Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 augustus 2021, 20:42   #361
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Nu toch in een stroomversnelling. Als het zo ver komt moet ik verhuizen

https://m.standaard.be/cnt/dmf20210816_96792313
Een voorstel.

‘Ik ga heel uitdrukkelijk aan de regering voorstellen dat we de vaccinatie van het zorgpersoneel verplicht moeten maken.
We zijn ook al gestart met het juridische werk’, zei hij op Terzake.

Laatst gewijzigd door Rudy : 20 augustus 2021 om 20:42.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2021, 20:43   #362
Reverberation
Minister-President

Reverberation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het enige dat ridicuul is, is om de ogen te sluiten voor een risico op overrompeling van onze gezondheidssector en uitvaartindustrie.

In weerwil van wat klootzakken uit Brussel en Wallonië, hebben toch 8.322.087 mensen in Vlaanderen en Wallonië het wel goed begrepen.
https://covid-vaccinatie.be/nl
8.322.087 nemen een vaccin omdat den televies dat zegt. Tis ver gekomen met de meute.
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks
Reverberation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2021, 20:43   #363
Reverberation
Minister-President

Reverberation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Een voorstel.

‘Ik ga heel uitdrukkelijk aan de regering voorstellen dat we de vaccinatie van het zorgpersoneel verplicht moeten maken.
We zijn ook al gestart met het juridische werk’, zei hij op Terzake.
Ge kunt alles blijven kapot relativeren...
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks
Reverberation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2021, 20:52   #364
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reverberation Bekijk bericht
Ge kunt alles blijven kapot relativeren...
Misschien. Het blijft voorlopig "voorstellen".
Oud 20 augustus 2021, 20:52   #365
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu toch in een stroomversnelling. Als het zo ver komt moet ik verhuizen

https://m.standaard.be/cnt/dmf20210816_96792313
Waarom verhuizen. Werk je in de zorg ?
Oud 20 augustus 2021, 21:17   #366
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, wie had dat gedacht.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2021, 00:52   #367
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
Ik werk inderdaad in de zorg. Ik vind dit een aanslag op de fundamentele vrijheden van de mens. Met alle respect voor Reverberation, maar ik heb geen enkel vertrouwen in gelijk welk advocatenkantoor dat zich bezig houdt met het juridische luik van deze kwestie. Omdat dit een miljardenbusiness is, en alles is te koop.

Heel kort gesteld kan de Belgische staat vaccinatie verplichten indien dit essentieel is voor de volksgezondheid. Of dit al dan niet het geval is, is afhankelijk voor meerdere vervalste onderzoeken die momenteel lopen.

Voor mij is het al heel lang duidelijk dat vaccinatie voor gezonde mensen onder 50 zinloos is. Omdat gevaccineerden het net zo goed kunnen doorgeven als niet gevaccineerden.
Maar hier zit zo veel geld en druk achter dat beleidsmakers een rechter zullen kiezen die hun conclusies en interpretaties volgt. Dat dan de politiekers ook.

Het betreft hier een experiment, maar de doorsnee politicus weet dat niet. Men weet ook niet dat Pfizer zich onttrekt aan schade en men kent het strafrechtelijke verleden van Pfizer ook niet. Er is ook geen sprake van noodzaak.

Ik geloof niet in het gerecht en ik ben er sterk van overtuigd dat ik binnen 2-3 maanden niet meer kan werken als zorgverlener.

Ik denk dat geweld nog het enige is dat de bevolking rest. Ik hoop dat mensen zich massaal gaan verzetten en ik zou een groot feest geven als ze Frank VDB of Marc Van Ranst ooit liquideren

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 21 augustus 2021 om 00:59.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2021, 06:28   #368
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik werk inderdaad in de zorg. Ik vind dit een aanslag op de fundamentele vrijheden van de mens. Met alle respect voor Reverberation, maar ik heb geen enkel vertrouwen in gelijk welk advocatenkantoor dat zich bezig houdt met het juridische luik van deze kwestie. Omdat dit een miljardenbusiness is, en alles is te koop.

Heel kort gesteld kan de Belgische staat vaccinatie verplichten indien dit essentieel is voor de volksgezondheid. Of dit al dan niet het geval is, is afhankelijk voor meerdere vervalste onderzoeken die momenteel lopen.

Voor mij is het al heel lang duidelijk dat vaccinatie voor gezonde mensen onder 50 zinloos is. Omdat gevaccineerden het net zo goed kunnen doorgeven als niet gevaccineerden.
Maar hier zit zo veel geld en druk achter dat beleidsmakers een rechter zullen kiezen die hun conclusies en interpretaties volgt. Dat dan de politiekers ook.

Het betreft hier een experiment, maar de doorsnee politicus weet dat niet. Men weet ook niet dat Pfizer zich onttrekt aan schade en men kent het strafrechtelijke verleden van Pfizer ook niet. Er is ook geen sprake van noodzaak.

Ik geloof niet in het gerecht en ik ben er sterk van overtuigd dat ik binnen 2-3 maanden niet meer kan werken als zorgverlener.

Ik denk dat geweld nog het enige is dat de bevolking rest. Ik hoop dat mensen zich massaal gaan verzetten en ik zou een groot feest geven als ze Frank VDB of Marc Van Ranst ooit liquideren
Ik doe momenteel ook voorbereidend werk om m'n huidige job op te geven vanwege de onwettige maatregelen, ik ben het zo beu. Voor mij gaat het dan vooral over die mondkap.

Als zorgverlener kun je volgens mij redelijk makkelijk overschakelen naar de horeca, daar zijn grote tekorten aan personeel. Zijn er sectoren of jobs waar je oog op valt?
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2021, 10:03   #369
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Ik doe momenteel ook voorbereidend werk om m'n huidige job op te geven vanwege de onwettige maatregelen, ik ben het zo beu. Voor mij gaat het dan vooral over die mondkap.

Als zorgverlener kun je volgens mij redelijk makkelijk overschakelen naar de horeca, daar zijn grote tekorten aan personeel. Zijn er sectoren of jobs waar je oog op valt?
Die mondkap baart me weinig zorgen. Ik bestudeer al jaren het menselijke immuunsysteem en de experimentele gentherapie van Pfizer en Moderna gaat volledig in tegen mijn standpunt over het behouden van de anatomische integriteit van de mens. Er mag niet gerommeld worden met de natuurlijke anatomie van de mens, en van ons eigen immuunsysteem. Dat is wel wat mRNA vaccins permanent doen. Er is geen noodzaak, er is zelfs bewijs dat het niet werkt, en er zijn grote risico’s. Dat hele verhaal van politici en de media is onlogisch en aantoonbaar leugenachtig.

Ik wil helemaal niet in de horeca werken. Ik ben een stevig inkomen gewend en ik school me nog intensief bij. In de horeca zou ik nog de helft verdienen.

Ik heb gespaard om de hypothecaire lening voor een huis aan te gaan, dus financieel is er reserve. Als deze verplichting er komt zou ik van de kans gebruik willen maken om 1 jaar op wereldreis te gaan met mijn vriendin. We hebben nog geen kinderen dus het kan. Wie weet kan ik in zo’n arm land een fake pas kopen. Of wie weet gaat deze vaccinatiewaanzin liggen als binnen 1 jaar iedereen weet dat de vaccins niet werken.

Ik vind die verplichting zodanig crimineel dat we dit onrecht met grof geweld moeten bestrijden. In de zin van geweld tegen de onverkozen politici die dit experiment aan de mensen opdringen. Voor mij zijn Frank VDB en Marc Van Ranst staatsvijanden nrs 1 en 2. Als ze Peter R De Vries openbaar kunnen liquideren, dan kan het met deze 2 hopelijk ook. Pas dan zal er iets veranderen vrees ik

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 21 augustus 2021 om 10:08.
Oud 21 augustus 2021, 10:08   #370
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het enige dat ridicuul is, is om de ogen te sluiten voor een risico op overrompeling van onze gezondheidssector en uitvaartindustrie.
Maar wat kunnen die piepkleine bezigheden in de maatschappij ons nu eigenlijk schelen ?

Het is enkel omdat de gezondheidszorg een communistische bezigheid is dat die geen extra klanten willen he, een andere industrie tak zou staan te popelen om meer klanten. En nog eens, het blijft een piepkleine sector in de maatschappij, dus of die nu teveel klanten heeft of niet is niet echt iets waar 99% van de maatschappij wakker over moet liggen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2021, 10:11   #371
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die mondkap baart me weinig zorgen. Ik bestudeer al jaren het menselijke immuunsysteem en de experimentele gentherapie van Pfizer en Moderna gaat volledig in tegen mijn standpunt over het behouden van de anatomische integriteit van de mens. Er mag niet gerommeld worden met de natuurlijke anatomie van de mens, en van ons eigen immuunsysteem. Dat is wel wat mRNA vaccins permanent doen. Er is geen noodzaak, er is zelfs bewijs dat het niet werkt, en er zijn grote risico’s. Dat hele verhaal van politici en de media is onlogisch en aantoonbaar leugenachtig.

Ik wil helemaal niet in de horeca werken. Ik ben een stevig inkomen gewend en ik school me nog intensief bij. In de horeca zou ik nog de helft verdienen.

Ik heb gespaard om de hypothecaire lening voor een huis aan te gaan, dus financieel is er reserve. Als deze verplichting er komt zou ik van de kans gebruik willen maken om 1 jaar op wereldreis te gaan met mijn vriendin. We hebben nog geen kinderen dus het kan. Wie weet kan ik in zo’n arm land een fake pas kopen. Of wie weet gaat deze vaccinatiewaanzin liggen als binnen 1 jaar iedereen weet dat de vaccins niet werken.
Misschien vind je wel een opportuniteit in 1 van die landen, wie weet.

Binnen een jaar gaan we wel normale eiwit vaccins hebben die meer te vertrouwen zijn. Al zou ik ook liever mijn natuurlijke immuniteit zichzelf laten opbouwen, zoals ik met de griep gewoon ben.
Oud 21 augustus 2021, 10:13   #372
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Eerlijk gezegd, ik begrijp de bezwaren niet tegen verplichte vaccinatie in de gezondheidssector. Dat dat grotendeels NUTTELOOS is, dat zal wel, maar men gaat door die vaccinatie ook niet zodanig veel mensen in de gezondheidssector afmaken dat het een probleem zou vormen denk ik. Als je in een zekere sector werkt, dan is het ergens normaal dat je - ook al is het niet zinvol - de producten van die sector mee promoot he. Het doet mij een beetje denken aan mensen die in de nucleaire sector zouden werken en zich niet een beetje willen laten bestralen. Of aan een garagist die niet met een auto wil rondrijden omdat hij het te gevaarlijk vindt.

Maw, het is wat raar dat mensen die nota bene in de business zitten waar dingen zoals vaccinatie juist een van de producten is die aan de man gebracht worden, dat spul zelf niet willen consumeren. Dat is niet heel trouw aan uw eigen sector zou ik denken.
Oud 21 augustus 2021, 10:30   #373
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Eerlijk gezegd, ik begrijp de bezwaren niet tegen verplichte vaccinatie in de gezondheidssector. Dat dat grotendeels NUTTELOOS is, dat zal wel, maar men gaat door die vaccinatie ook niet zodanig veel mensen in de gezondheidssector afmaken dat het een probleem zou vormen denk ik. Als je in een zekere sector werkt, dan is het ergens normaal dat je - ook al is het niet zinvol - de producten van die sector mee promoot he. Het doet mij een beetje denken aan mensen die in de nucleaire sector zouden werken en zich niet een beetje willen laten bestralen. Of aan een garagist die niet met een auto wil rondrijden omdat hij het te gevaarlijk vindt.

Maw, het is wat raar dat mensen die nota bene in de business zitten waar dingen zoals vaccinatie juist een van de producten is die aan de man gebracht worden, dat spul zelf niet willen consumeren. Dat is niet heel trouw aan uw eigen sector zou ik denken.
Voila gezondheidszorg is een business model geworden.
Waar normaal 1 werkend medicijn en enkele contramedicijnen (mensen met allergieën) voldoende moeten zijn; jabben ze en schrijven ze maar voor zonder vooraf en achteraf enige check up te doen.

Het is allemaal iets teveel naar 1 beleid geforceerd waar ze onze rechten en privacy compleet aan hun laars lappen.
Oud 21 augustus 2021, 10:31   #374
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gelukkig is dit een algemene reactie en geen rechtstreeks antwoord op wat Eurosceptic zegt, maar ik herinner hierbij toch graag eens aan wat hij beschrijft, namelijk het verregaande geknutsel aan het menselijk lichaam - of hoe hij het ook formuleert.

Wie in de zorgsector is gaan werken voordat daar mRNA-nepvaccins werden toegepast, heeft zich er niet toe verbonden om in te stemmen met dit nieuwsoortige geknutsel, en heeft m.i. een gegronde reden om eruit te stappen.

En de zorgsector een "business"? De overheidsbemoeiing is daar heel groot. Nu kun je de overheid ook wel als business zien, maar voor zover de overheid een business is, moet je dat ook ingezien hebben toen je voor de overheid of een sector met veel overheidsinmenging ging werken, en moet de overheid daar uitdrukkelijk voor uitgekomen zijn. Dat doet de overheid niet. Ze verkoopt zichzelf door kiezers te bedriegen met fabeltjes over het algemeen belang. Eurosceptic of wie dan ook kan de overheid dus "ontrouw" worden omdat de trouweloosheid in eerste instantie van de overheid zelf afkomstig is.

Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 21 augustus 2021 om 10:31.
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2021, 10:32   #375
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik denk dat dat tweedelig is, het zijn net de mensen in de zorg die al de vaccin-probleemgevallen moeten verzorgen. Het zijn kleine aantallen maar toch voldoende jongere mensen met verlamde gezichten, trombose's, hartklachten enzovoort.

Een heel groot deel is ook al lang en breed besmet. Je kunt evengoed stellen waarom zou iemand die in de zorg werkt bang zijn om de griep of Covid op te lopen.
Oud 21 augustus 2021, 10:34   #376
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:

Wat een absurde redenering.
Ik werk in de zorg dus zou ik de producten van big pharma (iets totaal anders) moeten promoten. Het is niet omdat iemand een zorgverlener is dat hij/zij alle brol die de farmacie maakt ondersteunt. Ik ben zelfs een grote tegenstander van veel praktijken van de farmacie. De farmacie ontwikkelt veel producten die een pijnklacht chronisch houden (uit winstbejag) in plaats van de echte oorzaak te willen aanpakken.

Een gezonde samenleving is net de nachtmerrie van de farmacie, omdat daar geen geld aan te verdienen valt.

Ik huiver van de term “booster” alsof die experimentele vaccins de kern van ons lichaam, ons eigen afweersysteem, zouden moeten boosten. Iets dat fatsoenlijk werkt moet niet “geboost” worden. Boosten is trouwens weer zo’n manipulatieve woordkeuze. In feite wil big pharma gewoon het lichaamseigen afweersysteem van gezonde mensen naar de knoppen helpen. En wie zich daartegen verzet is een “antivaxxer”. Het ergst vind ik nog de domheid van sommigen die dit fascistische gedachtengoed fanatiek ondersteunen, en andersgezinden lastig vallen. Mensen zoals Eduard Khil hier. Ik wens ze allemaal een autoimmuunziekte toe, en als ze ooit in het ziekenhuis terecht komen maak ik een afspraak om ze uit te lachen op hun sterfbed

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 21 augustus 2021 om 10:51.
Oud 21 augustus 2021, 10:39   #377
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie weet kan ik in zo’n arm land een fake pas kopen. Of wie weet gaat deze vaccinatiewaanzin liggen als binnen 1 jaar iedereen weet dat de vaccins niet werken.
Kaars en bril zullen bij de massa waarschijnlijk niet op één jaar tijd baten. Een nep-vaccinatiepas kopen in een arm land heb ik wel eens gedaan toen ik in Afrika werkzaam was, maar je moet dat dan importeren en zo...

Het is echter goed mogelijk dat er weldra een economische crisis zonder weerga losbarst, en dan kun je gewoon iedereen omkopen. Ik ben daartegen, behalve om immorele verplichtingen te omzeilen, als deze duidelijk immoreler zijn dan de corruptie zelf. En dat het anti-coronabeleid bijzonder misdadig is, daarin geef ik je gelijk.
Oud 21 augustus 2021, 10:46   #378
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat een absurde redenering.
Ik werk in de zorg dus zou ik de producten van big pharma (iets totaal anders) moeten promoten. Het is niet omdat iemand een zorgverlener is dat hij/zij alle brol die de farmacie maakt ondersteunt.
Bof dat is toch wel een beetje de business he.

Citaat:
Ik ben zelfs een grote tegenstander van veel praktijken van de farmacie. De farmacie ontwikkelt veel producten die een pijnklacht chronisch houden (uit winstbejag) in plaats van de echte oorzaak te willen aanpakken.
Tuurlijk, waarom niet. Je kan je eigen profiel hebben, maar uiteindelijk is de bedoeling in uw business toch om "verzorging" te verkopen he, in zo veel mogelijk vormen, om een zo hoog mogelijk zakencijfer te bekomen.

Dat is niet anders dan in de automobiel industrie he. Je kan een eigen voorkeur hebben voor sportwagens of zo, maar je kan toch moeilijk willen weigeren om eens met een limousine rond te rijden als men U dat vraagt.

Citaat:
Een gezonde samenleving is net de nachtmerrie van de farmacie, omdat daar geen geld aan te verdienen valt.
Maar van gans de gezondheidszorg he. Het is een industrie zoals een andere, en de auto industrie wil vooral geen niet-mobiele mensen.

Uw industrie leeft van de noden die uw sector kan verlichten, het is dus normaal om die noden niet willen doen te verdwijnen. Als je in de gezondheidszorg werkt, dan wil je alles behalve een gezonde bevolking zou ik denken. Zoals wanneer je in de automobielsector werkt, je alles behalve mensen wil die thuis blijven.
Oud 21 augustus 2021, 10:46   #379
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Ik denk dat dat tweedelig is, het zijn net de mensen in de zorg die al de vaccin-probleemgevallen moeten verzorgen.
Maar dat is extra klandizie he !
Oud 21 augustus 2021, 10:49   #380
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
En de zorgsector een "business"? De overheidsbemoeiing is daar heel groot. Nu kun je de overheid ook wel als business zien, maar voor zover de overheid een business is, moet je dat ook ingezien hebben toen je voor de overheid of een sector met veel overheidsinmenging ging werken, en moet de overheid daar uitdrukkelijk voor uitgekomen zijn. Dat doet de overheid niet.
Nu ook niet naief zijn, de overheid gaat niet expliciet zeggen dat ze U wil bedotten ook niet he.

Citaat:
Ze verkoopt zichzelf door kiezers te bedriegen met fabeltjes over het algemeen belang. Eurosceptic of wie dan ook kan de overheid dus "ontrouw" worden omdat de trouweloosheid in eerste instantie van de overheid zelf afkomstig is.
Ja maar dat is dan ook de business van overheid, dan moet je niet huilen als je daar een lid van bent, zou ik denken.

Als je ontrouw wil zijn aan de overheid, dan moet je geen overheidshandlanger zijn ook niet, natuurlijk. Je kan het spel wel begrepen hebben, maar als je dan toch handlanger van de overheid blijft (bvb in de gezondheidssector blijft), dan weet je toch wel dat je die business moet laten draaien zoals ze zich promoot he.

Dat is een beetje als soldaat zijn en denken dat je geen overheidsmoordenaar moet zijn. Je kan moeilijk in het leger willen werken en 'gewetensbezwaarde' willen spelen he.

Hier ook: je kan niet in de gezondheidssector werken, en doen alsof je een antivaxxer bent. Je moet dan vaccins nemen en pillen slikken, om anderen daartoe aan te zetten ook he. En in de grond is het risico voor uzelf kleiner dan uw inkomen U vergoedt.

Laatst gewijzigd door patrickve : 21 augustus 2021 om 10:50.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be