![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Bestaan rassen? | |||
Ja. |
![]() ![]() ![]() |
64 | 61,54% |
Neen. |
![]() ![]() ![]() |
40 | 38,46% |
Aantal stemmers: 104. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#361 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#362 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#363 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Neen, we kunnen daaruit moeilijk besluiten dat er rassen bestaan op basis van twee redenen: 1. Alle zichtbare fysieke verschillen gaan terug op de code waaruit wij opgebouwd zijn, het DNA. Nu is gebleken uit onderzoek dat die code tussen twee zogenaamde rassen veel minder verschilt dan de genetische code van twee 'rasgenoten' van mekaar verschilt! Je kan toch moeilijk twee mensen aanduiden als van verschillende rassen als ze onderling meer op mekaar gelijken dan twee mensen van 'hetzelfde ras'! Dit probleem begon door onze definitie van ras. Wetenschappelijk onderzoek heeft laten zien hoe basaal iets als huidskleur eigenlijk wel niet is. 2. Ook de fysieke (uiterlijke) verschillen tussen twee rassen zijn veel kleiner dan de fysieke verschillen binnen een ras. Als jij het wilt hebben over rassen mag je dat doen zoveel je wil, ik kan enkel maar hopen dat je door deze discussie hebt ingezien dat het puur een sociaal construct is dan men niet heeft kunnen onderbouwen met wetenschappelijk onderzoek, afstammend uit een tijd waarin dit vele voordelen had voor de toen bezig zijnde politiek. Dit was de context btw: Citaat:
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 27 juli 2007 om 21:10. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#364 | |
|
![]() [quote=frituur oswald;2814079]
Citaat:
Je leest liever ook alleen wat in je visie past hé. Nu ja, als je erop ingaat is het natuurlijk moeilijk om je eigen opvatting te behouden. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#365 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
2/ ik heb nergens vernoemd dat 90 % v.d. artsen rechts is ik bedoel meer uw vrienden hier op het forum, zij die deze topic posten 3/ ik ben maar een simpele rasechte vlaming, engels is niet mijn moedertaal mijnheer de intelectueel u ziet blijkbaar neer op andere mensen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#366 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
vlaanderen is niet het alleenrecht van rechts! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#367 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() voor een intelectueel als u , is de term belgisch-linksen wel beneden uw peil.......... een echt vb -taaltje
|
![]() |
![]() |
![]() |
#368 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#369 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#370 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#371 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#372 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#373 |
Banneling
|
![]() Rarararara:
Ze bestaan niet en toch vermengen ze zich ze steeds verder met elkaar. Wat zijn het? Rararararararara.... Rassen! Oef... |
![]() |
![]() |
![]() |
#374 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De basisstelling van de Genetica - die nog steeds overeind staat - is de volgende: "2 mensen verschillen méér van elkaar dan 2 bevolkingsgroepen".
Als je alle Belgen optelt en deelt door alle Belgen, dan staat die Belg dichter bij de persoon die je krijgt als je alle Marokanen optelt en deelt door alle Marokanen dan als je 2 willekeurige Belgen neemt. Ik leg het wat ongelukkig uit, maar je snapt het wel. Toevoeging: Ik heb nog altijd geen antwoord gekregen op 'wat is een ras?'. Tenzij ik er over keek, want dan heb ik een foutje gemaakt. Mes excuses. Rassen bestaan, als je het maar goed genoeg definieert. Maar dat maakt niet uit. Mensen zijn individuen. En hier kan deze post ook.
![]() |
![]() |
![]() |
#375 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bepaalde vormen, daar heb je idd agressie wel wat voor nodig. Fraude? Doelbewuste moord? Diefstal? Daar heb je niet echt veel agressie voor nodig. Kalmte zal je vaker helpen bij een misdaad dan agressie. Je moet btw dat genetische nog linken aan het zogenaamde raciaal aspect. Er staat toch ook niet dat socio-economische toestanden daar niets meer mee te maken hebben?
![]() |
![]() |
![]() |
#376 | |
|
![]() Citaat:
![]() Het gedacht dat niet de goede god Adam en Eva had geschapen, maar dat een mutatie en inteelt aan de basis liggen van de mensensoort, een verder geëvolueerde primaat laat makaken zoals Busch en anderen nog altijd blozen. Liever dan dit onder ogen te zien en hun godsdienst te relativeren (of af te vallen) gaan ze er met propaganda tegen aan: de leugen tegen de waarheid opzetten. Jij bent een voorbeeld van iemand die liever begint domme sofismen te debiteren, die geenszins te maken hebben met het onderwerp - je vergelijkt nu LETTERLIJK appelen met citroenen - om de aandacht af te leiden van de voor jouw en je geestesgenootjes zo vreselijke waarheid: ze zijn zelf ook "negers" ![]() Ik kan me inderdaad voorstellen wat voor een "mot" het moet hebben gegeven in kringen van Klu Klux Klanners, van "Bloud and Honour" adepten, van alle "Blut unt Boden" (let op de "bodem": die zagen het aankomen,hé!) plots door Nobelprijswinnaars werden verplicht om onder ogen te zien dat het gruwelijkste wat hen kon overkomen wetenschappelijk werd aangetoond: De witten zijn in feite ook negers! Ik zou daar graag eens een komisch filmpje over maken... Toen bleek dat niet het "bloed" het zogenaamde "ras" definieerde (wat de nazi-wetenschappers ook wel wisten, vandaar dat ze er een "bodem" aan toevoegden, aan hun racistische slogans) en zelf het DNA onomstotelijk bewees dat mensen niet op te delen waren in rassen, dat het een fabeltje was schakelden de "moderne" racisten vlot over op het cultureel, het godsdienstig racisme. Zoals ze trouwens ook homo's, vrouwen, gehandicapten en geesteszieken wouden "euthnasieren", "heropvoeden", of "vaderlijk (lees onderdrukkend) behandelen. Plots was het niet meer het "Blutt": het werd de "bodem". Van minderwaardige genen waren het de minderwaardige culturen. En daar zitten we nu middenin: zowel in Nederland, Polen, Rusland, China, Vlaandern, Frankrijk lopen er weer miljoenen rond, die zichzelf superieur achten, die doodsbang zijn van de andere. Niet uit inzicht maar uit bekrompenheid. En eigenlijk... uit schrik om voor neger te worden aangezien. Doe niet aan een ander wat je niet wil dat ze doen aan jezelf. Het is niet de huidskleur van de mens die hem een fantastisch wezen maakt, het is niet de pluimen die hij in zijn gat steekt, de kreten die hij slaakt als hij in zijn kerk zit, rond zijn totem danst, vlaggen zwaait of in uniformen paradeert: het is ons hart. Dat ons zegt de anderen te beminnen, en de vreemdeling te helpen, de naaste te beminnen. Het is niet "mein Kampf" dat ons superieur maakt tegenover de roofdieren: integendeel.[/quote] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#377 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#378 |
Banneling
|
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 28 juli 2007 om 15:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#379 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#380 | |
|
![]() Citaat:
Waarom zou ik een bepaalde term als 'ras' gebruiken, terwijl iedereen een zo verschilend genetisch profiel heeft wat maakt dat de kans dat het gemiddelde medicijn bij de persoon die ik voor me heb maar zo'n 30 - 50% kans heeft om te werken? Voor de zoveelste keer, wat je telkens vrolijk negeert: moesten we de lijn doortrekken en een onderscheid maken tussen mensen obv één ander eiwitje, dan konden we niet spreken over vier maar over 6.5 miljard rassen. Gebruik je dit als definitie voor het woord ras, dan kan ik met je akkoord gaan. Ook al zou ik da de term genetisch profiel verkiezen. Dat ik racisten hiermee niet de pas afsnij weet ik ook wel, maar ze merken zo misschien ooit wel op hoe idioot hun redenering is.
![]() |
![]() |