Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 25 november 2006, 23:14   #361
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Samrah Bekijk bericht
Allah swt heeft dan Mohamed vzmh als Profeet genomen met de Islaam, en de Koraan.. Deze keer is het de mensheid niet gelukt om de Koraan te veranderen of dus het woord van Allah te veranderen.. De Koraan is er dus in de manier waarop Allah swt Hem heeft neergezonden...
Wij geloven dus in die andere geloven enkel zijn het niet de juiste woorden van Allah swt , ze zijn dus veranderd..
De Koraan kan men niet verbeteren noch veranderen, hoewel velen tot op heden nog proberen en steeds falen..
Hoe kan dat nu? Mo kon lezen noch schrijven, hoe weet ge dat zijn woord niet verandert is ?
Als ik Allah was schreef ik mijn boek zelf of stuurde minstens een profeet die zelf kon schrijven.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2006, 23:15   #362
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Het is niet omdat je hier geboren ben dat het automatisch uw land is en dat je je niet moet aanpassen. WIJ AUTOCHTONEN zijn de BAAS en niemand anders. WIJ BEPALEN wat hier mag en kan.
Wie hier niet akkoord mee is mag altijd het land verlaten.
Ik ben dat in hokjes plaatsen van allochtonen en autochtonen nu echt even zat. Het is tijd dat we met z'n allen opstaan en zeggen: Jullie horen erbij. Om premier Balkenende maar eens te quoten; ''Laten we nou gewoon blij zijn met elkaar!''
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2006, 23:15   #363
Samrah
Schepen

Standaard

Colargo: zijn films in jouw ogen nu ook al werkelijkheid?? Net een kind.. Dat denkt ook nog dat films het echte leven is..
Samrah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2006, 23:17   #364
colargo
Banneling

colargo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door colargo Bekijk bericht
NED 3

Reportage over islam met bommegordel ventje enfin echte moslims

Maryam Hassouni wint Emmy Award
Televisiefilm Offers herhaald
Actrice Maryam Hassouni, die vanaf januari 2007 bij de VARA te zien is in ‘Shouf Shouf! de serie 2’, heeft een Emmy Award gewonnen (‘Beste Actrice’) voor haar rol als Laila in de VARA-televisiefilm ‘OFFERS’ van Dana Nechushtan. ‘OFFERS’ vertelt het verhaal van een man en een vrouw die verstrikt raken in de strijd tussen terreur en antiterreur in Europa. De VARA zendt ‘OFFERS’ uit op zaterdag 25 november om 23.00 uur op Nederland 3.

Als zijn ouders in Parijs het slachtoffer worden van een zelfmoordaanslag, wordt politieman Haron benaderd door een geheime dienst. De terreurgroep in Parijs zou banden hebben met een slapende cel in Nederland, die een aanslag in Amsterdam voorbereidt. Zonder dat hij zijn collega’s bij de Unit Mensensmokkel iets mag vertellen, schaduwt hij de Palestijnse Laila, een vermoedelijke kandidate voor de zelfmoordactie. Wanneer zij hem betrapt en zijn dekmantel doorziet, komt hij erachter dat zij de zus is van de jongen die in Parijs gedwongen werd zichzelf op te blazen - de moordenaar van zijn ouders.
Net als Haron blijkt Laila gedreven te worden door wraak. Als Haron door Laila betrokken raakt bij een moord, laten zijn collega’s en de geheime dienst hem vallen. Haron en Laila zijn tot elkaar veroordeeld om het lot te keren. Terwijl Haron wanhopig probeert de nieuwe zelfmoordaanslag te voorkomen, wordt hij door Laila voorgesteld aan de leden van de cel. De weg terug lijkt afgesloten. Kan hij de aanslag die in Amsterdam op Koninginnedag dreigt nog tegenhouden?
‘OFFERS’ is geproduceerd door de VARA.
Cast: Jacob Derwig, Maryam Hassouni, Sabri Saad El Hamus, Tygo Gernandt, Ricky Koole en Marcel Musters. Regisseur Dana Nechushtan is bekend van ‘Belager’, ‘Necrocam’, ‘Dunya en Desie’ en ‘Nachtrit’.
Deze productie kwam mede tot stand met de steun van het Stimuleringsfonds Nederlandse Culturele Omroepproducties. De televisiefilm ‘OFFERS’ was voor het eerst op televisie te zien in oktober 2005.
‘OFFERS’, op zaterdag 25 november om 23.00 uur bij de VARA op Nederland 3.
colargo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2006, 23:17   #365
Samrah
Schepen

Standaard

Bobke, de Koraan is geopenbaard in een Grot door de Engel Gabriël aan Mohamed vzmh. Hij kreeg vers per vers die hij moest onthouden en doorgeven.. Het is niet dat hij opeens een boek kreeg die hij moest lezen hé
Oud 25 november 2006, 23:18   #366
colargo
Banneling

Standaard

Citaat:
Colargo: zijn films in jouw ogen nu ook al werkelijkheid?? Net een kind.. Dat denkt ook nog dat films het echte leven is..
Maryam Hassouni wint Emmy Award

eerst lezen over wat het gaat, je praat te snel typisch voor jullie soort

Laatst gewijzigd door colargo : 25 november 2006 om 23:19.
Oud 25 november 2006, 23:18   #367
Samrah
Schepen

Standaard

Liberalist: ik ben dat ook zat. Hier in België willen ze ons geloof niet accepteren.. Velen willen dat geloof hier buiten. En willen dat wij ons waarden en normen en ons geloof laten vallen.. Dan zijn we goed hé! Wel sorry om het zo te zeggen: maar fuck them! Ik geloof in Allah en niemand zal mij daarvan weerhouden!
Oud 25 november 2006, 23:19   #368
Banneling

Standaard

Citaat:
Online: heel veel moslims zijn hier niet te gast maar hier geboren dus hoeven ze zich niet aan te passen. Het is ook ONS land
Pas jij je maar aan want ruimdenkend ben jij in elk geval ook niet
Juist, ze zijn hier geboren maar ze leven met hun hoofd (en in hun hele doen en laten) nog steeds volgens de geplogendheden van hun moederland of grootmoederland. Ze mogen dan met een Belgische identiteitskaart rondlopen, dat maakt van hen nog geen Belgen.
België mag dan uw land zijn : de Belgische, en om precieser te zijn, de Vlaamse cultuur is de uwe niet, noch de Westerse. Dat maakt dat moslims zich moeten aanpassen want heel het leven is gebaseerd en georganiseerd op die Westerse cultuur. Aanpassen wil dus o.a. zeggen : hoofddoekje af Samrah, of geen job. Aanpassen wil dus zeggen : 1 echtgenote en geen 4. aanpassen wil dus zeggen dat de vrouw zich niet hoeft neer te leggen bij De rol die de islam haar toekent : die van huissloof en zoontjesfabriek.
Simpel toch ?

Mijzelf aanpassen aan het islamitisch wereldbeeld noem ik niet bepaald een vorm van ruimdenkendheid, in tegendeel, da's een stap terug naar het obscurantisme.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2006, 23:20   #369
Samrah
Schepen

Standaard

Colargo.. "Julie soort"???
Zolang ik niet van jouw soort ben, ben ik content

Ik lees de inhoud niet, ik hou mij niet bezig met films maar met Waarheden..
Oud 25 november 2006, 23:22   #370
Samrah
Schepen

Standaard

Online: als je ballen aan je lijf hebt, kom dan jij mijn hoofddoek uit doen.. het zal snel wettelijke zelfverdediging zijn .. Ik sterf of beter Wij Moslima's sterven nog liever dan onze hoofddoek uit te doen..
Zoals ik al zei: ik heb een goede job, en een hoog diploma en dat bereikt met hoofddoek aan! Kan je niet van jouw zeggen hé!
Oud 25 november 2006, 23:22   #371
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Ik ben dat in hokjes plaatsen van allochtonen en autochtonen nu echt even zat. Het is tijd dat we met z'n allen opstaan en zeggen: Jullie horen erbij. Om premier Balkenende maar eens te quoten; ''Laten we nou gewoon blij zijn met elkaar!''
Tut tut tut. Volgens hun geloof mogen ze er niet bijhoren. Of toch niet in te sterke mate. Dat omgaan met kaffirs en het overnemen van hun gewoontes wordt beschouwd als verraad. M.a.w. ze steken zichzelf in een apart hokje (integenstelling tot andere allochtonen) en dit louter om religieuze redenen.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2006, 23:23   #372
Samrah
Schepen

Standaard

Huissloof en zoontjesfabriek? als ik wil dat ik zo behandeld wordt, welk probleem heb jij daarmee?? Je bent waarschijnlijk kwaad omdat de Islaam ons Moslima's verbiedt om met mannen zoals jij te trouwen en je dus nooit een mooi zuiders type kan krijgen.. hahaha
Oud 25 november 2006, 23:25   #373
Samrah
Schepen

Standaard

Online: dit is mijn land jammer hé! ik heb evenveel rechten (en plichten) als jou leuk héé! Ik als Moslima mag evenveel doen als jij die belg is haha wel grappig!
Oud 25 november 2006, 23:25   #374
colargo
Banneling

Standaard

Citaat:
Colargo.. "Julie soort"???
Zolang ik niet van jouw soort ben, ben ik content

Ik lees de inhoud niet, ik hou mij niet bezig met films maar met Waarheden..
shouf

De Nederlands-Marokkaanse actrice Maryam Hassouni heeft een Emmy gewonnen voor haar rol als Laila in de televisiefilm Offers van Dana Nechushtan. Dat meldde de Amerikaanse entertainmentkrant Variety maandagnacht. Hassouni won in de categorie beste actrice.

Je kwebbelt en kwebbelt en kwebbelt..................

Laatst gewijzigd door colargo : 25 november 2006 om 23:26.
Oud 25 november 2006, 23:27   #375
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Tut tut tut. Volgens hun geloof mogen ze er niet bijhoren. Of toch niet in te sterke mate. Dat omgaan met kaffirs en het overnemen van hun gewoontes wordt beschouwd als verraad. M.a.w. ze steken zichzelf in een apart hokje (integenstelling tot andere allochtonen) en dit louter om religieuze redenen.
U hebt de Koran niet gelezen, dus daar kunt u in de eerste plaats geen uitspraak over doen. Ik bedoel, anders zouden alle moslims, die hier voor een beter leven naar toe zijn gekomen, verraders. Dan zijn schoolgaande moslimkinderen, verraders. Het slaat nergens op. Het geloof gaat erom God lief te hebben en te dienen en anderen in je omgeving lief te hebben. Niet haat te zaaien t.o.v mensen die anders geloven.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2006, 23:27   #376
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bobke, de Koraan is geopenbaard in een Grot door de Engel Gabriël aan Mohamed vzmh. Hij kreeg vers per vers die hij moest onthouden en doorgeven.. Het is niet dat hij opeens een boek kreeg die hij moest lezen hé
Precies wat ik schreef.
Grotten zijn trouwens populair bij uw God geloof ik.
Altijd aan een zelfverklaarde profeet zonder getuigen.
Waarde 0 dus.
Oud 25 november 2006, 23:31   #377
Samrah
Schepen

Standaard

Liberalist: bedankt voor je reactie! Echt fijn je hierbij te hebben! Je bent eerlijk en denkt na!
Mag ik vragen: je weet zoveel over de Godsdiensten maar toch geloof je in niets?
Oud 25 november 2006, 23:31   #378
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Liberalist: ik ben dat ook zat. Hier in België willen ze ons geloof niet accepteren.. Velen willen dat geloof hier buiten. En willen dat wij ons waarden en normen en ons geloof laten vallen.. Dan zijn we goed hé! Wel sorry om het zo te zeggen: maar fuck them! Ik geloof in Allah en niemand zal mij daarvan weerhouden!
Uw geloof is hier welkom, zolang ge het niet wilt opdringen en de hier geldende regels volgt.
Hier heeft Mo niets in de pap te brokken. Dat noemen we scheiding van kerk en staat.
Oud 25 november 2006, 23:32   #379
Samrah
Schepen

Standaard

Colargo, dat ze een award heeft gewonnen.. Wat heeft dat nu eigenlijk met mij te maken???
Oud 25 november 2006, 23:32   #380
Samrah
Schepen

Standaard

Bobke, hier in België, in mijn land, is er een vrijheid van geloofsovertuiging.. Ik breek dus geen enkele wet dus ????
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be