Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 20 augustus 2016, 15:11   #361
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Bovendien als de imam die nonnen wil gebruiken als excuus voor de boerkina, dan horen de boerkinadraagsters net hetzelfde te doen ald die nonnetjes: pootjebaden
En zich terugtrekken in 'n klooster om goede werken te verrichten, zieken verzorgen, oudjes pampers verversen enzo...

En allerbelangrijkst; zich niet reproduceren!?!

Laatst gewijzigd door SDX : 20 augustus 2016 om 15:12.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2016, 16:03   #362
bartelx
Parlementslid

bartelx's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Nee dus..omdat burgers geen kledij moeten dragen die aangeeft tot welke religieuze orde: strekking ze behoren. Dat religieuzen dit wel doen, behoort tot onze cultuur maar laat zich niet misbruiken tot islamitisering van de samenleving.
Inderdaad, er worden appelen met peren vergeleken. Badende religieuzen worden vergeleken met badende moslimvrouwen (geen religieuzen).

Dat neemt niet weg dat de imam, toch wel een gezaghebbende figuur binnen de moslimgemeenschap, de stelling neemt dat vrouwen de vrije keuze en kledingvrijheid hebben. Een belangrijk signaal dat door de moslimgemeenschap kan worden opgenomen en toegepast.

Laatst gewijzigd door bartelx : 20 augustus 2016 om 16:06.
bartelx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2016, 16:23   #363
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartelx Bekijk bericht
Inderdaad, er worden appelen met peren vergeleken. Badende religieuzen worden vergeleken met badende moslimvrouwen (geen religieuzen).

Dat neemt niet weg dat de imam, toch wel een gezaghebbende figuur binnen de moslimgemeenschap, de stelling neemt dat vrouwen de vrije keuze en kledingvrijheid hebben. Een belangrijk signaal dat door de moslimgemeenschap kan worden opgenomen en toegepast.
Vrije keuze en kledingvrijheid hebben om zich van top tot teen in te pakken.
Of heeft hij er aan toegevoegd dat die vrije keuze en kledingvrijheid ook geldt voor westerse badkledij zoals badpak, bikini..., of neem jij dat als vanzelfsprekendheid aan van 'n imam?
Oud 20 augustus 2016, 16:29   #364
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Burgers krijgen grote vrijheden, maar religie staat niet boven de krijtlijnen die alle burgers horen te respecteren. Je kunt dus niet kraaien dat je omwille van religie verpakt als een hemaworst de zee in moet.
Gangbare kledij die beantwoord aan onze normen en waarden bieden voldoende mogelijkheden om zedig te zwemmen.
Steeds weer diezelfde, onbewezen stelling, nl. dat de boerkini de krijtlijnen van de wet zouden overschrijden.

En ja, je mag om gelijk welke reden "verpakt als een Hemaworst" in de zee zwemmen. Religieus. Artistiek. Humoristisch. 't Maakt niet uit, dat recht heeft iedereen. Als je, in België toch, maar je gezicht vrij laat.

De notie "gangbare kledij die beantwoordt aan onze normen en waarden" is bijzonder subjectief. In bepaalde traditioneel katholieke milieus wordt bepaalde mode zoals gangbaar in het Westen niet als zedig beschouwt. Orthodoxe Joden dragen kledij die waarschijnlijk dan weer niet de toetst van uw gedachtegang zal doorstaan. Of hoe kijkt u aan tegenover vrouwen die omwille van hun godsdienst hun haar met een pruik of een hoed bedekken, en zich hullen in kleding die donker is en zoveel mogelijk los rond het lichaam hangt?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2016, 17:29   #365
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Steeds weer diezelfde, onbewezen stelling, nl. dat de boerkini de krijtlijnen van de wet zouden overschrijden.

En ja, je mag om gelijk welke reden "verpakt als een Hemaworst" in de zee zwemmen. Religieus. Artistiek. Humoristisch. 't Maakt niet uit, dat recht heeft iedereen. Als je, in België toch, maar je gezicht vrij laat.

De notie "gangbare kledij die beantwoordt aan onze normen en waarden" is bijzonder subjectief. In bepaalde traditioneel katholieke milieus wordt bepaalde mode zoals gangbaar in het Westen niet als zedig beschouwt. Orthodoxe Joden dragen kledij die waarschijnlijk dan weer niet de toetst van uw gedachtegang zal doorstaan. Of hoe kijkt u aan tegenover vrouwen die omwille van hun godsdienst hun haar met een pruik of een hoed bedekken, en zich hullen in kleding die donker is en zoveel mogelijk los rond het lichaam hangt?
In het orthodoxe judaïsme heeft die kleding weinig met de religie maar alles met de traditie te maken. Overigens die "pruikenkwestie" duikt slechts op in de Chassidische tak van de joodse orthodoxie en is zeker niet algemeen. Waarom ze bij de Chassidim dikwijls overschakelen op een pruik, daarover heb ik nog geen eensluidende verklaring gevonden. Ik heb wel reeds een joodse vrouw horen verklaren: "Ik vind dit gemakkelijk, dan moet ik niet zoals andere vrouwen elke week naar de kapster. Bovendien kan ik eens wisselen van haarstijl door gewoon een andere pruik op te zetten". Het is een beetje zoals met de pelsen hoeden van de mannen bij de Chassidim. Dit komt rechtstreeks van de 17e eeuwse Poolse adel. De Joden vonden dat dit zeer chique stond.
Oud 20 augustus 2016, 17:37   #366
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
In het orthodoxe judaïsme heeft die kleding weinig met de religie maar alles met de traditie te maken. Overigens die "pruikenkwestie" duikt slechts op in de Chassidische tak van de joodse orthodoxie en is zeker niet algemeen. Waarom ze bij de Chassidim dikwijls overschakelen op een pruik, daarover heb ik nog geen eensluidende verklaring gevonden. Ik heb wel reeds een joodse vrouw horen verklaren: "Ik vind dit gemakkelijk, dan moet ik niet zoals andere vrouwen elke week naar de kapster. Bovendien kan ik eens wisselen van haarstijl door gewoon een andere pruik op te zetten". Het is een beetje zoals met de pelsen hoeden van de mannen bij de Chassidim. Dit komt rechtstreeks van de 17e eeuwse Poolse adel. De Joden vonden dat dit zeer chique stond.
zo'n joodse pruik is even vernederend en achterlijk als die islamitische hoofddoek. Het moet gewoon de onderdanigheid vd vrouw illustreren.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2016, 17:40   #367
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
zo'n joodse pruik is even vernederend en achterlijk als die islamitische hoofddoek. Het moet gewoon de onderdanigheid vd vrouw illustreren.
Alle godsdienst is zot.
De ene zottigheid is al wat gevaarlijker voor de gezondheid van andersdenkenden dan een andere.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2016, 17:42   #368
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Gelden die pruiken dan alleen voor de vrouwen en wat hopen ze zo te verbergen???
Hoofdhaar vervangen door kunsthaar???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2016, 17:45   #369
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zal best wel wezen, maar ik associeer 'n vrouw met 'n pruik niet met 'n - voor ons - gevaarlijke terreurorganisatie, massa verkrachters & aanranders, messentrekkers, zelfmoordterroristen, bomaanslagen, gevangenispopulatie, koppensnellers edm.
Dat allemaal krijgen we er nog extra bij van de religie van de vrede.
Oud 20 augustus 2016, 17:46   #370
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Alle godsdienst is zot.
De ene zottigheid is al wat gevaarlijker voor de gezondheid van andersdenkenden dan een andere.
Da's waar.
Oud 20 augustus 2016, 17:48   #371
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Gelden die pruiken dan alleen voor de vrouwen en wat hopen ze zo te verbergen???
Hoofdhaar vervangen door kunsthaar???
De mannen hebben toch van die pijpekrullen.
Ik dacht altijd dat die aan hun hoed waren vastgeplakt.
Kan èh?
Oud 20 augustus 2016, 17:54   #372
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
De mannen hebben toch van die pijpekrullen.
Ik dacht altijd dat die aan hun hoed waren vastgeplakt.
Kan èh?
Soms is godsdienst wel zeer bizar.
Volgens de Thora mag je geen vlees eten van een gestenigde os , echt waar dat staat daarin.
Maar vlees van een gestenigde koe of een gestenigde geit is dan wel OK.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2016, 17:59   #373
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Volgens de Thora mag je geen vlees eten van een gestenigde os , echt waar dat staat daarin.
In deuteronomium om exact te zijn.
Staat dus ook in alle bijbels...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2016, 18:02   #374
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie stenigt er ossen, koeien of geiten ...astemblieft seg!

Mohamedanen mogen de geit die ze geneukt hebben niet zelf consumeren of verkopen in eigen dorp, aan 't volgende dorp is oké.

Manmanman...zouden ze ooit de 21ste eeuw weten te vinden?
Oud 20 augustus 2016, 18:13   #375
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zal best wel wezen, maar ik associeer 'n vrouw met 'n pruik niet met 'n - voor ons - gevaarlijke terreurorganisatie, massa verkrachters & aanranders, messentrekkers, zelfmoordterroristen, bomaanslagen, gevangenispopulatie, koppensnellers edm.
Dat heb ik hier ook altijd gesteld eh : alle religies zijn verfoeilijk, maar "die ene" zorgt overal voor nooit geziene overlast (bomaanslagen incluis).
De twee andere religies zorgen hier niet voor overlast, maar zijn eigenlijk even schadelijk voor de geestelijke gezondheid.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2016, 18:20   #376
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat heb ik hier ook altijd gesteld eh : alle religies zijn verfoeilijk, maar "die ene" zorgt overal voor nooit geziene overlast (bomaanslagen incluis).
De twee andere religies zorgen hier niet voor overlast, maar zijn eigenlijk even schadelijk voor de geestelijke gezondheid.
Ik denk er net zo over.
Moest al lang geklasseerd zijn als hobby en dat belachelijke woord uit de grondwet en de UVRM, zoals Vanderzapig 't stelt.

(Weet nu niet meer precies waar die bijdrage staat, maar ben 't er voor de volle 100 % mee eens).
Oud 20 augustus 2016, 18:49   #377
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht

Het gebeurt zelden, maar voor één keer zijn we het eens.

Citaat:
Sommigen voelen zich bedreigd door metalheads en punkers, en associëren hun kledij met geweld en agressie. Alle uiterlijke tekenen van metalheads en punks dan ook maar verbieden? Ik heb die tijd nog meegemaakt, en heb voor mijn vrijheid van kledij moeten vechten tegen de katolieke en andere konservatieve kwezels in mijn streek die mij desnoods met dwang en geweld hun wereldbeeld wilden opleggen. Een geluk dat ik mij nu wél mag kleden zoals ik wil. Alleen d�*�*rom al vind ik dat de overheid én anderen zich niet te bemoeien hebben met hoe iemand zich kleedt. Dit hoort bij het individueel zelfbeschikkingsrecht.
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg

Laatst gewijzigd door Doomy : 20 augustus 2016 om 18:51.
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2016, 18:57   #378
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moest al lang geklasseerd zijn als hobby en dat belachelijke woord uit de grondwet en de UVRM, zoals Vanderzapig 't stelt.

(Weet nu niet meer precies waar die bijdrage staat, maar ben 't er voor de volle 100 % mee eens).
At your service!

vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2016, 19:00   #379
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, dat jij zegt tegen abortus te zijn mag je gerust doen. Maar de dag dat he gaat werken met de foto van een geaborteerd kind op je truitje, mag je baas je naar huis sturen wanneer hij dit aanstootgevend vind. Mee nu Jan? Goed zo...
Kun je VOLLEDIG CITEREN? Het werd u al vaak gevraagd, u manipuleert de discussie met geknip ...
U verwart hier al dan niet bewust of uit pure losgeslagen emotionaliteit werksituatie met aanwezigheid in openbare plaatsen. Natuurlijk mag je baas een bepaalde kledingcode opleggen. In eerdere berichten heb ik mij voorstander getoond van het volledig beslissingsrecht van de werkgever.

Alleen spreken we niet over werksituaties, maar wel over openbare plaatsen waar de burgers in alle vrijheid aanwezig kunnen zijn en niet gebonden zijn door enig arbeidscontract.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2016, 19:00   #380
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Belachelijke vergelijking.
Metalheads en punkers hebben geen heilig boek als handleiding, waarin letterlijk wordt voorgeschreven wat die terroristische aanslagplegers, zelfontploffers, messentrekkers, koppensnellers, aanranders & verkrachters uitvoeren.
Dat boek, dat bovendien nog eens de wetten van allah bevat, waaraan niet getornd mag worden en voor alle eeuwigheid geldt en boven alle andere wetten staat.

Laatst gewijzigd door SDX : 20 augustus 2016 om 19:01.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be