Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 november 2014, 19:12   #341
JeeBee
Minister-President

JeeBee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Dus met z'n allen terug naar de middeleeuwen is OK? Daarover heb je het toch?
We zijn allemaal gelijk en de christenen moeten zich binnenkort ook maar zelf laten ontploffen. Kwestie van de lat even hoog te leggen, gaan de christenen ook met het zwaard wat koppen afhakken.
dan zijn ze content wegens: ziedewel, jullie doen dat ook.
Nog iemand die niet wil lezen.

Er staat overigens nog een posting open waar ik je rechtstreeks aanspreek.
Oud 5 november 2014, 19:15   #342
JeeBee
Minister-President

Standaard

Citaat:

Weet je dat enkel in India islam voor 80 miljoen doden heeft gezorgd? Of heeft uw imam dit nooit verteld?
Was jij het niet die mij verweet naar de middeleeuwen terug te willen keren?

Citaat:
En de opmars van islam de eerste eeuw na de dood van zijn stichter, ging ook heel vredelievend en zonder slachtoffers neem ik aan?
Oeps, nu zitten we zelfs voor de middeleeuwen.

En zo wordt de discussie voortdurend vervalst met nepagenda's en dubbele tongen.
Oud 5 november 2014, 19:45   #343
AVV.VVK
Parlementsvoorzitter

AVV.VVK's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Euuu... ONgelovigen en niet andersgelovigen. Heb ik al eens duidelijk gemaakt.
Allee, omdat jij het bent : Ongelovigen zijn zij die niet in ' het boek ' geloven. Andersgelovigen zijn de Christenen en de Joden en die mogen volgens de Koran niet gedood worden. Duidelijk genoeg ?
Ik verwijs naar post 336 van Circe.

Al weet ik niet of u daar veel belang aan gaat hechten, zo'n post van iemand wie naar een Westerse hoer vernoemd is...
AVV.VVK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2014, 20:00   #344
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AVV.VVK Bekijk bericht
Ik verwijs naar post 336 van Circe..
En waarom deze verwijzing ???????
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2014, 20:13   #345
AVV.VVK
Parlementsvoorzitter

AVV.VVK's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
En waarom deze verwijzing ???????
Waarschijnlijk omdat deze totaal fout is en geen enkele meerwaarde heeft in dit topic...
AVV.VVK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2014, 20:17   #346
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Ik stel voor dat u daarover eens te rade gaat in bvb Maleisië, waar 60% van de bevolking moslim is en de andere 40% NIET gedood wordt.
Of nog niet gedood ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2014, 20:31   #347
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Dus als ik dan zeg: ik overweeg een bekering, is die keuze toch nuchter ?
Dan is dat normaliter nuchter.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ik kan moeilijk moslim worden als ik liever op vrijdag beneveld loop dan met mijn gat richting het westen he?
Ik zou zeggen van de volgende proef eens te doen. Ga eens bidden tussen andere moslims met uw gat richting Mekka. En zie of ge het overleeft.

Ik vermoed dat ge al zo goed als moslim zijt. Denkt ge dat ge nog het tij kunt keren ? Of laat ge u gaan ? Drinkt ge niet teveel bloed ? Want dat is iets dat moslims graag doen. Daar word ge ook zat van.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2014, 20:35   #348
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Weet je dat enkel in India islam voor 80 miljoen doden heeft gezorgd? Of heeft uw imam dit nooit verteld?
Alles tezamen sedert de dood van de pedofeet zo'n 300.000.000 dacht ik ?

Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 5 november 2014 om 20:35.
Oud 5 november 2014, 20:41   #349
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben geen moslim. U weet dat, maar volhardt in het posten van dit soort debiliteiten.
Van ISIS word er ook gezegd dat het geen moslims zijn. Zij hebben er wel alle kuren van. Als ge geen moslim zijt, zit ge hen hier wel voor de volle 100% te verdedigen, terwijl bijna als het ware figuurlijk gesproken hun kogels u rond de oren vliegen. Ge zijt wel ook voor de volle 100% blind op dat gebied. Verander misschien voor het gemak uw nickname in iets arabisch.
Oud 5 november 2014, 23:47   #350
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In dat conflict gingen nationalisme en religie hand in hand.

Milosevic en Karadzic konden rekenen op expliciete steun van de orthodoxe kerk.
De orthodoxe Kerk heeft in dit conflict nooit moordpartijen op burgers verdedigd of haar zegen daarover gegeven.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2014, 00:36   #351
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Was jij het niet die mij verweet naar de middeleeuwen terug te willen keren?

Oeps, nu zitten we zelfs voor de middeleeuwen.

En zo wordt de discussie voortdurend vervalst met nepagenda's en dubbele tongen.
Ah, gebeurtenissen uit een verre geschiedenis ophalen om het Christendom van vandaag tot het zelfde peil te verlagen als de islam vandaag is wel toegestaan maar in de andere richting mag het niet?
Goed bezig...

Ik denk eerder dat jij niet kan/wil lezen...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
De vergelijking die ik maak wanneer ik geschiedenis hanteer is het gehele plaatje. Dus Islam leider met een veelvoud aan slachtoffers.

De vergelijking die ik maak betreffende het westen is het gehele plaatje (grote en kleine terroristische aanslagen, eremoorden, slavernij...). Dus Islam leider met een veelvoud aan slachtoffers.

De vergelijking die ik maak betreffende het heden is het gehele plaatje (grote en kleine terroristische aanslagen, eremoorden, de onnodige slachtoffers bij de Noord Afrikaanse hongersnoden als gevolg van het moslimgeweld, slavernij...). Dus Islam leider met een veelvoud aan slachtoffers.

De islam maakt nu, vandaag, honderden tot duizenden slachtoffers per dag.
Zou het niet beter zijn dit aan te pakken in plaats van excuses te zoeken in een ver verleden door middel van momentopnamen die (bewust) een vervorming van de werkelijkheid nastreven en de duidelijk aanwezige tendens in het gehele plaatje ontkennen?
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2014, 00:51   #352
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog iemand die niet wil lezen.

Er staat overigens nog een posting open waar ik je rechtstreeks aanspreek.
denk je nu echt dat ik je ga opzoeken?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2014, 00:52   #353
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AVV.VVK Bekijk bericht
Ik verwijs naar post 336 van Circe.

Al weet ik niet of u daar veel belang aan gaat hechten, zo'n post van iemand wie naar een Westerse hoer vernoemd is...
heleba, Circe was helemaal geen hoer maar een tovenares! En zij was niet getrouwd. Dan moest Odysseus maar op zijn tellen gepast hebben, die was wel getrouwd.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 6 november 2014, 01:12   #354
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
heleba, Circe was helemaal geen hoer maar een tovenares! En zij was niet getrouwd. Dan moest Odysseus maar op zijn tellen gepast hebben, die was wel getrouwd.
oeps, ik dacht aldoor dat het iets met circus te maken had
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2014, 01:16   #355
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
oeps, ik dacht aldoor dat het iets met circus te maken had
leer uw griekse klassiekers. De Illyas en Odyssee van Homeros.

Oud 6 november 2014, 10:06   #356
JeeBee
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Ah, gebeurtenissen uit een verre geschiedenis ophalen om het Christendom van vandaag tot het zelfde peil te verlagen als de islam vandaag is wel toegestaan maar in de andere richting mag het niet?
Goed bezig...

Ik denk eerder dat jij niet kan/wil lezen...
Ik denk nog altijd dat jij wil lezen wat je wil lezen. Ik keur niets goed. Ik argumenteerde op een andere posting en dat steek je nog steeds weg.

Ik wil er op wijzen dat mijn eerste woorden in deze thread wezen op de kwalijke kanten van de islam.

Maar van daar uit stellen dat er geen gematigde moslims zijn is puur en plat gewoon demagogie.

Een regelrechte leugen en daar is het me om te doen.
Oud 6 november 2014, 10:20   #357
JeeBee
Minister-President

Standaard

Citaat:
denk je nu echt dat ik je ga opzoeken?
Ik zal je geheugen opfrissen.

Ik stelde dat alle partijen verantwoordelijkheden dragen en vooral had ik het over jouw verantwoordelijkheid.

De radicalen steken de hand uit naar de gematigden en jij keert hen de rug toe.

Je maakt hun 'keuze' gemakkelijker in geval van twijfel.

Daar gaat het om. Het verspreiden van leugens (er zijn geen gematigden) en het afkeren van je van die mensen vormen een zware verantwoordelijkheid.

Ik vroeg ook of je cijfers had over bijvoorbeeld het aantal jongeren die naar Syrië trekken en het aantal jongeren die op onze universiteiten zitten en moeiteloos(tegenwerking door jou natuurlijk niet meegerekend) meedraaien in de maatschappij. Ik vraag opnieuw cijfers om je stelling te staven.

Overigens, in een artikel in de Standaard van het WE werd gesteld dat de helft van de Iraniërs zich geen moslim voelen. Zelfs daar!

In plaats van je op te sluiten zou je beter je neus eens aan het venster steken.

En ik herhaal: de islam heeft écht kwalijke kanten die we niet kunnen dulden en het fundamentalisme moeten we krachtig aanpakken.

Zeggen dat er geen gematigde moslims zijn is nét het tegengestelde.
Oud 6 november 2014, 10:38   #358
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik stelde dat alle partijen verantwoordelijkheden dragen en vooral had ik het over jouw verantwoordelijkheid.

Daar gaat het om. Het verspreiden van leugens (er zijn geen gematigden) en het afkeren van je van die mensen vormen een zware verantwoordelijkheid.

Ik vroeg ook of je cijfers had over bijvoorbeeld het aantal jongeren die naar Syrië trekken en het aantal jongeren die op onze universiteiten zitten en moeiteloos(tegenwerking door jou natuurlijk niet meegerekend) meedraaien in de maatschappij. Ik vraag opnieuw cijfers om je stelling te staven.

Overigens, in een artikel in de Standaard van het WE werd gesteld dat de helft van de Iraniërs zich geen moslim voelen. Zelfs daar!

In plaats van je op te sluiten zou je beter je neus eens aan het venster steken.

En ik herhaal: de islam heeft écht kwalijke kanten die we niet kunnen dulden en het fundamentalisme moeten we krachtig aanpakken.

Zeggen dat er geen gematigde moslims zijn is nét het tegengestelde.
a) u kent me niet
b) u weet niet wat ik doe
c) zoek uw cijfers zelf op
d) ik heb nooit gezegd dat er geen "gematigde" of "slechte" moslims zijn, wel dat islam niet gematigd is. Blijkbaar heeft U nog steeds niet begrepen dat er een verschil is tussen een totalitaire ideologie en een al of niet gebrainwashte persoon.

Hou verder uw persoonlijke opmerkingen en beledigingen voor uzelf aub.

Laatst gewijzigd door circe : 6 november 2014 om 10:39.
Oud 6 november 2014, 11:35   #359
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zal je even helpen: moslim of knuffelaars als jij die hebben geen brains en dus ook geen geheugen, anders waren ze zeker niet zo pro-moslim. Het kleinste kind ziet waar die moslims toe in staat zijn. En zelfs als ze nu gematigd zijn, bestaat dus het enorm grote gevaar nog altijd dat ze vroeg of laat van gedacht veranderen. We hebben dat gezien met Mohamed cartoons hoe ze dan rondlopen als gekken zonder brains. Het is volledig onverantwoord dat onze Westerse maatschappij met die eventualiteit geen rekening houd. Moslims denken niet individueel, niet alleen omdat ze niet kunnen denken, maar omdat het kuddemensen zijn.
Citaat:
Mensen als jij die om de een of andere debiele onverantwoorde reden heel het multikulgebeuren ondersteunen hebben een veel grotere verantwoordelijkheid. Zij steunen mensen (moslims) die zowat overal in de wereld vroeger en nu de oorzaak zijn van chaos. Othou goed dit: wij rechtsgezinden zijn geen Christusfiguren die zeggen: "vergeef het hen want ze weten niet wat ze doen". Vroeg of laat word aan mensen van jou soort de rekening gepresenteerd.
Citaat:
Omdat wij nu eenmaal verder denken dan onze neus lang is, en zien: zien hoe dat moslimvolkje van de ene dag op de andere hysterisch word, en zoals de titel van deze draad dus stelt, gematigde moslims in feite niet bestaan. Diegenen die jullie als gematigd beschouwen zijn slapende cellen. Wij hebben gezien hoe die gematigden kunnen tekeer gaan.
Citaat:
Klopt. Maar ik heb daar een andere visie op. Ze vertrekken misschien naar Irak of Syrie om daar hun lusten bot te vieren en elkaar af te maken, zoals het ws in hun genen blijkt te zitten.
Citaat:
Het zijn dus geen leugens en wat de verantwoordelijkheid betreft heb ik al uitgelegd dat jouw soort een veel grotere verantwoordelijkheid draagt.
Citaat:
Waarschijnlijk tussen de 6000 en 10000 duizend. Exacte cijfers zijn mogelijk niet zo eenvoudig te bepalen.
Citaat:
Onnozelaar: "zich geen moslim voelen ???". Ze hebben wel al de kuren van een moslim.
Citaat:
Nee, want in dichtbevolkte steden riekt het naar de moslim. Man wat stinkt dat volkje !! Wat wil je als ze in de zomer zo ingepakt rondlopen. Dat lichaam verlucht niet.
Citaat:
Echt waar ?? Islam slechte kanten ? Niet te hard roepen, want je moslim vriendjes horen het misschien.

Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 6 november 2014 om 11:38.
Oud 6 november 2014, 11:54   #360
JeeBee
Minister-President

Standaard

Citaat:
a) u kent me niet
U vergeet de voetafdruk die je hier en elders achterlaat en die veel over je zeggen.

Citaat:
b) u weet niet wat ik doe
Zie hierboven, ik zie alle dagen wat je doet, hier en elders.

Citaat:
c) zoek uw cijfers zelf op
U wil eigenlijk zeggen dat je de eigen stelling niet hard kan maken.

Citaat:
d) ik heb nooit gezegd dat er geen "gematigde" of "slechte" moslims zijn, wel dat islam niet gematigd is. Blijkbaar heeft U nog steeds niet begrepen dat er een verschil is tussen een totalitaire ideologie en een al of niet gebrainwashte persoon.
42 97 132 145 160 232

Enkele postings van je hand in deze thread alleen al die anders suggereren.

Citaat:
Hou verder uw persoonlijke opmerkingen en beledigingen voor uzelf aub.
Ik meen niet je persoon beledigd te hebben, wel wijs ik je op je verantwoordelijkheid omtrent wat je schrijft.

Overigens, was jij het niet zelf die - posting 139 - schreef in antwoord op iemand die zich door jou beledigd achtte Real life gaat niet over beleefdheidsformules

Waardoor bevestigd wordt wat ik al vroeger schreef: dat je met dubbele tong en dubbele standaarden spreekt.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be