Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 augustus 2013, 13:04   #361
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Jacob Van Artevelde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Wees er maar zeker van , moest in die tijd geleefd hebben met het karakter dat ik nu van mijn ouders heb meegekregen, ik zou een rabiate flamingant zijn geweest. Daar kan niet de minste twijfel over bestaan.

Maar ja, we leven niet meer in die tijd. Helaas u, u leeft nog altijd in die tijd zo te zien.
1. Zo lang België voorwoekert k�*n "die tijd" weerkeren want uit de geschiedenis leerde ik dat ze totaal onvoorspelbaar is. En dus wordt die mogelijkheid én ipso facto België, het best de pas afgesneden.

Temeer daar de uitbereiding van de grenzen der Francité (in casu Brussel) bij elke nieuwe regeringsonderhandeling opnieuw op de tafel liggen. En inmiddels hebben ze toch maar mooi de Metropolitaine Gemeenschap op zak, een eerste stap.
Het is overduidelijk dat vroeg of laat die alsnog lege doos zal ingevuld worden met bevoegdheden.

2. Ik leef in deze tijd maar ik ken net iets te veel van de geschiedenis om niet te weten van waar we komen en daaruit de konklusies te trekken die ik trek.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 26 augustus 2013 om 13:15.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2013, 13:13   #362
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Jacob Van Artevelde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Toch niet. Als we over de geschiedenis praten, dan hebben we het over het verleden natuurlijk Dat is nu eenmaal geschiedenis. Daar discussiëren we over. En iedereen heeft er zo zijn standpunt over. Meer heeft dit niet om het lijf. Behalve dan, dat men soms van de andere het een en het andere kan leren.
Dat zou ik natuurlijk kunnen omdraaien ware het niet dat ge hier elk psychologisch inzicht mist.
Zich bekennen tot het Vlaamse volksnationalisme of het Belgische staatsnationalisme of tot eender welk isme of voorkeur heeft te maken met identifikaties en die zijn dikwijls volslagen irrationeel. Het rationele leren heeft daar dikwijls niets mee te maken.
Wij gaan dan ook mekaar nooit kunnen overtuigen van het tegendeel omdat we dan een stuk van onze identiteit moeten opgeven en niet is zo sterk af te btreken dan een ego dat bepaalde bindingen heeft aangegaan.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2013, 14:19   #363
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
Dat zou ik natuurlijk kunnen omdraaien ware het niet dat ge hier elk psychologisch inzicht mist.
Zich bekennen tot het Vlaamse volksnationalisme of het Belgische staatsnationalisme of tot eender welk isme of voorkeur heeft te maken met identifikaties en die zijn dikwijls volslagen irrationeel. Het rationele leren heeft daar dikwijls niets mee te maken.
Wij gaan dan ook mekaar nooit kunnen overtuigen van het tegendeel omdat we dan een stuk van onze identiteit moeten opgeven en niet is zo sterk af te btreken dan een ego dat bepaalde bindingen heeft aangegaan.
Ook op dit punt hangt u nog in het verleden. U discussieert nog met wat is zou willen noemen 'proselitische' doeleinden of intenties. U wilt zieltjes winnen voor uw zaak.

Bij mij ligt dit anders: er wordt een historische probleemsituatie geponeerd. Ik geef daar mijn mening over of discussieer daar eventueel over en soms lang. En dat is het dan. Want als ik zie dat de discussie na een tijdje neerkomt op rondjes draaien om uiteindelijk hetzelfde te zeggen maar met andere woorden, dan breek ik de discussie af. Maar, (zeer) hoffelijk zoals ik altijd ben, verwittig ik de poster daar dan ook van.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 26 augustus 2013 om 14:32.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2013, 02:13   #364
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foundation Bekijk bericht
Ach ja, wentel u nog maar wat rond in zelfmedelijden. Ik help u wat:

"Ocharme wat zijn wij toch een zielig volk, altijd verdrukt geweest, zelfs de hongerende Somaliërs zijn niks bij wat wij hebben meegemaakt! Wij staan op de vijfhonderdvierenzestigste plaats op de welvaartsschaal, wij hebben geen nagel om aan ons kont te krabben, wij hebben geen TV en geen radio en moeten te voet naar de dichtstbijzijnde vervuilde waterbron 20km verderop."

Oh wat is dat toch èrreg, dat ònrecht dat ons vand�*�*g wordt aangedaan!

Man, zijt godverdomme blij dat ge in het Westen leeft. En samenleven met de Walen daar zult ge wel niet van doodgaan zeker?

Kinderachtig gedoe... Mammie, ik heb zoveel zeer!
Waarom blijven die Walen zoals schaamluizen aan onze zak hangen ? We hebben niets gemeen , dat ze hun eigen weg gaan. Zonder de Vlamingen !
Hebben die dan niet de minste eer , om zo te blijven smeken om " toch maar samen te blijven " ?
Walgelijke bedoening !
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be