![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#361 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#362 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#363 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#364 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#365 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Collaboratie is samenwerken met de vijand. De Fransen waren niet de vijand. De Luikenaars waren gewoon de Franse revolutie genegen omdat ze wereldlijke macht van de prins-bisschop en de katholieke kerk beu waren. Ze waren deze sociale revolutie genegen. Gij maakt er iets heel anders van. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#366 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#367 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#368 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ach so ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#369 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Er is een verschil tussen collaboratie met vijandelijke invallers en kiezen voor aansluiting bij een op dat moment zeer moderne staat waar je als mens meer vrijheden kreeg, en waar je als bevolking alle rechten en plichten hebt van de andere inwoners van die staat. Laatst gewijzigd door pajoske : 8 februari 2013 om 23:14. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#370 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Ge had een goede advokaat voor hen kunnen zijn. Citaat:
![]() ![]() ![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 9 februari 2013 om 00:12. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#371 |
Europees Commissaris
|
![]() Haha...! Een uitspraak die even grotest en absurd is dan te stellen dat de nazisten niet de vijand van Europa en de Joden waren met dien verschille dat dergelijk negationisme strafbaar is.
Als U zich geroepen voelt om een revisionistische geschiedenis te schrijven ga je gang. Het realiteit is dat Frankrijk en de Francité reeds al bijna een millenium de eeuwenoude aarts-en erfvijand van de Nederlanden is en dat zowel op politiek als op kutureel gebied. Geen enkel ander land heeft de Nederlanden zo veel schade berokkend, uitgeput en gefnuikt in zijn opgang. Ik maakte er een overzicht van die tragedie en dan nog maar vanaf +/- 1500: http://forum.politics.be/showthread....me#post6523523 Ik begrijp dat de kollaborateurs met de Fransen en de Duitsers, vanuit hun standpunt bekeken, die buitenlandse revoluties bewonderden maar dat kan geenszins rechtvaardigen dat ze uiteindelijk een vreemde imperialistische mogendheid steunden die onze zelfstandigheid wilde teniet doen. Regimes komen en gaan en wisselen met de regelmaat van de klok. De annexatie door Frankrijk of Duitsland zou echter blijvend geweest zijn hadden de geallieerden die agessors niet terug in hun kot gedreven. Ik moet kotsen als ik overal op antiekveilingen die beelden zie van Napoleon en porceleintjes van La Grande Armee. Waarom is dat niet evenzeer verboden als nazistische prullen? Het is niet omdat het ene het andere al in gruwelijkheid overtreft dat er een principieel onderscheid moet gemaakt worden. En dan die Mandarine Napoleon. Waarom niet meteen een Mandarine Hitler.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 9 februari 2013 om 00:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#372 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Rijst dus de vraag wat nu precies Uw punt is? Maar,... ik begrijp het wel! ![]() Door de 'hechte historische banden' van Limburg met Luik hoort Luik eigenlijk niet thuis in het Waalse Gewest. Meer zelfs, het zou beter bij het Vlaamse Gewest gevoegd worden temeer daar een belangrijk gedeelte van Luik gisteren nog Limburgstalig was. ![]() Citaat:
![]() Zeg toch gewoon dat ge U persoonlijk identificeert met de kunstmatige staat België, in de plaats van groteske verbanden uit godvergeten prinsbischoppelijke tijden van onder het stof der geschiedenis vandaan te halen. Dan zijn we meteen rond. De eerst tien Limburgers die ik tegenkom ga ik vragen wat ze zich voorstellen bij het prinsbisdom Luik. Wedden dat ze het in Keulen zullen horen donderen!
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 9 februari 2013 om 01:08. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#373 | |
|
![]() Citaat:
Wanneer men diverse visies op het verleden naast elkaar legt, blijkt het verleden minder simpel te verklaren dan slechts verlost raken van het koningshuis, dan wel de Noordelijke Nederlanden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#374 |
Europees Commissaris
|
![]() Oei, Adrian. Ge schijnt het nu te hebben over 1830 terwijl het hier ging over de Franse bezetting.
![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#375 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#376 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het prinsbisdom Luik heeft nooit tot de Nederlanden behoord. Maar vermits zijn komponenten nu deel uitmaken van België, is België een kunstmatige staat. En Wallonië is een kunstmatig gewest want Luik had politiek gezien niets te maken met de rest van België tot de Franse Revolutie. Krijg ik nu geen 10 voor Systemiaanse geschiedenis? ![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 9 februari 2013 om 01:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#377 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#378 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Weinig uitzonderlijk, daar dit nu eenmaal een reflex was die eigen was aan de middeleeuwse steden: ze verdedigen hun voorrechten en hun macht soms met uitzonderlijke vurigheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#379 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#380 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Duimzuigerij ? U hebt zoals gewoon weer zeer veel praatjes zonder de situatie op het terrein te kennen. |
|
![]() |
![]() |