Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 juni 2012, 07:31   #361
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Misschien is het allemaal een storm in een glas water. Blijkbaar heeft geen enkel van de 3 voorgestelde winkelcentra de financiering rond. (bron: De Tijd).
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2012, 11:16   #362
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Allemaal goed en wel, maar het feit blijft dat de Vlaamse Regering de bouw van een (hoogstwaarschijnlijk) tweetalig winkelcentrum in een Vlaamse gemeente zit te promoten. Ik vind zoiets onbegrijpelijk.
de meeste winkels in vilvoorde zijn dan ook al tweetalig
Oud 5 juni 2012, 19:19   #363
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Je bent overduidelijk niet bekend in en met Vilvoorde.
Dit hoeft niet. Ik weet wel dat Vilvoorde een Vlaamse stad is zonder faciliteiten. Slimme handelaars houden zich daaraan. Ze gebruiken wel Frans maar slechts als tweede taal.

Citaat:
Ook hier raaskal je.

73 % allochtonen in Brussel, en de hele grote meerderheid werkt.

Verder vermoed ik dat je het verschil niet kent tussen een werkloosheidsuitkering vangen en niet-werken.
Fout. Dat je heel soepel omspringt met percentages is bekend. Brussel heeft ruim 60 % allochtonen waarvan meer dan 50 % werkloos is. Het verschil tussen een werkloosheidsuitkering en niet-werken is alleen de eerste maanden merkbaar. Nadien is het verschil te verwaarlozen.

Citaat:
Een huis in Brussel zul jij vermoedelijk nooit kunnen betalen.
Wat weet jij af van mijn finantiële draagkracht, betweter? Ik woon in een groene gemeente en ik woon er graag. Ik heb absoluut geen zin om in de stad van krot & co te wonen, zelfs al krijg ik er een woning voor een spotprijs aangeboden.

Citaat:
Heerlijk dat denigrerende toontje over de inwoners van Brussel.

Kennelijk ben je onbekend met de renumeratie van de vele expats hier.
Brussel interesseert mij inderdaad niet meer, ondanks de renumeratie van de vele expats. (wat een grootspraak!)

Laatst gewijzigd door robert t : 5 juni 2012 om 19:22.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2012, 19:43   #364
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Ben je al eens in de Makro van Machelen geweest? Bijna alles is er tweetalig. Wel échte tweetaligheid in de zin dat je er zonder uitzondering in het Nederlands terecht kan, maar het blijft dus wel tweetaligheid in een Vlaamse gemeente zonder faciliteiten. Het kan de Makro niet schelen of hun klanten allochtoon of autochtoon zijn, Franstalig of Nederlandstalig, zolang ze maar geld in het laatje brengen.
Eén enkele keer, lang geleden. Ik woon in Oost-Vlaanderen en nu en dan ga ik naar de Makro in Eke. Buiten de Vlamingen komen er ook veel Noord-Fransen. Alle aanduidingen zijn uitsluitend in het Nederlands maar aan de kassa's worden de Fransen wel geholpen in het Frans.
Citaat:
Nu, tot daar aan toe, maar ik vind niet dat de Vlaamse Regering de bouw van tweetalige winkelcentra in Vlaanderen moet promoten. Ik snap de houding van de N-VA in deze dan ook niet zo goed.
D�*t is een andere kwestie, waar ik me niet over uitspreek. Ik ben te weinig vertrouwd met het dossier.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2012, 20:07   #365
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Ronsel dan maar zoveel mogelijk stemmen zodat de partij dat ook kan waarmaken.
Niks van. De partij heeft daarvoor geen extra stemmen nodig, enkel een autonome politieke attitude.
Oud 9 juni 2012, 12:07   #366
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Misschien is het allemaal een storm in een glas water. Blijkbaar heeft geen enkel van de 3 voorgestelde winkelcentra de financiering rond. (bron: De Tijd).
Het is inderdaad maar de vraag of het nu,en straks,als privé-ondernemer nog wel slim is te investeren in overdekte plaatsen waarbinnen,in de praktijk,enkel wat koffiehuizen en een belgacom-shop goede zaken zullen doen.....Bovendien krijg je een klandizie die,weliswaar momenteel nog talrijk,binnen de 10 jaar ofwel dood- ofwel niet meer in staat tot winkelen zal zijn....

De afgesproken "brownfield-convenanten",zoals de Vlaamse Regering die vanaf 2009 vastgelegd heeft moeten onverkort uitgevoerd worden,op gevaar dat de rechtsstaat anders onzeker wordt en op gevaar van schadevergoedingen aan gedupeerde ondernemers......WAT er uiteindelijk op de grond zal staan....valt nog te bezien.

Laatst gewijzigd door kelt : 9 juni 2012 om 12:08.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2012, 12:12   #367
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
De afgesproken "brownfield-convenanten",zoals de Vlaamse Regering die vanaf 2009 vastgelegd heeft moeten onverkort uitgevoerd worden,op gevaar dat de rechtsstaat anders onzeker wordt en op gevaar van schadevergoedingen aan gedupeerde ondernemers
Ik zie niet in waarom een (grote) partij als de N-VA, die dat convenant niet heeft afgesloten, er zich door gebonden zou moeten voelen.

Ik heb nooit voor de VN kunnen stemmen, dus waarom zou ik me gebonden moeten voelen door haar resoluties?
Oud 9 juni 2012, 13:55   #368
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Ik zie niet in waarom een (grote) partij als de N-VA, die dat convenant niet heeft afgesloten, er zich door gebonden zou moeten voelen.

Ik heb nooit voor de VN kunnen stemmen, dus waarom zou ik me gebonden moeten voelen door haar resoluties?

We kiezen doorheen de jaren politici die in onze plaats moeten regeren en beslissen....dat lijkt me een tamelijk belangrijk principe in onze maatschappij.

Misschien,nu de gewone kiezer overal begint te voelen dat alles wat stroever verloopt,zal de kiezer eens wat opletten wat hij/zij in het stemkotje aanricht,in plaats van automatisch een beschilderde studiopop met een juridisch diploma(een bijna garantie voor idioot beleid!) te verkiezen...

Maar dat is een andere kwestie,persoonlijk vind ik dat de rechten van de U-Place ontwikkelaar gehandhaaft moeten worden tot het bittere eind(dat eindigt met het door hem afzeggen van gans het project,of door dat ding te gaan bouwen)

Ondertussen,en gezien er nog wel wat "brown-fields" zijn kan eens gekeken worden wat er moet gebeuren om te beletten dat nog eens een dergelijke project plotseling "wereldnieuws" wordt...

Persoonlijk vind ik het debacle van de Antwerpse Brug/Tunnel veel en veel ernstiger....daar is een echte blockage..een soort perpetum mobile van administratief gekkenwerk en politieke angst om een beslissing een beslissing te laten zijn aan de gang!

Laatst gewijzigd door kelt : 9 juni 2012 om 13:59.
Oud 10 juni 2012, 15:24   #369
de Wakkere burger
Banneling

Standaard

U-place is een pleister om het renault-opdoeken goed te maken
de Wakkere burger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2012, 23:09   #370
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Joke" Schijtvliege & U-place: broek af, poep omhoog, Gentschhe hoeren!
Ge bedoelt Aalstschhe hoer, en ze heet Uyttersprot...

Laatst gewijzigd door Salvadorii : 10 juni 2012 om 23:13.
Salvadorii is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2012, 20:26   #371
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Ondertussen doen de Franstalige CDH-ministers Milquet en Wathelet er alles aan om zich te mengen in een zuiver Vlaams dossier. De leugens van Wathelet over de bouwvergunning zijn allang ontmaskerd, Belgocontrol ging met de billen bloot. Maar ze doen rustig verder met het trachten te saboteren van het Vlaamse initiatief om zo hun Franstalige sponsors terwille te zijn in het NEO-dossier op de Heyzel.

Ook Belgische Staat wilde bouwvergunning Uplace laten schorsen.

CD&V-Beke schijnt er geen probleem van te maken dat de Belgische staat met haar steun optreedt tegen een project van CD&V-Peeters. Tsjeven

Het NEO project wordt daarentegen gesteund door de hele Brusselse meerderheid van PS, SP.A, CDH, Groen!, Ecolo en CD&V. Denk niet dat die partijen tegen winkelcentra zijn. Dat zijn ze alleen tegen winkelcentra in de Vlaamse rand van Brussel!
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2012, 21:42   #372
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ondertussen doen de Franstalige CDH-ministers Milquet en Wathelet er alles aan om zich te mengen in een zuiver Vlaams dossier. De leugens van Wathelet over de bouwvergunning zijn allang ontmaskerd, Belgocontrol ging met de billen bloot. Maar ze doen rustig verder met het trachten te saboteren van het Vlaamse initiatief om zo hun Franstalige sponsors terwille te zijn in het NEO-dossier op de Heyzel.

CD&V-Beke schijnt er geen probleem van te maken dat de Belgische staat met haar steun optreedt tegen een project van CD&V-Peeters. Tsjeven

Het NEO project wordt daarentegen gesteund door de hele Brusselse meerderheid van PS, SP.A, CDH, Groen!, Ecolo en CD&V. Denk niet dat die partijen tegen winkelcentra zijn. Dat zijn ze alleen tegen winkelcentra in de Vlaamse rand van Brussel!
Maak je geen zorgen: Uplace komt er !!!

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2012, 16:14   #373
Don Kie Sjotte
Burger

Don Kie Sjotte's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Maak je geen zorgen: Uplace komt er !!!

't Zou kunnen maar ik ben daar nog niet zo zeker van.

Weet je al hoeveel de Vlaamse belastingsbetaler hier finaal zal moeten voor opdraaien?
En dat voor een project dat een zogezegd privaat initiatief is.
Don Kie Sjotte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2012, 16:17   #374
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Toch vreemd dat ik hier niets over lees in de Vlaamse media...
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2012, 16:45   #376
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Dan kun je me ook ongetwijfeld verblijden met een zinnige uitleg waarom Groen héél stil over Neo is?
Oud 18 december 2012, 19:25   #377
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De door de Vlaamse overheid afgeleverde milieuvergunning voor U-place is dus volgens de Raad van State ongeldig...
Speciaal de mobiliteitskwestie wordt ernstig betwijfeld...
Nu kan de Vlaamse overheid niet veel verder dan verder gaan met de reeds voorziene mobiliteitswerken in de regio(die niet persé rechtstreeks gerelateerd zijn aan U-place)..maar ondertussen zien we alweer een beslissing van een overheid die vastgereden is in een of andere wettelijke-,juridische procedureslag....(er is in het Antwerpse nog een veel groter projectje op deze manier vastgereden momenteel)

UNIZO kan mogelijk "tevreden"zijn met hun juridsch correcte sabotage,maar dergelijke zaken kunnen als een boomerang in hun eigen gezicht terechtkomen.Op den duur,en gezien de complexiteit van de "wetgeving" ,en de duur van de procedures om alle mogelijke vergunningetjes te bekomen ,kan en >ZAL vrijwel alles van de baan gereden worden.Ook projecten die WEL de goedkeuring van UNIZO kunnen wegdragen....

Laatst gewijzigd door kelt : 18 december 2012 om 19:29.
Oud 18 december 2012, 20:32   #378
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
De door de Vlaamse overheid afgeleverde milieuvergunning voor U-place is dus volgens de Raad van State ongeldig...
Speciaal de mobiliteitskwestie wordt ernstig betwijfeld...
Nu kan de Vlaamse overheid niet veel verder dan verder gaan met de reeds voorziene mobiliteitswerken in de regio(die niet persé rechtstreeks gerelateerd zijn aan U-place)..maar ondertussen zien we alweer een beslissing van een overheid die vastgereden is in een of andere wettelijke-,juridische procedureslag....(er is in het Antwerpse nog een veel groter projectje op deze manier vastgereden momenteel)

UNIZO kan mogelijk "tevreden"zijn met hun juridsch correcte sabotage,maar dergelijke zaken kunnen als een boomerang in hun eigen gezicht terechtkomen.Op den duur,en gezien de complexiteit van de "wetgeving" ,en de duur van de procedures om alle mogelijke vergunningetjes te bekomen ,kan en >ZAL vrijwel alles van de baan gereden worden.Ook projecten die WEL de goedkeuring van UNIZO kunnen wegdragen....
Het Neo projekt is veel realistischer en maakt een ernstige kans !
Uplace komt er waarschijnlijk ook maar later.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2012, 23:23   #379
Don Kie Sjotte
Burger

Don Kie Sjotte's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
@ Boduo

Vijf reacties hierboven stelde ik de vraag hoeveel dit de Vlaamse belastingbetaler gaat kosten. Heb je daar al een antwoord op?
En om het wat te differentiëren; wat gaat het ons kosten als het project niet door gaat?
Don Kie Sjotte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2012, 09:40   #380
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Just In Place is ook realistischer dan...?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be