![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#361 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik ben geen VB'er, zeveraar. Gij zijt verdorie geobsedeerd door het VB. Alles wat ge niet weet of niet wilt toegeven, schildert ge af als VB propaganda.
BUB-Cybercafé! Eind veertiende/begin vijftiende eeuw kwamen de Nederlanden onder Bourgondisch bewind (wat u waarschijnlijk ook al onbekend is ![]() Vanaf dan werden de Zuidelijke Nederlanden zeer vaak vernoemd als 'Vlaanderen'. Met Brabant erbij dus.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. Laatst gewijzigd door van Maerlant : 6 juni 2006 om 20:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#362 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Bron? De Nederlanden (zeventien provinciën) zijn een creatie van de Bourgondiërs, meer specifiek van Filips De Goede. Hij verenigde eerst de zuidelijke, en nam er daarna de noordelijke (die van over de Rijn) nabij. Project afgewerkt door karel V in 1555. Wat later valt het uiteen door de godsdienstoorlogen. Naam van deze uitgebreide Zuidelijke Nederlanden: Leo Belgicus.(De Belgische Leeuw) Naam van de godsdienstoorlogen: De Bello Belgico (Over de Belgische oorlogen) Naam van Filips De Goede: Conditor Belgii. (Leider van de Belgen) Vlaanderen = Graafschap Vlaanderen, daarvoor in Franse handen. Brabant was "Duits" Welke bron hebt u die "Vlaanderen" gebruikt eind 1500 voor wat wij nu Vlaanderen noemen? De Graaf van Vlaanderen sprak Frans.
![]() |
![]() |
#363 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() *PEUT!!*
Transactie van Augsburg: 1548. Pragmatieke Sanctie: 1549. Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 6 juni 2006 om 20:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#364 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#365 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
"Het Vlaamse Volk" bestaat niet, en, als het zou bestaan, waarom geven we het dan geen stukje grond op de Zuidpool, in de woestijn of op de maan? Waarom willen flaminganten zo nodig hier hun onafhankelijk landje?
![]() |
![]() |
#366 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "Het Belgische Volk" bestaat niet, en, als het zou bestaan, waarom geven we het dan geen stukje grond op de Zuidpool, in de woestijn of op de maan? Waarom willen belgicisten zo nodig hier hun unitair landje?
![]() |
![]() |
#367 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik wil even het verband tussen "volk" en "terroir" aanraken. Het zionisme heeft lang gedacht zo maar ergens een land te zoeken, maar hebben uiteindelijk voor hun thuisland gekozen, dat ze 1900 jaar geleden verlaten hadden.
![]() |
![]() |
#368 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#369 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#370 |
|
![]() Ik ga voor de benaming Noord-Wafelijzer
![]() |
#371 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#372 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#373 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Julius Civilis leidde de opstand van de stam der Bataven in 69/70. Toch wordt Batavië met Nederland geassociëerd, confer de Bataafse Republiek en Batavia (Jakarta).
![]() |
![]() |
#374 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#375 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#376 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die uiteraard ook. Al is de algemene teneur in Wallonië nog wel "nous sommes tous des belges, hein".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#377 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is zoals met de meeste Vlamingen: ze zeggen dat ze Belgen zijn, maar eigenlijk bedoelen ze Vlamingen. Ze zeggen in het buitenland trots dat ze Belgen zijn, maar Elio Di Rupo of André Flahaut beschouwen ze toch als één van de andere. Het oppervlakkige en opgedrongen Belgisch-nationalisme heeft zich beperkt tot de tricolore vlag en het woordje "België", maar heeft de kloof tussen Vlaanderen en Wallonië nooit kunnen verkleinen. Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 6 juni 2006 om 23:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#378 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() non argument. Zelfs een heel gevaarlijk non-argument want het is het excuus bij uitstek om elke vooruitgang te blokkeren. Past in de categorie andere non-argumenten als 'het is nu eenmaal zo'.
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#379 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#380 | |
|
![]() Citaat:
"Werken". ![]() Gij se , l**g*n**r. ![]()
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.” Donald J. Trump Laatst gewijzigd door stab : 7 juni 2006 om 05:34. |
|
![]() |
![]() |