Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 november 2014, 12:08   #361
JeeBee
Minister-President

JeeBee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Ik zal je even helpen: moslim of knuffelaars als jij die hebben geen brains en dus ook geen geheugen, anders waren ze zeker niet zo pro-moslim. Het kleinste kind ziet waar die moslims toe in staat zijn. En zelfs als ze nu gematigd zijn, bestaat dus het enorm grote gevaar nog altijd dat ze vroeg of laat van gedacht veranderen. We hebben dat gezien met Mohamed cartoons hoe ze dan rondlopen als gekken zonder brains. Het is volledig onverantwoord dat onze Westerse maatschappij met die eventualiteit geen rekening houd. Moslims denken niet individueel, niet alleen omdat ze niet kunnen denken, maar omdat het kuddemensen zijn.
Mensen als jij die om de een of andere debiele onverantwoorde reden heel het multikulgebeuren ondersteunen hebben een veel grotere verantwoordelijkheid. Zij steunen mensen (moslims) die zowat overal in de wereld vroeger en nu de oorzaak zijn van chaos. Othou goed dit: wij rechtsgezinden zijn geen Christusfiguren die zeggen: "vergeef het hen want ze weten niet wat ze doen". Vroeg of laat word aan mensen van jou soort de rekening gepresenteerd.
Omdat wij nu eenmaal verder denken dan onze neus lang is, en zien: zien hoe dat moslimvolkje van de ene dag op de andere hysterisch word, en zoals de titel van deze draad dus stelt, gematigde moslims in feite niet bestaan. Diegenen die jullie als gematigd beschouwen zijn slapende cellen. Wij hebben gezien hoe die gematigden kunnen tekeer gaan.
Klopt. Maar ik heb daar een andere visie op. Ze vertrekken misschien naar Irak of Syrie om daar hun lusten bot te vieren en elkaar af te maken, zoals het ws in hun genen blijkt te zitten.
Het zijn dus geen leugens en wat de verantwoordelijkheid betreft heb ik al uitgelegd dat jouw soort een veel grotere verantwoordelijkheid draagt.
Waarschijnlijk tussen de 6000 en 10000 duizend. Exacte cijfers zijn mogelijk niet zo eenvoudig te bepalen.
Onnozelaar: "zich geen moslim voelen ???". Ze hebben wel al de kuren van een moslim.
Nee, want in dichtbevolkte steden riekt het naar de moslim. Man wat stinkt dat volkje !! Wat wil je als ze in de zomer zo ingepakt rondlopen. Dat lichaam verlucht niet.
Echt waar ?? Islam slechte kanten ? Niet te hard roepen, want je moslim vriendjes horen het misschien.
Ik zal op je posting kort en krachtig antwoorden.

Ik heb hier en op andere fora de islam - ook in discussie al dikwijls en hard de mantel uitgeveegd. De islam draagt gevaarlijke interpretaties in zich. Na ongeveer 30 uur studie daarover voel ik me gewapend om daarover te oordelen. Na ongeveer een halve eeuw reizen en kontakten in de moslimwereld acht ik me ook in staat een oordeel te vormen. Mocht je meer en beter doen dan hoor ik het graag.

Ik ben altijd al een tegenstander van de multiculturele samenleving die onmogelijk kan functioneren. Ik ben wel voorstander van multi-etnische samenlevingen waarboven de originele cultuur staat, die natuurlijk aan verandering onderhevig is.

De rest van je post is litteratuur die neergens op slaat.

Een thread als 'de gematigde moslim bestaat niet' is een aanfluiting van elke redelijkheid en draagt niet bij tot wat dan ook. En daar is het me hier om te doen.
Oud 6 november 2014, 12:08   #362
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Ik meen niet je persoon beledigd te hebben, wel wijs ik je op je verantwoordelijkheid omtrent wat je schrijft.

Overigens, was jij het niet zelf die - posting 139 - schreef in antwoord op iemand die zich door jou beledigd achtte Real life gaat niet over beleefdheidsformules

Waardoor bevestigd wordt wat ik al vroeger schreef: dat je met dubbele tong en dubbele standaarden spreekt.
Zoals de Prof_eet hierboven al schreef: uw verantwoordelijkheid en die van uw linkse moslimknuffelaars ligt een héél pak hoger dan mijn verantwoordelijkheid omdat ik op een forum mijn mening uit.

Real life is geen posting. Real life zijn FACTS.

Het spijt me dat mijn houding niet overeenkomt met uw zelf ingebeelde visie over me. Jammer maar helaas.

Lees anders toch nog maar eens de post van de Prof hierboven. Ik heb vandaag te weinig tijd om me met onbenulligheden zoals uw mening bezig te houden.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2014, 12:17   #363
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht

Lees anders toch nog maar eens de post van de Prof hierboven.
Lees gelijk ook eens de post van JeeBee hierboven.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2014, 12:31   #364
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Ik heb hier en op andere fora de islam - ook in discussie al dikwijls en hard de mantel uitgeveegd. De islam draagt gevaarlijke interpretaties in zich. Na ongeveer 30 uur studie daarover voel ik me gewapend om daarover te oordelen. Na ongeveer een halve eeuw reizen en kontakten in de moslimwereld acht ik me ook in staat een oordeel te vormen. Mocht je meer en beter doen dan hoor ik het graag.

Ik ben altijd al een tegenstander van de multiculturele samenleving die onmogelijk kan functioneren. Ik ben wel voorstander van multi-etnische samenlevingen waarboven de originele cultuur staat, die natuurlijk aan verandering onderhevig is.
Dan vraag ik me af waarom ik en circe toch de indruk hebben dat je de moslims zit te verdedigen. En wat betreft 'de gematigde moslim bestaat niet' kunnen we dat dan misschien veranderen in "de gematigde moslim is een momentopname". Want hij slaat nogal snel om van gematigd naar radikaal naar nog erger ...

Ben je het dan ook niet eens dat die gematigde moslim die dan in jou ogen bestaat in feite een risico inhoud om die maar gewoon "bij duizenden naar hier te halen". Vergeet ook eens niet dat het in tegenstelling tot ons een kuddevolk is, zeer familiegebonden. Indien wij zo'n kuddevolk zouden zijn en ook zo familiegebonden was er al lang een burgeroorlog. Besef je dat ?

Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 6 november 2014 om 12:40.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2014, 14:02   #365
JeeBee
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dan vraag ik me af waarom ik en circe toch de indruk hebben dat je de moslims zit te verdedigen. En wat betreft 'de gematigde moslim bestaat niet' kunnen we dat dan misschien veranderen in "de gematigde moslim is een momentopname". Want hij slaat nogal snel om van gematigd naar radikaal naar nog erger ...

Ben je het dan ook niet eens dat die gematigde moslim die dan in jou ogen bestaat in feite een risico inhoud om die maar gewoon "bij duizenden naar hier te halen". Vergeet ook eens niet dat het in tegenstelling tot ons een kuddevolk is, zeer familiegebonden. Indien wij zo'n kuddevolk zouden zijn en ook zo familiegebonden was er al lang een burgeroorlog. Besef je dat ?
Je moet problemen niet mengen.

Maar wat mij opvalt is het volgende.

Wanneer iemand die zich bij herhaling voortdurend zeer kritisch ten opzichte van de islam uitlaat maar die niet met de wolven meehuilt en zich kritisch maar onderbouwd durft opstellen in deze thread alleen al die redenen de indruk wekt een moslimvriend te zijn - in een vorige post had je je het onomwonden over mijn moslimvriendjes - dan moet je je eens afvragen of er nog ergens een vorm van kritische opstelling mogelijk is en VOORAL hoe je zelf - samen met anderen - zo ver kan doorslaan dat je het licht van de zon miskent, in dit geval - zoals je hierboven stelde - in iedere gematigde moslim (bestaat hij dan toch?) een gevaar ziet.

Elke vorm van nuancering is zoek. Ver zoek. En daarmee ver van elke mogelijke waarheid.

Ook dat is FUNDAMENTALISME en mensen in hoeken duwen waar ze niet thuishoren omdat ze niet gewoon je standpunt napraten is ook intellectuele TERREUR.

Zoek dus ook de balk in eigen oog naar eigenschappen bij je zelf die je in anderen als een gevaar onderkent.
Oud 6 november 2014, 14:04   #366
JeeBee
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Lees gelijk ook eens de post van JeeBee hierboven.
Ik raad mevrouw ook aan de post van mij daaronder maar nu daarboven te lezen.

Helaas heeft ze geen tijd voor onbenulligheden. Vermoedelijk zit ze op Faith Freedom lekker gezellig bij soortgenoten.
Oud 6 november 2014, 14:05   #367
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Misschien is er 'n misverstand aangaande 't begrip "gematigd moslim".

Is dat iets dat niet moordt, moord & brand schreeuwt bij 't zien van 'n cartoon over hun profeet, is dat iets dat bereid is tot 't verdedigen van onze verworven vrijheden, waarden en normen of vasthoudt aan de zijne...

Dat onze wetten boven die van hun Allah stelt?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2014, 16:41   #368
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Misschien is er 'n misverstand aangaande 't begrip "gematigd moslim".
Is dat iets dat niet moordt,
JA
Citaat:
moord & brand schreeuwt bij 't zien van 'n cartoon over hun profeet,
NEE
Citaat:
is dat iets dat bereid is tot 't verdedigen van onze verworven vrijheden, waarden en normen
JA, gezien deze het onderscheid kan maken tussen cultuur en religie.
Citaat:
of vasthoudt aan de zijne...
NEE
Citaat:
Dat onze wetten boven die van hun Allah stelt?
JA, hij zal aan het Rijk geven wat het Rijk voorschrijft en zal aan Allah geven wat Allah toekomt.
Oud 6 november 2014, 23:22   #369
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

AHA, 'n mohamedaan die de wetten van zijn allah ondergeschikt stelt aan onze, westerse wetten en, desnoods, bereid is voor ònze vrijheden, rechten, waarden & normen op te komen is 'n "gematigd moslim"?

Kan je dat dan nog 'n moslim noemen?

Zo ken ik er althans geen enkele!
Oud 6 november 2014, 23:33   #370
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
JA, hij zal aan het Rijk geven wat het Rijk voorschrijft en zal aan Allah geven wat Allah toekomt.
Dan is het al zeker geen echte moslim. Wat ge daar zegt is een uitspraak van Jezus. En Mohamed, de spreekbuis van Allah heeft iets gelijkaardigs nooit gezegd. Integendeel. Daar ben je dus heel grondig mis Aton.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2014, 00:20   #371
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan is het al zeker geen echte moslim. Wat ge daar zegt is een uitspraak van Jezus. En Mohamed, de spreekbuis van Allah heeft iets gelijkaardigs nooit gezegd. Integendeel. Daar ben je dus heel grondig mis Aton.
Wensdenken.

Vraag aan welke mohamedaan je maar wil, de allerbraafste, simpelste die je kan vinden, ene die zelfs geen vlieg kwaad zou doen, of mensgemaakte wetten primeren op de wetten van zijn allah, of hij zich zal verzetten - indien nodig - tegen 't invoeren van de wetten van zijn allah/mohamed en op de barricaden zal staan voor onze vrijheden, waarden, normen e.d.

Je mag 't antwoord raden, aan 1 X zal je genoeg hebben, want er is er geen ene te vinden.
Oud 7 november 2014, 00:49   #372
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
JA

NEE

JA, gezien deze het onderscheid kan maken tussen cultuur en religie.

NEE

Van contradictie gesproken...

Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2014, 07:13   #373
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Heeft met de zo gezegde uitspraken uit het N.T. niks te maken. Ben je wat paranoia ??
Uit uw onzin kan men duidelijk opmaken dat je ' de ballen ' weet over deze godsdienstgeschiedenis. En de joden hebben Jezus gekruisigd zeker ?
Oud 7 november 2014, 07:16   #374
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Van contradictie gesproken...
En waar zie je ( als klein licht ) die contradicties ?
Oud 7 november 2014, 07:20   #375
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Wensdenken.

Vraag aan welke mohamedaan je maar wil, de allerbraafste, simpelste die je kan vinden, ene die zelfs geen vlieg kwaad zou doen, of mensgemaakte wetten primeren op de wetten van zijn allah, of hij zich zal verzetten - indien nodig - tegen 't invoeren van de wetten van zijn allah/mohamed en op de barricaden zal staan voor onze vrijheden, waarden, normen e.d.

Je mag 't antwoord raden, aan 1 X zal je genoeg hebben, want er is er geen ene te vinden.
Ook jij kunt blijkbaar geen onderscheid maken tussen cultuur en religie. In de Koran staat zelfs expliciet dat een goed moslim zich moet schikken naar de wetten van het land.
Oud 7 november 2014, 08:23   #376
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ook jij kunt blijkbaar geen onderscheid maken tussen cultuur en religie. In de Koran staat zelfs expliciet dat een goed moslim zich moet schikken naar de wetten van het land.
ahum.... Dat is: naar het land waar ze een convenant mee hebben. Dar al Sulh. De bedoeling is STEEDS om de boel over te nemen eenmaal ze voldoende mankracht hebben, dan wordt het dar al islam en gelden de wetten van Allah.

Citaat:
In the early days of the Islamic Empire, sulh, in the sense of "treaty" or "armistice," typically meant that a region had "surrendered on terms" or similarly during the Ottoman retreat it preceded a regions independence. Typically, it signified an area that was ruled and administered by its local political structure but acknowledged itself as a subject through the payment of tribute.[1]

In the Muslim world view on divisions of the world the region called the Dar al-'Ahd (Arabic: دار العهد‎ "house of truce") or Dar al-Sulh ("house of treaty") or Dar al Hudna (Arabic: "house of calm") was seen as an intermediate to Dar al-Islam (Arabic: دار الإسلام‎, literally house/abode of Islam; or Dar as-Salam, house/abode of Peace) and Dar al-Harb (Arabic: دار الحرب‎ "house of war").

Dar al-Sulh, was then seen as non-Muslim territory that had concluded an armistice with Muslims, and had agreed to protect Muslims and their clients and interests within its borders.
We weten dan ineens waar het woord "sul" vandaan komt.

Bij de les blijven aub.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 7 november 2014, 08:57   #377
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ahum.... Dat is: naar het land waar ze een convenant mee hebben. Dar al Sulh. De bedoeling is STEEDS om de boel over te nemen eenmaal ze voldoende mankracht hebben, dan wordt het dar al islam en gelden de wetten van Allah.
Dat is natuurlijk de fundamentalistische versie. Als we dit naast het O.T. leggen is het O.T. geen haar beter. Zijn daarom de christenen ook allemaal fundamentalisten ? Ze bestaan wel, dat zien we hier ook op dit forum. En om alle misverstanden te vermijden; ik zou niet liever hebben dat al die Abrahamistische religies zo snel mogelijk verdwijnen, met de Islam voorop.
Oud 7 november 2014, 08:59   #378
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is natuurlijk de fundamentalistische versie. Als we dit naast het O.T. leggen is het O.T. geen haar beter. Zijn daarom de christenen ook allemaal fundamentalisten ? Ze bestaan wel, dat zien we hier ook op dit forum. En om alle misverstanden te vermijden; ik zou niet liever hebben dat al die Abrahamistische religies zo snel mogelijk verdwijnen, met de Islam voorop.
daar is niks fundamentalistisch aan. Dat is zoals het beschreven is in koran en ahadith.

En trouwens: ik vind nergens in het christendom noch in het jodendom de opdracht tot het POLITIEK veroveren van de hele wereld, zoals heel duidelijk en meermaals beschreven in de koran en ahadith.

Als we uw redenering volgen is binnenkort de paus van Rome imam en gaan de moslims zondags gewoon naar de mis.

Laatst gewijzigd door circe : 7 november 2014 om 09:00.
Oud 7 november 2014, 09:43   #379
JeeBee
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wensdenken.

Geen ene?

Je kan bijvoorbeeld de Knack van deze week lezen en zien hoe Zuhal Demir bijvoorbeeld daarover denkt en doet.

En daarna zal ik eens kijken of ik een tweede kan vinden.
Oud 7 november 2014, 10:16   #380
JeeBee
Minister-President

Standaard

En uit de krant van vandaag.

Delacre is overgenomen door een Turkse maatschappij verbonden met 'groen' (lees: islamitisch) kapitaal.

Deze maatschappij is een grote wereldspeler maar wordt in eigen lenad met verve voorbijgestoken door een andere koekjesfabriek als grootste....omdat vele Turken dat groene kapitaal niet kunnen pruimen, dat wil zeggen, ze zijn bang van inmenging van religie in de politiek.

Gewoon de krant lezen kan dus blijkbaar al volstaan om de onzin van 'niet één' te weerleggen.

In eigen land en elders.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be