![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: een meldpunt voor discriminatie en racisme op het internet is nodig ! | |||
Ik ben voor |
![]() ![]() ![]() |
22 | 36,67% |
ik ben hiertegen |
![]() ![]() ![]() |
36 | 60,00% |
ik weet het niet |
![]() ![]() ![]() |
2 | 3,33% |
Aantal stemmers: 60. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#361 | |||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
pffff. Hierover worden vaak misverstanden verspreid: dat bijvoorbeeld moslimterroristen wél en VB militanten niet mogen discrimineren. ![]() Patrick Janssens vertelde hierover op televisie een mooie mop over het voetbal: Tijdens een match van den Antwerp scoorde een speler van de tegenpartij. Een Antwerp supporter roept hierop "Voile wiete!". Discriminatie! ![]() [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door ericferemans : 5 augustus 2005 om 00:26. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#362 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Trouwen met een zwarte is dus strafbaar volgens ericferemans. Ik moet dus bigamist worden en ook een witte nemen. Enfin, dan ook twee kuisvrouwen, een zwarte en een witte. Met mijn twee vrouwen kan dat van pas komen. ![]() Oboy oboy Nu heb ik het gehad. Ericferemans: gaat kreunend af. ![]() [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 5 augustus 2005 om 00:43. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#363 | |
|
![]() Citaat:
Ik raad je evenwel niet aan van te trouwen indien je bigamie ook al tot een vorm van vrije meningsuiting aanziet. Men zegt dat dit heibel geeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#364 | ||||||||||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik trek die conclusie dan ook op basis van jouw onozelheden. ![]() Citaat:
Citaat:
Racisme zelf mag openlijk beleden worden. Lees maar eens wat het CGKR erover zegt. Citaat:
Dan vertel ik enkel een raciale opinie, maar pleeg geen discriminatoire daad, en ik zet daarmee ook niemand anders tot discriminatie aan. Citaat:
Citaat:
Je gaat weer de kern van de zaak uit de weg. Die is van wettelijke aard en de wet komt er andermaal niet fraai uit! De kwestie is: wettelijk gezien, mag ik op basis van ras wél discriminerend optreden om de vrouw waarmee ik trouw te kiezen, maar niet kiezen wie komt kuisen. Als jij de onzin daarvan niet inziet, dan is het een trieste zaak, en verspeel ik mijn tijd.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 5 augustus 2005 om 07:34. |
||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#365 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als d�*t geen humoristische tip is![edit] [size=1]Edit:[/size]
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 5 augustus 2005 om 07:32. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#366 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#367 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door napoleondegrote : 5 augustus 2005 om 08:35. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#368 |
Banneling
|
![]() Ik ben voor! Ik vind dat ik al genoeg ben uitgescholden op racistisch motief...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#369 | |||||||
|
![]() Verbeek opgepakt in Nederland, riskeert uitlevering aan Duitsland nadat rechter zijn prietpraat aantrof op het internet
![]() Een waakzame rechter, geattendeerd op de negationistische informatie die de negationist Verbeek heeft op het internet gezet heeft ingegrepen. De man dreigt te worden uitgeleverd door Nederland na de aanvraag van een Duitse rechter om hem in Duitsland hiervoor te vervolgen. Het is een schande dat onze justitie dit niet zelf heeft kunnen doen, en uitgerekend de Duitse staat het vuile werk voor ons land moet doen. Het is niet om fier over te zijn dat wij zo laks zijn... Anderzijds toont dit aan dat meldpunten, althans in Duitsland, een impact hebben bij het bestrijden van de misdaad. Ook de overtreding van de wetgeving op het internet door de verantwoordelijken (onverantwoordelijken) die kinderen die een misdaad plegen laten zien wijst erop dat het internet niet langer een jungle is waar fascistoïde propaganda en ophitsing, ronduit opruiende en onverdraagzaamheid predikende taal ongeremd kan. Het kan dus ook niet meer om de vuige leugen, het ontkennen van de holocaust op miljoenen mensen, joden, homo's, gehandicapten en vakbondsmensen ongestraft kan geloochend worden om het geheugen te sussen van onverbeterlijke huichelaars en charlatans die het recht op amnestie verwerpen voor duizenden kleine mensen door hun vuige, hypocriete houding. Een nieuwe wind waait, en er zit minder geur aan, door het web. en voor degenen die het in het Duits beter verstaan: "ACHTUNG: Der Feind hôrt mit!"[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door ericferemans : 5 augustus 2005 om 12:34. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#370 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een smerig ding hoor die censuur. Om een voorbeeldje te geven, zal ik eens de Armeense en Rwandese genocide ontkennen: "De Armeense en Rwandese genocide zijn verzinsels." Ik ga nog een stap verder. Jodenslachtoffers van den Dolf mag ik niet ontkenne, maar ik mag wel zeggen: "Onder Hitler viel er geen enkel Belgisch, Nederlands, Frans, Engels of Amerikaans slachtoffer. Allemaal verzonnen!" Zizo. Dat mag ik hier wettelijk allemaal zetten, zonder risico op gevangenisstraf. Schoon hee ericferemans? Zeg nu zelf: die vuile moffenwet is nog geen klein beetje racistisch. Blanke Joodse slachtoffers worden voorgetrokken, zwarte Rwandese slachtoffers mag je rustig schofferen. En dat keur jij impliciet goed door die kutwet te bejubelen.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 5 augustus 2005 om 12:31. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#371 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als ge dan toch haat spuwt, doe het dan correct... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#372 | |
|
![]() Citaat:
Dan zou ik vragen aan mijn pa: Idi amin mocht mensen voor de krokodillen smijten. Waarom mag ik dan niet mijn klein zusje bijten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#373 | |
|
![]() Citaat:
Misschien leer je ooit eens tot tien tellen. Dan zal je weten dat het ontkennen van massamoord niet tot het allerbeschaafste hoort |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#374 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het ontkennen van genocide A lijkt me identiek aan het ontkennen van genocide B. Wanneer ik dan vraag waarom het ene wel en het andere niet strafbaar is, dan is dat een retorische vraag. Het beste antwoord daarop (buiten instemmend zwijgen) luidt: "Inderdaad, zo gezien is die negationistische wet een selectieve en zelfs racistische kutwet"
![]() |
![]() |
![]() |
#375 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#376 | |
|
![]() Citaat:
Je kan dan voor sensatie zorgen: een speciale wet alleen voor jou. Maar ik vrees dat ze eerder colloquatie zullen aanbevelen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#377 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij veegt er zwierig je kloten aan dat iemand den bak in gaat voor het schrijven van boeken waarvan jij niet eens weet wat ze bevatten. Meer zelfs: je schept er vreugde in. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#378 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#379 | |||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar welk belang dient de strijd tegen die discriminatie? Waarom verspilt u er zoveel tijd en letters aan? Wie heeft er last van die - internationale - wet? Wie wordt er gediscrimineerd behalve de een of andere koppige historicus met extreem-rechtse banden? Zou het niet zinvoller zijn tegen discriminerende daden tekeer te gaan, waar dagelijks grote groepen mensen het slachtoffer van zijn, ook in België? En waar tal van mensen die klagen over de discriminatie van de anti-negationismewet (ik bedoel: vele VB-kiezers - ik weet intussen dat u daar niet bij bent) hun volle steun aan verlenen? Vergelijk die ene discriminatie met de andere en richt u dan tegen de discriminatie die u het meest stoort.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Dit citaat van max4westland dateert van 7 oktober 2006: "Het is goed dat er nog wat fascisme in het Vlaams Belang overblijft. Al was het maar om te verhinderen dat die liberalen en andere postjesjagers de partij zouden degraderen tot een gewone salonfahige centrumrechtse partij."
Laatst gewijzigd door Salmon L.A. : 6 augustus 2005 om 07:39. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#380 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Elke inperking van vrije meningsuiting, maakt haar onbestaande. Ook al is die inperking met de beste bedoeling ingevoerd. Ik zet met plezier even op een rijtje waarom elke beknotting van vrijheid van meningsuiting mij stoort en waarom ik er letters aan verspil: Dergelijke wetten zijn steeds ongeacht het gecensureerde voorwerp:
Als er één aspect jou niet direct duidelijk is i.v.m. censuur, dan geef ik graag wat verdere uitleg erover mét voorbeelden. Citaat:
Een wet is niet goed als 'niemand' er last van heeft. Wetten dienen om de vrijheid van de burgers binnen een bepaald territorium te vrijwaren en te regelen. Daarom hoeven wetten in principe enkel betrekking te hebben op het materiële vlak. Als ik jouw deel van de koek opeet, dan kan jij hem niet opeten. Dan heb ik jou aantoonbaar fysiek in je rechten en vrijheid tekort gedaan. Dit ligt geheel anders op het vlak van de ideeën en de uiting ervan. Wanneer ik mijn of jouw mening verkondig, dan gaat er van jouw mening geen stuk af. Het uiten van de ene mening ontneemt je niets ook al heb jij een totaal andere mening. Daarom kan op dat vlak dan ook volledige vrijheid heersen. Citaat:
Jij keurt dus een discriminatie goed op basis van mening. Discriminatie van een paar individuen, keur je dus goed. Je ziet geen graten in het discrimineren van afwijkende menin, als ze met niet teveel zijn. Waar zitten de ethische hoogstaande jongens met hun bekommernis om minderheden? Hoe groot moet de groep individuen worden vooraleer ze niet langer gediscrimineerd mag worden? Het is dus totaal fout om het meerderheidsprincipe in de ideologische wereld toe te passen. De enkeling kan het bij het rechte eind hebben. Wat niet wil zeggen dat ik de negationisten gelijk geef: ik kan hen niet eens beoordelen, want hun werken zijn verboden. Citaat:
Een uitstekend argument tégen elke censuurwet. Een mening is geen daad. Dat probeer ik hier al zo lang uit te leggen. Tegen discriminerende daden, die weldegelijk de vrijheden van individu of groep beperken en fysiek benadelen, kan je wettelijk ingrijpen. Dan is er een objectieve grond. Dan kan je de ongelijke berechtiging aantonen én aanpakken.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 6 augustus 2005 om 10:45. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |