![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#361 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() [quote=alice;6278173
Het doet er dus niet toe voor welk relatiemodel je kiest.[/QUOTE] voor dat 2000j geleden verzonnen spook daarboven niet, voor de homo die door de aanhangers van dat verzonnen spook ineengeramd wordt dan weer wel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#362 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De islam is zowel een spiritueel geloof (zoals het christendom), als een Wet (zoals het jodendom). Het zou raar zijn voor een moslim om die Wet niet geïmplementeerd te willen zien. Moeten we zomaar stilzwijgend toekijken op de huidige goddeloze staat? Want dan zijn "verboden op religieuze symbolen", "verboden op hoofddoeken", programma's als "weg naar Mekka's",... enkel een begin... Moslims dienen dus actief te ijveren tegen onrecht. En is het zeker positief als er wetten zij die daarbij helpen: bv. verbod op openbare zedenschennis, verbod op seks voor het huwelijk, verbod op overspel, verbod op prostitutie en als de straffen/boetes ook worden uitvoerd. Die wetten hebben dan zeker een goede invloed op de maatschappij. Uiteraard is het Laatste Oordeel op de Dag des Oordeels aan God, waardoor echte rechtvaardigheid zal geschieden. PS. Ik ben een vrouw. Mannen kunnen het altijd veel beter uitleggen. ![]() Laatst gewijzigd door perzie : 15 augustus 2012 om 06:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#363 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er bestaat ook zoiets als het creëeren van een islamitische omgeving: meer godsdienstlessen, meer reinheid of soberheid, minder bloot op straat, wetten die je helpen bij het beleven van je levenswijze, gepaste straffen (om het leed van een ander te verzachten/ of de maatschappij te "beveiligen") |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#364 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#365 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Men kan uiteraard niemand verplichten om seksloos door het leven te gaan, maar een mens moet op z'n minst worden geïnformeerd over religie, moraal en verantwoordelijkheden. Wat hij/zij daarna doet, is inderdaad een zaak tussen hem/haar en God... of geen God als goddeloosheid wordt verkozen. Nu geven sommige ouders hun kinderen totaal verkeerde boodschappen mee: alles op gebied van seks is goed, zolang ge het maar veilig doet. Euh hallo, says who?? een mens is niet alleen een fysiek, maar ook een spiritueel wezen. Met losbandige seks heb je misschien je fysieke lusten vervuld. Echter, doordat je spiritueel op je honger blijft zitten, zal het plezier van korte duur zijn. Het gebrek aan zin voor huwelijk of kinderen, heeft helemaal met een gebrek aan godvruchtige opvoeding te maken. Als dat probleem kan worden aangepakt met een (religieuzere) opvoeding, zullen er een pak minder apatische mensen zijn. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#366 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Openbare zedenschennis staat al in het strafwetboek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#367 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @ Perzië
Ik ga hier niet al uw posts quoten. Eerst en vooral valt het me op dat uzelf afwijkt van uw onderwerp “Waarom zijn mannen boos”. Dan zie ik dat bovenstaande posts nogal vroeg op de morgen geschreven zijn. Misschien bent u wakker geworden omdat u de ramadan volgt en nog vlug wat wou eten voor zonsopgang. Mogelijk daardoor dat u niet helder denkt. Meisje, denk toch eens na! Als de islam regeert en de wetten stelt, hebt u als vrouw niets meer in te brengen. En u bent toch ook een volwaardig, denkend persoon. Of bent u zo onzeker over uzelf? In een pluralistische staat is het onmogelijk te leven met de wet van een godsdienst. Immers, als de islam zijn eigen wetten en rechtbank heeft, mag ieder godsdienstje of sektetje hetzelfde. Of gaat u anderen dezelfde rechten ontnemen? Dan weten we ineens waar islam voor staat : tirannie!
![]() |
#368 | |
|
![]() Citaat:
Enfin, het komt erop neer dat jij tot nu toe in zonde hebt geleefd, gekneld als je zit tussen de westerse verlokkingen en de traditie van je ouders. En je hebt het er niet goed van afgebracht met je zondige leven: knipperlichtrelaties, nukken, kuren, cyberstalking, arrogantie, egoïsme, opstandigheid, rancune, haat, etc. Nu wil je boeten door jezelf de strengste regels op te leggen. En om die goed te kunnen volgen, om niet opnieuw in de oude gewoonten te vervallen, moet de hele maatschappij zo worden hervormd dat de kans op hervallen wat kleiner wordt. Je gelooft dus niet dat je in staat bent tot zelfbeheersing. Daarom moet de hele samenleving je daarbij helpen. Nu, niet in staat zijn tot zelfbeheersing lijkt mij erop te wijzen dat je geloof in God zwak is. Wie werkelijk gelooft, vindt in dat geloof de kracht die nodig is om zelfs te midden van de uitzinnigste verlokkingen en bestialiteiten het leven te leiden dat op Gods genade kan rekenen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#369 |
|
![]() Heel dit topic is één groot waardeoordeel over het privé-leven van mensen. Het verschil tussen jou en mij is dat ik mijn waardeoordelen niet wil betonneren in een of andere wet.
Laatst gewijzigd door Den Duisteren Duikboot : 15 augustus 2012 om 08:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#370 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
echt godsvruchtig ben jij ook niet opgevoed hé ![]() Laatst gewijzigd door 1207 : 15 augustus 2012 om 09:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#371 |
Staatssecretaris
|
![]() Om nu eens terug te keren naar het onderwerp 'Waarom zijn mannen boos'.
![]() Ik ben -als man- helemaal niet boos. Ik hou van alle vrouwen en heb er ook nooit problemen mee gehad. Ik heb vrouwen altijd beschouwd als verschillend, maar gelijkwaardig. Ik heb het grote geluk gehad 30 jaar te mogen samenleven met een vrouw die perfect bij mij paste en die oprecht van mij hield en ik van haar. Fred. |
![]() |
![]() |
![]() |
#372 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
De dag dat zoiets gebeurt is de dag dat ik in mijn graf lig.
![]() |
![]() |
#373 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
anders loop ik nog het risiko op een hoop folter als ik mij niet tot de enige echte juiste, goede, rechtvaardige godsdienst bekeer. en maak van die 200 maar 2000 ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#374 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#375 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als jouw pedofeet (vzmh) een zoveel betere maatschappij heeft gebracht, wat zit je dan hier te doen? Consequent zijn is er niet bij hè. Of bedoel je dat dat voor de mohammedanen pas aan de orde zal zijn als jullie soort "echte rechtvaardigheid zal geschieden? Ook dan kun je consequent zijn, en daarheen vertrekken waar deze rechtvaardigheid je ten deel zal vallen: wil je niet naar een islamparadijs in Mohammedanië, wat let je dan om de eerste stap naar het Laatste Oordeel te zetten? In plaats van hier op het forum te blijven rondhangen met je mohammedaanse praat.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#376 |
|
![]() Er zijn er hier die zich toch eens zouden mogen verzoenen met het feit dat ze in België leven, een land waar er een scheiding is tussen Kerk en Staat, en waar de wetgeving niet gebaseerd is op een godsdienst. Als zij dat niet graag hebben, hebben ze 2 mogelijkheden :
1/ verhuizen naar een land waar dit wel het geval is, en in dat geval...veel geluk 2/ proberen de wetgeving te veranderen naar hun wensen, en in dat geval....ook veel geluk. Tot mogelijkheid 2 is 'volbracht' is en blijft België een seculiere staat met godsdienstvrijheid waar de beoefenaars van die godsdiensten onderworpen zijn aan de seculiere wetgeving. Wat is daar nu zo moeilijk aan te begrijpen ??????
![]() |
#377 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#378 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oprotten naar een zandbakland dus. We hebben geen extra (kuch)"juridisch" systeem nodig dat vrouwen ondergeschikt maakt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#379 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, maar als dat u niet aanstaat: er gaan twee vliegtuigen per dag.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#380 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
enkel aanrecht, horizontaal, is ze hooguit een baarmoeder met zwijgplicht,moet ze aan papa vragen met wie ze mag trouwen, moet ze toezien hoe haar dochter op 13�* 14 zal verkracht worden, met een beetje pech zullen die dochters uiteraard besneden worden, geen kindergeld, geen sociaal vangnet, zal ze nageroepen en bepoteld worden, moet ze met een gordijn over hare kop rondlopen en alnaargelang het land dat ze kiest verliest uiteraard rijbewijs, stemplicht, toestemming om alleen buiten te gaan,... gezien haar grote mond hier denk ik dat ze voor dat soort concept zal passen en beter hier blijft. |
|
![]() |
![]() |