Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 augustus 2007, 13:20   #361
duncan
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zyp Bekijk bericht
*yawn*... mss eens bladeren...

Zéér zekerst even bladeren om u een "klein" ideetje te geven Nostradamus studeerde HEEL zen leven hé en was al van zen 5 bezig mé dromen en denken .

Ergens in 15.00 in Antverpia waren ze al in computertaal aan het schrijven op voorschrifte van de engelen & andere geflipte dingen terwijl ze aan hunnen absint drank zopen .

Ik Schreef wel degenlijk ergens in de eeuw 15.00 en niet in 1900 en met computertaal bedoelde ik nullen en ééntjes "ZO" - 001 010 100 000 010........

Hiermee hebtge een K L E I N proefje van wat er EEUWEN geleden de wetenschap was waaronder ook astrologie / kosmogonie ........ .
duncan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2007, 15:57   #362
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Joadoor, ik heb een paar vraagjes voor u:

1. Is het waar dat je innerlijke en uiterlijke kenmerken hoofdzakelijk worden bepaald door het teken in je zon, maan en ascendant?

2. Kan u mij iets vertellen over iemand () wiens zon in leeuw, maan in stier en ascendant in schorpioen ligt?
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2007, 02:18   #363
joadoor
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Joadoor, ik heb een paar vraagjes voor u:

1. Is het waar dat je innerlijke en uiterlijke kenmerken hoofdzakelijk worden bepaald door het teken in je zon, maan en ascendant?

Ik denk dat het vooral het zonneteken en de ascendant dat bepaald.
Je zonneteken geeft altijd hoe een persoon in wezen is, en dat is automatisch zichbaar in de fysieke verschijning.
De ascendant geeft dat hoe een persoon naar de wereld zich toont en dat op zich is eveneens zichtbaar in de fysieke verschijning.
De maan, het kan dat ze invloed heeft maar daar heb ik geen weet van. De maan is de manier waarop iemand zich uitdrukt dus inprincipe zodat eigelijk ook moeten zichbaar zijn in de fysieke verschijning. Iets voor op te letten in de toekomst. De naam geeft ook de nood, waaraan de persoon nood heeft.

2. Kan u mij iets vertellen over iemand () wiens zon in leeuw, maan in stier en ascendant in schorpioen ligt?
Je bedoelt fysiek geloof ik.
Dat vind ik echt moeilijk, ik heb die uiterlijke kenmerken dus nooit geleerd.
Maar ik zal tracten een beeld tegeven vanuit mijn eigen bevindingen.
Leeuwen stralen echt , een persoonlijkheid die snel opvalt in een groep zeker de leeuwen van augustus. De leeuw is een mannelijk teken dus bij een man krijg je een echte man (zoals ze die geloof ik noemen ). Dikwijls macho ook dikwijls gouden sieraden.
Bij vrouwen gaan dan eveneens de mannelijke eigenschappen domineren. Ik wil niet zeggen dat het manwijven zijn maar ze gaan toch meestal kenmerken hebben zoals kleinere borsten. Toevallig ken ik een aantal leeuwinnetjes en der is geen enkel bij met grote borsten. Trouwens mijn moeder is ook leeuw en ik zeg altijd al lachend dat ik blij ben dat ik geen borstvoeding gehad heb want dat ik anders nog magerder geweest zou zijn .
Van scorpioenen is er mij maar één ding bij gebleven en dat zijn de ogen.
Scorpioenen hebben ogen die precies los door je kijken, Nogal priemende ogen.
De maan in stier geeft dat de persoon zich op een liefdevolle manier zich uitdrukt of soms op een jaloerse manier(enz.). fysiek zijn de eigenschappen van een stier weinig of geen nek.

Welk kenmerk er overheerst dat hangt af de groei van de persoon.
Als je een persoon hebt die al héél dicht bij zichzelf staat dan zal het zonneteken overheersen.
Een persoon die meer bezig hoe over te komen op zijn omgeving daar zal de ascendant overheersen.
En om de maan daar bij aan te sluiten : een persoon die leeft naar zijn noodjes en verlangentjes daar zal de maan overheersen.

Ik hoop dat je er iets aan hebt het fysieke daar heb ik wel altijd opgelet wanneer iemand zijn gegevens gaf maar ik vind het eerst en vooral moeilijk om te beschrijven welk type ik in mijn hoofd heb. En ik heb er weinig over geleerd dus nen deel is uit eigen ervaring.

groetjes

Joadoor
joadoor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2007, 17:22   #364
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Bedankt voor je uitgebreide reactie!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joadoor Bekijk bericht
Je bedoelt fysiek geloof ik.
Dat vind ik echt moeilijk, ik heb die uiterlijke kenmerken dus nooit geleerd.
Maar ik zal tracten een beeld tegeven vanuit mijn eigen bevindingen.
Leeuwen stralen echt , een persoonlijkheid die snel opvalt in een groep zeker de leeuwen van augustus.
Wel, ik ben een leeuw van augustus maar vind mezelf niet zo opvallend. Ik bedoel dat ik in een groep liever niet het middelpunt van de aandacht wil zijn en me eerder op de achtergrond houd. (Hoewel sommige mensen blijkbaar het tegenovergestelde verwachten als ze mij zien...)
Citaat:
De leeuw is een mannelijk teken dus bij een man krijg je een echte man (zoals ze die geloof ik noemen ). Dikwijls macho ook dikwijls gouden sieraden.
Geldt dat ook voor vrouwen? Ik heb zelf ook in beperkte mate gouden sieraden (een ring, twee armbanden) die ik dagelijks draag. Dat doe ik echter niet om op te vallen maar gewoon omdat ik me ertoe aangetrokken voel. Helaas zal veel goud mij er eerder laten uitzien als 'een zigeunerin' dan 'een macho'...
Citaat:
Bij vrouwen gaan dan eveneens de mannelijke eigenschappen domineren. Ik wil niet zeggen dat het manwijven zijn maar ze gaan toch meestal kenmerken hebben zoals kleinere borsten. Toevallig ken ik een aantal leeuwinnetjes en der is geen enkel bij met grote borsten.
Ik heb inderdaad geen grote borsten maar ze mogen er nog wel zijn; al zeg ik het zelf.
Citaat:
Trouwens mijn moeder is ook leeuw en ik zeg altijd al lachend dat ik blij ben dat ik geen borstvoeding gehad heb want dat ik anders nog magerder geweest zou zijn .
Ik vind jou eigenlijk heel schattig. Wat is je sterrenbeeld?
Citaat:
Van scorpioenen is er mij maar één ding bij gebleven en dat zijn de ogen.
Scorpioenen hebben ogen die precies los door je kijken, Nogal priemende ogen.
Ik heb inderdaad ook wel eens zo'n soort opmerkingen gekregen over mijn ogen.
Citaat:
De maan in stier geeft dat de persoon zich op een liefdevolle manier zich uitdrukt of soms op een jaloerse manier(enz.).
Ik probeer altijd het liefdevolle te laten heersen over het jaloerse en meestal slaag ik daar wel in.
Citaat:
fysiek zijn de eigenschappen van een stier weinig of geen nek.
Er zijn inderdaad mensen met een langere nek dan mij maar ik heb zelf ook nog wel een normale nek, denk ik.
Citaat:
Welk kenmerk er overheerst dat hangt af de groei van de persoon.
Als je een persoon hebt die al héél dicht bij zichzelf staat dan zal het zonneteken overheersen.
Een persoon die meer bezig hoe over te komen op zijn omgeving daar zal de ascendant overheersen.
En om de maan daar bij aan te sluiten : een persoon die leeft naar zijn noodjes en verlangentjes daar zal de maan overheersen.
Ah oké, bedankt; dat wist ik niet.
Citaat:
Ik hoop dat je er iets aan hebt het fysieke daar heb ik wel altijd opgelet wanneer iemand zijn gegevens gaf maar ik vind het eerst en vooral moeilijk om te beschrijven welk type ik in mijn hoofd heb. En ik heb er weinig over geleerd dus nen deel is uit eigen ervaring.

groetjes

Joadoor
Jawel, ik heb veel aan je uitleg gehad. Je bevestigt ook wat ik grotendeels al vermoedde, dus bedankt! (Ik heb soms wat nood aan zekerheid, hé? )

Groetjes,

Uh-Huh

Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 13 september 2007 om 17:23.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2007, 21:57   #365
joadoor
Partijlid

Standaard

Citaat:

Wel, ik ben een leeuw van augustus maar vind mezelf niet zo opvallend. Ik bedoel dat ik in een groep liever niet het middelpunt van de aandacht wil zijn en me eerder op de achtergrond houd. (Hoewel sommige mensen blijkbaar het tegenovergestelde verwachten als ze mij zien...)

Ik denk ook niet dat ze de bedoeling hebben van bewust op te vallen, het is meer een vorm van charisma.

Geldt dat ook voor vrouwen? Ik heb zelf ook in beperkte mate gouden sieraden (een ring, twee armbanden) die ik dagelijks draag. Dat doe ik echter niet om op te vallen maar gewoon omdat ik me ertoe aangetrokken voel. Helaas zal veel goud mij er eerder laten uitzien als 'een zigeunerin' dan 'een macho'...

De planeet van leeuw is zoals je waarschijnlijk wel weet , de zon.
Het element van de zon is goud. Dit maakt dat leeuwen in de meeste gevallen een grotere aantrekking hebben tot goud en ook beter met goud staan. Natuurlijk te veel goud vind ik goedkoop overkoment.
De zon is de mannelijke kant van de geest en dat maakt dat leeuwinnen iets mannelijk of jongensachtig hebben zonder hun vrouwelijke charme te verliezen.

Ik heb inderdaad geen grote borsten maar ze mogen er nog wel zijn; al zeg ik het zelf.

Mijn vrouw gelukkig ook niet, ik vind kleine borsten veel eleganter.

. Tweeling ascendant boogschutter en maan in ram.

Ik probeer altijd het liefdevolle te laten heersen over het jaloerse en meestal slaag ik daar wel in.

Ik denk dat het bewust zijn van de zwakkere kanten en het goede trachten te laten overheersen ons tot een mens in evolutie maken.

Er zijn inderdaad mensen met een langere nek dan mij maar ik heb zelf ook nog wel een normale nek, denk ik.

Jawel, ik heb veel aan je uitleg gehad. Je bevestigt ook wat ik grotendeels al vermoedde, dus bedankt! (Ik heb soms wat nood aan zekerheid, hé? )

Ja die nood aan zekerheid ken ik . Ik ben blij dat je iets gehad hebt aan mijn uitleg.

Groetjes,

Uh-Huh
Groetjes en nog een fijne groei.

Joadoor
Oud 15 september 2007, 15:53   #366
Havana
Europees Commissaris

Havana's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Leeuwen stralen echt , een persoonlijkheid die snel opvalt in een groep zeker de leeuwen van augustus. De leeuw is een mannelijk teken dus bij een man krijg je een echte man (zoals ze die geloof ik noemen ). Dikwijls macho ook dikwijls gouden sieraden.
Joadoor

Tiens, ik ben een leeuw geboren in augustus en draag geen enkel sierraad, laat staan goud.

Goed, maar een echte man ben ik wel !!
Havana is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2007, 16:46   #367
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duncan Bekijk bericht
Zéér zekerst even bladeren om u een "klein" ideetje te geven Nostradamus studeerde HEEL zen leven hé en was al van zen 5 bezig mé dromen en denken .
Vooral met dromen heb ik de indruk.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2007, 22:31   #368
ggolsteyn
Schepen

Standaard Stop toch deze astrologische onzin! Geldklopperij!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Vooral met dromen heb ik de indruk.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Beste allemaal,

Stop toch deze astrologische onzin.

Welke normale mens gelooft nog deze kwak?

Bush misschien? Je moet er werkelijk oliedom voor zijn.

Van de zodiak kan men zeggen dat hij eeuwen gebruikt werd, ook door de kerken of godsdiensten. En natuurlijk ook misbruikt. De rest is geldklopperij natuurlijk.

Groetjes,

Gerard Golsteyn.
Oud 16 september 2007, 10:55   #369
cor
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ggolsteyn Bekijk bericht
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Beste allemaal,

Stop toch deze astrologische onzin.

Welke normale mens gelooft nog deze kwak?

Bush misschien? Je moet er werkelijk oliedom voor zijn.

Van de zodiak kan men zeggen dat hij eeuwen gebruikt werd, ook door de kerken of godsdiensten. En natuurlijk ook misbruikt. De rest is geldklopperij natuurlijk.

Groetjes,

Gerard Golsteyn.
Beste ggolsteyn,

Stop toch met altijd hetzelfde te herhalen.

We weten onderhand wel dat u er niet van houdt, maar laat anderen nu eens rustig doen wat ze willen. U bent echt niet verplicht deze draad te lezen, weet je.

Groetjes,

Cor
cor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2007, 08:22   #370
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:

Groetjes,

Uh-Huh

Ik heb soms wat nood aan zekerheid, hé?

Raar dat men die zekerheid steeds zoekt waar men het minst kans heeft om ze te vinden...
Zyp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2007, 09:43   #371
cor
Minister

Standaard

Citaat:
Raar dat men die zekerheid steeds zoekt waar men het minst kans heeft om ze te vinden...
Tja, dan moet je ze ergens anders zoeken hé.
Oud 17 september 2007, 10:24   #372
joadoor
Partijlid

Standaard

Citaat:
Ik heb soms wat nood aan zekerheid, hé?

Raar hoe sommige mensen ongevraagd steeds bepalen voor iemand anders aan welke zekerheden men moet gehoor geven en welke niet.
Komt een beetje arrogant en fascistisch over vind ik.
Oud 18 september 2007, 08:53   #373
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Raar hoe sommige mensen ongevraagd steeds bepalen voor iemand anders aan welke zekerheden men moet gehoor geven en welke niet.
Komt een beetje arrogant en fascistisch over vind ik.
u komt mij beoordelen als zijnde arrogant... hmm...

Iets voor waar verkopen, maar MAANDENLANG nog niet eens een pietlullig voorbeeldje kunnen geven van oorzaak->gevolg... En u komt mij als arrogant bestempelen als ik dat zeg? lol... Probeer nog eens als het 'stardust' uit uw ogen is gewreven, mss komt die 'poging tot beledigen' dan wat serieuzer over...

Laatst gewijzigd door Zyp : 18 september 2007 om 08:57.
Oud 18 september 2007, 12:35   #374
Baghtru
Vreemdeling

Standaard

Astrologie is quatsch. Bullshit. Zever.

Jamaar jamaar hoor ik er enkele zeggen, zie eens hoe hard mijn astrologische persoonlijkheidsanalyse echt wel op mij lijkt. U laat zich bedotten. Zoek eens het 'Forer Effect' op op het net bijvoorbeeld, voor een verklaring waarom het allemaal lijkt te kloppen.

Ik heb ooit eens, een paar jaar geleden nu, per ongeluk iemand die 'vrij bekend' is in het wereldje van de kwakzalvers aan het werk gezien bij het lezen van een uitgebreide persoonlijke horoscoop van iemand. Fascinerend? Ja dat wel. Het was duidelijk iemand met een groot doorzicht van de menselijke psychologie, lichaamstaal etc. Maar echt? Vergeet het maar... Het was vooral een sterk staaltje van 'cold reading'. Ja zoek ook maar op wat dat is.

Anyway, astrologie mag dan al eeuwen bestaan, maar als het een echte wetenschap was, dan zouden er al lang verbanden aangetoond zijn tussen 'wat er in de sterren staat' en wat hier op aarde effectief gebeurt. Edoch, wat merkt men? Dat er na al die eeuwen geen snipper wetenschappelijk bewijs is dat astrologie ook maar iets meer zou zijn dan een hoop stierenstront.

Opium voor het volk, dat is het.
Baghtru is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2007, 13:09   #375
Wautd
Parlementslid

Wautd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Baghtru Bekijk bericht
Astrologie is quatsch. Bullshit. Zever.

Jamaar jamaar hoor ik er enkele zeggen, zie eens hoe hard mijn astrologische persoonlijkheidsanalyse echt wel op mij lijkt. U laat zich bedotten. Zoek eens het 'Forer Effect' op op het net bijvoorbeeld, voor een verklaring waarom het allemaal lijkt te kloppen.

Ik heb ooit eens, een paar jaar geleden nu, per ongeluk iemand die 'vrij bekend' is in het wereldje van de kwakzalvers aan het werk gezien bij het lezen van een uitgebreide persoonlijke horoscoop van iemand. Fascinerend? Ja dat wel. Het was duidelijk iemand met een groot doorzicht van de menselijke psychologie, lichaamstaal etc. Maar echt? Vergeet het maar... Het was vooral een sterk staaltje van 'cold reading'. Ja zoek ook maar op wat dat is.

Anyway, astrologie mag dan al eeuwen bestaan, maar als het een echte wetenschap was, dan zouden er al lang verbanden aangetoond zijn tussen 'wat er in de sterren staat' en wat hier op aarde effectief gebeurt. Edoch, wat merkt men? Dat er na al die eeuwen geen snipper wetenschappelijk bewijs is dat astrologie ook maar iets meer zou zijn dan een hoop stierenstront.
Ooit de docu "enemies of reason" gezien? (makkelijk op youtube te vinden). Daar wordt veel van die kwakzalverij onder de loep genomen en is zeker een aanrader.

Nu, astrologie en consoorten mag dan wel bullshit zijn, buiten de mogelijkheid dat het gebruikt wordt om geld af te troggelen is het wel minder schadelijk dan de gevestigde religies
Oud 18 september 2007, 13:54   #376
cor
Minister

Standaard

Citaat:
nog niet eens een pietlullig voorbeeldje kunnen geven van oorzaak->gevolg...
A voldoet niet aan de voorwaarden van B.
En dan?
Durft u hieruit zomaar een conclusie trekken?
Oud 18 september 2007, 16:10   #377
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cor Bekijk bericht
En dan?
Durft u hieruit zomaar een conclusie trekken?
Is dat het langverwachte voorbeeld?

alle dan leg maar uit.....
Oud 18 september 2007, 17:18   #378
cor
Minister

Standaard

Citaat:
Is dat het langverwachte voorbeeld?

alle dan leg maar uit.....
En dan?
Oud 19 september 2007, 10:32   #379
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cor Bekijk bericht
En dan?
Nog steeds hetzelfde als een paar maanden geleden dus.... noppes

Laatst gewijzigd door Zyp : 19 september 2007 om 10:34.
Oud 19 september 2007, 14:20   #380
cor
Minister

Standaard

Citaat:
Nog steeds hetzelfde als een paar maanden geleden dus.... noppes
Als ge toch zo graag een voorbeeldje zou hebben van iets, zoek het dan eens zelf. Ge zult niet moe worden, zenne.
De tijd dat de negerkes alles voor u aandragen is voorbij hoor. Of hebt ge heimwee naar de tijd van de missionarissen?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be