![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#361 |
Schepen
|
![]() Ik vind dat het fenomeen "racisme" ook in dit geval veel te vlug in de mond wordt genomen. Als een koppel weigert om diens huwelijk te laten afsluiten door Wouter van Bellingen dan is dat hun keuze. En dan hoeven daar geen verdere vragen bij worden gesteld om erna luidkeels racisme te kunnen schreeuwen.
Trouwens als Freddy Willockx zijn verantwoordelijkheid als burgemeester ten harte neemt zou hij het huwelijk van elke inwoner van zijn stad moeten afsluiten. Meer en meer burgemeesters doen de dag van heden maar al te graag meer en meer beroep op hun schepen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#362 |
Staatssecretaris
|
![]() Men kan zich dit niet voorstellen, maar er zijn blijkbaar mensen die volkomen in uiterlijkheden leven.
Ik lees in de Gazet van Antwerpen, dat tijdens de vorige legislatuur ook al problemen waren omdat de toenmalige schepen flaporen had. !!!!!!! Die zonderlingen die nu bezwaar maken tegen een zwarte schepen, zijn vermoedelijk hetzelfde soort mensen dat ook bezwaar aantekent tegen zo'n flapoor. Eigenlijk is dat in beide gevallen hetzelfde pietleuterig en microburgerlijk gedoe. Daar is geen kruid tegen gewassen. Die mensen willen, vermoed ik, op hun trouwfoto's een schepen die aan hun archaïsche schoonheidkundige eisen voldoet. Indertijd heeft men blijkbaar van die flaporen-aversie geen mediazaak gemaakt. Nochtans is dat hetzelfde, zo lijkt me, als de zwartevel-aversie die nu in het spel is. Het zou leuk zijn om eens overal te lande informatie te vergaren over de eisen, die sommigen zoal stellen aan het uiterlijk van een schepen waarvan de pic in hun trouwalbum moet, om op die manier het archetype te reconstrueren dat in hun hoofd zit. Ik vind, terloops gezegd, dat die schepen in Sint-Niklaas er ongewoon chic uitziet. Dat kostuum, dat brilletje, die ambtelijke blik: helemaal echt.
![]() |
#363 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wie onrust zaait zal onrust oogsten maar misschien was dat wel de bedoeling, wie zal het zeggen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#364 | |
|
![]() Citaat:
Er wordt ons gezegt dat "eigen volk eerst" niet meer dan normaal is en onder het mom van "de vrije meningsuiting" mogen we alles doen wat we willen... Of hoort een zwarte schepen perfect in "het eigen volk" idee misschien? Maakt dat een ander wijs! Gij moogt denken wat gij zelf wilt maar de VB niet in rekening zetten voor zo een zaken is pure dwaasheid! Vlaams-nationalisme je zegt het zelf... De vlaamse "natie"... Een homogene groep mensen die samen een land willen vormen... ![]() Zelf walen zijn geen 'eigen volk' dus begin niet dat zwarten het wel zouden zijn... ![]() Let wel: ik zeg niet dat iedere VBer zo denkt maar VB is voor velen een groen licht als je dat niet begint in te zien dan vrees ik dat er niet veel in te brengen is bij u... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#365 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens een huwelijk afsluiten is niet de taak van de burgervader, net als het niet de taak is van de schepen. Huwelijken worden in veel gemeentes door de gemeentelijke ambtenaar burgelijke stand afgesloten. En wie je dat stuk papier laat tekenen speeld toch geen rol zekers, als is dat een kamel of varken. Tenslotte is een huwelijk toch tussen jou en je geliefde en heeft niemand anders er iets mee te maken. Het is vaak slechts een kleine 30 minuten dat je op het gemeentehuis bent. Bij mijn huwelijk is die ambtenaar en de pastoor zelfs naar de wei gekomen waar ons feest was en wij zijn gewoon nooit naar kerk en gemeente huis geweest. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#366 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Doet me denken aan een leuk huwelijksscenario.
Koppeltje staat voor de ambtenaar die het huwelijk zou moeten inzegenen. "Sorry meneer de burgemeester, maar U kan ons niet huwen." "Excuseer? Hoe bedoel U?" "Dat is toch duidelijk; U staat hier bij ons, om ons huwelijk in te zegenen in alle eer en geweten." "Dat is juist, maar waarom zou ik Uw huwelijk niet kunnen inzegenen?" "U bent toch politicus?" "Ja, maar waarom zou ik Uw huwelijk dan niet kunnen inzegenen" "Aangezien politici niet beschikken over eer of een geweten is de situatie toch duidelijk nietwaar."
![]() |
#367 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#368 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
beste Desiderius, voor elke 'Deman' staan er twintig andere parlementsleden binnen het VB ! ... maar je mag gerust zijn, ik zal in de draad met Verstrepen eens polsen waarom zulk sujet op die manier zijn ding mag doen ! En ook bij de 'militant' vind ik veel nuchtere intelligente mensen (en ook af en toe een fanatieke hersenloze) maar ik kom ook af en toe in een 'volkshuis' ... en daar kom ik ook beiden tegen ... laat u leiden door het recentste partijprogramma. maar terug on topic waarom is CGKR in deze zo terughoudend ?! dit geval is veel eenduidiger dan bvb een café- of discobaas die een groepje allochtonen buitenhoudt (die heeft dikwijls een economische reden om dat te doen : het voortbestaan van zijn zaak en het buitenhouden van amokmakers) (let wel ik keur dat niet goed, ik geloof alleen dat er soms 'begrijpbare redenen' kunnen spelen) in dit geval gaat het om zuiver huidskleurracisme ... en NET nu doet Dewitte of het woord vervolgen niet in zijn woordenboek staat ... is dat nu omdat het slachtoffer zo'n gewoon (zij het zwarte) Vlaming is ?! ... (of is er meer dat wij niet weten bvb zijn de daders autochtonen ?) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#369 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#370 |
Minister-President
|
![]() Vlaams Belang stapt naar de rechter om de aantijgingen van burgemeester Freddy Willockx (sp.a) tegen de partij te laten stoppen. Concrete aanleiding vormt de band die Willockx legt tussen de partij en de weigering van drie koppels om door de zwarte schepen Wouter Van Bellingen (Spirit) te worden getrouwd.
"Het Vlaams Belang heeft een sfeer gecreëerd waarin mensen geen gêne meer hebben om dit soort dingen te zeggen", haalde burgemeester Freddy Willockx (sp.a) donderdag uit. "Een brug te ver", reageert VB-fractieleider Frans Wymeersch. "Ik ben het echt beu dat Willockx ons naar aanleiding van dit soort feiten steeds in een negatief daglicht probeert te stellen. Het Vlaams Belang heeft over deze zaak geen standpunt. We weten niet om welke mensen het gaat en waren er ook niet bij toen ze hun uitspraken deden." Het ziet ernaar uit dat het latente conflict tussen burgemeester Willockx en het Vlaams Belang escaleert. Willockx verspreidt eerstdaags in Sint-Niklaas trouwens bus aan bus een folder waarin het Vlaams Belang wordt gehekeld. Bron Gva Vooral geen standpunt innemen in de zaak zelf, typisch Blok... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#371 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
het VB ? ![]() elke oprechte Vlaams-Nationalist van VB over N-VA tot Spirit ? Wouter Van Bellingen ? elke zwarte ? elke zwarte Vlaming ? allemaal geen pamperdoelgroepen van het CGKR zeker ? wordt het eens geen tijd om die verschillende maten en gewichten van het CGKR te meten en aan te klagen ? (of de (op zich racistische) R te schrappen ?) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#372 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
denk dat ik B Laeremans en G Annemans daar eens ga over mailen ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#373 |
Vreemdeling
|
![]() Zijn er misschien verkiezingen in het verschiet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#374 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#375 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#376 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#377 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nooit oordelen over een conflict alvorens je beide partijen hebt gehoord. De koppels die de zwarte schepen weigerden als huwelijksambtenaar zijn nog niet aan het woord geweest. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#378 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#379 | |
|
![]() Citaat:
![]() Bovendien, dacht je nu echt dat die koppels zich bekend willen maken en als ze dat al zouden willen, dan ook nog eens zouden zeggen "ja, wij zijn racisten"?!? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#380 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door ERLICH : 2 februari 2007 om 10:11. |
|
![]() |
![]() |