Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 11 november 2011, 14:38   #361
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dan zijn er hier amper echte moslims.
Zoals alle religieuzen zijn het voornamelijk hypocrieten die aan "Religieuze regels a la carte" doen.

Citaat:
Dat is geen discriminatie. Een onderscheid maken tussen personen is niet per definitie discriminatie.
Neen, onderscheid maken is niet discriminerend, tenzij U de gedachtenpolitie wil invoeren. Handelen op dat onderscheid, dat is discriminatie.

Citaat:
Wat is er voor jou normaal? Een onderscheid maken of discriminatie.
Beiden zijn menselijk, dus beiden zijn "normaal. En dat U dat nu leuk vind of niet, dat zal mij een worst wezen.
Oud 11 november 2011, 16:10   #362
Torkilson
Gouverneur

Torkilson's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Dit is wat de islam voorschrijft. Trek dus zelf uw conclusies
En? Moslims geloven niet allemaal in het nut ervan. Is dat erg? ik dacht dat gij dat juist moest toejuichen, al wilt ge dit blijkbaar liever niet. uw racisme verliest namelijk zijn bestaansrecht door deze zaken.
Oud 11 november 2011, 17:04   #363
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Torkilson Bekijk bericht
En? Moslims geloven niet allemaal in het nut ervan. Is dat erg?
Dan zijn het dus geen echte moslims he.
Of het zijn nuchtere mensen die zich aan een situatie aanpassen, of het zijn zoals vele anderen gewoon hypocrieten.
Citaat:
ik dacht dat gij dat juist moest toejuichen.
Ik zou het nog harder toejuichen als mensen hand in eigen boezem steken en realiseren dat ze hypocriet zijn.
Citaat:
Al wilt ge dit blijkbaar liever niet. Uw racisme verliest namelijk zijn bestaansrecht door deze zaken.
Dat is uw mening daarover. Anderen hebben een andere mening.
Oud 11 november 2011, 17:25   #364
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En? Moslims geloven niet allemaal in het nut ervan. Is dat erg? ik dacht dat gij dat juist moest toejuichen, al wilt ge dit blijkbaar liever niet. uw racisme verliest namelijk zijn bestaansrecht door deze zaken.
Moslims die het nut er niet van inzien om zich te onderwerpen aan de wil van Allah, verkondigd door zijn boodschapper Mohammed?

Dat is een beetje zoals een christen die het nut er niet van inziet dat christus voor zijn zonden stierf.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2011, 19:50   #365
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Beiden zijn menselijk, dus beiden zijn "normaal. En dat U dat nu leuk vind of niet, dat zal mij een worst wezen.
Moorden, verkrachten, bedriegen, oorlogen, ... zijn ook menselijk, maar om dat dan normaal te noemen...

Discrimineren is inderdaad menselijk, maar niet normaal.
De norm is nog altijd 'niet discrimineren'.

Laatst gewijzigd door Alboreto : 11 november 2011 om 19:51.
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2011, 20:08   #366
Torkilson
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Moslims die het nut er niet van inzien om zich te onderwerpen aan de wil van Allah, verkondigd door zijn boodschapper Mohammed?

Dat is een beetje zoals een christen die het nut er niet van inziet dat christus voor zijn zonden stierf.

Paulus.
Er staan nochtans veel zaken in de bijbel, waar hedendaagse katholieken niet achter staan .Zijn zij dan ook geen katholiek meer?
Trouwens, hoe zij zich noemen doet er niet toe, wél hoe ze zich ion onze maatschappij gedragen. Een Moslim die volgens u geen moslim meer is, is toch geen probleem? Wat maakt het dan uit als zij zich nog wel zo noemen?
Oud 11 november 2011, 20:09   #367
Torkilson
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Dan zijn het dus geen echte moslims he.
Of het zijn nuchtere mensen die zich aan een situatie aanpassen, of het zijn zoals vele anderen gewoon hypocrieten.

Ik zou het nog harder toejuichen als mensen hand in eigen boezem steken en realiseren dat ze hypocriet zijn.

Dat is uw mening daarover. Anderen hebben een andere mening.
Dat ge, ondanks het feit dat men zich aanpast, hen toch moet blijven discrimineren? Dat valt mij tegen van u.
Oud 11 november 2011, 20:17   #368
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Moorden, verkrachten, bedriegen, oorlogen, ... zijn ook menselijk, maar om dat dan normaal te noemen...
Het is eigen aan de menselijke natuur, dus het is wel "normaal", maar niet goed.

Citaat:
Discrimineren is inderdaad menselijk, maar niet normaal.
De norm is nog altijd 'niet discrimineren'.
Dat kunt ge alleen zeggen als ge hypocriet zijt.

De norm is nog steeds wij en zij. Of geeft U geen voorrang aan familieleden , om zo maar een voorbeeldje te geven.
Oud 11 november 2011, 20:19   #369
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat ge, ondanks het feit dat men zich aanpast, hen toch moet blijven discrimineren? Dat valt mij tegen van u.
Oh, aanpassen? Noemt U dat zo?

De eerste generatie Noord Afrikanen, die hebben zich aangepast. De 2de Generatie, daar zit al wat verschil op.
Maar wat ik nu steeds meer en meer zie, neen, dat noem ik niet aangepast. integendeel.
Oud 11 november 2011, 20:19   #370
Torkilson
Gouverneur

Standaard

Citaat:

De norm is nog steeds wij en zij. Of geeft U geen voorrang aan familieleden , om zo maar een voorbeeldje te geven.
Dat vind ik niet. De norm is een streefdoel in deze, om dat dat samenleven met anderen gemakkelijker maakt. Iedereen bezondigd zich wel eens aan het niet naleven van die norm, wat niet wegneemt dat het de norm is. Er zijn immers wetten die dat als norm vastleggen.
Oud 11 november 2011, 20:20   #371
Torkilson
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oh, aanpassen? Noemt U dat zo?

De eerste generatie Noord Afrikanen, die hebben zich aangepast. De 2de Generatie, daar zit al wat verschil op.
Maar wat ik nu steeds meer en meer zie, neen, dat noem ik niet aangepast. integendeel.
Dat was de stelling niet. Het ging over het feit dat Moslims die niet in de extremiteiten geloven die volgens u het Moslim zijn eigen maken. Voor u maakt dat blijkbaar geen verschil.
Oud 11 november 2011, 20:22   #372
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat vind ik niet. De norm is een streefdoel in deze, om dat dat samenleven met anderen gemakkelijker maakt. Iedereen bezondigd zich wel eens aan het niet naleven van die norm, wat niet wegneemt dat het de norm is. Er zijn immers wetten die dat als norm vastleggen.
De enige reden waarom ik me aan de wet hou, is omdat het teveel moeite is dat niet te doen.

En regel 2 van maddox is nog steeds van kracht.

En welke wetten bedoeld U, die seculiere wetten hier in België die nogal gemakkelijk met de voeten getreden worden... Of de sharia?

Maar daarvoor verwijs ik u naar een andere draad de orginele "waarom meer mensen...."
Oud 11 november 2011, 20:27   #373
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat was de stelling niet. Het ging over het feit dat Moslims die niet in de extremiteiten geloven die volgens u het Moslim zijn eigen maken. Voor u maakt dat blijkbaar geen verschil.
Er zijn alleen "echte moslims" die in de 21ste eeuw weinig te zoeken hebben.
Natuurlijk, met een religieuze regeling zoals takiya is het moeilijk het verschil te zien tussen een "echte" en eentje die alleen maar doet alsof ie een moslim is.
Zo ongeveer dezelfde reden waarom mijn zusje haar klein mannen nog heeft laten dopen. "De familie" nietwaar.

En ik beoordeel iemand op zijn daden. En dat is het hele eieren eten nietwaar.
Oud 11 november 2011, 21:07   #374
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is eigen aan de menselijke natuur, dus het is wel "normaal", maar niet goed.

Wat doe je wanneer iemand van de "zij"-groep familie wordt?

Neen, ik geef geen voorrang aan familieleden.
Als ik iemand nodig heb om te programmeren, geef ik geen voorrang een een familielid die vrachtwagenbestuurder is.

Laatst gewijzigd door artisjok : 11 november 2011 om 21:09.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2011, 21:12   #375
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus met iedere werknemer uit een bepaalde etnische groep had hij constant (=bestendig, niet veranderend, gelijk blijvend, altijd, standvastig, continu, doorlopend, ononderbroken) problemen.
Tot hij ze buiten smeet.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2011, 21:14   #376
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat doe je wanneer iemand van de "zij"-groep familie wordt?
Uiterlijk vriendelijk en beleefd blijven, tenzij de acties van die persoon de "wij" of "zij" duidelijk maken, en dan draai ik daar ook geen doekjes rond.

Oftewel, iemand van de "zij" groep kan een "wij" groep worden.

Maar iemand komt niet in mijn "wij" groep niet door politiekantoren te belegeren, brandweerwagens te bekogelen of ambulances de doorgang te ontzeggen. Of door rustige zwemoorden af te breken en mensen weg te pesten.

Citaat:
Neen, ik geef geen voorrang aan familieleden.
Als ik iemand nodig heb om te programmeren, geef ik geen voorrang een een familielid die vrachtwagenbestuurder is.
Da's gewoon praktisch.
Maar wat met de werkgever die geen gezeur op de werkvloer wil? Moet die dan wel een storend element aanwerven tegen zijn zin in?
Oud 11 november 2011, 21:19   #377
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Uiterlijk vriendelijk en beleefd blijven, tenzij de acties van die persoon de "wij" of "zij" duidelijk maken, en dan draai ik daar ook geen doekjes rond.

Oftewel, iemand van de "zij" groep kan een "wij" groep worden.
Dat dacht ik al.

Citaat:
Maar iemand komt niet in mijn "wij" groep niet door politiekantoren te belegeren, brandweerwagens te bekogelen of ambulances de doorgang te ontzeggen. Of door rustige zwemoorden af te breken en mensen weg te pesten.
Nu kan jij toch een individu beoordelen naar zijn eigen daden.

Citaat:
Da's gewoon praktisch.
Maar wat met de werkgever die geen gezeur op de werkvloer wil? Moet die dan wel een storend element aanwerven tegen zijn zin in?
Natuurlijk moet die werkgever zijn zeurende tante niet aanwerven.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2011, 21:22   #378
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is niet waar. Er is geen "gematigde" moslimgemeenschap die de doodsfatwas tegen Hirsi Ali en tal van anderen afkeurt, laat staan actie onderneemt om er iets tegen te doen.
Bij de afslachtingen van Kopten in Egypte horen we ze ook niet.
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2011, 21:25   #379
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is wat ik bedoel.

Citaat:
Hangt er vanaf.
Als ik een familielid en een andere persoon voor mij heb voor dezelfde job, dan zal ik, omwille van mij en mijn bedrijf de beste nemen.
En als dat niet het familielid is, dan is dat spijtig voor hem/haar, maar dan neem ik de andere.
Oud 11 november 2011, 21:34   #380
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die bewering klopt niet.

Mijn mening dat hij het woord verkeerd gebruikte, waardoor de stelling niet klopt, wordt versterkt door het stilzwijgen van daiwa ]
Daiwa heeft buiten dit forum nog een ander leven.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be