![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht. |
|
Discussietools |
![]() |
#361 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Op beide posts kan ik dezelfde stellingen lezen, dus sta me toe ze samen te zetten. Uit die pdf-link kon ik opmaken dat een islamitische bouwlening over max 70 jaar loopt of korter. Op die wijze kan je sommen afbetalen die overeenkomen met een huishuur van 5 – 6 – 700 euro/pm; Als je dat wenst of bij overlijden gaat de afbetaling over op je kinderen en desnoods betalen de kleinkinderen het verder af of verkopen het reeds verworven deel ervan. Essentie is wel dat je je geld op die manier investeert in een bezitsvorm, itt het betalen van een huishuur. Info daarover: http://www.flw.ugent.be/cie/majouaou/ajouaou28.htm Gezien echter in de islam geen rente mag gevraagd worden, is dat gegeven omgezet in een beheers- of werkvergoeding voor de bank, wat uiteraard hetzelfde is. Net als bij interesten zal het uiteindelijke kostenplaatje afhangen van de duur van de aflossingstermijnen, waardoor de bank haar winsten verspreid ziet over langere tijd ipv de gewone 20 – 25 jaar. Een nadeel is wel dat deze leningsvergoeding niet aftrekbaar is van de belastingen, gezien het geen interesten zijn. Nuance in de wetgeving die dus ev daarop kan aangepast worden, mocht IB hier ooit z’n intrede vinden. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
#362 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#363 | |
|
![]() Citaat:
http://www.spitsnieuws.nl/archives/c...-voor-bekering http://www.europarl.europa.eu/sides/...DOC+XML+V0//NL http://nieuws.kuleuven.be/node/10288 Vraagje, ben jij moslim ? |
|
![]() |
![]() |
#364 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#365 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zie ik nu dat jij hier pleit om 'n onderdeel van de sharia in te voeren, hoe onschuldig 't ook lijkt, 't blijft onderdeel van 'n 'goddelijke' wet, 't begin van...de rest dan ook maar? In Spanje bestaat zo'n 'systeem' reeds, 't wordt niet 'islamitisch' bankieren of 'halal' hypotheek genoemd, maar veel mensen kopen huizen aan met 'n hypotheek die loopt over 60 jaar of meer, die de toekomst van je kinderen, kleinkinderen, eventueel zelfs achterkleinkinderen hypothekeert, tegen de tijd dat de hypotheek afbetaald is, is je huis zo goed als aan vervanging toe. Ik zie daar geen voordelen in, om de toekomst van je kinderen te belasten met iets waar ze niet om gevraagd hebben, tenzij die kinderen allemaal generatie na generatie in datzelfde huis blijven wonen. 't Oorspronkelijke doel van die 'goddelijke' wet was, dat er geen woekerrentes mochten gevraagd worden. Bij islamitisch bankieren betaal je geen rente, 't wordt gewoon anders genoemd, geef 't kind 'n andere naam en 't is halal conform de sharia voorschriften. Pure hypocrisie, want gratis geld geeft geen enkele bank, ook geen islamitische.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#366 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dat kind kon geen kant uit. Er is nergens bescherming voorzien voor haar als slachtoffer, noch in de 'traditie', noch in de 'wet'! Indien dit wèl zo was, denk ik niet dat 'n slachtoffer van verkrachting gretig met haar verkrachter in 't huwelijk zou treden.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() Laatst gewijzigd door SDX : 23 maart 2012 om 15:54. |
||
![]() |
![]() |
#367 | |||
|
![]() Citaat:
![]() Ik pleit gewoon voor een afbetaalbare bouwlening, zodat zelfs iemand met een minimuminkomen zich een woning kan permiteren, zoadat je op je oude dag toch nog een spaarpotje hebt. Iemand die heel z'n leven huurt is al dat geld kwijt. Citaat:
Dan verkopen ze gewoon jou reeds verworven aandeel terug aan de bank. (die dat verplicht is) Citaat:
Zo kunnen alleenstaanden of jonge gezinnen ook een huis kopen, wat nu in veel gevallen niet mogelijk blijkt. Ook als je dan een periode werkloos bent of in ziekenkas valt, hoeft dit niet direct een financiele ramp te betekenen. Het zou imo dus gaan om een sociale maatregel en geen goddelijke verordening. |
|||
![]() |
![]() |
#368 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Spanje is 't dus al mogelijk, 'n hypotheek op veel langere termijn, 60 jaar of meer, maar ook daar zie ik niet echt voordelen in, koop 'n huis aan op je 25ste/30ste, voordat 't afbetaald is kan je al lang dood zijn, je betaalt dus je hele leven, net als huur, je kinderen betalen 'n groot deel van hun leven (indien ze hun deel niet terug verkopen aan de bank), zelf heb je er weinig voordeel aan imo. Maar kom, moet kunnen, voor degenen die 't wensen, zònder religieuze poespas dan wel.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#369 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Heb ik ergens iets anders beweerd? |
|
![]() |
![]() |
#370 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jij 'denkt' van wel, op de vraag of ze mag/kan weigeren.
De wet in combinatie met de traditie heeft 't haar verplicht gemaakt.
![]() |
![]() |
#371 |
Burgemeester
|
![]() Niet zozeer mis alswel dat volgens mij zijn premisse verkeerd is. Lees ook eens Jared Diamond als tegengewicht (zwaarden, paarden en ziektekiemen). Je krijgt een heel andere kijk op de geschiedenis. Toch zou idd iedereen Ferguson moeten lezen. Zijn cyclische benadering van een 'beschaving' trapt soms misschien open deuren in maar evenveel keren laat hij je verwonderd afvragen of hij niet toch ergens een punt heeft. Zijn Westers uitgangspunt is ook z'n zwakte. Gedurende 80% van wat wij als 'geschiedenis van de mensheid' beschouwen lag het economisch zwaartepunt niet in het westen maar in het oosten. Het is slechts tussen pakweg 1700 en 2000 dat het omgekeerd was.
#372 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#373 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=alain_bergmann;6042814]
Citaat:
![]() Wat heeft kuisheid te maken met een seksuele moraal die de verantwoordelijkheid van mannelijk gedrag bij vrouwen legt?Laat me u helpen; niets. En u ziet geen verschil tussen een Brits onderzoek waarvan u geen link geeft trouwens ( u bent vast gekend bij mevrouw A, die ook graag dat onderzoek aanhaalt! ![]() Hoeveel van die "Britse ondervraagde vrouwen" waren van Islamitische afkomst en wie was de opdrachtgever? Kunt u even aantonen dat het hier gebruikelijk is om babymoordenaars te laten rondlopen in alle vrijheid of is die mevrouw vrijgelaten omdat voorhechtenis niet zinvol is in het kader van verder onderzoek? En kunt u uw toon wat matigen? Want" bla bla" wordt niet gezien als "sterk argument" in uw redenering. En u vindt het uitsluiten van vrouwen binnen onderwijs, arbeidsmarkt, het ontzeggen van hun zelfbeschikkingsrecht, het verminken van hun geslachtsdelen, het stenigen, uitsluiten van toegang tot publieke ruimtes, het discrimineren bij erfrecht, of slachtoffer worden van eerwraak ;als gelijkwaardige problemen aan een volgens mij onbestaande loonkloof tussen mannen en vrouwen in het Westen? Ik vrees u echt niet te kunnen helpen, iets te hoog" ongeloofswaardigheidsgehalte in uw " standpunten" zal ik maar zeggen! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#374 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het Islamitisch bankieren is dus echt nergens voor nodig. |
|
![]() |
![]() |
#375 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#376 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik dacht van wel.http://forum.politics.be/showthread....16#post6043016 Ze heeft niet kunnen weigeren, door de enorme druk. |
|
![]() |
![]() |
#377 |
Banneling
|
![]() Ze heeft niet kunnen weigeren door de enorme druk van een achterlijke cultuur, ingegeven door een achterlijke, gewelddadige en vrouwhatende religie.
|
![]() |
![]() |
#378 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
#379 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ergo, ziet u dezelfde wet hier ooit zijn intrede doen? Indien u eigenlijk moet toegeven van niet, kunt u me dan zeggen hoe dat komt? Uw vergelijking met Dutroux en de kerk is zo misplaatst. Een samenleving afmeten aan zijn extremen, zoals u doet met de onze, is een gevaarlijk spelletje. In Marokko hebben ze immers, zoals in elk islamitisch land, flink wat extremelingen. Nu goed, ik weeg pakweg de Algerijnse samenleving niet af aan de tienduizenden door salafisten vermoorde burgers en hun beulen, maar ik weeg een samenleving graag af aan hun gewoonten, gebruiken, en, jawel, hun wetten. Als een wet van dergelijk bedenkelijk allooi gewoon toegepast blijft worden, zonder dat de massa, enkele moedigen daar gelaten, zich daar niet tegen verzet (omdat vb. de eer van de familie nog altijd belangrijker wordt gevonden dan het trauma van een verkrachte vrouw), dan eigen ik me het recht toe die samenleving als achterlijk te omschrijven. Die achterlijkheid kan van een resem factoren afhangen, o.a. gebrek aan scholing en opleiding, gebrek aan godsdienstvrijheid, teveel religieuze bemoeienissen in het dagelijkse leven, sterk tribale samenlevingen, een gebrek aan mogelijkheden om met elkaar van gedachten te wisselen (vb. internetcensuur, het bemoeilijken van andere levensbeschouwingen om hun boodschap te verspreiden), whatever... Ik merk bijvoorbeeld graag op dat er in het Arabisch minder werken worden vertaald dan in het oudgrieks. Dat lijkt misschien wel afgezaagd, en duikt altijd wel ergens op in dergelijke discussies, maar het is volgens mij toch ook één van de vege tekenen aan de wand van de gigantische bloedarmoede die er heerst in de islamitische wereld. Alles wordt zorgvuldig afgeschermd, zodat er zeker niks nieuws kan binnen sijpelen. Geen nieuwe inzichten, geen verrijkende standpunten, laat staan enige vorm van pluralisme. Maar het woord om zo'n samenlevingen te omschrijven blijft dus tot nader order achterlijkheid. Ik ben wel blij om te constateren dat zelfs in een morele woestijn als Marokko, er blijkbaar mensen zijn die, ondanks de zekere voorbestemming tot inferieure levensvisies, zich ontworstelen aan de achterlijkheid van hun samenleving en er in slagen om hun stem te laten horen, om op die manier misschien een debat op gang te brengen. Dat schept hoop!
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 24 maart 2012 om 00:10. |
|
![]() |
![]() |
#380 |
Banneling
|
![]() Ik heb een afkeer van zowel uitbuitende kapitalisten als religieuze zotten en hun vrouwonvriendelijke wetten.
|
![]() |