Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 22 september 2023, 12:42   #361
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Dus eender welke partij er aan de macht komt: het kalf is al verdronken?
Hangt er van af wie je als kalf beschouwt.

In West Europa zullen de zaken niet snel meer een andere richting nemen. De omvolking is serieus ingesteld en doordat de oorspronkelijke bevolking vlotjes uitsterft lijkt dat proces onomkeerbaar.

In Oost Europese landen sterft de oorspronkelijke bevolking ook uit maar is er veel minder immigratie.
Daar is dus veel minder sprake van omvolking. Daar betaalt me echter wel een zware economische prijs voor. En later ook een geopolitieke. Een land met minder inwoners heeft minder macht.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2023, 13:10   #362
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat is wel heel negatief.
Dus eender welke partij er aan de macht komt: het kalf is al verdronken?
Nee, het is al vergevorderd, maar elke dag komen er nog massaal veel naar Europa. Als men daar zou kunnen ingrijpen, dan zou dat uiteraard al een hele stap voorwaarts zijn. Meer nog, dat is essentieel.

Vooraleer je begint de dweilen, draai je eerst de kraan dicht.

Concreet dient men dus de instroom te beperken en anderzijds de problemen met zij dier hier reeds zijn aan te pakken. Europa en ook onze regering faalt daarin volledig.
Oud 22 september 2023, 13:19   #363
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Waarom willen alle Belgische partijen (op 1 na) en hun kiezers dan toch die immigratie???

Zijn dat dan debielen?

Zoals reeds gezegd wil 7/10 mensen strengere migratie. In Vlaanderen zijn ook de meeste partijen daarvoor gewonnen, enkel misschien Groen en PVDA niet.

Probleem situeert zich op Europees niveau waar men de meest waanzinnige, doorgeslagen wetteksten en conventies accepteert "ter bescherming van de rechten van de mens" die een deftig beleid onmogelijk maken. Als een asielzoeker een voet op een boot zet in de Middellandse Zee, dan moet die naar Europa gebracht worden, gratis advocaten om eindeloos te procederen na weigering asielaanvraag, enz.

Daarnaast is België onwerkbaar daar niettegenstaande de consensus die men heeft op Vlaams niveau, dit steeds op een njet stuit van de PS - en die hebben het voor het zeggen in Wallonië.

En tot slot is er ook de doorgeslagen politieke correctheid waarbij men de feiten niet benoemd en ze liever in de doofpot steek, laat staan dat men er een oplossing voor tracht te zoeken. "Wat niet weet, niet deert" is helaas nog vaak van toepassing, zeker op onderwerpen waar een taboe op rust.
Oud 22 september 2023, 13:32   #364
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Zoals reeds gezegd wil 7/10 mensen strengere migratie.
Waar blijkt dat uit?
Niet uit hun stemgedrag alvast.

Citaat:
In Vlaanderen zijn ook de meeste partijen daarvoor gewonnen, enkel misschien Groen en PVDA niet.
Blijkt helemaal nergens uit.

Ik luister niet naar lege retoriek van politici maar kijk naar de feiten. Stemgedrag in de Kamer. Immigratie blijft al jarenlang toenemen. Met of zonder de NVA trouwens.

Citaat:
Probleem situeert zich op Europees niveau waar men de meest waanzinnige, doorgeslagen wetteksten en conventies accepteert "ter bescherming van de rechten van de mens" die een deftig beleid onmogelijk maken.
In de eu zijn er ook een paar landen die veel immigratie tegenhouden. Kennelijk kan het wel. Maar we willen het gewoonweg niet. En dat heeft hele goede redenen.

Citaat:
En tot slot is er ook de doorgeslagen politieke correctheid waarbij men de feiten niet benoemd en ze liever in de doofpot steek, laat staan dat men er een oplossing voor tracht te zoeken. "Wat niet weet, niet deert" is helaas nog vaak van toepassing, zeker op onderwerpen waar een taboe op rust.
Dus het volk is verdwaald in een doofpot en stemt op de verkeerde partijen?

Nogmaals, is de kiezer compleet debiel?
Of wil die kiezer goedkope goederen en diensten? En interesseert het hem verder geen zak?

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 22 september 2023 om 13:33.
Oud 22 september 2023, 14:01   #365
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Want jij wil dat de goederen en diensten twee keer zo duur worden?

De meeste Vlamingen zijn verslaafd aan goedkope arbeidskrachten. Juist omdat ze goedkoop op restaurant willen blijven gaan bv.
Op veel plaatsen leiden hogere arbeidskosten niet tot twee keer duurdere producten en diensten maar tot mechanisatie. De invasie en kolonisatie is voor niets nodig.
Oud 22 september 2023, 14:06   #366
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je de loodgieter laat komen en die verneukt zijn werk met als gevolg dat je woning de dag erna onder water staat, ga je je dan kwaad maken op het water in de living of op de loodgieter?

Met de migrantenkwestie is het net hetzelfde. Ik zie ze ook liever niet komen.
Maar ik denk dat we ons beter kwaad maken op degenen die het mogelijk maken dat ze naar hier komen. Op de loodgieter van hierboven dus.

Maar om één of andere reden doen we dat in het migratiehoofdstuk niet. We zijn op alle vlakken altijd bij de eerste om met een verwijtende vinger naar de politiek te wijzen maar in het migratiehoofdstuk wijzen we liever naar de migranten.

Ik vind dat raar. Het zijn mensen van de partijen die we zelf gekozen hebben die het mogelijk maken dat half Marokko ondertussen hier woont maar we maken ons het liefst kwaad op die Marokkanen. Waarom is dat? Is dat omdat we anders moeten toegeven dat we gefaald hebben met ons stemgedrag?

Tuurlijk zijn er ook mensen die de politiek de nodige verwijten maken maar geef toe: er wordt vaker met de vinger naar de migrant gewezen dan naar de politieker.
Terwijl de migrant niet meer doet dan gebruik maken van de mogelijkheden die hem door de politieker geboden worden.

Ik wil maar zeggen: ik zie het ook met lede ogen aan maar ik ga daar de migrant niet lelijk voor aankijken. Dat heeft ook geen zin. Er gaat geen enkele potentiele migrant wegblijven omdat we lelijk kijken.
Willen we de potentiele migrant weghouden moet de politiek daar werk van maken.

Zolang de loodgieter de kraan niet heeft vervangen blijft het water lopen.
Ik heb toch de indruk dat men zich even kwaad of zelfs kwader maakt op politici dan op Marokkanen of moslims. Én veel minder kwaad op Chinezen, Oost-Europeanen en Zuid-Amerikanen. Veel mensen die zich druk maken over migratie gaan volgens mij ook meer om met migranten dan diegenen die helemaal pro migratie zijn.
Oud 22 september 2023, 14:07   #367
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het aantal autochtone Vlamingen daalt al sinds 2015.
Je mag je handen dichtknijpen dat we nog een beetje bevolkingsgroei hebben door immigratie.

Dat ligt aan het beleid en kan evengoed anders.
Oud 22 september 2023, 14:11   #368
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In West Europa zullen de zaken niet snel meer een andere richting nemen. De omvolking is serieus ingesteld en doordat de oorspronkelijke bevolking vlotjes uitsterft lijkt dat proces onomkeerbaar.
Niks dat een volkshygienische genocide niet snel kan in orde brengen he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2023, 08:14   #369
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Ik heb toch de indruk dat men zich even kwaad of zelfs kwader maakt op politici dan op Marokkanen of moslims.
Die indruk heb ik niet.
Ik hoor vaker mensen bezig over "ze moesten ze allemaal terugsturen" tot "ze moesten ze allemaal afschieten" dan dat er iemand over De Moor of Verlinden begint te zeuren.

Citaat:
Én veel minder kwaad op Chinezen, Oost-Europeanen en Zuid-Amerikanen. Veel mensen die zich druk maken over migratie gaan volgens mij ook meer om met migranten dan diegenen die helemaal pro migratie zijn.
Iedereen die, hoe hard ook, tegen migratie te keer gaat kent altijd minstens één 'goeie' Marokkaan. Dat is altijd zo.
In 95% van de gevallen kennen ze hem van't werk.

-'t is allemaal uitschot!
-Ni overdrijven eh, er zitten wel goeie tussen ook.
-Ja, hier en daar ene. Bij ons op't werk bv, den Abdul...

Laatst gewijzigd door BigF : 23 september 2023 om 08:16.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2023, 09:59   #370
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die indruk heb ik niet.
Ik hoor vaker mensen bezig over "ze moesten ze allemaal terugsturen" tot "ze moesten ze allemaal afschieten" dan dat er iemand over De Moor of Verlinden begint te zeuren.

Iedereen die, hoe hard ook, tegen migratie te keer gaat kent altijd minstens één 'goeie' Marokkaan. Dat is altijd zo.

-'t is allemaal uitschot!
-Ni overdrijven eh, er zitten wel goeie tussen ook.
-Ja, hier en daar ene. Bij ons op't werk bv, den Abdul...
De Moor en Verlinden kunnen ook weinig tot niets doen aan de problematiek. Die wordt vooral veroorzaakt door internationale afspraken van meer dan een halve eeuw geleden die door de geëvolueerde mobiliteit en communicatie nu niet meer werkbaar zijn maar waar men om velerlei redenen niet meer vanaf geraakt. Ik heb enkele weken op Twitter vertoefd en daar ziet men toch zeer veel Twitteraars op De Moor, Verlinden, Kaat, Rutte, DeCroo en andere politici inhakken omwille van de toevloed van 'vluchtelingen' zonder dat die daar eigenlijk veel aan kunnen doen. Ik plaats hier ook bijna elke dag gevallen van geweld van kolonisten tegen Europeanen. Men zoekt een stok om met te slaan in de hoop dat er iets aan gedaan wordt.

Met collega's met een migrantenafkomst kom ik goed overeen maar als ik ze buiten het werk tegenkom heb ik al enkele keren meegemaakt dat ze hun vrouw naar binnen sturen want daarmee mag men geen contact hebben. Ik zie zulke collega's liever naar hun landen van herkomst terugkeren ook al zijn ze tweede of derde generatie al zal ik dat niet in hun gezicht zeggen. En meestal gaat dat wel, zo een of twee collega's van buitenlandse afkomst, maar soms lopen ploegen leeg nadat er meer dan twee Marokkanen in verschijnen omdat die onder elkaar Arabische beginnen te spreken. Heb dat al twee keer zien gebeuren. Een dagkuisploeg waar ik nu werk en een nachtkuisploeg elders. Mensen zoeken ander werk of stoppen met werken omdat ze niet voortdurend in dat onverstaanbaar gebrabbel willen zitten.

Ik wil nu verhuizen om die reden. Het is echt onvoorstelbaar hoe snel de omgeving hier veranderd. Je hoort hier almaar minder Nederlands. Vervreemding door technologie of ouder worden is er niets tegen. Helaas zal dat verhuizen niet meer lukken. Ik had dat moeten doen toen ik nog jong genoeg was om veel te lenen maar ik had niet verwacht welk een impact zo'n veranderende omgeving heeft.
Oud 23 september 2023, 20:08   #371
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Oud 23 september 2023, 20:55   #372
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Met collega's met een migrantenafkomst kom ik goed overeen maar als ik ze buiten het werk tegenkom heb ik al enkele keren meegemaakt dat ze hun vrouw naar binnen sturen want daarmee mag men geen contact hebben. Ik zie zulke collega's liever naar hun landen van herkomst terugkeren ook al zijn ze tweede of derde generatie al zal ik dat niet in hun gezicht zeggen. ....
Zie je de 20.000 orthodoxe joden inAntwerpen ook liever vertrekken?

Citaat:

Ik wil nu verhuizen om die reden. Het is echt onvoorstelbaar hoe snel de omgeving hier veranderd. Je hoort hier almaar minder Nederlands. ....
Welke omgeving woon je?

In bepaalde delen van België loopt die omvolking op volle snelheid.
Oud 23 september 2023, 22:12   #373
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zie je de 20.000 orthodoxe joden inAntwerpen ook liever vertrekken?
Die zullen in het Kalifaat toch ook niet welkom zijn he.
Oud 23 september 2023, 22:13   #374
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is waar maar er is geen enkel probleem om die toch mee op te ruimen. Dat is het grote voordeel van het klimaatsgedoe: men moet nu geen schroom meer hebben om mensen ook "voor niks" op te ruimen. Dat is immers altijd winst. Vroeger zat men nog te wikken en te wegen wie nu ne goeie was en wie niet. Tegenwoordig moeten er toch al zodanig veel goei opgeruimd worden enkel en alleen al maar voor 't klimaat, dat dat andere problemen gemakkelijker aanpakbaar maakt.

Elke afgemaakte is een stapje in de goede richting voor 't klimaat. Dus moeten we niet meer gaan neuzelen, de bijl erin ! En hoe jonger hoe beter om de bijl erin te zetten. Klein kinderen afmaken is nog het meest winstgevend, zowel voor 't klimaat als tegen de omvolking. En bovendien zijn die gemakkelijker neer te meppen ook. Niks dan winst.

Laatst gewijzigd door patrickve : 23 september 2023 om 22:16.
Oud 24 september 2023, 04:59   #375
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zie je de 20.000 orthodoxe joden in Antwerpen ook liever vertrekken?
Hoeft niet vermits daar geen samenlevingsproblemen mee zijn maar als ik mag kiezen zie ik ze toch liever naar Israël verhuizen. Ze dragen itt tot de seculiere joden niets bij aan de samenleving en nemen enkel maar plaats in.

Citaat:
Welke omgeving woon je?

In bepaalde delen van België loopt die omvolking op volle snelheid.
Geboren in en door de kolonisten verjaagd uit Molenbeek en nu woonachtig in het noorden van Antwerpen. Duurde Brussel koloniseren nog enkele eeuwen met de laatste halve eeuw als stroomversneller dan zal Antwerpen op minder dan een eeuw gekoloniseerd zijn. Heel Europa gaat op niet veel meer dan een eeuw gekoloniseerd worden. Vergelijk dat met de Amerika's waar een half millennium werd over gedaan en dan begrijp je waarom zoveel mensen woedend zijn. Elke dag vallen er gewelddadige slachtoffers maar wie durft te reclameren is een racist.
Oud 24 september 2023, 07:01   #376
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoeft niet vermits daar geen samenlevingsproblemen mee zijn maar als ik mag kiezen zie ik ze toch liever naar Israël verhuizen. Ze dragen itt tot de seculiere joden niets bij aan de samenleving en nemen enkel maar plaats in.

Geboren in en door de kolonisten verjaagd uit Molenbeek en nu woonachtig in het noorden van Antwerpen. Duurde Brussel koloniseren nog enkele eeuwen met de laatste halve eeuw als stroomversneller dan zal Antwerpen op minder dan een eeuw gekoloniseerd zijn. Heel Europa gaat op niet veel meer dan een eeuw gekoloniseerd worden. Vergelijk dat met de Amerika's waar een half millennium werd over gedaan en dan begrijp je waarom zoveel mensen woedend zijn. Elke dag vallen er gewelddadige slachtoffers maar wie durft te reclameren is een racist.
Een misbruikt kind neemt veelal wraak door precies hetzelfde patroon toe te passen. Was de Europese kolonisatie van de wereld dan zo slecht?

Nu er zijn 3 groepen die de Westerse beschaving vooral kenmerken en stuwen.

Germanen (knockout en getraumatiseerd).

Christenen, gedeeld waardesysteem om contracten op te maken. (belachelijk gemaakt en irrelevant)

Romanen. (financiële putten en "Mare Nostrum")

Nu, wat denk je dat het resultaat gaat zijn als al zeker 2 groepen eigenlijk al niet meer bestaan....

Duim over de hals....
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2023, 10:16   #377
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is waar maar er is geen enkel probleem om die toch mee op te ruimen. Dat is het grote voordeel van het klimaatsgedoe: men moet nu geen schroom meer hebben om mensen ook "voor niks" op te ruimen. Dat is immers altijd winst. Vroeger zat men nog te wikken en te wegen wie nu ne goeie was en wie niet. Tegenwoordig moeten er toch al zodanig veel goei opgeruimd worden enkel en alleen al maar voor 't klimaat, dat dat andere problemen gemakkelijker aanpakbaar maakt.

Elke afgemaakte is een stapje in de goede richting voor 't klimaat. Dus moeten we niet meer gaan neuzelen, de bijl erin ! En hoe jonger hoe beter om de bijl erin te zetten. Klein kinderen afmaken is nog het meest winstgevend, zowel voor 't klimaat als tegen de omvolking. En bovendien zijn die gemakkelijker neer te meppen ook. Niks dan winst.
Racisten en klimaatdrammers zijn idd objectieve bondgenoten.
Oud 24 september 2023, 10:29   #378
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geboren in en door de kolonisten verjaagd uit Molenbeek en nu woonachtig in het noorden van Antwerpen. ...
Ik neem aan dat je Ekeren bedoelt? Want Borgerhout wordt sinds een paar jar weer wit en hip (en heel duur).

Verhuizen is voor jou een prima optie want juist de meest witte gebieden in Vlaanderen behoren tot de goedkoopste. Westhoek bv.

Citaat:
Hoeft niet vermits daar geen samenlevingsproblemen mee zijn maar als ik mag kiezen zie ik ze toch liever naar Israël verhuizen. Ze dragen itt tot de seculiere joden niets bij aan de samenleving en nemen enkel maar plaats in....
Maar best vriend, er ontstaan nu juist heel veel plaatsen in Vlaanderen. De eigen bevolking neemt rap af en de vrijgekomen woningen zullen toch moeten worden bewoond. Of dat nu door Joden is of anders.
Oud 25 september 2023, 05:29   #379
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik neem aan dat je Ekeren bedoelt? Want Borgerhout wordt sinds een paar jar weer wit en hip (en heel duur).

Verhuizen is voor jou een prima optie want juist de meest witte gebieden in Vlaanderen behoren tot de goedkoopste. Westhoek bv.
Merksem, en verhuizen naar West-Vlaanderen is geen optie door het werk (en dat vlakke en weinig beboste landschap is voor een Brabander ook niet echt aanlokkelijk).

Citaat:
Maar best vriend, er ontstaan nu juist heel veel plaatsen in Vlaanderen. De eigen bevolking neemt rap af en de vrijgekomen woningen zullen toch moeten worden bewoond. Of dat nu door Joden is of anders.
Hoe de bevolking zich voortplant hangt wetenschappelijk gezien af van het habitat, de normen en waarden waarin het leeft en die in een enkel land door de door migratie ontstane parallelle samenlevingen danig kunnen verschillen. We zijn duidelijk slecht aangepast aan het door onszelf gecreëerde habitat. Die normen en waarden, die habitat kan veranderen door voortschrijdend inzicht dat zich voortzet in beleid, onderwijs, culturele sector, media, bedrijfsleven, ... . En dat zal wel moeten want alle indicatoren staan op rood en immigratie is niet de oplossing, verergert de neerwaartse spiraal in tal van sferen. 'Alle macht aan de verbeelding' lijkt meer weg te hebben van vooral veel 'inbeelding door onmacht'. Maar je kan wel eens gelijk hebben dat het reeds te laat is.

(In het verleden waren krimpende samenlevingen trouwens samenlevingen waaruit ontzettend veel vernieuwing en rijkdom bloeide dus het is niet gezegd dat een door gebrek aan immigratie en natuurlijke groei krimpende samenleving zo nodig een slechtere samenleving is. Helaas waren dat geen samenlevingen gebaseerd op schuld.)

Laatst gewijzigd door Vlad : 25 september 2023 om 05:35.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2023, 07:06   #380
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Niks dat een volkshygienische genocide niet snel kan in orde brengen he.
Eberhard spreekt realiteit. Het is eerlijk gezegd een beetje genieten hoe hij de racisten alle hoeken van de kamer van de logica laat zien totdat ze vluchten in een genocidaire droomwereld.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be