Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 februari 2018, 16:26   #361
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
je bedoelt de "ik stoor me d'r helemaal niet aan" op het eind? gezien.
In wezen wel ja, de boodschap is, het is gek, maar kom, we lachen er eens mee en daarmee is het gedaan.

In Vlaanderen zeggen we, zot zijn doet geen zeer.
Oud 7 februari 2018, 16:32   #362
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
In wezen wel ja, de boodschap is, het is gek, maar kom, we lachen er eens mee en daarmee is het gedaan.

In Vlaanderen zeggen we, zot zijn doet geen zeer.
bwa, ik weet het zo niet, die operaties lijken me toch geen kattenpis ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2018, 16:36   #363
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die zijn dan ook voor de zotten hé.

De volledige zin is trouwens, zot zijn doet geen zeer, het zijn de kuren.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 7 februari 2018 om 16:37.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2018, 16:50   #364
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Khomeini heeft wel meer rare standpunten ingenomen. Denk maar aan zijn uitspraken over seks met dieren of met kinderen.
Fundamentalisten doen wel meer rare uitspraken. Feit is dat zelfs een fundamentalist als Khomeini hier reeds in 1963 geen problemen van maakte. En dan zien we op dit forum anno 2018 in het o zo superieure, seculiere, tolerante, "Westerse" Vlaanderen toch ook heel andere reacties...
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2018, 16:56   #365
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Fundamentalisten doen wel meer rare uitspraken. Feit is dat zelfs een fundamentalist als Khomeini hier reeds in 1963 geen problemen van maakte. En dan zien we op dit forum anno 2018 in het o zo superieure, seculiere, tolerante, "Westerse" Vlaanderen toch ook heel andere reacties...
Als we zijn uitspraken over seks met kinderen en met dieren overwegen, dan beschouw ik Khomeini niet als een fundamentalist. Wel eerder als een revolutionair.

Hoe tolerant was Khomeini trouwens voor een man als Salman Rushdie? Durven we het hele plaatje te zien?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2018, 17:01   #366
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als we zijn uitspraken over seks met kinderen en met dieren overwegen, dan beschouw ik Khomeini niet als een fundamentalist.
Fundamentalisten en pedofilie, het is anders een probleem dat ook in de Katholieke Kerk genoegzaam bekend is.

Citaat:
Hoe tolerant was Khomeini trouwens voor een man als Salman Rushdie? Durven we het hele plaatje te zien?
Helemaal niet tolerant. Een fundamentalist dus.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2018, 17:47   #367
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als we zijn uitspraken over seks met kinderen en met dieren overwegen, dan beschouw ik Khomeini niet als een fundamentalist. Wel eerder als een revolutionair.

Indien Khomeini pro seks met kinderen is (als je dat bedoelt, ik ken zijn standpunt hierover niet), dan lijkt hij me gewoon de leer van zijn profeet te volgen.

Hoe oud was Aïsja ook alweer toen ze trouwde?

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 7 februari 2018 om 17:47.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2018, 18:12   #368
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Wat je er over denkt, en wat de wet er over zegt, heeft eigenlijk minder belang.

De Vlaamse aard dringt vriendelijk aan dat je een minimum aan beleefdheid vertoont,
en je niet teveel moeit met anderen hunne privé.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2018, 18:41   #369
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Fundamentalisten en pedofilie, het is anders een probleem dat ook in de Katholieke Kerk genoegzaam bekend is.
Echt? Als ik over pedofilieschandalen in de Kerk hoor, dan zitten we bijna steeds in de progressieve vleugel. Het kan natuurlijk goed zijn dat u die modernisten als "fundamentalisten" aanziet, bij gebrek aan kennis van de katholieke Kerk.
Oud 7 februari 2018, 18:44   #370
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Helemaal niet tolerant. Een fundamentalist dus.
... maar heel tolerant als het om rare vormen van seks gaat of over mensen die psychologisch niet goed in elkaar steken.

Weinig fundamentalistisch aan.
Oud 7 februari 2018, 21:53   #371
De Prof
Minister-President

De Prof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
VTM nieuws om 13 uur gezien? BVS gaf commentaar op de lancering van spaceX. Komaan zeg, hoe kan je dan nog serieus blijven?
En dan moet je weten dat VTM nieuwsanker Nadine Desloovere destijds ontslagen werd omdat ze niet meer paste in de 'huisstijl' van VTM.

Voor de rest denk ik dat bijna niemand geluisterd heeft naar wat BVS te vertellen had. Maar dat iedereen naar die 'oude' opgeschminkte man zaten te kijken, als een object.
De Prof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2018, 22:12   #372
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Dit heeft eerder te maken met de liberaal-postmodernistische omslag, die alle cultuur verdacht maakt.

Zo'n typisch cultuurkenmerk is de mannelijke en vrouwelijke genderrol. Van een jongen wordt verwacht dat hij niet slechts fysiek tot man uitgroeit, maar ook een hele set van 'typische mannelijke' gedragingen en voorkeuren aanleert. Dat botst natuurlijk op zekere grenzen. Sommige mannen zijn van nature wat te week voor de mannenrol en aarden beter als ze wat vrouwelijker mogen zijn. Die gaan liever korfballen dan voetballen bijvoorbeeld, om even een cliché te gebruiken. Weer andere jongens blijken homoseksueel te zijn, wat ook al niet correspondeert met wat van hen als man verwacht wordt.

Op die genderrollen mag van mij dus gerust wat speling zitten. Maar dat betekent niet dat die genderrollen an sich maar in hun geheel op de schop moeten. Ik vind die waardevol. Net zoals ik de afzonderlijke vader- en moederrol waardevol vind. En voor het overgrote deel van de bevolking bieden ze handzame modellen om mee op te groeien en zich een volwassen identiteit te verwerven.

Hier gaat men eigenlijk nog een stap verder: de genderidentiteit wordt als zo absoluut, als zo versteend beschouwd dat het biologische geslacht zich moet aanpassen aan de vermeende genderidentiteit. Het 'ik' heeft lak aan zowel de maatschappelijke norm als aan het dictaat van het lichaam. Dat is de triomf van het liberalisme: de hele wereld draait rond het psychologische 'ik'. De rest is daaraan ondergeschikt.
goede post ... maar ik denk dat je je vergist als ge stelt dat "het 'ik' lak heeft aan aan het dictaat van het lichaam"
Laat dat dictaat van het lichaam nu net zijn dat deze persoon zich eerder meisje voelde daar dat dictaat wel heel wat meer inhoudt dan louter het biologisch geslacht.

... nog een ironisch feit is dat er een pak onder hen is wiens biologisch geslacht van meet af aan niet 100% duidelijk was maar waar het de maatschappij is ( die 'maatschappelijke norm' dus ) die dat voor hen letterlijk besliste
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2018, 22:14   #373
De Prof
Minister-President

Standaard

Ook nieuwsanker Danny Verstraeten mocht geen nieuwsanker worden als hij zijn baard liet staan...Ik vraag me af hoe Mike verdrengh zich nu voelt bij het aanzien van die poppenkast.
Oud 7 februari 2018, 22:22   #374
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
... nog een ironisch feit is dat er een pak onder hen is wiens biologisch geslacht van meet af aan niet 100% duidelijk was maar waar het de maatschappij is ( die 'maatschappelijke norm' dus ) die dat voor hen letterlijk besliste
Een pak? Dat lijkt me een bewuste overdrijving vanuit een bepaald ideologisch denken.
Oud 7 februari 2018, 22:23   #375
De Prof
Minister-President

Standaard

Citaat:

Inderdaad. Ik ken iemand die een noodzakelijke prostaatoperatie moest laten uitvoeren. Die man sprak van...5 mm teveel af van uw sluitspier, aan je urinebuis, en je kan de rest van je leven een pamper dragen.
Oud 7 februari 2018, 22:28   #376
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Bij transgenderisme kan ik enigszins begrip opbrengen voor hermafrodieten. Zij worden met een geslachtelijke afwijking geboren en daarom is het logischer dat ze voor een geslacht kiezen.
Maar om het, zoals nu, iedereen makkelijk en betaalbaar te maken om van geslacht te veranderen: nee, daar ben ik volstrekt tegen.

Los daarvan moeten transgenders natuurlijk niet verwachten dat ze gelijkwaardig zijn aan gewone (heteroseksuele) moslims in de gemeenschap, hermafrodiet of niet. Dat geldt natuurlijk jammer genoeg voor alle mensen met een afwijking. Niemand zet ook een blinde op de troon, bij wijze van spreken.
Ik ben zelfs niet zeker of een hermafrodiet wel zomaar naar het paradijs kan gaan (ondanks zichtbaar aangeboren afwijking)... Hij of zij zal er ook voor moeten streven.
Wat voor nonsens is me dat nu weer ?
Wil je nu zeggen dat een hermafrodiet in feite door die Allah-zot van jullie bij geboorte het voorrecht heeft gekregen door hem te bedelen met een zware geloofstest en dient te streven naar het laten ombouwen tot man/vrouw
Oud 7 februari 2018, 22:38   #377
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Dit is dan de 21ste eeuw ih vrije Westen, verlichting much
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2018, 23:08   #378
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat u toch nog eens goed moet kijken naar de natuur. We worden als man of vrouw geboren. En die lichamelijk bepaalt nu eenmaal heel veel. Dat is dus totaal niet vergelijken met wat u ervan maakt. U tracht de rollen om te draaien en wat normaal is door onze natuur tot abnormaliteit te verworden, terwijl het abnormale volgens u normaal wordt bevonden.
aub Jan zwijg laat die natuur maar voor wat ze is want telke male je die aanhaalt als argument loop je hopeloos in de mist.

.. ook nu weer
Intersekse is gewoon bv een feit ( zelfs Plato sprak al over van origine drie geslachten om het te verklaren )

Het is dus net omgekeerd..
De natuur kent dat zwart/wit niet... zodoende kan je ook niet over binair biologisch ,laat staan op vlak van genderidentiteit ( wat wel heel wat meer behelst), M of V spreken
Die vakjes zijn dus eerder eigen aan de maatschappelijke noodzaak het zo te bezien
Oud 7 februari 2018, 23:11   #379
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De natuur is onverbiddelijk: man en vrouw. En vanuit die eenheid bestaat er voortplanting.

Alle andere combinaties brengen niets voort.
vergeet het maar
Klopt dus niet
Oud 7 februari 2018, 23:14   #380
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U bevestigt dus wat ik schrijf. De natuur is onverbiddelijk op dat vlak. Ook al betrek je er de technologie bij, toch moet je nog steeds vertrekken van de natuurlijke gegevenheid: een eicel en een zaadcel. Resp. te vinden bij vrouw en man. Geen ontkomen aan.
ook al niet juist want ge kunt zaadcel bv al perfect omzeilen

... maar kom : zaadcel en eicel dus
Alleen.. en dit is nu net het ironische aan heel de zaak is dit nooit het criterium ( laat staan dat het onfeilbaar is ) geweest om van een man of een vrouw te praten bij geboorte
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be