Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 juni 2019, 20:18   #361
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Van Grieken is inderdaad op ethisch gebied progressief te omschrijven, net zoals sommige anderen binnen de partijleiding. Dit heeft voor bepaalde wijzigingen in het partijprogramma gezorgd. Wie de opeenvolgende partijprogramma's leest, zal het merken.
Ethisch progressief voor troglodieten bedoel je?
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2019, 20:18   #362
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Een buikgevoel. Dat, plus het beeld van de voorzitter en de top onderhandelaar van het Blok die zichtbaar moeite hebben om hun koleire in te tomen als het over Dominiek gaat.

Nog nooit zo een karaktermoord live op televisie gezien over eigen politiek personeel : "knullige uitspraak"... "Domme gans. Ben zo pissed op haar"

Een unicum in de vaderlandse politiek...

Ook daar twijfel ik aan. Maar ik ben geen voorzitter.
Bij mij vloog ze er uit. Voor dergelijke standpunten in te nemen overleg je best binnen de partij. Maar inderdaad. Sommige politiekers hebben niet het IQ om dat te beseffen. Mijn vroegere partij liet dat ook toe zonder reageren.
Ze zijn er ver mee gekomen.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2019, 20:18   #363
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mij interesseert enkel wat de partij wil en wat ze beslist. De rest is irrelevant. Het is niet janneke noch mieke die puur persoonlijke standpunten innemen tijdens het wetgevende werk, maar wel partijen hun verkozenen en die doen dat in overleg en met akkoord van hun partij. Als burger weet ik graag hoe die daar tegenaan kijken. En liefst voor de verkiezingen...
Dan moet u de moeite doen het partijprogramma eens te lezen. Deed u dat? Ik betwijfel het...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2019, 20:19   #364
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ethisch progressief voor troglodieten bedoel je?
Deed u de moeite om eens het laatste partijprogramma te lezen?

Overduidelijk niet...
Oud 5 juni 2019, 20:23   #365
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wanneer hoorde u uitspraken als "domme gans" e.d.?
Hier kun je Janssen zijn gewiste tweet nalezen.
https://www.politwoops.be/p/belgium
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2019, 20:27   #366
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hier kun je Janssen zijn gewiste tweet nalezen.
https://www.politwoops.be/p/belgium
Uw eigen woorden: "... live op televisie gezien ..."
Oud 5 juni 2019, 20:30   #367
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Deed u de moeite om eens het laatste partijprogramma te lezen?

Overduidelijk niet...
Ik lees uw woorden hier en die van anderen die beweren dat ze de achterban van het VB zijn.
Oud 5 juni 2019, 20:46   #368
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik lees uw woorden hier en die van anderen die beweren dat ze de achterban van het VB zijn.
Als het maar "beweren", waarom hecht u er dan geloof aan?
Oud 5 juni 2019, 20:50   #369
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als het maar "beweren", waarom hecht u er dan geloof aan?
Hebt ge al antwoord gekregen op uw mail?
Oud 5 juni 2019, 20:54   #370
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een buikgevoel. Dat, plus het beeld van de voorzitter en de top onderhandelaar van het Blok die zichtbaar moeite hebben om hun koleire in te tomen als het over Dominiek gaat.

Nog nooit zo een karaktermoord live op televisie gezien over eigen politiek personeel : "knullige uitspraak"... "Domme gans. Ben zo pissed op haar"

Een unicum in de vaderlandse politiek...
Die hardleerse godsdienst-extremisten moeten zo aangepakt worden.

Nu kan ik me inbeelden dat die echte blok-hard-liners straks goesting gaan krijgen om af te splitsen van het Belang, en een nieuwe politieke formatie gaan oprichten.
Ze zullen evenwel niet talrijk zijn, hun leden.

Och, in Wallonië voorspel ik je: er gaan "echte" communisten opstaan in hun PTB om hardere acties te gaan ondernemen. En die gaan ook van de lat krijgen, zodra uitvoerende mandaten in het zicht komen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2019, 20:56   #371
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Waarom? Omdat u niet wilt dat zo'n stem nog weerklinkt in uw "democratie"?
Oud 5 juni 2019, 20:59   #372
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Nu kan ik me inbeelden dat die echte blok-hard-liners straks goesting gaan krijgen om af te splitsen van het Belang, en een nieuwe politieke formatie gaan oprichten.
Ze zullen evenwel niet talrijk zijn, hun leden.

Och, in Wallonië voorspel ik je: er gaan "echte" communisten opstaan in hun PTB om hardere acties te gaan ondernemen. En die gaan ook van de lat krijgen, zodra uitvoerende mandaten in het zicht komen.
Karel Dillen bis. Ik sluit het niet uit.

Maar dat gezever over communisten en alle anderen zijn extreem links gaat de NVA zuur opbreken Schoof.

Ik ben geen armoezaaier, maar het dedain waar de NVA met armen omgaat is hemeltergend.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 5 juni 2019 om 21:00.
Oud 5 juni 2019, 21:10   #373
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom? Omdat u niet wilt dat zo'n stem nog weerklinkt in uw "democratie"?
Neen, zo bedoel ik het niet. Er ontstaat verwarring omdat de ene post een reactie is op post x, en een andere post een reactie is op post y.

Ik stel even scherp:
Van Grieken, partijvoorzitter, stelt een zekere lijn op, om een zeker doel te bereiken. Soeur Dominiek vond het nodig om haar individueel gedacht eens te moeten luchten; wat haar volledige recht is. Maar helaas op een ongelukkig moment, en in ietwat ongelukkige bewoordingen.
Hetgeen zij ook toegeeft.

Ik herhaal mijn opinie:
ik waardeer het dat soeur Dominiek als parlementair haar free speech opeist. Zolang ze er bij zegt dat het haar standpunt is, en niet dat van haar partij. Wat ze ook deed.
Dergelijke parler vrai mankeren we in onze politiek.
Tegelijk vind ik haar wel de domste koe uit heel de stal van de Vlaamse en de Waalse politiek. De visie op holebi's in Vlaanderen en in Wallonië is er, is consistent, en standvastig. Hooguit 1 procent van de bevolking heeft nog iets tegen holebi's, tegen holebi-huwelijken en holebi-adopties.
Wie weet heeft zelfs de helft van de wekelijkse kerkgangers, die allen toch super oud zijn, minstens één achterkleinkind dat holebi is, dan dat warm-familiaal opgevangen wordt door alle verwanten en door gans het dorp of stadsdeel.
De domste koe uit heel de stal heeft spreekrecht, maar bij de uitoefening daarvan blijft ze even dom.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2019, 21:12   #374
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik stel even scherp:
Van Grieken, partijvoorzitter, stelt een zekere lijn op, om een zeker doel te bereiken. Soeur Dominiek vond het nodig om haar individueel gedacht eens te moeten luchten; wat haar volledige recht is. Maar helaas op een ongelukkig moment, en in ietwat ongelukkige bewoordingen.
Hetgeen zij ook toegeeft.
Ik herinner me niet dat de partijvoorzitter met het oog op het slagen van mogelijke coalitiegesprekken enige lijn heeft opgelegd in de ethische opvattingen van de verschillende VB-mandatarissen, hoor.
Oud 5 juni 2019, 21:14   #375
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat kan best. Ik als christen wel. En dat is mijn democratisch recht, nietwaar?!
De democratie heeft zich hier niet mee te moeien.

Wie een mens liefheeft of hoe hij zijn gezin organiseert zijn zaken waar niemand anders mee te maken heeft. Ook geen overheid.

Als het dat toch probeert word ik partisaan.

https://www.youtube.com/watch?v=sUZWlf_vuKg
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2019, 21:16   #376
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik herhaal mijn opinie:
ik waardeer het dat soeur Dominiek als parlementair haar free speech opeist. Zolang ze er bij zegt dat het haar standpunt is, en niet dat van haar partij. Wat ze ook deed.
Dergelijke parler vrai mankeren we in onze politiek.
Tegelijk vind ik haar wel de domste koe uit heel de stal van de Vlaamse en de Waalse politiek. De visie op holebi's in Vlaanderen en in Wallonië is er, is consistent, en standvastig. Hooguit 1 procent van de bevolking heeft nog iets tegen holebi's, tegen holebi-huwelijken en holebi-adopties.
Wie weet heeft zelfs de helft van de wekelijkse kerkgangers, die allen toch super oud zijn, minstens één achterkleinkind dat holebi is, dan dat warm-familiaal opgevangen wordt door alle verwanten en door gans het dorp of stadsdeel.
De domste koe uit heel de stal heeft spreekrecht, maar bij de uitoefening daarvan blijft ze even dom.
Moet ik hier begrijpen dat wie ethisch liberaal is schijnbaar in uw ogen intelligent is en wie dat niet is dom? Hoe komt u daartoe?
Oud 5 juni 2019, 21:18   #377
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De democratie heeft zich hier niet mee te moeien.

Wie een mens liefheeft of hoe hij zijn gezin organiseert zijn zaken waar niemand anders mee te maken heeft. Ook geen overheid.

Als het dat toch probeert word ik partisaan.
Een democratische rechtstaat garandeert de vrije meningsuiting, een essentieel goed in die staatsvorm.

Daar gaat het over. En die meningen kunnen leiden tot politiek engagement, wat op zijn beurt vertaald kan worden in wetgevend werk. Zo werkt een democratie.
Oud 5 juni 2019, 21:23   #378
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Een democratische rechtstaat garandeert de vrije meningsuiting, een essentieel goed in die staatsvorm.

Daar gaat het over. En die meningen kunnen leiden tot politiek engagement, wat op zijn beurt vertaald kan worden in wetgevend werk. Zo werkt een democratie.
Wetten horen niet te gaan over de persoonlijke integriteit van iemand. Idem ditto abortus. De staat heeft zich daar niet te moeien.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2019, 21:24   #379
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Absoluut ! Maar als verontruste burger moeten wij wel weten voor wat de partij(en) staan via dewelke wij onze parlementairen verkiezen. En eigenlijk 'liefst' VOOR de verkiezingen, en niet achteraf als de dobbelstenen gevallen zijn.

Dit gaat niet over jouw of mijn spreekrecht, maar over dat van een individueel verkozen parlementslid in de federale kamer. Het wetgevend orgaan waar ze over jouw en mijn rechten beslissen via wetgevend werk.

Mag de burger pas ontdekken NA de verkiezingen waarvoor hun verkozen vertegenwoordiger staat ?
Ochgottekes. Doe toch eens niet zo hypocriet.
We leven in een particratie en de volksvertegenwoordigers vertegenwoordigen geenszins het volk, allemaal vertegenwoordigen ze de partij.

Dat is zo bij het VB en dat is zo bij de andere partijen. De individuele volksvertegenwoordiger zijn of haar mening is van geen enkel belang, dat weet toch iedereen. Het zijn allemaal stuk voor stuk brave marionetten die op het knopje zullen drukken dat de partijleiding hen zegt te drukken.

De gespeelde verontwaardiging dat er OMG wel eens een volksvertegenwoordiger zou kunnen zijn die niet pro-homo huwelijk en -adoptie is en dat die vast en zeker niet verkozen zou geraakt zijn indien deze ongelofelijke en ontoelaatbare schande die echt wel uit de middeleeuwen dateert maar publiekelijk genoeg wordt uitgewreven is echt wel idioot hoor.
Oud 5 juni 2019, 21:24   #380
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Toch een aantal bedenkingen.

Ten eerste is er inderdaad altijd het recht om kinderen op te voeden die je zelf gefabriceerd hebt. Maar mss moeten we aan dit recht eens wat bijsleutelen. Het is nml. niet omdat je kinderen kunt maken dat je geschikt bent ze op te voeden.

Ten tweede mogen voor mijn part kinderen opgevoed worden in eender welk milieu dat geschikt is. Een gezin van een homo-koppel is niet per sé ongeschikt en is wsl beter geschikt dan een instelling met paters, we hebben daar de uitwassen al van gezien. Of soms beter zelfs dan een traditioneel gezin omdat daar de man/vrouw spanningen minder aan de orde zijn (https://www.nrc.nl/nieuws/2018/06/27...pelen-a1608146)

Een hippie gemeenschap is mss ook niet zo geschikt omdat er teveel actoren zijn.

Dus uiteindelijk heb je gelijk, we moeten objectieve criteria hanteren maar als we dit doen zullen de homokoppels er wsl niet zo slecht uit komen.
Er zijn spijtig genoeg geen 'objectieve' criteria.
Dat geldt trouwens voor alles: criteria zijn per definitie keuzes, en daarom subjectief.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be