![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#361 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In plaats van een verstrenging is er een versoepeling gekomen: rusthuizen mogen bezocht worden en doe het zelf zaken en tuincentra mogen terug open. Alleen met die laatste twee zal er een pak meer volk op de baan komen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#362 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#363 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat eerste bergrijp ik echt niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#364 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Brood en spelen. Het brood is er, de spelen niet. Laatst gewijzigd door reservespeler : 16 april 2020 om 06:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#365 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#366 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wilmès is gewogen en veel te licht bevonden.
Ongelofelijk wat de nationale veiligheidsraad gisteren uit de hoed getoverd heeft. Ik heb alvast naar ons schepencollege geschreven om de versoepeling (1 persoon / resident als bezoeker naar het WZC te laten gaan) niet toe te passen. Wij hebben daar eenvoudig het personeel en de middelen niet voor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#367 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kijk, elke regering in elk land die als een kieken zonder kop een lockdown heeft beslist, zit nu met hetzelfde probleem van de kwadratuur van de cirkel. Als je aan een plan begint waar geen bereikte doelstelling aan vast zit, dan kan dat niet anders dan verkeerd aflopen. Ik heb dat hier van in 't begin gezegd.
Wie aan iets begint dat niet lang kan volgehouden worden, zonder enige te bereiken doelstelling of zonder enig uitzicht voor "daarna", en zich baseert op een blogpost van een kwiebus die zomaar dingen uit zijn botten slaagt (ik heb het over die gast met zijn "hammer en dance"), die gaat op een zeker ogenblik ZWAAR in de problemen komen. Er WAS geen 'na-lockdown' plan. Er was zelfs geen doelstelling voor de lockdown. Het enige wat men had, was iets dat men TIJDENS de lockdown wilde verwezenlijken: de ziekenhuizen niet overbelasten. Dat is zoals in een vliegtuig zitten waar een wespennest is opengebroken, en beslissen van uit het vliegtuig te springen, met als doelstelling "niet door wespen gestoken worden", wetende dat je dat maar tot aan de grond zal kunnen volhouden. De parachute was er niet. *ideaal* had men gehoopt dat een lockdown VRIJ SNEL het aantal contaminaties drastisch zou verminderen. Volgens de Chinese cijfers leek dat mogelijk. Nergens werkt dat. Maar ZELFS had het gewerkt, dan had men zich terug geprojecteerd begin februari. Wat zou men nu ANDERS gedaan hebben dan wat men in februari heeft gedaan, en was die ANDERS voor jaren vol te houden ? Men had daar geen plan. Men heeft er nog altijd geen. Zuid-Korea achterna zit er blijkbaar niet in. Men staat nergens, omdat men nergens stond, en men niet wist waar men moest gaan staan, maar men is er toch maar aan begonnen. Dat het nu de rekeningen oplopen op economisch, sociaal en democratisch vlak, "verward" wordt, is de logische conclusie van een plan beginnen uit te voeren dat er niet was. En waar weinig hoop op was dat het kon bestaan. Dat gaat overal het geval zijn waar men aan een lockdown is begonnen. De politicus van dienst zal OVERAL incoherent overkomen. Omdat gans het plan van in het begin gedoemd was om te mislukken. Laatst gewijzigd door patrickve : 16 april 2020 om 07:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#368 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het zijn de Vlamingen die Fraankrékske na willen doen, blijkbaar. Gelukkig werd er niet naar hen geluisterd dan. We hebben ironischweg een regering met Franstalige meerderheid die maatregelen doorvoert die meer en meer op die van Nederland gelijken. Terwijl Vlamingen onze regering steeds spiegelen aan de Franse en sommigen zelfs hoopten op een verstrengen en daarbij keken naar het zuiden. Bah.
Laatst gewijzigd door Weyland : 16 april 2020 om 07:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#369 |
Parlementslid
|
![]() Het enige wat een mens moet is ooit sterven
![]() Ik snap nog altijd niet waarom zoveel mensen in onveilige omstandigheden werken en dan liggen te klagen? Ik hoor over zieke vrachtwagenchauffeurs die van hun baas moeten blijven werken. Een doktersbriefke is garantie op nadien een C4. Een transportbedrijf in de buurt heeft meerdere chauffeurs met koorts rond rijden. Ze moeten maar dafalgan nemen zeggen de zoontjes van de baas daar. Daarjuist ben ik gaan joggen en kwam ik voorbij een bouwwerf. Met z'n vieren zaten ze bij elkaar op hun frigobox. Noppes bescherming, noppes social distancing, gewoon in een cirkel met het gezicht naar elkaar. Een bo'ke aan het eten. En binnen enkele weken is het gejammer omdat ze ziek worden. En vandaag wordt het weer zomerweer. Benieuwd hoeveel mensen voor hun vriendenkring hun "eigen café" in hun tuin gaan zetten? Ik heb er gisterennamiddag al enkelen gezien waar er een soort tuinfeest aan de gang was. Of ze moeten opeens 5 wagens hebben bijgekocht en 10 kinderen op de wereld hebben gezet. Heel die lockdown = lachertje ![]() |
![]() |
![]() |