Het verbaast mij meer en meer hoe vrouwen toch zo hun eigen ruiten ingooien. Word eens wat rationeler aub.
Zie, dat is weer zo'n typisch mannelijke reactie : wat als ik met meerdere vrouwen enzovoort.
Nooit komt het bij de heren der schepping op dat vrouwen ook behoefte kunnen hebben aan meer dan één man!
Neem uw verantwoordelijkheid op, heren!
Maak één kind bij één vrouw en als u later zin hebt in andere vrouwen, geen bezwaar (op voorwaarde dat die vrouwen ook geen bezwaar hebben natuurlijk), maar doe hem dan een frakske aan of beter nog : laat u steriliseren!
In mijn "utopische" wereld zijn mannen èn vrouwen verantwoordelijk voor hun nageslacht. En als onze wereld op dit ogenblik overvol zit, verwijt ik dat eerder aan de mannen dan aan de vrouwen!
Ik moet in dit verband dikwijls aan het boek "Bartje" denken. Letterlijk weet ik het niet meer maar op een gegeven moment klaagt de moeder tegen haar buurvrouw : als ik het eerste kind gekregen had en Albert (haar man) het tweede enzovoort, dan hadden wij drie kinderen gehad en niet meer.
En dat is er nu precies mis met de mannen (of de meeste toch), zij schijnen echt niet ten volle te beseffen wat een kind krijgen en meteen de verantwoordelijkheid ervoor aanvaarden, helemaal inhoudt!
Daarom is het jammer genoeg zo dat anticonceptie voor een groot deel een vrouwelijke aangelegenheid blijft.
Oud 13 december 2011, 20:49   #374
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Zie, dat is weer zo'n typisch mannelijke reactie : wat als ik met meerdere vrouwen enzovoort.
Nooit komt het bij de heren der schepping op dat vrouwen ook behoefte kunnen hebben aan meer dan één man!
Maak één kind bij één vrouw en als u later zin hebt in andere vrouwen, geen bezwaar (op voorwaarde dat die vrouwen ook geen bezwaar hebben natuurlijk), maar doe hem dan een frakske aan of beter nog : laat u steriliseren!
In mijn "utopische" wereld zijn mannen èn vrouwen verantwoordelijk voor hun nageslacht. En als onze wereld op dit ogenblik overvol zit, verwijt ik dat eerder aan de mannen dan aan de vrouwen!
Ik moet in dit verband dikwijls aan het boek "Bartje" denken. Letterlijk weet ik het niet meer maar op een gegeven moment klaagt de moeder tegen haar buurvrouw : als ik het eerste kind gekregen had en Albert (haar man) het tweede enzovoort, dan hadden wij drie kinderen gehad en niet meer.
En dat is er nu precies mis met de mannen (of de meeste toch), zij schijnen echt niet ten volle te beseffen wat een kind krijgen en meteen de verantwoordelijkheid ervoor aanvaarden, helemaal inhoudt!
Daarom is het jammer genoeg zo dat anticonceptie voor een groot deel een vrouwelijke aangelegenheid blijft.
Ik vind uw voorstel helemaal niet extreem, verre van zelf, maar ik zou het wel doortrekken naar iedereen. Men kan beginnen met kindergeld te geven t/m 2 kinderen, daarna is het gedaan. Dit kan men nog gerust catalogeren onder de noemer van zachte maatregelen. Vlaanderen is reeds overbevolkt met een bevolkingsdichtheid van 462 inw /km². Iedereen heeft het recht op kinderen, maar iedereen heeft ook een verantwoordelijkheid t.a.v. die kinderen, de maatschappij, de planeet enz. net zoals iedereen rechten heeft, maar ook plichten.
Met het huidige systeem sponsort men en moedigt men eigelijk gewoon onderstaande situaties aan;

http://www.gva.be/arch/stier-van-mar...eer-vader.aspx

In Tunesië heeft men met succes het aantal geboortes drastisch kunnen terugbrengen door het opleiden van vrouwen, ze te emanciperen, ze gemakkelijk toegang te geven tot geneeskunde en voorbehoedsmiddelen en door het kindergeld vanaf het derde kind af te schaffen ( ook ziektekosten vanaf derde kind volledig zelf te bekostigen ).

Citaat:
De huidige bevolkingsgroei van ongeveer 1,1 procent per jaar ligt ruim onder het gemiddelde van de meeste Arabische landen. De dalende geboortecijfers zijn het resultaat van een hogere levensstandaard, een betere gezondheidszorg, de bevordering van de rechten van de vrouw, de toetreding van meer vrouwen tot de arbeidsmarkt en een al sinds 1966 succesvol nationaal programma voor geboortebeperking (het eerste in de Arabische wereld).
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2011, 22:16   #375
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Marie. Sta mij toe uw reactie efkes te laten bezinken.
Antwoord zal voor morgen zijn.

Laatst gewijzigd door Rudy : 13 december 2011 om 22:17.
Oud 13 december 2011, 22:16   #376
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:

Citaat:
Natuurlijk zijn onderwijs en werk belangrijk.
Maar gaat u van vandaag op morgen voor iedereen werk vinden?
Er lopen miljoenen en miljoenen werklozen op deze planeet!
En gaat u voor hun miljoenen en miljoenen kinderen even vlug onderwijs organiseren? Ik wil het u wel even zien doen!
Je denkt toch niet dat er een oplossing is die van de ene dag op de andere kan geïmplementeerd worden.
Oud 13 december 2011, 22:19   #377
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Mijn bovenstaande post heb ik gepubliceerd ivm met een gelijkaardige vraag die u vroeger gesteld heb.
U hebt daar nog niet op geantwoord.
Daar heb je over gekeken.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=337
Oud 13 december 2011, 22:21   #378
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat was ook het idee dat bij mij opkwam.
Oud 14 december 2011, 00:25   #379
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Het zijn twee verschillende problemen, die zich soms overlappen. Allochtonen zonder inkomsten of bijna, die nonstop kinderen kweken, en op ons kosten laten opgroeien, daar mag iets aan gedaan worden.
En tegen de overbevolking in het algemeen mag ook iets gedaan worden.
Wat juist, dat zie ik niet onmiddellijk, misschien kunnen onze vetbetaalde politici zich eens over het probleem buigen, waarvoor bestaan die anders ? Om nieuwe belastingen te bedenken, en andere manieren om ons meer te doen werken, en minder te laten verdienen ?
Oud 14 december 2011, 09:33   #380
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Elke moeder krijgt kindergeld voor twee kinderen. Of die nu van man 1 zijn of van man 23. Na twee kinderen is er korting op anti-conceptiemiddelen, maar geen extra kindergeld.
ge zult dus gewillige kinderloze vrouwen moeten gaan zoeken of zelf de kosten dragen voor de +2 kinderen.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 14 december 2011 om 09:35.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be