Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 augustus 2007, 19:33   #361
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Zouden ze dat met een VLD-formateur ook zo doen denkt ge ????
Het feit is dat er geen VLD-formateur is,ze moeten het doen met een CD&V-er,en bovendien zijn de Vlaamse deelnemers aan het formatieberaad totrnogtoe niet uiot elkaar gespeeld...(zoals vorige keren)

Als de VLD er ondertussen in slaagt om "guy" ergens in zo een harnas te snoeren en voor een paar maand naar Italie op te zenden zitten we ook aan die kant safe denk ik.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2007, 19:48   #362
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Tja, als er een komt, zal ik meedoen, als ze niet komt, zal ik ze niet organiseren. Ik hou niet van geweld, nooit gedaan, maar kan me wél verdedigen
Misschien moeten we daar een topic apart van maken. Hmmm...

Dat kan ik doen.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2007, 20:38   #363
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Tja, als er een komt, zal ik meedoen, als ze niet komt, zal ik ze niet organiseren. Ik hou niet van geweld, nooit gedaan, maar kan me wél verdedigen
Je vermoedt bij het woord "revolutie" dat er geweld bij nodig is.
A.u.b zeg, hier wordt een beschaafde, een juridisch-staatsrechtelijke revolutie bedoeld, met maksimum een vreedzame betoging, burgerlijke ongehoorzaamheid en diens meer ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2007, 20:48   #364
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
A.u.b zeg, hier wordt een beschaafde, een juridisch-staatsrechtelijke revolutie bedoeld, met maksimum een vreedzame betoging, burgerlijke ongehoorzaamheid en diens meer ...
Zoiets "wir sind das Volk"- achtig.

Een echte fluwelen revolutie.

Eigenlijk zoiets als de marsen op Brussel, neen?
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2007, 21:06   #365
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
...
...

Die marsen op Brussel vind ik zelfs al op het randje, wegens te gemakkelijk misbruikt door ekstreme blokkertjes.
De gordel rond Brussel, zo van die family-dinges, dat is al wat beters.

Die unitaire vakbonden eens onder druk zetten, allez, hun top dan toch. Want de basis, dat is al lang ok.
De burgemeesters onder druk zetten: zijn zij solidair met die van bhv of niet !!
enz. duizenden dingen (alhoewel één verkiezingen herdoen omdat ze er niet uitgeraken al voldoende is ...)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2007, 21:13   #366
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die marsen op Brussel vind ik zelfs al op het randje, wegens te gemakkelijk misbruikt door ekstreme blokkertjes.
We hebben het toch over dezelfde marsen op Brussel? Die van de jaren '60? Blokkertjes???

Enfin, de marsen op Brussel hebben een zeer breed scala van honderduizenden Vlamingen in beweging gebracht.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2007, 21:16   #367
Bert Bubber
Provinciaal Statenlid

Bert Bubber's schermafbeelding

Standaard

[quote=De schoofzak;2833353]

quote]
Al die "dinges" waar de BRT reclame over maakt zijn "al wat beters" !!!
Oud 5 augustus 2007, 21:18   #368
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Laten we alles wat Vlaams ruikt maar laten vallen uit schrik voor blokkertjes. Zo zullen we ooit wel onafhankelijk worden. *zucht*

Citaat:
Al goed dat die niet onder handen is genomen door Carla Galle (SP.a). Ga je die niet mijden uit schrik voor espeejajertjes?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 5 augustus 2007 om 21:18.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2007, 21:20   #369
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vulpes Bekijk bericht
Ik lees regelmatig postings op Franstalige blogs/fora.

In ieder geval, ik kan mensen alleen maar aanraden om op franstalige fora te gaan lezen... interessant.

Geef mij eens enkele interessante, aub.
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2007, 21:25   #370
rik47
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Het is nooit te laat om te bedanken. De andere partijen hebben niets gezegd. Niemand durfde iets te zeggen of ze benaderden het voorzichtig. De VLD heeft met de schoen op tafel geklopt: tot hier en niet verder. Dat zijn de feiten. En zo moet het.
De VLD en feiten, dat heeft de Vlaming inderdaad 2 legislaturen moeten ondervinden, sla er maar de eerste burgermanifesten van Verhofstadt op na, ben je vlug uit je droom.
Met een beetje eergevoel en zelfrespect hadden de blauwe federale excellenties beter de eer aan zichzelf gehouden en een stap opzij gezet, want een minder links program ligt hun niet zo, vandaar dat keffen.

Laatst gewijzigd door rik47 : 5 augustus 2007 om 21:26.
rik47 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2007, 21:30   #371
Burry
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Zoiets "wir sind das Volk"- achtig.

Op een warme, late september avond? Als er dan nog geen regering is en de loopgraven alleen nog dieper?
Burry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2007, 21:33   #372
Burry
Parlementsvoorzitter

Standaard

Morgen beginnen ze er weer aan, aan de communautaire geprekstafel. Eens zien of de VLD bij haar idee bleef...

De kans is groot dat vanaf het ogenblik dat de Franstaligen een klein beetje toegeven het al volstaat voor de Vlaamse politici, en er geen grote staatshervorming komt.
Burry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2007, 21:38   #373
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
De franstaligen en de Walen overtuigen dat zij geen sukkelaars zijn en dat zij de vlamingen met hun geld niet nodig hebben. Dat hun Marshallplan een groot succes is en dat met Reynders een nieuwe tijd is aangebroken. Dat zij zich niet moeten laten afblaffen door arogante vlamingen maar dat zij zelf een eind aan de Belgique kunnen en moeten maken. Dan is er misschien een mogelijkheid dat het eens zal gebeuren en is er geen revolutie nodig.
Oud 5 augustus 2007, 22:18   #374
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Laten we alles wat Vlaams ruikt maar laten vallen uit schrik voor blokkertjes. Zo zullen we ooit wel onafhankelijk worden. *zucht*

Al goed dat die niet onder handen is genomen door Carla Galle (SP.a). Ga je die niet mijden uit schrik voor espeejajertjes?
Natuurlijk niet. Daarvoor zijn het enveeajertjes.
Oud 5 augustus 2007, 23:43   #375
Pol
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Het feit is dat er geen VLD-formateur is,ze moeten het doen met een CD&V-er,en bovendien zijn de Vlaamse deelnemers aan het formatieberaad totrnogtoe niet uiot elkaar gespeeld...(zoals vorige keren)

Als de VLD er ondertussen in slaagt om "guy" ergens in zo een harnas te snoeren en voor een paar maand naar Italie op te zenden zitten we ook aan die kant safe denk ik.
De huidige aanpak is in elk geval in schril contrast met 1999, wanneer Verhofstadt, Vandelanotte en co alleen maar oog hadden om de Franstaligen te plezieren met een extra Vlaamse geldstroom naar het Franstalig onderwijs.
Pol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2007, 09:19   #376
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Vulpes, geef eens enkele interessante franstalige forums AUB

Laatst gewijzigd door omaplop : 6 augustus 2007 om 09:19.
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2007, 09:37   #377
vulpes
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Vulpes, geef eens enkele interessante franstalige forums AUB
meestal ga ik gewoon de kranten af... le soir, la libre..
vulpes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2007, 09:41   #378
vulpes
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Dan vind ik dit even goed als jou en ben ik blij dat we over dit overeenkomen...
Hoeveel "vlaams nationalisten" met u?
'k denk dat de vraag is: welke vlaams-nationalist heeft een probleem met 'harde Vlaamse taal' van de VLD? ik zelf ken er geen een (niet dat dat zoveel wil zeggen natuurlijk..)

welke vlaams-nationalist heeft veel vertrouwen in die "harde taal" van de VLD? da's een heel andere vraag... als je al diegenen die zich wantrouwend opstellen gelijkstelt aan "diegenen die er niet blij mee zijn", tja...

overigens:
Citaat:
Om dat wantrouwen weg te nemen pleit Vankrunkelsven ervoor om niet langer te ijveren voor de splitsing van de financiering van de gezondheidszorg. "De Vlamingen moeten duidelijk maken dat ze de solidariteit willen behouden. Ik weet ook wel dat de Vlaamse resoluties pleiten voor een opsplitsing, maar we moeten ervoor durven te kiezen om dat Belgisch te houden. Anders kan het debat niet eens starten." (Gorik Van Holen)
</STRONG></EM></U></I></B>
vulpes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2007, 09:50   #379
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Om dat wantrouwen weg te nemen pleit Vankrunkelsven ervoor om niet langer te ijveren voor de splitsing van de financiering van de gezondheidszorg. "De Vlamingen moeten duidelijk maken dat ze de solidariteit willen behouden. Ik weet ook wel dat de Vlaamse resoluties pleiten voor een opsplitsing, maar we moeten ervoor durven te kiezen om dat Belgisch te houden. Anders kan het debat niet eens starten." (Gorik Van Holen)
Altijd is er toch wel ene die zijn slavenmentaliteit niet onder controle heeft. Hij weet wel dat de vlaamse resoluties pleiten voor een splitsing maar we moeten slaaf durven zijn in een modern Belgie.

Wat een walgelijk figuur is me dat?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2007, 09:56   #380
Discus
Burger

Discus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht
De franstaligen en de Walen overtuigen dat zij geen sukkelaars zijn en dat zij de vlamingen met hun geld niet nodig hebben. Dat hun Marshallplan een groot succes is en dat met Reynders een nieuwe tijd is aangebroken. Dat zij zich niet moeten laten afblaffen door arogante vlamingen maar dat zij zelf een eind aan de Belgique kunnen en moeten maken. Dan is er misschien een mogelijkheid dat het eens zal gebeuren en is er geen revolutie nodig.

Dat is het hem net, ze weten dat ze het geld van die "arogante"??Vlamingen wel degelijk nodig hebben,niet zonder kunnen en daarom zijn ze niet bereid zijn om aan de bestaande toestand iets te willen veranderen.En ze begrijpen maar al te goed dat toegeven aan de Vlaamse eisen voor meer autonomie voor de deelstaten hun financieel zal droogleggen.Het zal verder escaleren en de Vlamingen zullen enkel meer bevoegdheden en (meer)onafhankelijkheid bekomen als ze dit zelf éénzijdig beslissen.Dit zal uiterdaard een constitutionele crisis veroorzaken,het zij zo......
Discus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be