Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 november 2011, 20:00   #361
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Om ff heel cru en rationeel te zijn, volgens mij zijn er medisch gezien nu echt niet veel mogelijkheden meer:

- beenmergprobleem
- immuunprobleem

of parasiet of schimmel. Lyme is denk ik ook niet uitgesloten (nog niet gezegd van die teekbeet ooit mja, lijkt zo onwaarschijnlijk?. )

1. malabsorptie einde dunne darm: vit b12 niet meer geabsorbeerd door darm waardoor het wel in bloed zichtbaar is (geen tekort eraan) m�*�*r niet gebruikt wordt --> hyperchroom macrocytair bloed en vit b12 tekort geeft heel wat symptomen an sich + pernicieuze anemie (consistent met ideeën van sommige artsen en enkele bloedrariteiten)

2. HIV maar het lijkt me nooit dat mijn vriendje ... Maar ik weet dat meerdere artsen daarnaar hintten. Blijkbaar veel symptomen vlak na de besmetting. Maar nwoa, ik geloof er niet echt in. Ik weet niet echt of het tijdsverloop klopt enzo. Lijkt me heel sterk.
Punt is wel dat ik nu begrijp waarom ik steeds hetzelfde te horen kreeg, al in ziekenhuis één, ondanks mijn antibiotica tegen de blaasontsteking die vastgesteld werd: er is geen evidentie voor een infectie (vrije vertaling was blijkbaar: uw witte bloedboel reageert nergens op ).
Of dat heeft gewoon nooit goed gewerkt, is toeval, het zit dieper, is om een andere reden die nog te ontdekken valt gedecomprimeerd

3. schimmel

4. iets niet vaststelbaar door de medische wereld: combinatie van vanalles (stress, vermoeidheid door alles, ongezond en te weinig eten door alles, te weinig drinken, ...)

5. toch de ... milieuvervuiling. Immuumsysteem kapot, rode bloedcellen die niet kloppen, mogelijk hemolyse of vreemde dingen in uw bloed (er was duidelijk iets raars mee ) kunnen dat verklaren in principe.

Agentia die ik regelmatig ontmoet zijn chroom, nikkel, kwik, lood, PAK's, dioxine, roet en fijnstof (zoals wij allemaal). Vroeger de fluor nog in tabletvorm ingenomen als kind. En God weet wat er nog allemaal vrijkomt als mijn buren hun bewerkt hout en allerlei huishoudelijk afval tot gebruikte kledij, PET-flessen en aluminium-houdende verpakkingen opstoken toe.
Alle stoffen die in verven zitten.
Oud 20 november 2011, 20:01   #362
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
een systemische candidiasis krijgt ge NIET over met twee diflucans.
Kan dat systemisch gaan?

Zit dat niet in uw bloed dan?

Nu ja, indertijd heb ik een hele reeks diflucans genomen ook. Ook niet verdwenen hoor.
Alleen heb ik heden geen plekken waar ik een schimmelinfectie kan vaststellen terwijl het maar op een paar plekken echt merkbaar wordt geloof ik.

Ma het kan hoor. Het zou me niet verbazen. Zeker met al de antibiotica die ik geslikt heb.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 20 november 2011 om 20:02.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2011, 20:02   #363
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

From_Vlaanderen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Heb ik ooit nog geslikt omwille van vermoedde leverproblemen (door een alternatieve geneesheer waar mijn moeder me vroeger mee naartoe sleurde).
Gene zwans. Zo'n kwaksalver, ik ben daar ook eens heen geweest.
Na zo'n reek vree bizar testen met zo'n bizar apparaat. Zeet 'm: "menier, aw moag druppelt oep awe liever". Als in: je maag lekt op je lever.
Ik nam dat natuurlijk serieus, want ik dacht dat ik er binnen de maand aan zou zijn.
En toen zegde de mens: " ge moe minder vlees eten".

Zodus ikke minder vlees eten.

Bijne reflux footsie.
Oud 20 november 2011, 20:04   #364
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
O
1. malabsorptie einde dunne darm: vit b12 niet meer geabsorbeerd door darm waardoor het wel in bloed zichtbaar is (geen tekort eraan) m�*�*r niet gebruikt wordt --> hyperchroom macrocytair bloed en vit b12 tekort geeft heel wat symptomen an sich + pernicieuze anemie (consistent met ideeën van sommige artsen en enkele bloedrariteiten)
huh? iets dat niet geabsorbeerd wordt in de darm en toch in het bloed terechtkomt? hoe dan?
Oud 20 november 2011, 20:05   #365
Groentje-18

Standaard

Ja godmiljaar ... ik, superrationeel zijnd en voor altijd alles een objectieve grond willen zien en alles heel objectief bekijkend, ook aangaande mezelf.

Mijn ervaring is nu alvast dat:

- medisch diagnostische tests agrssief zijn en veel kwaad kunnen doen
(mijn nare constrast-stof ervaring, de gevaren van CT-scans, de onmiddellijke effecten van CT-scans , de leukheden van gastroscopiëen, de bijwerkingen van allerhande medicijnen die meer schade aanrichten dan iets anders, ...)

- niet sluitend zijn (bloed hemolytisch als hij het eruithaalde of niet )

- er geen beterschap optreedt
Oud 20 november 2011, 20:07   #366
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
huh? iets dat niet geabsorbeerd wordt in de darm en toch in het bloed terechtkomt? hoe dan?

Dank je.

Dan heeft die hele macrocytose niets te betekenen, want er is helemaal niets anders dat naar een onderliggend probleem kan wijzen.

Of wel?

Het kan hooguit dat het hyperchrome macrocytaire op zichzelf symptomen kan geven dus.

Tenzij de milieuvervuiling tussendoor mijn bloed een beetje loopt te verneuken. Wat niet zo gek is want, wat je inademt gaat via uw longblaasjes ook rechtstreeks in ...
wat je opvreet ... (tegen de richtlijnen in weigert mijn moeder voeding af te dekken om digestieve blootstelling te beperken en aanbidt ze het eten van groenten uit de eigen tuin).

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 20 november 2011 om 20:09.
Oud 20 november 2011, 20:08   #367
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja godmiljaar ... ik, superrationeel zijnd en voor altijd alles een objectieve grond willen zien en alles heel objectief bekijkend, ook aangaande mezelf.

Mijn ervaring is nu alvast dat:

- medisch diagnostische tests agrssief zijn en veel kwaad kunnen doen
(mijn nare constrast-stof ervaring, de gevaren van CT-scans, de onmiddellijke effecten van CT-scans , de leukheden van gastroscopiëen, de bijwerkingen van allerhande medicijnen die meer schade aanrichten dan iets anders, ...)

- niet sluitend zijn (bloed hemolytisch als hij het eruithaalde of niet )

- er geen beterschap optreedt
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2011, 20:13   #368
Groentje-18

Standaard

Citaat:
WAT IS DE OORZAAK VAN EEN HOOG MCV (=MACROCYTOSE)

De voornaamste oorzaken zijn:

- tekort aan vitamine B12 -> schrap
- tekort aan foliumzuur -> schrap
- chronisch alcoholisme -> schrap
- hypothyroidie -> schrap
- ziekten van de lever -> niet schrap
- gebruik van bepaalde farmaca -> niet schrap, maar daar toch nooit iets over gelezen in de bijsluiter
Dus ... lever?

Mja, artsen gaan zoiets toch niet voorbij laten gaan terwijl ze weten dat ik me onwel voel?
Alleen staat er nu op het laatste verslag wel "gekend macrocytair hyperchroom" ...
Zo van: het is geen verrassing. Wij wassen onze handen in onschuld. En ze zal daar wel ergens anders "in opvolging voor zijn".
Oud 20 november 2011, 20:17   #369
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kan dat systemisch gaan?

Zit dat niet in uw bloed dan?

Nu ja, indertijd heb ik een hele reeks diflucans genomen ook. Ook niet verdwenen hoor.
Alleen heb ik heden geen plekken waar ik een schimmelinfectie kan vaststellen terwijl het maar op een paar plekken echt merkbaar wordt geloof ik.

Ma het kan hoor. Het zou me niet verbazen. Zeker met al de antibiotica die ik geslikt heb.
ja, en dan kan het in principe naar overal gaan (nier, hart, longen...)
dit is natuurlijk nogal acuut en levensbedreigend, dus je had het vast al gemerkt (en niet meer aan de pc gezeten).
'k heb even de bijsluiter erbij genomen trouwens, en de behandeling is eerste dag 400 gr (dus 2 van 200 mg, er is geen pil van 400 mg) , tweede dag 200mg, tot het over is, en eventueel terug verhogen naar 200 mg.
Waarvoor heb je die hele reeks dan gepakt? Want zo'n heleboel diflucan pak je natuurlijk niet zomaar...
Oud 20 november 2011, 20:20   #370
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dank je.

Dan heeft die hele macrocytose niets te betekenen, want er is helemaal niets anders dat naar een onderliggend probleem kan wijzen.

Of wel?

Het kan hooguit dat het hyperchrome macrocytaire op zichzelf symptomen kan geven dus.

Tenzij de milieuvervuiling tussendoor mijn bloed een beetje loopt te verneuken. Wat niet zo gek is want, wat je inademt gaat via uw longblaasjes ook rechtstreeks in ...
wat je opvreet ... (tegen de richtlijnen in weigert mijn moeder voeding af te dekken om digestieve blootstelling te beperken en aanbidt ze het eten van groenten uit de eigen tuin).
Ik zou in jouw plaats gewoon aan m'n huisarts vragen wat die resultaten precies te betekenen hebben ipv er op m'n eentje over te zitten speculeren...
Oud 20 november 2011, 20:22   #371
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
Een goede dosis van dit , is mijn diagnose

bah, kool.
Oud 20 november 2011, 20:24   #372
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een goede dosis van dit , is mijn diagnose

bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2011, 20:24   #373
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De vraag is natuurlijk "oeveul vlies frette toen?"
Iets minder als een kilo per dag.
Oud 20 november 2011, 20:45   #374
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En dan moet jij naar een "dokter" gaan om te horen dat je teveel vlees eet ...
Ja, dat die mens dat met al die bizarre testen wist.
Oud 20 november 2011, 20:58   #375
bgf324
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
2. HIV maar het lijkt me nooit dat mijn vriendje ... Maar ik weet dat meerdere artsen daarnaar hintten. Blijkbaar veel symptomen vlak na de besmetting. Maar nwoa, ik geloof er niet echt in. Ik weet niet echt of het tijdsverloop klopt enzo. Lijkt me heel sterk.
Punt is wel dat ik nu begrijp waarom ik steeds hetzelfde te horen kreeg, al in ziekenhuis één, ondanks mijn antibiotica tegen de blaasontsteking die vastgesteld werd: er is geen evidentie voor een infectie (vrije vertaling was blijkbaar: uw witte bloedboel reageert nergens op ).
Of dat heeft gewoon nooit goed gewerkt, is toeval, het zit dieper, is om een andere reden die nog te ontdekken valt gedecomprimeerd
Je kan HIV ook op andere manieren krijgen. Misschien ben je wel eens per ongeluk geprikt door een drugsnaald ofzo?
Soit, als je HIV hebt, zien ze dat na 3 maand in je bloed met 99% zekerheid.

Best gebruik je - zelf in een relatie - een condoom. Dan is dat gevaar toch al uitgesloten.
Oud 20 november 2011, 21:44   #376
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Best gebruik je - zelf in een relatie - een condoom. Dan is dat gevaar toch al uitgesloten.
Groentje is hetero, dan is dat eigenlijk niet echt nodig.
Oud 20 november 2011, 21:53   #377
bgf324
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Als ze HIV blijkt te hebben, dan gaat ze er toch spijt van hebben dat ze het niet deed.

Ik weet niet hoe het zit met het condoomgebruik bij hetero's, maar da's toch alleszins geen goede trend. De kans op HIV zou wat groter moeten zijn bij hetero's, ze zouden het dan ook wel leren.

En de pil biedt trouwens ook geen 100% zekerheid.
Oud 20 november 2011, 21:57   #378
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
En de pil biedt trouwens ook geen 100% zekerheid.
Meer nog: tegen HIV biedt de pil 0% zekerheid.
Oud 20 november 2011, 22:03   #379
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Meer nog: tegen HIV biedt de pil 0% zekerheid.
LOL

Oud 20 november 2011, 22:11   #380
Groentje-18

Standaard

Nwoa, ik geloof nu zelf niet in die theorie. De kans lijkt me quasi onbestaande. Ik zou al éééénorm pech moeten hebben.

En ik denk nu ook niet dat hij ... Dat is ook zéééééééééééér onwaarschijnlijk.

Accidenteel is het wel mogelijk (hij via zijn werk) maar dan nog ... van alle mogelijke twijfel zou hij me zeker op de hoogte hebben gehouden denk ik dus.
Verder geen enkele aanwijzing.

Het enige zekere is dat er zich momenteel iets afspeelt in mijn lijf
- iets genereert koorts, meestal licht, maar recent dus met pieken (tenzij ik recent iets nieuw heb opgejsaard, een virusje zoals veel mensen rond deze tijd van het jaar maar dat kan blijkbaar niet hard worden gemaakt ondanks dat het virusje nog stevig woekert)
- iets geneereert heesheid
- iets genereert een rode keel (zichtbaar door artsen)
- iets genereert sterk gezwollen lymfeklieren op verschillende plaatsen
- iets genereert verschillende types huiduitslag (inmiddels denk ik al dat er 10 types gepasseerd zijn)
- iets genereert een ongewoon hevige reactie op .... infuusnaalden. (Mijn arm links is nog steeds fel gezwollen en die rechts
- iets was merkwaardig aan mijn bloed en met het blote oog zichtbaar
- iets heeft mijn haar veel dunner gemaakt dan het altijd is geweest, alsook doet mijn nagels groefjes vertonen en nu en dan doorzichtige plekken (op het wit)
- onnozele ontstekingen (moedervlek, een deel van de huiduitslag is waarschijnlijk een ontsteking, de blaasontsteking)
- iets brengt mijn hormonale cyclus in de war
- iets maakt me zeer mager doch met een buik zodanig opgeblazen dat mijn broeken van zelfs 5 jaar en ouder te strak om het middel zitten (Ma ik eet dan ook wel veel meer dan vroeger. )
- iets zorgt voor lichte labo-observeerbare bloedafwijkingen en urine-afwijkingen

- Subjectief doch helaas het meest hinderlijk: iets genereert pijn die zich verplaatst uit zichzelf en afhankelijk van bewegingen ((diep) inademen, hoesten, maar ook bukken, stappen, romp bewegen, ... alles dus bijna)

Maar niets hoeft iets te betekenen.
En eigenlijk zou ik dit echt beter niet hier schrijven. Maar idd zoals je zegt Nyn, met mijn huisarts bespreken. (Daarom ook dat ik het hier even neerschreef, om de dichtheid van een redenering te testen.) Maarja, als die mogelijke spier(?)klachten, hees- en keelpijn (en oorpijn) opgelost zijn houdt het voor mij op hoor.
Zeker gezien al die gerelateerde klachten (slikprobleem en mss zelfs misselijkheid enzovoort) dan ook opgelost zijn en het feit dat ik weer probleemlozer kan eten en drinken en slapen (zonder pijn en me de longen /ribben uit het lijf te kuchen, is dan echt wel meer dat ik kan wensen.

De rest interesseert me weinig zolang ik me gezond voel.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 20 november 2011 om 22:13.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be