Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 5 juni 2006, 07:33   #361
kingtiger
Banneling

kingtiger's schermafbeelding

Standaard roeland raes

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Neen, Roeland Raes is helemaal geen "extremist". Het revisionisme dat hij uitgesproken heeft, maakt hem op geen enkele wijze tot een extremist. Dat het strategisch niet zo verstandig was, heeft hij wel beseft.
Roeland Raes is een van de goeien in de partij.Als hij geen extremist is ben ik het ook niet.Ik mag dus blijven.
kingtiger is offline  
Oud 5 juni 2006, 08:36   #362
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
En hoe geloofwaardig is een partij die zegt dat extremisten niet welkom zijn, waneer ze ook de negationismewet heeft goedgekeurd maar negationisten wel tot haar partij toelaat?
alsof negationisme een vorm van extremisme is ... een mening kant bezwaarlijk extremistisch genoemd worden

Oproepen tot geweld , het plegen van geweld o.m.v. politieke motieven : dat zijn vormen van extremisme .

Citaat:
Om nog maar te zwijgen van personen die veroordeeld zijn voor racistische aanslagen met slagen en verwondingen.
als die veroordeling onterecht is , is er geen reden om daar consequenties aan te verbinden m.b.t. uitsluiting

Citaat:
Hoe extreem moet iemand zijn om niet meer welkom te zijn in de partij?!?
daar zal het VB wel geval per geval over oordelen . Als links haar gangen kon gaan , zelfs de CVP werd verboden
PAJOT is offline  
Oud 5 juni 2006, 19:43   #363
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Tja, daar heb ik dus wel een andere mening over. En hoe geloofwaardig is een partij die zegt dat extremisten niet welkom zijn, waneer ze ook de negationismewet heeft goedgekeurd maar negationisten wel tot haar partij toelaat? Om nog maar te zwijgen van personen die veroordeeld zijn voor racistische aanslagen met slagen en verwondingen. Hoe extreem moet iemand zijn om niet meer welkom te zijn in de partij?!?

Zou links zich eens niet beter bezig houden met het uitkuisen van de eigen rangen? Daar is werk genoeg zou ik zeggen.
Rr00ttt is offline  
Oud 5 juni 2006, 19:55   #364
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Laat ons nu maar ophouden met die bekvechtrij en Zelfbestuur voor Vlaanderen vooropstellen.
Ze moeten er uit, Luc. Anders ga je het gevecht voor zelfstandigheid nooit winnen, en zelfs als dat zou kunnen, zou het resultaat een staat zijn waarin maar weinigen van ons willen leven.

Het is opvallend hoe de figuur van Aïsha van Zele het fundamentele meningsverschil tussen de ideologische racisten en de niet-racisten binnen het Belang naar boven brengt. Meer nog dan Van Boxel. Ik beken dat ik ervan opgekeken heb als ik hier lees dat de eerste soort binnen het Belang wel degelijk bestaat en verantwoordelijkheid draagt. Ik heb ook genoten van de scherpe, aan duidelijkheid niets te wensen overlatende reacties van jou, Jan VDB, Smiley e.a. aan het adres van de marginalen.

Laat dat niet verloren gaan, en dek het fundamentele onderscheid niet toe. De racisten moeten aangemoedigd worden om de partij te verlaten, om het met de woorden van één van hen uit te drukken. Neem systematisch Vlaamse Marokkanen, Turken, Aziaten, Afrikanen etc. met de juiste ideeën op en zet ze op de lijst als ze het verdienen. Het is de enige manier om door te stoten en een daadwerkelijke integratie te bekomen.

Luister maar naar de belgicisten hier, die zijn maar al te blij als figuren als Kintiger hier het Belang linken aan hun racistische ideologie. Laat die mannen uw partij niet voor hun onfrisse zaakjes gebruiken. Het beste wat u kan overkomen is dat ze eruit trekken en een eigen partij oprichten.

Laatst gewijzigd door baarle : 5 juni 2006 om 20:00.
baarle is offline  
Oud 5 juni 2006, 20:10   #365
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Luister maar naar de belgicisten hier, die zijn maar al te blij als figuren als Kintiger hier het Belang linken aan hun racistische ideologie. Laat die mannen uw partij niet voor hun onfrisse zaakjes gebruiken. Het beste wat u kan overkomen is dat ze eruit trekken en een eigen partij oprichten.

Voor iedere Kintinger die de partij verlaat, komen er tien redelijke Vlaams Belangers bij.

Het wordt tijd dat het Vlaams Belang over een pedaalemmer aan haar rechterkant kan buigen.

Multicultureel? Neen! Multiraciaal? Ja!
Duym is offline  
Oud 5 juni 2006, 20:28   #366
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Zou links zich eens niet beter bezig houden met het uitkuisen van de eigen rangen? Daar is werk genoeg zou ik zeggen.
Waarom zouden ze ? Dankzij het cordon is dat niet nodig want aan de macht komen ze toch.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 5 juni 2006, 20:32   #367
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Luister maar naar de belgicisten hier, die zijn maar al te blij als figuren als Kintiger hier het Belang linken aan hun racistische ideologie.
Ik heb nog geen woordgezegd, maar volg met véél interesse deze thread............... 8)
Oud 5 juni 2006, 20:34   #368
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kingtiger Bekijk bericht
Roeland Raes is een van de goeien in de partij.Als hij geen extremist is ben ik het ook niet.Ik mag dus blijven.
Roeland Raes verdedigt geen rassentheorieën zoals u dat hier doet. Revisionistische standpunten is nog wel heel wat anders.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 5 juni 2006, 21:24   #369
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Ze moeten er uit, Luc. Anders ga je het gevecht voor zelfstandigheid nooit winnen, en zelfs als dat zou kunnen, zou het resultaat een staat zijn waarin maar weinigen van ons willen leven.
Zonder eendracht kunnen we het gevecht niet winnen. Ik meen persoonlijk dat, al wie van links tot rechts, Vlaams zelfbestuur vooropstelt moet samenwerken. De staat die we voor ogen hebben wordt gedragen en gevormd door de democratische meerderheid. Wie zich daar niet kan meer verzoenen moet de gepaste besluiten trekken.
Maar het is een illusie te verwachten dat 1.000.000 mensen er juist dezelfde mening op nahouden. Dat gebeurt ook niet bij onze tegenstrevers. Wij zijn ook geen bende waar Stalinistische zuiveringen nodig zijn.
Van Boxel sloot enkele maanden geleden aan bij het VB. Hij bezocht vele afdelingen en was ook aanwezig op landelijke bijeenkomsten. Hij werd overal zonder meer verwelkomd. Als onze tegenstrevers (of anderen met goede bedoelingen) denken dat deze discussie leeft in de brede partij dan vergissen ze zich.

Laatst gewijzigd door luc broes : 5 juni 2006 om 21:35.
luc broes is offline  
Oud 5 juni 2006, 21:41   #370
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Aisha Van Zele uit Lokeren stapt over van VLD naar Vlaams Belang. De studente van Sri Lankaanse afkomst motiveert haar overstap als volgt: “Ik ben erg geïnteresseerd in politiek, maar bij de VLD kreeg ik het gevoel dat ik alleen maar mooi moest zijn en voor de rest moest zwijgen.
Het lijkt wel alsof ik Anke Vandermeersch hoor praten bij haar overstap destijds.

Voor de rest ga ik akkoord met Baarle.
Het VB is geen PS en moet dus schoon schip maken.
Eruit met de racisten!
Knuppel is offline  
Oud 5 juni 2006, 21:51   #371
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is opvallend hoe de figuur van Aïsha van Zele het fundamentele meningsverschil tussen de ideologische racisten en de niet-racisten binnen het Belang naar boven brengt. Meer nog dan Van Boxel. Ik beken dat ik ervan opgekeken heb als ik hier lees dat de eerste soort binnen het Belang wel degelijk bestaat en verantwoordelijkheid draagt. Ik heb ook genoten van de scherpe, aan duidelijkheid niets te wensen overlatende reacties van jou, Jan VDB, Smiley e.a. aan het adres van de marginalen.
meningsverschil , ja , maar dat neemt niet weg dat het een goede strategische optie is die ik steun

Citaat:
Laat dat niet verloren gaan, en dek het fundamentele onderscheid niet toe. De racisten moeten aangemoedigd worden om de partij te verlaten, om het met de woorden van één van hen uit te drukken. Neem systematisch Vlaamse Marokkanen, Turken, Aziaten, Afrikanen etc. met de juiste ideeën op en zet ze op de lijst als ze het verdienen. Het is de enige manier om door te stoten en een daadwerkelijke integratie te bekomen.
maar wij zijn opportunisten die openlijk het racisme afkeuren en ons niet zo gemakkelijk laten wegdrukken

Citaat:
zoals het een goede zaak was voor de VU waarschijnlijk ...

Laatst gewijzigd door PAJOT : 5 juni 2006 om 21:53.
PAJOT is offline  
Oud 5 juni 2006, 22:00   #372
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
zoals het een goede zaak was voor de VU waarschijnlijk ...
De splitsing van de VU was het onvermijdelijke gevolg van niet langer beantwoorden van bepaalde kopstukken aan het Vlaams-nationalistisch gedachtengoed.
Knuppel is offline  
Oud 5 juni 2006, 22:05   #373
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Ik vind dat men wederzijds een beetje overdrijft met al die scherpslijperij over racisten.
Ik heb in Antwerpen enkele Chinese vrienden, en weet niet of die Belgisch staatsburger zijn. Onafhankelijk daarvan zijn dat voor mij Chinezen en zelf vinden ze dat ook. Als ze nu dat papiertje kunnen bemachtigen zullen die dan wezelijk veranderen?
Dat wil helemaal niet zeggen dat ik ze minacht of de voordelen van Belgisch staatsburgerschap wil ontzeggen.
Als die Chinezen (ook met belgisch staatsburgerschap) denken dat ze Chinezen zijn, moeten we die dan ook brandmerken als 'racisten'. Ik meen van niet.
Heel dat racisme-thema barst uit zijn voegen alsof er op de wereld nog maar één kriterium en enkel die grote allesovertreffende erfzonde bestaat.

Maar nogmaals, mijn Chinese vrienden zijn welkom en Aisha natuurlijk ook!

Laatst gewijzigd door luc broes : 5 juni 2006 om 22:07.
luc broes is offline  
Oud 5 juni 2006, 22:13   #374
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

1. Ik heb Aïscha op zwart/wit gehoord en voor mij is dat dus gewoon een vlaamse en een aanwinst voor het VB.

2. @ Luc Broes: ik vind je opmerking over Dewinter in dit geval dom en respectloos. (Meestal kan ik me wel goed in je meningen vinden) Dewinter buitengooien om Bourgeois en Dewever binnen te halen??? Lijkt mij geen goede deal. Dewinter heeft sterktes en gebreken, maar verdient het absoluut niet om 'in de rug' aangevallen te worden imo. .

3. Kleinere extreem-rechtse afscheuring: onmogelijk, die worden onmiddelijk vervolgd door het staatsapparaat.
Rr00ttt is offline  
Oud 5 juni 2006, 22:44   #375
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kleinere extreem-rechtse afscheuring: onmogelijk, die worden onmiddelijk vervolgd door het staatsapparaat.
Nu ook.
Samen met De Winter.
Knuppel is offline  
Oud 5 juni 2006, 22:56   #376
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
1. Ik heb Aïscha op zwart/wit gehoord en voor mij is dat dus gewoon een vlaamse en een aanwinst voor het VB.
Wie zich daar niet kan in vinden, hoort niet thuis in een Vlaamsnationale partij. Die misbruikt die partij voor zijn eigen, marginale doeleinden.

Citaat:
3. Kleinere extreem-rechtse afscheuring: onmogelijk, die worden onmiddelijk vervolgd door het staatsapparaat.
Dat is toch hun probleem, zeg.
Oud 5 juni 2006, 23:10   #377
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Heel dat racisme-thema barst uit zijn voegen alsof er op de wereld nog maar één kriterium en enkel die grote allesovertreffende erfzonde bestaat.
Akkoord, maar dat belet niet dat er wel degelijk echte racisten zijn (in casu de mensen die vinden dat Aisha niet Vlaams kan zijn) en dat ze misbruik maken van het Vlaamsnationalisme. Zoals Rr00ttt schreef, ze verstoppen zich tussen de Vlaamsnationalisten om zo te ontsnappen aan de staatsrepressie. Ondertussen maken ze wel veel kapot.
Oud 5 juni 2006, 23:30   #378
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Akkoord, maar dat belet niet dat er wel degelijk echte racisten zijn (in casu de mensen die vinden dat Aisha niet Vlaams kan zijn) en dat ze misbruik maken van het Vlaamsnationalisme. Zoals Rr00ttt schreef, ze verstoppen zich tussen de Vlaamsnationalisten om zo te ontsnappen aan de staatsrepressie. Ondertussen maken ze wel veel kapot.
Ach laat die mensen met rust want wie zal volgende verkiezingen gaan plakken, pamfletten uitdelen en borden plaatsen. Verstrepen en co? Aischa? Ook opvallend hoe snel sommigen hier de retoriek van een Dewinter overnemen.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 5 juni 2006 om 23:31.
solidarnosc is offline  
Oud 6 juni 2006, 06:25   #379
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Nu ook.
Samen met De Winter.
So? Het VB kan opkuisen wat ze willen, zolang ze vlaams separatistisch blijven zal de rest ze blijven uitsluiten.

En dat ben ik niet bereid op te geven.
Rr00ttt is offline  
Oud 6 juni 2006, 06:43   #380
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Jürgen Verstrepen de snoeper heeft een exclusieve video online gezet over een intervieuw met haar. Op foto vond ik ze eerlijk gezegd mooier. Gewoon klikken en kijken 8)
Deel 1
Deel 2
Internaut is offline  
Discussie gesloten

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be