Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 januari 2006, 16:25   #361
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Maar man toch cannabis is niet ontschuldig hoe je het nu keert of draait. Dit staat los van mijn politieke overtuiging. ALLE DRUGS ZIJN SLECHT,meer is er niet aan!!!!!!!!!
Niet alleen ALLE DRUGS, nee hoor, ALLES tout court is slecht... als je er slecht mee omspringt. Meer is er niet aan.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2006, 16:27   #362
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Ik moet onze jan hyoens toch gelijk geven hoor. WAT SIMPELE ZIELEN ZIJN DAT HIER??????? Hopelijk maken ze mee wat ik nu mee maak
Oud 27 januari 2006, 16:28   #363
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik moet onze jan hyoens toch gelijk geven hoor. WAT SIMPELE ZIELEN ZIJN DAT HIER??????? Hopelijk maken ze mee wat ik nu mee maak
We hebben van u anders ook nog niet veel zinnige argumenten gehoord. Maar die komen ongetwijfeld nog... Niet?
Oud 27 januari 2006, 16:29   #364
PHaZe
Burger

Standaard

Citaat:
Dat komt ervan als je enkel de laatste paginas leest! In het begin leek het nog op een discussie, maar met mensen die je argumenten verdraaien en negeren valt immers niet te discussieren!
PHaZe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2006, 16:31   #365
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
We hebben van u anders ook nog niet veel zinnige argumenten gehoord. Maar die komen ongetwijfeld nog... Niet?
Ik zal U eens een gesprek aanbieden met één van mijn kinderen,wedden dat je dan anders piept
Oud 27 januari 2006, 16:31   #366
PHaZe
Burger

Standaard

Citaat:
We zijn al door 50% van het arsenaal hoor, vooplopig enkel nog maar one-liners. Ik zou er niet te veel van verwachten!

Laatst gewijzigd door PHaZe : 27 januari 2006 om 16:31.
Oud 27 januari 2006, 16:31   #367
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik zal U eens een gesprek aanbieden met één van mijn kinderen,wedden dat je dan anders piept
meaning?
Oud 27 januari 2006, 16:34   #368
PHaZe
Burger

Standaard

Citaat:
Waar hebben die hun drugs gehaald, man? Dat moet wel bij een illegale dealer geweest zijn, want als het bij de apotheker verkocht werd zouden ze er nooit aan geraakt zijn!
Oud 27 januari 2006, 16:36   #369
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
meaning?
Je kan het zells niet behoorlijk zeggen in de nederlandse taal. Stel opvallertjes.
Oud 27 januari 2006, 16:38   #370
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Je kan het zells niet behoorlijk zeggen in de nederlandse taal. Stel opvallertjes.
Ik zie niet in wat taal ermee te maken heeft, maar bon, speciaal voor u:

Wat hebt u ons te vertellen over uw kinderen en hun relatie tot geestesverruimende middelen?

Laatst gewijzigd door drosophila : 27 januari 2006 om 16:40.
Oud 27 januari 2006, 16:46   #371
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zie niet in wat teel ermee te maken heeft, maar bon, speciaal voor u:

Wat hebt u ons te vertellen over uw kinderen en hun reletie tot geestesverruimende middelen?
'tja meer hoef ik niet te zeggen hé Uw teel heeft er inderdaad niets mee te maken, en zeker niet in reletie met mijn kinderen.(niet mijn fouten hoor) Drug hé 8) Ik kan zelf ook niet goed schrijven dat is mijn probleem niet!
Oud 27 januari 2006, 16:52   #372
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
'tja meer hoef ik niet te zeggen hé Uw teel heeft er inderdaad niets mee te maken, en zeker niet in reletie met mijn kinderen.(niet mijn fouten hoor) Drug hé 8) Ik kan zelf ook niet goed schrijven dat is mijn probleem niet!
Tja, zelfs ik ben niet onfeilbaar.8)
Maar vertelt u nu eens: op welke wijze hebben uw bloedjes enige bewijskracht binnen de context van deze discussie?
Oud 27 januari 2006, 17:22   #373
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Cannabis Wat ? Meestal wordt cannabis als gedroogde blaadjes (marihuana) of als shit (hasj) in een joint gerold en gerookt. De meest werkzame stof in cannabis is THC (Tetrahydrocannabinol). De concentratie ervan verschilt naargelang de soort of producent van de cannabis. Cannabis opgelost in bijvoorbeeld koekjes werkt later (na 30 �* 60 minuten) maar sterker en langer. Door een waterpijp geïnhaleerd kan het effect heftiger zijn. Pix Marihuana Hasj Effect * Hasj ontspant en maakt je zorgeloos. * Je waarneming verandert. Kleuren lijken intenser, muziek lijkt * mooier, tijd anders, fantasie geprikkeld. * Je concentreert je minder, denkt minder logisch, onthoudt minder * wat er net gebeurd is. * Je krijgt meer eetlust, vooral naar zoetigheid. * Je spieren verslappen, benen en armen lijken zwaar. * Je mond wordt droog, je ogen worden rood en je hartslag * verhoogt. Risk * Na zwaar gebruik kan het zijn dat je prikkelbaar en onrustig wordt en slecht slaapt. * De gedroogde bladeren voor een joint bevatten ook schadelijke stoffen zoals teer. Bovendien inhaleer je de rook vaak dieper dan bij een gewone sigaret. * Het effect is soms anders dan je dacht. * Jonge mensen die cannabis gebruiken lopen meer risico op het teweegbrengen of losmaken van angstaanvallen, paranoïa of een psychose. * In het verkeer loop je, niet alleen met de auto, meer gevaar als je hebt geblowd. Iets instuderen lijkt alleen goed te gaan op het moment dat je bezig bent, achteraf blijft er niet veel van over … * Regelmatig blowen verhoogt het risico om motivatie te verliezen om te studeren, om uitdagingen aan te gaan, om moeilijkheden te overwinnen. * Het wordt problematisch als je regelmatig meer blowt dan je van plan was, niet slaagt om te stoppen of verminderen, als het je werk, studie of relaties verstoort. Probleem Bij problematisch gebruik van cannabis draait het voor een groot deel om de gewoonte. Het gebruik wordt een doel op zich, je leeft er naar toe. Je gaat cannabis gebruiken op compleet ongepaste momenten. Het functioneren wordt er door beïnvloed, men wordt tam en loom en vele aspecten van het dagelijkse leven worden verwaarloosd. Het heeft dikwijls ook zijn weerslag op het sociale leven. Zo gaan gebruikers dikwijls elkaars gezelschap opzoeken en samen gebruiken, waardoor andere sociale contacten verminderen. Je geraakt meer op jezelf gericht, er wordt geen rekening gehouden met de omgeving, je wordt egoïstischer. Vaak ziet men zelf geen probleem in het gebruik. Cannabis zit immers in de sfeer van de softdrugs waardoor vele mensen ervan uitgaan dat de stof niet gevaarlijk is. Dit is echter niet het geval. Cannabis is minder onschuldig dan soms beweerd wordt. Concentratievermogen, geheugen en leercapaciteiten verminderen bij frequent gebruik. Dit heeft dan ook een weerslag op werk of op school. Problematisch gebruik van cannabis gaat bij jongeren dikwijls samen met spijbelen. Een ander fenomeen dat men dikwijls ziet opduiken bij jongeren bij wie het cannabisgebruik problematisch is, is dat er een schuldenberg opgebouwd wordt. Je hebt geen geld meer om nog cannabis te kopen, maar wil er toch nog aangeraken en maakt dus maar de schulden. Let op! Testimony Anonieme getuigenis: mijn lief heeft me twee jaar gekost. Toen mijn lief 16 was, smoorde hij elke dag wat op zijn kamer. Ik ging daar helemaal niet mee akkoord, omdat ik vond dat dat zwak was. Als hij een joint gerookt had, waren al zijn problemen ineens weg, ze bestonden niet meer. Maar de volgende dag waren ze weer terug natuurlijk. Hij deed er niets aan. Toch liet ik hem doen, omdat het zo onnozel leek daarover te vallen. De meeste van onze vrienden rookten een paar keer in de week. Toen we bijna een jaar vrijden, wilde ik het afmaken. Dat stond volledig los van zijn drugs, het had met andere dingen te maken. Maar voor hem was dat een enorme klap: ik had hem twee weken niet gezien, heel bewust en ik hoorde van vrienden dat hij precies was losgeslagen. Hij had twee weekends na elkaar speed gebruikt, cocaïne ook soms en wilde maar stoppen als ik terug bij hem kwam. Dan kwam er een hele periode van terugkomen, weer afmaken, en voor hem was dat telkens stoppen en terug gebruiken. Ik ging alleen maar terug bij hem om hem te laten stoppen, een echte relatie hoefde voor mij niet. Maar ik wilde hem niet zomaar loslaten, ik voelde me daar ergens betrokken bij. Uiteindelijk heeft hij dat ook ingezien en probeerde hij definitief te stoppen zonder dat dat verbonden was aan een relatie met mij. Dat lukte niet en ik kwam weer terug bij hem. Hij is dan echt een paar maanden clean gebleven en eigenlijk hadden we dan wel een toffe periode. En, dat klinkt misschien raar, maar dan heb ik hem zo langzaam aan los gelaten. Het was genoeg geweest, ik was zo ongeveer twee jaar alleen met hem en zijn problemen bezig geweest. Maar ja, weet je: wat zou het anders geweest zijn? Q&A 1. Kun je aan marihuana of hasj verslaafd raken? Ja. Als je cannabis gebruikt om te relaxen, om je goed te voelen, om beter van muziek te kunnen genieten of om samen met andere mensen te zijn, ben je goed op weg om afhankelijk en verslaafd te raken. De gevolgen van psychologische afhankelijkheid hebben met veel aspecten van het leven te maken. Belangrijk om te beseffen is dat iemand die verslaafd is hulp en ondersteuning nodig heeft. 2. Is het minder schadelijk voor je lichaam om cannabis te roken dan sigaretten? Neen. De rook van cannabis (die wordt gemengd met tabak) inhaleer je meestal dieper en langer dan die van gewone sigaretten. Daardoor is de schade van één joint vergelijkbaar met die van 3 tot 5 sigaretten, voor wat koolmonoxide en teer betreft. 3. Waarom zou ik geen cannabis nemen als ik me eens slecht voel? Cannabis kan geen problemen oplossen, het kan er alleen maar voor zorgen dat je ze een paar uur vergeet. Bovendien is het heel waarschijnlijk dat, als je zorgen hebt, je je helemaal niet beter zult voelen met cannabis. Hasj of marihuana versterken eerder de gevoelens die je al hebt dan dat ze een negatief gevoel in een positief kunnen omzetten. Als je verdrietig of angstig bent of een psychisch probleem hebt moet je helemaal geen cannabis gebruiken, want je loopt het extra risico dat het tot een complete uitbarsting van emotionele problemen komt. 4. Zou ik populairder worden in een groep als ik cannabis gebruik? Neen. Als een groep cannabisgebruik als een ‘must’ beschouwt, word je daar misschien sneller geaccepteerd als je ook gebruikt. Je kunt je dan de vraag stellen of het het waard is om in een groep te zitten waar je in een roes moet zijn om je goed te voelen. Bovendien is een effect van cannabisgebruik een hogere concentratie op jezelf: je kijkt vooral naar wat je zelf voelt, wat je zelf denkt, wat je zelf waarneemt. Sommige mensen schermen zich daardoor volledig af onder invloed van cannabis. In die zin maakt het je niet echt een ‘party type’ en leidt het niet tot de gemakkelijkere contacten die je misschien zocht of verwachtte. 5. Is cannabis een ‘instap’drug waardoor je automatisch sterkere, hard drugs gaat gebruiken? Neen. We weten dat de meeste cannabisgebruikers later geen hard drugs gaan gebruiken. De meeste stoppen met cannabis na een tijdje experimenteren. Niettemin, als je gewend raakt om een drug (zoals cannabis) te gebruiken om je goed te voelen of je problemen te vergeten, verhoog je wel degelijk het risico om ook andere drugs uit te proberen. 6. Is het minder schadelijk om cannabis te eten of te drinken in plaats van te roken? Neen. Cannabis eten of drinken stelt de effecten uit met ongeveer een half uur. Maar de werking ervan kan, net als bij het inhaleren met een waterpijp, veel sterker zijn. Dit soort gebruik leidt vaker tot hallucinaties. 7. Wat voor soort problemen kunnen er opduiken als je alleen maar af en toe een joint rookt? Verschillende problemen. Ook af en toe onder invloed loop je het risico op ongelukken, ongewenste en onverantwoordelijke beslissingen en roekeloos gedrag. Het risico op verslaving en gebruik van cannabis blijft wanneer je je niet goed voelt. 8. Is het waar dat cannabisgebruik je kansen verhoogt in het versieren? Neen. Dat is twijfelachtig. Ten eerste krijg je rode of glazige ogen door cannabis en je oogleden zijn vaak gezwollen, ook de volgende dag. Dat ziet er niet erg aantrekkelijk uit. Bovendien komen onzin praten en een sterk op jezelf gerichte houding echt veel voor als je cannabis neemt. Op die manier wordt communicatie met anderen alleen maar erger. Flirten en versieren, toch een moeilijke vorm van communicatie, gaat er dus echt niet beter door.
Oud 27 januari 2006, 17:29   #374
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

als je c/p, kun je ten minste de bron vermelden...
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2006, 17:30   #375
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Cannabis Wat ? enz...enz...
"Your point being?", om het nog eens in de taal van Shakespeare te vragen8)
Oud 27 januari 2006, 17:30   #376
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
als je c/p, kun je ten minste de bron vermelden...
De sleutel
Oud 27 januari 2006, 17:31   #377
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
En wanneer ga je ons nu eindelijk je kinderen aanbieden
Oud 27 januari 2006, 17:33   #378
PHaZe
Burger

Standaard

Citaat:
Cannabis Wat ? Meestal wordt cannabis als gedroogde blaadjes (marihuana) of als shit (hasj) in een joint gerold en gerookt. ...
Heel mooi, nu eentje voor alcohol! Past dat wel in 1 post? 8)
Oud 27 januari 2006, 17:36   #379
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En wanneer ga je ons nu eindelijk je kinderen aanbieden
Hé jong ben jij een waal of wat!!!!!!!! MIJN KINDEREN BIED IK NIET AAN. En als je er durft aankomen zal ik wel ééns aan U komen
Oud 27 januari 2006, 17:39   #380
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Hé jong ben jij een waal of wat!!!!!!!! MIJN KINDEREN BIED IK NIET AAN. En als je er durft aankomen zal ik wel ééns aan U komen
Hold your horses, my friend. I was only joking.
En ondanks zijn naam is Xavier Buisseret toch een Vlaming?8)

Maar wat bedoelde je met:
Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be