![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#361 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
en het zal je allicht verbazen, maar ik ben van oordeel dat die stijging veroorzaakt wordt door menselijk ingrijpen ! De redenen hiervoor zijn velerlei, en niet eenvoudig in een internetthreadje te gooien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#362 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Jama ... waarom moest ik het dan voor jou bewijzen?? :-s :-s :-s Ik ben trouwens ongelofelijk blij te weten dat er intussen zoveel mensen op min of meer dezelfde golflengte zitten. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#363 | |
|
![]() Citaat:
Want pakweg als je gaat vergelijken met een 5-tal jaar geleden. Was de stad toen minder volgebouwd? Ik denk het niet ... de laatste x jaren is er over het algemeen geen nieuwe woonruimte meer te vinden in een stad ... (en ergens anders ook minder en minder, maar dat is een ander paar mouwen ![]() Als er natuurlijk een jaar geleden in een wei gemeten wordt. En het jaar daarop op diezelfde plaats een stad is ... (met veel tarmak en beton, dat warmte aantrekt, en extra broeikasgassen door de CO2-uitstoot van auto's, verwarming, airco's, fabrieken enzomeer) en je er de temperatuur weer gaat meten, en daaruit concludeert dat er opwarming van de aarde is ... dan is dat weinig betrouwbaar noch valied ... Ik hoop stiekem dat ze op die manier tot de conclusie zijn gekomen dat de aarde opwarmt. ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#364 | |||||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door jules : 11 augustus 2005 om 22:54. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#365 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Alleen spijtig dat het nu zo koud is eigenlijk.
![]() |
![]() |
#366 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://science.howstuffworks.com/fusion-reactor.htm
Voor hen die wel Engels kunnen lezen, maar niks begrijpen van kernfusie. Dit is onze energietoekomst. Of ons falen.
![]() |
#367 | |||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() PS: rechtstreeks uit de post waar je op reageerde: "c) de wereldwijde temperatuursstijging tijdens de ganse twintigste eeuw bedroeg 0.6 °C. Dat is het enige betrouwbare cijfer: geen enkele krant vermeldt dit !!"[edit] [size=1]Edit:[/size]
Out of the blue, into the black Laatst gewijzigd door Turkje : 12 augustus 2005 om 08:10. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#368 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
http://www.wirtzfeld.be/HetWonderlij.../klimaats3.htm
![]() |
![]() |
#369 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Siberië is in de zomer muggenparadijs en niet aangenaam warm.
Veel mensen denk dat dit een onvruchtbaar, koud, woestijnachtig gebied is. In de zomer is het net het tegengestelde. Vol leven, warm, vochtig en vruchtbaar. Antartica is daarentegenover altijd koud en levenloos-en zelfs daar is een volledig werkend ecosysteem aan de gang. Veel trager dan elders-. Maar overal waar er water en zuurstof is, kan de mens leven, als de energie gebruikt kan en mag worden.
![]() |
#370 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
CO2 wordt trouwens enorm snel verspreid over de gehele troposfeer (het stuk van de atmosfeer het dichtste bij het aardoppervlak). Een derde punt hierbij is dat de (stijging van de) temperatuur van de steden dan gecorreleerd moet zijn aan de (stijging van de) concentratie broeikasgassen in de steden. Ook dat is in de studie niet aangetoond. Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#371 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een gewone mens moet zich vestigen in een drijvende woning, zoals in Nederland. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#372 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Je kan ook gewoon niets doen. Tenslotte was de uitroeiïng van de dinosauriërs een enorme stap voorwaarts in de evolutie, toen ie opgevolgd werd door de mens. Stel voor de volgende stap van de evolutie af te wachten en er ondertussen zoveel mogelijk van te genieten.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door eno2 : 13 augustus 2005 om 10:15. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#373 | |
|
![]() Citaat:
en waar ga je op drijven in het binnenland? ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#374 | |||||
|
![]() Citaat:
Trouwens ... uiteraard zit er niemand in de media met wetenschappelijke vorming. Ik denk niet dat een diploma fysica, chemie of dergelijke is wat je moet voorleggen als je voor een krant ofzo gaat werken ... sja, kan je moeilijk verplichten hé. Inderdaad, het lijkt er een beetje op dat ons weer de kluts kwijt is.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 13 augustus 2005 om 23:55. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#375 | |||||||
|
![]() Citaat:
Maar idd... sorry, ik had dat in mijn enthousiasme niet alles gelezen... *Bloos*. Ik hoop dat je me dat kunt vergeven, maar aangezien ik je schattie ben lukt dat misschien wel? ![]() Ach, laten we blij zijn dat ze in de media al de juiste conclusie trekken, met hun ondeskundigheid konden ze voor hetzelde geldt zeggen dat er niets aan de hand was of dat er extra CO2 nodig is om de aarde te doen afkoelen ofzoiets ... Citaat:
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 14 augustus 2005 om 00:03. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#376 | ||
|
![]() Citaat:
Hangt er trouwens vanaf wat 'niet aangenaam warm' is... 10° is inderdaad moeilijk aangenaam warm te noemen ... Citaat:
![]() En daar zit 'm nu net al een deel van het probleem ... Energie is niet levensnoodzakelijk denk ik.
![]() |
![]() |
![]() |
#377 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Groentje-18, Siberiê is groot. Maar in de bewoonde gebieden zijn temperaturen rond de 30° zijn niet abnormaal. zo'n broeierige, kleffe hitte,waarin iedereen lastig word.
En met energie maak je van alle vervuild water perfect drinkwater. Goe denk je dat onze afvalwaterzuivering werkt? Een meer luguber idee. Pers een lijk uit en je kan tot 70% van het lichaamsgewicht in zuiver zater krijgen. En energie is niet levensnoodzakelijk, als de mens in kleine groepen in een goeie omgeving zit. Helaas zijn we niet met een kleine groep, en niet in de ideale omgeving.
![]() |
#378 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Er zijn trouwens verschillende journalisten die wél een wetenschappelijke opleiding hebben gehad. Dirk Draulans heeft bvb een doctoraat in de biologie.
![]() |
![]() |
#379 | |||||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
(niet alles wat ze in 'The Matrix' vertellen is waar hé maddox ![]() [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door woffer : 14 augustus 2005 om 18:22. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#380 | |||||||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik herinner me deze post: Citaat:
One World, One Dream, One Everything Laatst gewijzigd door Stratcat : 14 augustus 2005 om 18:40. |
|||||||||||
![]() |
![]() |