Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 mei 2021, 17:12   #361
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Mwau. De Arabische minderheid is goed voor 21 procent van de bevolking en heeft slechts de beschikking over 3 procent van het land.

Die Joodse natiewet deed het ook niet goed. Over de Palestijnen op de westbank: ja, natuurlijk is dat niet goed te praten, maar de feiten zijn nu wel zoals ze zijn. Israel schuift vanuit politiek opzicht steeds meer naar rechts, kolonisten krijgen steeds meer invloed. Ze graven hun eigen graf.

Nogmaals: die raketjes van Hamas zijn pienuts vergeleken binnenlands gevaar.

Daar volg ik je in : het binnenlands gevaar is veeel belangrijker. Zoiets is niet met militaire overmacht noch met inzet van technologie te bedwingen.

Israël heeft ook geen enkele ervaring hoe dergelijke problemen aan te pakken. In Saoudi-Arabië bijvoorbeeld weten ze dat maar al te goed, kijk maar naar de 'hulp' die ze gegeven hebben in Bahrain in 2011. Of het spel dat ze spelen in Jemen. En dat allemaal terwijl ze hun eigen saoudische sjia-minderheid totaal onder de knoet kunnen houden via extreme repressie.

Ik denk ook dat een (interne) intifada in Israël veel gevaarlijker is voor het regime en dus het voortbestaan van de staat dan een externe dreiging die ze perfect kunnen managen.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2021, 17:15   #362
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

China accuses US of being ‘indifferent to the suffering’ of Palestinians

Flatgebouwen met de grond gelijk maken is natuurlijk ook een manier om mensen uit hun huizen te zetten. En natuurlijk laat de VS begaan. Totdat Israël het signaal geeft genoeg destructie te hebben aangericht. Dán komen ze te voorschijn. Voorlopig blokkeren ze nog vredesvoorstellen.

China trapt open deuren in met hun reactie.

Laatst gewijzigd door Bach : 14 mei 2021 om 17:16.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2021, 17:22   #363
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Daar volg ik je in : het binnenlands gevaar is veeel belangrijker. Zoiets is niet met militaire overmacht noch met inzet van technologie te bedwingen.

Israël heeft ook geen enkele ervaring hoe dergelijke problemen aan te pakken. In Saoudi-Arabië bijvoorbeeld weten ze dat maar al te goed, kijk maar naar de 'hulp' die ze gegeven hebben in Bahrain in 2011. Of het spel dat ze spelen in Jemen. En dat allemaal terwijl ze hun eigen saoudische sjia-minderheid totaal onder de knoet kunnen houden via extreme repressie.

Ik denk ook dat een (interne) intifada in Israël veel gevaarlijker is voor het regime en dus het voortbestaan van de staat dan een externe dreiging die ze perfect kunnen managen.
Absoluut. En het land heeft dat over zichzelf afgeroepen.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2021, 17:25   #364
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
in wu geval dus misdaden goedpraten en de eeuwige paraplu vd zelfverdediging

moest Israel beslissen om alle niet-joden te deporteren zou jij nog blijven volhouden dat Israel een democratie en seculiere rechtsstaat is
Ik wijs er enkel op dat een ratatouille van 'redenen' nergens naartoe loopt. Dat is onzin, om eigen en heel specifieke belangen en doelstellingen te proberen 'legitimiseren'

'ik ga bommen en raketten afvuren op israëlische steden omdat er in een ander land in de stad Jerusalem enkele onbekenden buiten gezet worden'

De macht van Hamas ligt erin dat zij het echte civiele bestuur (=Fatah) buiten hebben weten te sjotten en zij deze manu militari veroverde macht willen behouden. Daarvoor is het beste middel : conflict met de joodse staat perpetualiseren en en passant de PA irrelevant en belachelijk maken.

En toegegeven : ze zijn daar meesters in geworden.
Oud 14 mei 2021, 17:32   #365
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Absoluut. En het land heeft dat over zichzelf afgeroepen.
Alleen is Gaza niet echt een extern probleem. Het is geen staat maar een territorium in de greep van Israël. De poging de Gaza problematiek af te splitsen van de bredere problematiek van de Palestijnen is niet meer dan een verdeel en heers spel.
Oud 14 mei 2021, 17:36   #366
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Alleen is Gaza niet echt een extern probleem. Het is geen staat maar een territorium in de greep van Israël. De poging de Gaza problematiek af te splitsen van de bredere problematiek van de Palestijnen is niet meer dan een verdeel en heers spel.
Gaza is een openluchtgevangenis. 2 miljoen mensen zitten vast op een oppervlakte van 365 km². Het bombarderen kost evident relatief veel burgerslachtoffers.

Dit alles neemt niet weg dat dit los staat van de nederzettingenpolitiek van Israel en dat het toch echt Hamas is geweest die is begon met raketaanvallen.
Oud 14 mei 2021, 17:55   #367
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mwau. De Arabische minderheid is goed voor 21 procent van de bevolking en heeft slechts de beschikking over 3 procent van het land.

Die Joodse natiewet deed het ook niet goed. Over de Palestijnen op de westbank: ja, natuurlijk is dat niet goed te praten, maar de feiten zijn nu wel zoals ze zijn. Israel schuift vanuit politiek opzicht steeds meer naar rechts, kolonisten krijgen steeds meer invloed. Ze graven hun eigen graf.

Nogmaals: die raketjes van Hamas zijn pienuts vergeleken binnenlands gevaar.
De Arabieren zijn belazerd tot en met door de Europeanen. Toen Thomas Edward Lawrence, alias Lawrence van Arabië, het voor mekaar kreeg de hopeloos verdeelde Arabieren te verenigen en de Turken (Ottomanen) te verjagen uit Aqaba en Damascus, was aan de Arabieren een onafhankelijk land beloofd. Ze kregen het nooit. Integendeel , door het geheim akkoord van Sykes-Picot verdeelden de Fransen en de Engelsen de Ottomaanse gebieden onder mekaar. De Joden echter, die kregen later wel hun 'tehuis'. De Arabieren kregen niets. En de Palestijnen minder dan niets.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2021, 17:57   #368
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
De Arabieren zijn belazerd tot en met door de Europeanen. Toen Thomas Edward Lawrence, alias Lawrence van Arabië, het voor mekaar kreeg de hopeloos verdeelde Arabieren te verenigen en de Turken (Ottomanen) te verjagen uit Aqaba en Damascus, was aan de Arabieren een onafhankelijk land beloofd. Ze kregen het nooit. Integendeel , door het geheim akkoord van Sykes-Picot verdeelden de Fransen en de Engelsen de Ottomaanse gebieden onder mekaar. De Joden echter, die kregen later wel hun 'tehuis'. De Arabieren kregen niets. En de Palestijnen minder dan niets.
Ik weet niet. Maar vind dat minder interessant. Arabieren naaien elkaar ook constant. Dus tja...
Oud 14 mei 2021, 18:07   #369
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik weet niet. Maar vind dat minder interessant. Arabieren naaien elkaar ook constant. Dus tja...
Ik vind dit zeer interessant. En zeker als het de waarheid is. Maar u fietst er mooi omheen.
Oud 14 mei 2021, 18:13   #370
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vind dit zeer interessant. En zeker als het de waarheid is. Maar u fietst er mooi omheen.
Jij ziet overal verdachten. Zelfs bij iemand als ik die volstrekt neutraal staat in dit conflict.
Oud 14 mei 2021, 18:14   #371
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij ziet overal verdachten. Zelfs bij iemand als ik die volstrekt neutraal staat in dit conflict.
Ik zeg maar wat is. Ik heb het Sykes-Picot verdrag niet bekokstoofd.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 14 mei 2021 om 18:15.
Oud 14 mei 2021, 18:17   #372
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zeg maar wat is. Ik heb het Sykes-Picot verdrag niet bekokstoofd.
Ik heb het beantwoord. Boeien. Arabieren leiders naaien elkaar constant.

De huidige realiteit van dit conflict is van belang. Hamas moet hun wapens neerleggen, Israël moet stoppen met hun nederzettingenpolitiek.
Oud 14 mei 2021, 18:24   #373
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De huidige realiteit van dit conflict is van belang. Hamas moet hun wapens neerleggen, Israël moet stoppen met hun nederzettingenpolitiek.
Ze zouden de illegale nederzettingen moeten afbreken want de huidige toestand op de Westbank is hopeloos.
Dat gaat echter nooit of te nimmer gebeuren. Ik vres dat het gewoon gaat eindigen met de uitdrijving van alle Palestijnen daar.
Oud 14 mei 2021, 18:30   #374
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

U maakt zich illusies. Israel (en zeker de religieuze strikte Joden die steeds maar in aanhang winnen) wil op termijn gewoon 'Groot-Israël'. Terug naar de mytische staat Israël zoals die zou geweest zijn in de tijd van de even mythische koning David. En mensen zoals Trump en nog vele anderen in Amerika zijn de instrumenten om dit doel stapje voor stapje te bereiken.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 14 mei 2021 om 18:35.
Oud 14 mei 2021, 18:31   #375
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

..

Laatst gewijzigd door Bach : 14 mei 2021 om 18:31.
Oud 14 mei 2021, 18:39   #376
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ze zouden de illegale nederzettingen moeten afbreken want de huidige toestand op de Westbank is hopeloos.
Dat gaat echter nooit of te nimmer gebeuren. Ik vres dat het gewoon gaat eindigen met de uitdrijving van alle Palestijnen daar.
Kan.
Oud 14 mei 2021, 18:39   #377
Walvader
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
China accuses US of being ‘indifferent to the suffering’ of Palestinians

Flatgebouwen met de grond gelijk maken is natuurlijk ook een manier om mensen uit hun huizen te zetten. En natuurlijk laat de VS begaan. Totdat Israël het signaal geeft genoeg destructie te hebben aangericht. Dán komen ze te voorschijn. Voorlopig blokkeren ze nog vredesvoorstellen.

China trapt open deuren in met hun reactie.
US en China: allebei even hypocriet.
Walvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2021, 18:43   #378
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik denk eerder dat men eerst nog een jaar of tien gaat voort 'pappen en nat houden' en dan keuzes maken : area C is de facto nu al Israël, enkel de fysieke verbinding moet nog opgelost worden om er een homogeen grondgebied van te maken, en een paar vervelende wijken in oost-jerusalem.
Area A en B gaan ze moeten in toegeven. Dat lijkt me het gebied dat de hypothetische staat 'Palestina' ooit zou kunnen worden. Tenzij de israëlieten kiezen voor de techniek van de russen : het bevroren conflict, dat kun je decennialang meeslepen en zo hoef je nooit niets 'definitief' te beslissen.
Oud 14 mei 2021, 18:48   #379
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk eerder dat men eerst nog een jaar of tien gaat voort 'pappen en nat houden' en dan keuzes maken : area C is de facto nu al Israël, enkel de fysieke verbinding moet nog opgelost worden om er een homogeen grondgebied van te maken, en een paar vervelende wijken in oost-jerusalem.
Area A en B gaan ze moeten in toegeven. Dat lijkt me het gebied dat de hypothetische staat 'Palestina' ooit zou kunnen worden. Tenzij de israëlieten kiezen voor de techniek van de russen : het bevroren conflict, dat kun je decennialang meeslepen en zo hoef je nooit niets 'definitief' te beslissen.
Vergeet ook de toestand met de watervoorziening niet. Ze drogen de Palestijnen gewoon uit.

En die fysieke verbinding gaat ook niks worden. Als ze die maken dan maken ze ‘muren’ in het Palestijns gebied en dan zijn die niet meer verbonden of ‘verbonden’ via door Israel bezette overgangen.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 14 mei 2021 om 18:50.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2021, 18:49   #380
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het idee dat je altijd maar mensen als tweederangsburgers kan behandelen, zonder de deksel op je eigen neus te krijgen is hopeloos naïef. Maar goed, die rechtse-fanatiekelingen die voornamelijk de dienst uitmaken in Israel, hebben nog nooit van nadenken of zelfreflectie gehoord.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be