Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 januari 2022, 12:35   #361
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ik lees hier vooral heel veel onwetendheid.
Vrouwenbesnijdenis gebeurd niet omdat het in de Koran staat, maar omdat het een tradies uit de oude stamgewoontes is.

De Koran pleit voor gelijkheid tussen man en vrouw, maar behoud het verschil in geslacht.

Onthoofdingen staan niet vermeld in de Koran, die komen zuiver van extremisten.

De aanslagen in Europa worden vooral westerse moslims gepleegd en het zijn vooral westerse moslims die de andere in een slecht daglicht zetten.

En de oorzaken liggen bij de westerse beleidsmakers.

De Europeaan heeft er meer dan 2000 jaar over gedaan om tot onze maatschappij te komen.
We hebben daarvoor meerdere zeer bloedige oorlogen moeten doorstaan.
We hebben daarvoor onze religieuze overtuigingen van ons moeten afschudden.
Maar we hebben daarvoor ook eigen relieuze krijgers nodig gehad.

En sinds 1960 zijn we bezig met mensen die maatschappelijk even ver staan als wij voor de Franse revolutie, sommige zelfs even ver als voor de inval van de Romeinen, naar hier.

En nee, we verplichten hen niet zich gedwongen aan te passen, in tegendeel, wij passen onze wetten en regels aan, zodat zij binnen hun huiselijke omgeving kunnen blijven leven zoals wij leefde 2000 jaar geleden.

En de jongeren hier opgegroeid komen daardoor in twee werelden te leven en zonder begeleiding, gaan zij zelf opzoek naar een thuiswereld.

En daar liggen de oorzaken dat het extremisme, zowel links als rechts, zo weeldig kan tieren.
Die verloren gelopen mensen zijn immers opzoek naar een gemeenschap waar ze zich wel thuis voelen.
Mohamed, de allereerste moslim, de uitvinder van de religie van de vvrede, was anders niet vies van 'n onthoofding meer of minder.

Laatst gewijzigd door SDX : 16 januari 2022 om 12:35.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2022, 12:37   #362
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Europeanen overschatten hun moslimpopulatie, waarschijnlijk omdat ze overlast voor X50 bezorgen.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2022, 12:45   #363
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Nu gaat ge een brug te ver.
Neen. Niet christendom noch islam heeft die oorlogen gezaaid. Nergens roept Christus op tot oorlog, ge moet u laten onthoofden volgens Hem.
Maar het zijn wel geestelijke leiders en politici die situaties uitmelken om tot oorlogen te komen.
Volgens uw filosofie (die zich niet onderscheidt van vb’ers tegen de islam) zijn dus alle moderne westerlingen (democratie) schuldig aan de wapenhandel en genocides in het midden oosten.

Je bent mee onderdeel van dat probleem door alles te polariseren. Je las wellicht niet eens het nieuwe testament maar stelt het gelijk aan die wandaden van geestelijke leiders die het corrumpeerde.
Repent.
Het gaat inderdaad steeds om de geloofsvoorgangers en/of politieke leiders die machtsmisbruik plegen.

En als veteraan ben ik van oordeel dat allen die zich niet verzetten tegen de geweldplegingen en/of producten gebruiken waarom die oorlogen worden gevoerd, medeplichtig zijn door nalatigheid.

En CUFI, ik ben Christelijk opgevoed met de bijbel. Heb zelfs bijbelstudies gevolgd.
Het oude testament is een afgietsel van de Thora verweven met de Misjna, heeft niets te maken met het Christendom.

Maar weet je wat het grote verschil is tussen mij, jou en de VB-aanhangers?

Ik durf de hand in eigen boezem te steken.
Ik durf te bekennen dat de huidige problemen met de Moslims een gevolg zijn van westerse daden en nalatigheden.
Ik durf oorzaak en gevolg aan elkaar koppelen.
Ik durf toe te geven dat elke geloofovertuiging fanatiek navolg verwerpelijk is.
Ik durf toe te geven dat een geloofovertuiging iets veranderlijks moet zijn, even veranderlijk als de maatschappij zelf is.
Ik durf te zeggen dat geloofsovertuigingen van 50 jaar geleden niet meer thuis horen in onze maatschappij.
Laat staan dat geloofovertuigingen van meer dan 1 000 en zelfs 2 000 jaar geleden nog thuis horen in onze maatschappij.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2022, 12:58   #364
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Europeanen overschatten hun moslimpopulatie, waarschijnlijk omdat ze overlast voor X50 bezorgen.
en zelfs zonder aanslagen of video-onthoofdingen, zijn ze nog dikwijls een "pain in the ass" in West-Europa, simpelweg omdat ze zich geen bal aantrekken met het levnsstijl-verschil. En het meest perverse van alles, is het feit dat de politici die er voor zorgden dat islamieten de Europese rust kwamen verstoren, zelf veilig wonen in "hagelwitte" villawijken, ver weg van enige islamitische overlast.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2022, 14:32   #365
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat inderdaad steeds om de geloofsvoorgangers en/of politieke leiders die machtsmisbruik plegen.

En als veteraan ben ik van oordeel dat allen die zich niet verzetten tegen de geweldplegingen en/of producten gebruiken waarom die oorlogen worden gevoerd, medeplichtig zijn door nalatigheid.

En CUFI, ik ben Christelijk opgevoed met de bijbel. Heb zelfs bijbelstudies gevolgd.
Het oude testament is een afgietsel van de Thora verweven met de Misjna, heeft niets te maken met het Christendom.

Maar weet je wat het grote verschil is tussen mij, jou en de VB-aanhangers?

Ik durf te bekennen dat de huidige problemen met de Moslims een gevolg zijn van westerse daden en nalatigheden.
Ik durf oorzaak en gevolg aan elkaar koppelen.
Ik durf toe te geven dat elke geloofovertuiging fanatiek navolg verwerpelijk is.
Ik durf toe te geven dat een geloofovertuiging iets veranderlijks moet zijn, even veranderlijk als de maatschappij zelf is.
Ik durf te zeggen dat geloofsovertuigingen van 50 jaar geleden niet meer thuis horen in onze maatschappij.
Laat staan dat geloofovertuigingen van meer dan 1 000 en zelfs 2 000 jaar geleden nog thuis horen in onze maatschappij.
Allez, straf dan dat het bij de moslims niets met de religie te maken heeft maar bij het christendom wel. Want dat is hand in eigen boezem steken?
Ge zijt verre van christelijk opgevoed als dat uw gevormd wereldbeeld is.
Ik lees vooral veel onwetendheid van jou, theologische ongeletterdheid.

Laatst gewijzigd door CUFI : 16 januari 2022 om 14:35.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2022, 14:33   #366
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
en zelfs zonder aanslagen of video-onthoofdingen, zijn ze nog dikwijls een "pain in the ass" in West-Europa, simpelweg omdat ze zich geen bal aantrekken met het levnsstijl-verschil. En het meest perverse van alles, is het feit dat de politici die er voor zorgden dat islamieten de Europese rust kwamen verstoren, zelf veilig wonen in "hagelwitte" villawijken, ver weg van enige islamitische overlast.
Zoals Somers die zegt dat wij beter ons best moeten doen om van zijn inclusieve multiculturele samenleving een succes te maken.

Van dat krapuul spreekt hij natuurlijk niet.
Misschien omdat die vrouwen niet beter hun best deden.

Al zeker 12 vrouwen dienen klacht in na seksueel belaagd te zijn door Noord - Afrikanen op oudejaarsavond.
Wat een zegen die inclusieve multiculturele samenleving van Somers.

''Italianen'' van Noord - Afrikaanse achtergrond van de tweede en derde generatie.
Zelfs de VRT gaf daar een verslag over in het nieuws.

Laatst gewijzigd door daiwa : 16 januari 2022 om 15:01.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2022, 14:36   #367
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Zoals Somers die zegt dat wij beter ons best moeten doen om van zijn inclusieve multiculturele samenleving een succes te maken.
daarom waarschijnlijk dat hij als grote inclusief-prediker er voor gekozen heeft om zelf in een exclusief-witte villawijk te gaan wonen in het dure landelijke Hombeek ipv in zijn multicultureel Mechelen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2022, 15:25   #368
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Inderdaad !
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2022, 17:03   #369
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik lees hier vooral heel veel onwetendheid.
Ik lees vooral veel leugens om de schuld buiten islam te leggen.

Citaat:
Vrouwenbesnijdenis gebeurd niet omdat het in de Koran staat, maar omdat het een tradies uit de oude stamgewoontes is.
En "toevallig" zijn dat quasi uitsluitend islamitische landen.

Citaat:
De Koran pleit voor gelijkheid tussen man en vrouw, maar behoud het verschil in geslacht.
Wat een bullshit!
Vrouwen worden gewoon beschouwd als eigendom van de man in de koran.
Vrouwen krijgen NIET dezelfde rechten, en dat zien we tot de dag van vandaag in islamitische landen.

Citaat:
Onthoofdingen staan niet vermeld in de Koran, die komen zuiver van extremisten.
Leugens, zoals het wikipedia artikel aangeeft: het is een STANDAARDSTRAF in meerdere islamitische landen.

Citaat:
De aanslagen in Europa worden vooral westerse moslims gepleegd en het zijn vooral westerse moslims die de andere in een slecht daglicht zetten.
Oei, nu is het de schuld van WESTERSE moslims, dus het is de schuld van het Westen dat die moslims ontsporen.

Citaat:
En de oorzaken liggen bij de westerse beleidsmakers.
Het moslim liedje is altijd "het is de schuld van een ander".

Citaat:
Maar we hebben daarvoor ook eigen relieuze krijgers nodig gehad.
Bullshit, het is precies door religie terug te dringen dat we hier vooruit gegaan zijn qua mensenrechten.
Denk aan de Verlichting.
Oud 16 januari 2022, 17:05   #370
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Je durft gewoon geen kat een kat noemen.
Je doet er alles aan om islam uit de wind te zetten, en alle schuld bij het Westen te leggen.
Oud 16 januari 2022, 21:35   #371
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Je durft gewoon geen kat een kat noemen.
Je doet er alles aan om islam uit de wind te zetten, en alle schuld bij het Westen te leggen.
Ik leg de schuld niet enkel bij het westen.
Maar de hoofdoorzaken liggen wel bij het westen.

Als het politieke westen, vooral Europa, wat meer voor zijn eigen volk en eigen cultuur zou opkomen en opgekomen zijn, dan zou de situatie van de Europeaan er heel anders uitzien.

Want de moslims-extremisten voeren enkel aanvallen via verloren zielen uit omdat ze het kunnen.
Net zoals Hitler WWII opstartte omdat de rest het toe liet.
Als men vanaf het begin reageerd en niet alles gelaten laat gebeuren, omdat men bang is voor een confrontatie, kunnen die zaken niet gebeuren.
De soennieten zijn mijn volk niet.
Het salafisme hoort niet thuis in mijn vaderland.
De sjiieten leven in weggistan.

Dat zij hier nu samen meer dan 20% van de bevolking uitmaken, is niet hun schuld, maar die van ons.
Want wij hebben dat toegelaten en zijn zelfs vandaag nog steeds te laks om onze rechten terug op te eisen.

We zijn liever bezig met vingerwijzingen naar andere, dan onze eigen verantwoordelijkheid op te nemen.
We zijn liever bezig met volkeren aan de andere kant van de wereld dan met ons eigen volk.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2022, 21:49   #372
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik leg de schuld niet enkel bij het westen.
Maar de hoofdoorzaken liggen wel bij het westen.

Als het politieke westen, vooral Europa, wat meer voor zijn eigen volk en eigen cultuur zou opkomen en opgekomen zijn, dan zou de situatie van de Europeaan er heel anders uitzien.

Want de moslims-extremisten voeren enkel aanvallen via verloren zielen uit omdat ze het kunnen.
Net zoals Hitler WWII opstartte omdat de rest het toe liet.
Als men vanaf het begin reageerd en niet alles gelaten laat gebeuren, omdat men bang is voor een confrontatie, kunnen die zaken niet gebeuren.
De soennieten zijn mijn volk niet.
Het salafisme hoort niet thuis in mijn vaderland.
De sjiieten leven in weggistan.

Dat zij hier nu samen meer dan 20% van de bevolking uitmaken, is niet hun schuld, maar die van ons.
Want wij hebben dat toegelaten en zijn zelfs vandaag nog steeds te laks om onze rechten terug op te eisen.

We zijn liever bezig met vingerwijzingen naar andere, dan onze eigen verantwoordelijkheid op te nemen.
We zijn liever bezig met volkeren aan de andere kant van de wereld dan met ons eigen volk.
Wij moeten helemaal geen verantwoordelijkheid opnemen maar de verantwoordelijken aanwijzen.
Die derde rijkers die zichzelf vandaag globalisten noemen verdelen ons kapot en hebben niet liever dat mensen op christenen, moslims, joden, antivaxxers en wappies afgeven. Never again is happening again.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2022, 22:16   #373
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Daar ben ik het dan wel mee eens.

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 16 januari 2022 om 22:16.
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2022, 23:22   #374
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

atmosphere's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zij hier nu samen meer dan 20% van de bevolking
???
Citaat:
Welke rechten hebben wij ingeleverd dan ?
Het is onzin .
Citaat:
Wat dacht u van , we moeten ons niet met hen moeten bemoeien.

Citaat:
Westerse moslims die een sterke band hebben met landen in het M.O. en geactiveerd worden door strijdende groeperingen uit die regio.
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2022, 23:29   #375
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

atmosphere's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Dat is geweten, hee.
Vrouwen worden besneden omdat ze dan weinig of geen seksueel genot meer hebben, zodat ze helemaal ten dienste kunnen staan van de man.
Dat moet zo in die achterlijke godsdienst die islam heet.
En in die Christelijke landen waar dat ook massaal plaatsvind ?

Het moet helemaal niet zo van de islam , ook hier weer spelen andere factoren. In sommige moslimlanden is vrouwenbesnijdenis strafbaar.
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2022, 00:00   #376
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

En vrouwenbesnijdenis is in heel wat Afrikaanse landen een (gruwelijk) cultureel gebruik, waar de islam geen fluit mee te maken heeft.

En van de andere kant zijn er religieuze richtlijnen in de islam tegen vrouwenbesnijdenis. Het is eerder een primitief cultureel verschijnsel.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2022, 08:03   #377
De Rode Willem

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Ik ben trouwens benieuwd of we ooit de identiteit/achtergrond zullen kennen van diegene die gisteren een vrouw op de Metro-sporen duwde.
We kennen die !
Benjamin P.
Klinkt allicht niet OK voor de islamofoben ?
Youssef kon gelukkig op tijd stoppen.

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2022, 08:10   #378
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Het moet helemaal niet zo van de islam , ook hier weer spelen andere factoren. In sommige moslimlanden is vrouwenbesnijdenis strafbaar.
Wie de boel wil belazeren zegt altijd dat het "andere factoren" zijn, maar of het nu over vrouwenmishandeling gaat, of over LGTBQ's gaat die gedood worden, het zijn altijd islamitische landen die bovenaan de rangschikking staan.
Oud 17 januari 2022, 08:11   #379
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
En vrouwenbesnijdenis is in heel wat Afrikaanse landen een (gruwelijk) cultureel gebruik, waar de islam geen fluit mee te maken heeft.

En van de andere kant zijn er religieuze richtlijnen in de islam tegen vrouwenbesnijdenis. Het is eerder een primitief cultureel verschijnsel.
Waarom gebeurt het dan voornamelijk in islamitische landen, als de islam er zo tegen is?
Waar zijn die religieuze richtlijnen tegen vrouwenbesnijdenis?
Oud 17 januari 2022, 08:15   #380
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
We kennen die !
Benjamin P.
Klinkt allicht niet OK voor de islamofoben ?
Youssef kon gelukkig op tijd stoppen.
Zie ook Joe Van Holsbeeck, de moord op een homo in Beveren, ...
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be