Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 maart 2005, 00:18   #361
Don Quichote
Banneling

Standaard

Maar de armen kunnen toch niet eten en wonen van uw tekstjes.
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2005, 00:26   #362
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote
Maar de armen kunnen toch niet eten en wonen van uw tekstjes.
Ooit al eens gehoord over sensibiliseren. Alle belangengroepen doen dat. Waarom wij dan niet. En bovendien heb ik de armen als arme materieel toch niks te bieden. Als ik hen al iets te bieden heb dan is het politiek. Op kleine schaal betekend dat dikwijls schuldbemiddeling - meegaan als vertrouwenspersoon naar ocmw enz. Gij wilt dus de armen vissen geven. Of beter nog ik moet als arme de vis die k t weinig heb delen met de andere armen. Ik zal zelf wel bepalen hoe ik de armen duurzaam kan helpen. En oprecht bedankt voor uw interesse en wees welkom maar met alle respect ik weet als arme als geen ander en dus beter dan gij hoe ge de armen kunt helpen. Wilt ge t weten lees mijn threads en uw vragen zullen beantwoord zijn. Ik dank u.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 6 maart 2005 om 00:28.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2005, 00:27   #363
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
Ik vrees dat de wereld met mij zal moeten leren leven. En een paar mensen hier zijn daar al goe mee bezig. laat ik het zo zeggen - en denk er maar van wat je wilt - maar als ik zie hoe de discussies over armoede die de armen hier hebben gestart draaien dan heb ik zo n vermoeden dat hun acties binnekort ook wel zullen draaien. De lidkaarten worden momenteel gedrukt - wacht maar.
Hoeveel kost een lidkaart ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2005, 00:29   #364
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik geef nu al al mijnen tijd aan de armen en zonder er ooit voor betaald te zijn. Tis een hobby. Bovendien ben ik zelf arm dus...
Niet meer als je en vet betaalde baan vindt.
Oud 6 maart 2005, 00:29   #365

Standaard

Voor militanten = actieve leden is ze gratis
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
Oud 6 maart 2005, 00:30   #366
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Stuur dan maar een priveberichtje aan Bobke dan kan em gaan soliciteren
Toon eens aan waar ik klaagde.
Ik ben best tevreden met mijn bestaan.
Oud 6 maart 2005, 00:31   #367

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Niet meer als je en vet betaalde baan vindt.
Ik zou gewoon correct belasting betalen. En ik zou niet stoppen met mijn vrijwilligerswerk in de organisatie. Geld heb ik bijna nooit gegeven aan de armen. Ik heb nooit een sjieke job gehad dus ik kan niet weten hoe k zou reageren.
Oud 6 maart 2005, 00:32   #368
Don Quichote
Banneling

Standaard

Maar als je op het internet kunt zitten dan heb je het toch beter dan vele andere mensen.
Waarom help je die sukkelaars niet?
Oud 6 maart 2005, 00:34   #369

Standaard

Citaat:
Toon eens aan waar ik klaagde.
Ik ben best tevreden met mijn bestaan.
Gij klaagt al op voorhand als ge nog maar denkt dat het u iets gaat kosten. Is het niet zo. Bij ons project dat we wilden starten waart ge bang dat dat u geld ging kosten - er bestaat geen gratis verhaal enz. En dat terwijl ons organisatie geen subsidies heeft. Ik vind dat een rare reactie hoor. Zo van armen....aah neen ....dat gaat ons weeral geld kosten.
Oud 6 maart 2005, 00:35   #370
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door @lpha
Volgens u is de wereld volmaakt en niet vatbaar voor verbetering en meer rechtvaardgheid?
Als men daar ten tijde van de franse revolutie ook zo over dacht zaten we nu nog in het feodale tijdperk.
Als men geen morele vragen stelde over de slavernij was dat ook niet afgeschaft.
Natuurlijk is de wereld voor verbetering vatbaar.
Dat doe je best door positief te werken en niet door de schuld bij anderen te leggen.
Oud 6 maart 2005, 00:37   #371
@lpha
Parlementsvoorzitter

@lpha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk is de wereld voor verbetering vatbaar.
Dat doe je best door positief te werken en niet door de schuld bij anderen te leggen.
Hoe kan je iets immoreels als slavernij afschaffen zonder de schuld bij slavenhouders te leggen en bij het systeem dat zoiets mogelijk maakt??
@lpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2005, 00:38   #372

Standaard

Citaat:
Maar als je op het internet kunt zitten dan heb je het toch beter dan vele andere mensen.
Waarom help je die sukkelaars niet?
Gij denkt vanuit uw materialistische geprogrammeerdheid dat iemand die op het internet zit het perse beter heeft dan een ander ??????
Hoe kunt gij nu weten wat ik voor de sukkelaars doe ??

allee weer nen interessante zulle.

vertel mij eens wat ge in uwen glazen bol hebt gezien.

En waarom helpt gij ze niet ?

Te egoistisch
Te asociaal[size=7] ?[/size]
Oud 6 maart 2005, 00:40   #373
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vraagje.
Als ge een goed betaalde job vindt met uw diploma.
Gaat ge dan de helft aan de armen geven?
Ik vind dat een valse vraag, dat is communisme. Wij hebben hier nergens gezegd dat er ook maar iemand geld zou moeten geven. Wel hebben we gezegd dat de basisprodukten leefbaar moeten aan de man gebracht worden. Alles wat daarbuiten valt is luxe en die mag je verkopen voor wat je wilt.
Wat is een basis produkt? eten, nutsvoorzieningen, sanitair, woonst, verwarming en zo nog wat van die zaken.
Wat is een luxe? een jacuzzi, een sauna, een tennisplein, een helicopter, een cartier horloge en zo nog van die zaken.
U ziet, het is maar een kleine moeite die weinige zaken leefbaar te maken en te houden. Daarnaast is er nog een enorm speelplein voor de rijken.
Kan je door die kleine zaken uitbreken en zelf die luxe aan, dan is dat toch een nieuwe klant voor de groten?

Stel u hebt een dorp van 200 huizen. 150 zitten zonder geld en 50 hebben er te veel. Is dat een goed leefbaar dorp of is dat een dood dorp?
Dat laatste natuurlijk. Geen winkels want ze hebben geen klanten. Geen restaurant want er zijn te weinig eters.
Maar geef ze alle 200 een flinke basis en gans het dorp bloeit open.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2005, 00:43   #374

Standaard

Stelletje gefrustreerde foorapen
die nu pas beseffen dat ze heel hun leven een stelletje gefokte slaven zijn geweest en nu jaloers zijn op vrije mensen. Stelletje werkezels. Mooi wereldje hebben jullie er van gemaakt.
Oud 6 maart 2005, 00:43   #375
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens mij heeft Bobke vroeger op zijn manier heel hard afgezien en hij wil nu dat wij even hard moeten afzien. Wij moeten dezelfde stommiteiten maken als hij en de komende generaties mogen het niet beter hebben dan hij.
Dat afzien viel reuze mee.
De huidige generatie heeft het wel beter zelfs zonder werken.
Het probleem van de huidige generatie is dat ze denken dat alles wel vanzelf zal komen.
Ik heb het goed gehad, van slecht naar beter is leuker dan omgekeerd.
En dat is nu aan het gebeuren, bereidt er u maar op voor.
Oud 6 maart 2005, 00:44   #376
Don Quichote
Banneling

Standaard

U draait de zaak om.

Ik kom hier niet op voor de armen, u doet dat.
Maar als je op het internet kunt zitten heb je het veel veel beter dan verschoppelingen die nu in de kou ergens ronddolen.
Waarom help je hen niet?
Oud 6 maart 2005, 00:45   #377
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ooit al eens gehoord over sensibiliseren. Alle belangengroepen doen dat. Waarom wij dan niet. En bovendien heb ik de armen als arme materieel toch niks te bieden. Als ik hen al iets te bieden heb dan is het politiek. Op kleine schaal betekend dat [size=3]dikwijls schuldbemiddeling[/size] - meegaan als vertrouwenspersoon naar ocmw enz. Gij wilt dus de armen vissen geven. Of beter nog ik moet als arme de vis die k t weinig heb delen met de andere armen. Ik zal zelf wel bepalen hoe ik de armen duurzaam kan helpen. En oprecht bedankt voor uw interesse en wees welkom maar met alle respect ik weet als arme als geen ander en dus beter dan gij hoe ge de armen kunt helpen. Wilt ge t weten lees mijn threads en uw vragen zullen beantwoord zijn. Ik dank u.
Zonder commentaar.
Oud 6 maart 2005, 00:47   #378

Standaard

Ik zou van Bobke nog altijd graag willen weten of hij vindt dat wij dezelfde fouten moeten maken als dat hij vroeger heeft gedaan. Of moeten we uit zijn fouten leren ?
Oud 6 maart 2005, 00:49   #379
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U draait de zaak om.

Ik kom hier niet op voor de armen, u doet dat.
Maar als je op het internet kunt zitten heb je het veel veel beter dan verschoppelingen die nu in de kou ergens ronddolen.
Waarom help je hen niet?
Gij zijt voorwaar in een ander leven een rectum geweest mijn gedacht.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2005, 00:49   #380
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
Ik vind dat een valse vraag, dat is communisme. Wij hebben hier nergens gezegd dat er ook maar iemand geld zou moeten geven. Wel hebben we gezegd dat de basisprodukten leefbaar moeten aan de man gebracht worden. Alles wat daarbuiten valt is luxe en die mag je verkopen voor wat je wilt.
Wat is een basis produkt? eten, nutsvoorzieningen, sanitair, woonst, verwarming en zo nog wat van die zaken.
Wat is een luxe? een jacuzzi, een sauna, een tennisplein, een helicopter, een cartier horloge en zo nog van die zaken.
U ziet, het is maar een kleine moeite die weinige zaken leefbaar te maken en te houden. Daarnaast is er nog een enorm speelplein voor de rijken.
Kan je door die kleine zaken uitbreken en zelf die luxe aan, dan is dat toch een nieuwe klant voor de groten?

Stel u hebt een dorp van 200 huizen. 150 zitten zonder geld en 50 hebben er te veel. Is dat een goed leefbaar dorp of is dat een dood dorp?
Dat laatste natuurlijk. Geen winkels want ze hebben geen klanten. Geen restaurant want er zijn te weinig eters.
Maar geef ze alle 200 een flinke basis en gans het dorp bloeit open.
Juist en die basisproducten zijn gratis.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be