Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 december 2011, 18:03   #361
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Jaja, je hebt de grootste, nu tevreden.
In ieder geval, partijmilitanten zijn altijd klein grut. Die vangt men zo onder een klak. En dat komt omdat zij hun denken ondergeschikt maken aan de ideologie van één partij. Daarom werken ze zich ook constant in nesten, zeker wanneer het om historische feiten gaat. Het is me dan ook een genoegen te zien dat ze telkens weer verstrikt geraken in hun eigen verzonnen verhaaltjes die ze meestal napapegaaien van 'van horen zeggen' .

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 31 december 2011 om 18:05.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2011, 18:06   #362
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
In ieder geval, partijmilitanten zijn altijd klein grut. Die vangt men zo onder een klak. En dat komt omdat zij hun denken ondergeschikt maken aan de ideologie van één partij. Daarom werken ze zich ook constant in nesten, zeker wanneer het om historische feiten gaat. Het is me dan ook een genoegen te zien dat ze telkens weer verstrikt geraken in hun eigen verzonnen verhaaltjes.
En wat hebben feiten van 70 jaar geleden nu ook weer te maken met de politieke toestand van België in 2012?

Het is allemaal even relevant als de kleur van de pispot van Keizer Karel.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2011, 18:08   #363
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
En wat hebben feiten van 70 jaar geleden nu ook weer te maken met de politieke toestand van België in 2012?

Het is allemaal even relevant als de kleur van de pispot van Keizer Karel.
Alles hangt aan mekaar waarde militant, alles hangt aan samen.
Oud 31 december 2011, 18:08   #364
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In ieder geval, partijmilitanten zijn altijd klein grut. Die vangt men zo onder een klak. En dat komt omdat zij hun denken ondergeschikt maken aan de ideologie van één partij. Daarom werken ze zich ook constant in nesten, zeker wanneer het om historische feiten gaat. Het is me dan ook een genoegen te zien dat ze telkens weer verstrikt geraken in hun eigen verzonnen verhaaltjes.
Ha, jij bent dus een 'kopstuk', want jij geraakt niet verstrikt in je verhaaltjes??? Of nee, wacht, jij bent een stuk blauw, een stukje rood, een stukje groen en een stukje oranje, naargelang het in je kraam past?
Jij bent van de partij 'Nosmalos' waarschijnlijk?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2011, 18:09   #365
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
o la la, ik buig nederig het hoofd voor iemand die overduidelijk een staat van verlichting bereikt heeft
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2011, 18:11   #366
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
o la la, ik buig nederig het hoofd voor iemand die overduidelijk een staat van verlichting bereikt heeft
Ik heb dit niet gezegd, maar ik wil er -en zeker vandaag- wel over nadenken.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 31 december 2011 om 18:13.
Oud 31 december 2011, 18:19   #367
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb dit niet gezegd, maar ik wil er -en zeker vandaag- wel over nadenken.
Nadenken? Hopelijk, is dat uw goed voornemen voor 2012.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2011, 18:20   #368
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
En anders plakken we het wel aan elkaar (Hugo Schiltz in Phara).
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2011, 18:21   #369
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Dan mag francofoon België ook vandaag nog deemoedig het hoofd buigen voor de criminele activiteiten van talloze crapuleuze Vroeg-Belgen...

Zo zijn er de al vermelde misdaden tegen de Vlamingen door Charles Rogier en kornuiten. Maar die verbleken dan nog bij de misdaden die één van 's werelds grootste massamoordenaars, Van Saksen-Coburgh Junior gepleegd heeft in Congo...

Naar de eerste zijn straten en pleinen vernoemd in Brussel, de tweede heeft zelfs her en der standbeelden gekregen. Ik zou de wereldwijde reacties eens willen zien als ze in Braunau am Inn een standbeeld zouden zetten van Hitler...

Ik vraag me af waarom de (achter)(klein)kinderen van zo'n gewetenloze schurk koning der Belgen mogen blijven worden...
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2011, 18:23   #370
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
In ieder geval, partijmilitanten zijn altijd klein grut. Die vangt men zo onder een klak. En dat komt omdat zij hun denken ondergeschikt maken aan de ideologie van één partij. Daarom werken ze zich ook constant in nesten, zeker wanneer het om historische feiten gaat. Het is me dan ook een genoegen te zien dat ze telkens weer verstrikt geraken in hun eigen verzonnen verhaaltjes die ze meestal napapegaaien van 'van horen zeggen' .
Verzonnen verhaaltjes ? Zoals het verzonnen verhaaltje van een 5 groei in de inkomstenbelasting zeker. Op oudejaarsavond ga je je nog eens in de voet schieten. Ik zie vooral veel verzonnen verhaaltjes bij de regeringspartijen. Nog eentje : 500 miljoen belasting op het langer open houden van de kerncentrales. Elektrabel heeft nochthans een contract getekend voor de helft van dat bedrag. Das op zich al een gat van 250 miljoen in die kwakkel begroting.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2011, 18:24   #371
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk Bekijk bericht
Dan mag francofoon België ook vandaag nog deemoedig het hoofd buigen voor de criminele activiteiten van talloze crapuleuze Vroeg-Belgen...

Zo zijn er de al vermelde misdaden tegen de Vlamingen door Charles Rogier en kornuiten. Maar die verbleken dan nog bij de misdaden die één van 's werelds grootste massamoordenaars, Van Saksen-Coburgh Junior gepleegd heeft in Congo...
Naar de eerste zijn straten en pleinen vernoemd in Brussel, de tweede heeft zelfs her en der standbeelden gekregen. Ik zou de wereldwijde reacties eens willen zien als ze in Braunau am Inn een standbeeld zouden zetten van Hitler...

Ik vraag me af waarom de (achter)(klein)kinderen van zo'n gewetenloze schurk koning der Belgen mogen blijven worden...
Ochgod; de 'congo-godwin' steekt weer de kop op.
Oud 31 december 2011, 18:25   #372
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Negationist?

Citaat:
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Oud 31 december 2011, 18:27   #373
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik haal wel met vaste regelmaat ooggetuigen aan die volbloed Orangisten zijn .
Toevallig wel altijd één en dezelfde, ene Genabeth dus. Die niet eens een Orangist was, maar een ingeweken Hollander.
Citaat:
Die aanwezig waren in het VKN toen het een en het ander gebeurde. Maar ook deze getuigen scheept u af. Omdat ze niet in uw zelf geschapen politiek plaatje passen natuurlijk.
Nochtans valt uit de verslagen van uw geliefde "Orangist" (in werkelijkheid een Hollandse immigrant dus) vrij goed op te maken wat voor een invloed de fransdolle clerus had en hoe de mensen met plat populisme werden misleid om een beweging te steunen die ze niet wilden. Tja, maar jij wil altijd maar dat ene paragraafje aanhalen dat u goed uitkomt natuurlijk.
Citaat:
En wanneer ik het heb over " arithmétique hollandaise ", dan weet iedere kenner wel ommiddellijk waarover het gaat. Toch eigenaardig dat u dit niet weet en dat er bij u dan geen lichtje gaat branden. Drie keer raden waarom niet.
U gaf nochtans zelf de rechtvaardiging voor de Hollandse rekenkunde: de katholieke kerk had immers mensen openlijk bedreigd met een ban als ze niet zouden tegenstemmen. Onder die omstandigheden kan je er over discutteren of je zulke stemmen moet meetellen of niet.
Citaat:
Nog eens even herhalen dan . Uit uw geliefde Wikipedia:

(Willem I haalde dus in 1815 geen meerderheid in het Zuiden voor zijn VKN. En wat doet de man dan?)

"Om hier uit te komen telde Willem I de 126 tegenstemmen die gebaseerd waren op de vrijheid van godsdienst bij de voorstemmen, zich hierbij beroepend op het dwingende karakter van de Acht Artikelen op dit vlak. Omdat er ook nu nog geen meerderheid was, telde hij de 281 afwezigen ook als voorstemmer, zodat hij met deze beruchte "Hollandse Rekenkunde", "Arithmétique hollandaise", toch nog aan een meerderheid kwam."
Dat lijkt op de manier waarop Johan Vandelanotte zijn begrotingen opstelde
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2011, 18:31   #374
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Allemaal leugens dan?

Meer nog, ook in de decennia nadat LII de macht over Kongo Vrijstaat over had gegeven aan de Belgische regering, is België verantwoordelijk voor heel wat ellende in de regio.

Zo waren het de Belgen - die Rwanda en Burundi erfden van de Duitsers - die het klasseverschil in de lokale samenleving in stand hielden en uitdiepten en in die zin medeverantwoordelijk zijn voor de genocide van 1994, het vluchten van de Inteharamwe en andere milities naar Oost-Congo waar ze al sinds medio de jaren 90 rondzwerven, vernielen en verkrachten...

De Belgische moord op Lumumba leidde het verdere verval van Congo onder Mobutu - dan Zaïre - in en de enige minister sindsdien die het durfde kritiek te spuien op Congo - De Gucht - werd vakkundig weggepromoveerd.

Het paternalistische karakter en de vermeende superioriteit van francofoon België heeft niet alleen in Vlaanderen zijn sporen nagelaten, maar vooral ook in een wereld waarvan België het dekseltje het liefst op het potje laat.

In die zin hebben de Congolezen in Brussel in hun protesten gelijk. De manier van protesteren en de aangerichte vernielingen horen niet, maar de finaliteit van hun protesten zijn gerechtvaardigd.

Laatst gewijzigd door Vlaanderen_onafhankelijk : 31 december 2011 om 18:31.
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2011, 18:32   #375
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Integendeel. Hij pinde de poster Fonne vast tegen de muur met zijn (haar) indrukwekkende lijst van linkse mandatarissen die door de Nazi's werden vermoord.
Als ik zelf de uitleg niet had gegeven over het Mahnmal aan de Reichstag had er hier zelfs niemand geweten waar het in feite over ging. Een klein tikje objectiviteit zou je niet slecht staan.
Oud 31 december 2011, 18:33   #376
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk Bekijk bericht
Allemaal leugens dan?

Meer nog, ook in de decennia nadat LII de macht over Kongo Vrijstaat over had gegeven aan de Belgische regering, is België verantwoordelijk voor heel wat ellende in de regio.

Zo waren het de Belgen - die Rwanda en Burundi erfden van de Duitsers - die het klasseverschil in de lokale samenleving in stand hielden en uitdiepten en in die zin medeverantwoordelijk zijn voor de genocide van 1994, het vluchten van de Inteharamwe en andere milities naar Oost-Congo waar ze al sinds medio de jaren 90 rondzwerven, vernielen en verkrachten...

De Belgische moord op Lumumba leidde het verdere verval van Congo onder Mobutu - dan Zaïre - in en de enige minister sindsdien die het durfde kritiek te spuien op Congo - De Gucht - werd vakkundig weggepromoveerd.

Het paternalistische karakter en de vermeende superioriteit van francofoon België heeft niet alleen in Vlaanderen zijn sporen nagelaten, maar vooral ook in een wereld waarvan België het dekseltje het liefst op het potje laat.

In die zin hebben de Congolezen in Brussel in hun protesten gelijk. De manier van protesteren en de aangerichte vernielingen horen niet, maar de finaliteit van hun protesten zijn gerechtvaardigd.
Nu ga ik eens reageren zoals u zo graag en zo vaak doet (wanneer het in uw kraam past natuurlijk):

Vervelend he.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 31 december 2011 om 18:35.
Oud 31 december 2011, 18:39   #377
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Toen = amper één jaar en een half (van de Duitse invasie in 1940 tot operatie Barbarossa in 1941). En dat is voor u genoeg om nazi's en communisten uit de hele geschiedenis in dezelfde zak te steken, en ze "links" te noemen? Belachelijk.
Nee dat is niet genoeg. Er is immers zoveel meer waaruit blijkt dat de NSDAP een waarachtig linkse partij was. Een partij die gewoon dezelfde linkse technieken toepaste die ook andere linkse partijen toepasten. Intimidatie via straatgeweld bijvoorbeeld. Knokploegen. Uitzonderingswetten.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Nu ja, van een creationist kan je dergelijke nonsens natuurlijk verwachten.
Persoonlijke belediging. Gemeld aan de moderatie natuurlijk
Oud 31 december 2011, 18:42   #378
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Nee dat is niet genoeg. Er is immers zoveel meer waaruit blijkt dat de NSDAP een waarachtig linkse partij was. Een partij die gewoon dezelfde linkse technieken toepaste die ook andere linkse partijen toepasten. Intimidatie via straatgeweld bijvoorbeeld. Knokploegen. Uitzonderingswetten.

U balanceert soms toch op een zeer dunne koort zo leek het mij meer dan eens. Mij stoort dit niet. Ik pin u wel tegen de muur. Het zou de eerste keer niet zijn.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 31 december 2011 om 18:46.
Oud 31 december 2011, 18:46   #379
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
U balanceert soms toch op een zeer dunne koort zo leek het mij meer dan eens.
Oei, komen je vriend(innet)jes in gevaar!? Even dreigen dan!
Vergeldinsgezindheid is julllie nog altijd niet vreemd blijkbaar!

Citaat:
Oud 31 december 2011, 18:48   #380
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht

Nu val je me tegen, fonne! Zo Droso na-apen!

Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be