Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 mei 2014, 10:15   #361
Ulrik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ge moet een kat een kat noemen. Dewinter is evenmin een racist. Antwerpen zit vergeven van de Chinezen en ik heb Dewinter daar nog nooit op horen afgeven. Of zijn Chinezen geen ras misschien? En op de Joden heeft hij ook nog nooit afgegeven in tegenstelling tot de islam die dat wel doet.

Als er ook maar iemand als racist kan aangeduid worden zijn het in de eerste plaats bepaalde allochtoonse bevolkingsgroepen
De aanpak van Dewinter is vooral dom.
Als er een zondvloed van niet-weerlegbare argumenten beschikbaar is om de islam te bekritiseren dan moet je niet grijpen naar een stupide game of een woordspelletje met kleurtjes.

Van mij mag het hoor, als voorstander van gelijkheid van meningsuiting heeft wat mij betreft DeWinter dezelfde rechten iedereen maar het zet geen zoden aan de dijk in een bekakt en racistisch politiek correct Vlaanderen.
Ulrik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2014, 10:21   #362
Miauw!
Europees Commissaris

Miauw!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ge moet een kat een kat noemen. Dewinter is evenmin een racist. Antwerpen zit vergeven van de Chinezen en ik heb Dewinter daar nog nooit op horen afgeven. Of zijn Chinezen geen ras misschien? En op de Joden heeft hij ook nog nooit afgegeven in tegenstelling tot de islam die dat wel doet.

Als er ook maar iemand als racist kan aangeduid worden zijn het in de eerste plaats bepaalde allochtoonse bevolkingsgroepen
En je kan niet "selectief racist" zijn, zeker?
Trouwens, wat de Joden betreft heeft hij zijn kar gekeerd en is hij uiterst politiek-correct geworden. Vroeger brulde hij even enthousiast gaskamerliedjes mee, hoor! Persoonlijk ben ik ervan overtuigd dat zijn vriendelijkheid t.o.v. de Joodse bevolking slechts een façade is, met als motivatie: "de vijand van mijn vijand is mijn vriend". Gelukkig trappen de meeste Joden daar niet in.
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2014, 10:22   #363
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht
Trouwens, wat de Joden betreft heeft hij zijn kar gekeerd en is hij uiterst politiek-correct geworden. Vroeger brulde hij even enthousiast gaskamerliedjes mee, hoor! Persoonlijk ben ik ervan overtuigd dat zijn vriendelijkheid t.o.v. de Joodse bevolking slechts een façade is, met als motivatie: "de vijand van mijn vijand is mijn vriend". Gelukkig trappen de meeste Joden daar niet in.
Gaskamerliedjes?

Zoals welke?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2014, 10:23   #364
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht

Dit moet een grap zijn.
Nee, maar 'k ben blij dat je toch even goed hebt kunnen lachen!
Oud 19 mei 2014, 10:24   #365
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Filip de Winter is alles behalve een islamofoob. Ook hij ziet in dat de problemen veel breder zijn net zoals Wilders.

IK zou hem eerder bestempelen als Europees-Nationalist. Hij heeft ook vaak genoeg gezegd dat hij voor een wit Europa is.
Oud 19 mei 2014, 10:24   #366
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, maar 'k ben blij dat je toch even goed hebt kunnen lachen!
Fortuyn was de grootste islambasher die wij hebben gekend in Nederland.
Oud 19 mei 2014, 10:25   #367
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Gaskamerliedjes?

Zoals welke?
Ik wil hier niet van 't forum gegooid worden, hoor!
Oud 19 mei 2014, 10:26   #368
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik wil hier niet van 't forum gegooid worden, hoor!
Dat gaat ook niet gebeuren...

Zeker niet als je slechts de titel van zo,n liedje geeft. Desnoods via een privebericht.
Oud 19 mei 2014, 10:27   #369
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Filip de Winter is alles behalve een islamofoob. Ook hij ziet in dat de problemen veel breder zijn net zoals Wilders.

IK zou hem eerder bestempelen als Europees-Nationalist. Hij heeft ook vaak genoeg gezegd dat hij voor een wit Europa is.
Nochtans zegt hij dat zélf over zichzelf! In een Israëlisch-Joods weekblad heeft hij letterlijk gezegd dat hijzelf en zijn partij "islamofobisch" zijn.
Oud 19 mei 2014, 10:27   #370
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Fortuyn was de grootste islambasher die wij hebben gekend in Nederland.
Erger dan Wilders? Echt, dat kan ik ZO moeilijk geloven!
Oud 19 mei 2014, 10:35   #371
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals jij???
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2014, 10:37   #372
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat gaat ook niet gebeuren...

Zeker niet als je slechts de titel van zo,n liedje geeft. Desnoods via een privebericht.
Ik weet zelfs niet of die liedjes wel titels hadden. Flarden herinner ik me nog, in 't bijzonder één absoluut degoutante flard, maar geen titels of hele teksten. En op Internet zal je de lyrics ook niet vinden, neem ik aan!
Oud 19 mei 2014, 10:38   #373
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Zoals jij???
En? Ik begrijp niet waarom je deze link geeft!
Oud 19 mei 2014, 10:39   #374
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En? Ik begrijp niet waarom je deze link geeft!
Je zegt zelf dat iemand het recht heeft om een blanke te verkiezen en dat zulks geen racisme is. Redelijk selectief.
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
Oud 19 mei 2014, 10:40   #375
Ulrik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Citaat:
In augustus 2001 citeerde het Rotterdams Dagblad hem onder andere als volgt: "Ik ben ook voor een 'koude oorlog' met de islam. De islam zie ik als een buitengewone bedreiging, als een ons vijandige samenleving." Verschillende organisaties dienden vanwege deze uitspraak een aanklacht tegen hem in op grond van Nederlandse anti-discriminatiewetten. Op 1 september werd uit zijn mond opgetekend: "Je moet de moskeeën zien als mantelorganisaties..in de moskeeën worden martelaars gefokt" [16] en in een kersttoespraak sprak hij uit: "Ik wens iedereen die denkt dat het wel zal meevallen met de agressie van de islam veel sterkte. Zalig zijn de onnozelen van geest." [17] Op 3 februari 2002 zei hij nog: "Christelijke inwoners in Nederland, zoals op de Veluwe, hebben moreel meer rechten dan islamitische nieuwkomers" [18]

Op 9 februari 2002 zei hij in een interview in de Volkskrant[12] over de islam onder andere: "Ik háát de islam niet. Ik vind het een áchterlijke cultúúr", "Overal waar de islam de baas is, is het gewoon verschrikkelijk" en: "Als ik het juridisch rond zou kunnen krijgen, dan zou ik gewoon zeggen: er komt geen islamiet meer binnen". Ook zei hij dat hij af wilde van "dat rare Grondwetsartikel: gij zult niet discrimineren", "als dat [artikel] betekent dat mensen geen discriminerende opmerkingen meer mogen maken". Deze uitlating sloot aan bij zijn veelvuldige hekeling van het politiek-correcte multiculturalisme, dat toen in politiek en media overheersend was.

Laatst gewijzigd door Ulrik : 19 mei 2014 om 10:41.
Ulrik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2014, 10:43   #376
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Je zegt zelf dat iemand het recht heeft om een blanke te verkiezen en dat zulks geen racisme is. Redelijk selectief.
Als partner, ja! Veel mensen hebben nu eenmaal een (fysiek) ideaalbeeld van hun toekomstige partner: blond of donker, blauwe of bruine ogen, kale knikker of fikse haardos, blank of zwart, enz. enz. Dat heeft niéts met racisme te maken.
Niet dat ze uiteindelijk allemaal eindigen met iemand die aan hun ideaalbeeld voldoet, integendeel zelfs.

Maar als vader de partner van je dochter afwijzen enkel omwille van zijn huidskleur: ja, dat is wel degelijk racistisch.
Oud 19 mei 2014, 10:49   #377
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als partner, ja! Veel mensen hebben nu eenmaal een (fysiek) ideaalbeeld van hun toekomstige partner: blond of donker, blauwe of bruine ogen, kale knikker of fikse haardos, blank of zwart, enz. enz. Dat heeft niéts met racisme te maken.
Niet dat ze uiteindelijk allemaal eindigen met iemand die aan hun ideaalbeeld voldoet, integendeel zelfs.

Maar als vader de partner van je dochter afwijzen enkel omwille van zijn huidskleur: ja, dat is wel degelijk racistisch.
Soms moet je je kinderen tegen zichzelf beschermen.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2014, 10:51   #378
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Je geeft dus mensen het recht om iemand op z'n ras/huidskleur/afkomst te beoordelen maar zit hier moord en brand te roepen omdat iemand dat doet. Selectief...
Oud 19 mei 2014, 10:52   #379
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb jij Fortuyn dan niet gekend.
Dan moet jij wel geweldig jong zijn.
Fortuyn was begeesterend, intelligent en welbespraakt, nog een stuk meer dan Wilders.
Mocht hij blijven leven zijn, zou de afrekening met de Nederlandse traditionele politiek totaal zijn geweest.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2014, 10:53   #380
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nochtans zegt hij dat zélf over zichzelf! In een Israëlisch-Joods weekblad heeft hij letterlijk gezegd dat hijzelf en zijn partij "islamofobisch" zijn.
Ahja, OOK !

Maar zijn visie ligt veel breder hoor. Het is niet dat hij mekkert over de islam en de problemen die Marokkaanse-straatratten met zich meebrengen bagatelliseert.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be