![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#361 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dus heelder cults, religies, godsdiensten en wat nog allemaal oprichten die op zo'n geloof zijn gebaseerd slaan nergens op en kunnen dus niet dienen om een samenleving op te bouwen. En al zeker niet om er een moraal uit te puren. Wil u geloven in demonen en engelen dan kan u dat gerust. U kan wel niet anderen uw geloof opleggen via politieke organen of wetten die gebaseerd zijn op dergelijk geloof. Daarom dient er een strikte scheiding te zijn tussen een godsdienst en een staat. We hebben al last genoeg met een staat. De godsdienst kan ook geen financieel beroep doen op de samenleving. Trouwens; een godsdienst heeft dan ook helemaal geen financiële middelen nodig. Enkel het geloof in uw hoofd is voldoende. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#362 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @ Kameraad Mauser geloof afdoen als dromerij? Kom op jij kan veel beter dan dit anti theïstische geneuzel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#363 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Is het trouwens gelukt? En welke duivel is precies uitgedreven? ![]()
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#364 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mij al dergelijke oproepen zien doen? Maar ik zie wel graag dat mensen die zich overgeven aan ongefundeerde fantasieën, zich ver gaan houden van politiek en moraal beladen kwesties. Voor de rest doen ze wat ze willen zolang er geen vrijheden geschonden worden van anderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#365 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#366 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#367 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is slechts uw bewering die "nergens op slaat en al evenmin op iets baseert" buiten uw eigen gedachten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#368 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U hebt het daar echt wel moeite mee precies... Echt democratisch lijkt u me niet te zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#369 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij bent dus in je mening over gelovige wel degelijk een antitheist. Lees eens minder Dawkins en ga in gesprek met een intelligente gelovige. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#370 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uw houding komt inderdaad voort uit een "anti"-gevoel. Niet uit een positieve beweegreden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#371 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#372 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#373 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De Islam is in het zelfde bedje ziek. Idem bij de Joden. Jullie gelovigen nemen god als steunpunt. Jullie beweren dat er een moraal uit voort vloeit. Daarop bouwen jullie maatschappijen. Diegene die twijfelen, vragen stellen en er een andere zienswijze op na houden, worden uitgestoten. Begin eerst eens met het definiëren van een god. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#374 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#375 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Nuff said. 2: "JULLIE gelovige"..... Nuff said. 3: "definiëren" van een god....... Nuff said. Dit meen je toch niet serieus he? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#376 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#377 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Omtrent abortus en scheidingen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#378 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#379 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#380 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zolang ik dat maar niet hoef te doen. Ik weet dus niet of er iets bestaat als een god. Misschien...misschien ook niet. De wetenschap doet er geen uitspraak over en ik dus ook niet. Dus ga ik ook geen moraal opleggen gebaseerd op een godsbestaan aan anderen. Ik verwacht dan ook niet van anderen dat ze dat bij mij komen doen. Toch niet teveel gevraagd, dacht ik. |
|
![]() |
![]() |