![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#361 |
Minister
|
![]() Daar druis je al meteen tegen mijn visie in.
"Vrijheid is niets meer dan een lege doos zolang de ene klasse de andere tot de hongerdood kan veroordelen en er geen maatregelen tegen hen worden genomen" Jacques Roux, Franse radicaal en Enragé ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#362 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#363 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
*** Tsjirpende krekels *** Citaat:
Maak me dus geen blaasjes wijs. ![]() Laatst gewijzigd door parcifal : 27 augustus 2007 om 14:10. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#364 |
Banneling
|
![]() Zeg zagevent, wie zegt dat ik dat bedoel? Wijs enkel aan dat Navajo's dichter staan bij mijn opvattingen. En wijs enkel aan dat ik advocaat ben om een indruk te geven van mijn juridische kennis. Meer niet. Ga nu maar verder doen met mensje spelen op weg naar uw goddelijke bestemming.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#365 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Mensen gaan voor.
Al dat gezever over gelijkwaardigheid si en gelijkwaardigheid la... Ik vraag me dan af waarom moet een kat gelijkwaardig zijn aan mijn zoon of waarom moet een leeuw geljikwaardig zijn aan mijn vrouw... Aan allen nooit gehoord van : de wet van de sterkste ? De hele wereld van de natuur is daarop gebaseerd.. Die dieren hebben dat onderling ook...Binnen een troep wolven zal de sterkste eerst eten en hoger liggen dan een minder sterke... Die minder sterke is dan ook minderwaardig en heeft minder rechten.... Het is niet omdat ik mij meer waar voel tov mijn hond dat ik daarom ook het recht heb om die te mishandelen... Maar ik zal geen moment twijfelen om het dier af te maken moest het mensen aan vallen... Moeten ze evenveel rechten krijgen ... ik betwijfel of ze dat wel willen want meer rechten gaat ook gepaard met meer plichten en meer verantwoordelijkheden... het "streven" naar gelijke rechten is nobel maar helaas niet realiseerbaar... Het neemt niet weg dat dierenmishandelaars wel hard moeten aangepakt worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#366 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onzin, dat is de reden waarom mensen het doen, heel groot verschil met recht hebben om iets te doen. Wij hebben het recht helemaal niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#367 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wil nog steeds niet zeggen dat wij belangrijker zijn dan alles. Kheb al eerder gezegt...haal vandaag alle dieren weg en binnen de maand is de aarde onleefbaar. Dieren zijn dus niet onbelangrijker dan mensen maar zelfs belangrijker. Doe vandaag alle mensen weg en over een maand is de aarde zelfs verbeterd. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#368 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ziet ge wat een load of crap gij hier verkondigt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#369 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#370 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#371 |
Banneling
|
![]() We moeten dieren met respect behandelen. In oude menselijke stammen werden bepaalde dieren geeerd omwille van hun Belang. Nooit werd er iets verspild, nooit werd er nutteloos gejaagd....
Nu is het geindustrialiseerd met maximale verspilling. En dat steekt me tegen. Er is geen respect meer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#372 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij zegt dat de mens belangrijker is...geef dan een argument waarom...
![]() |
![]() |
![]() |
#373 | |
|
![]() Citaat:
Waarom de mens belangrijker is? Omdat de medemens hetzelfde dierenras is. We zijn allemaal homo-sapiens-sapiensen, en we kunnen de andere dierenrassen onderwerpen voor ons nut en comfort. Laatst gewijzigd door Ambiorix : 27 augustus 2007 om 17:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#374 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#375 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Opnieuw zoals voorheen geef je gewoon gelijkenissen, je geeft geen reden waarom de mens belangrijker is.
![]() |
![]() |
![]() |
#376 | |
|
![]() Citaat:
Wat precies onderscheidt een plant van een dier? Laatst gewijzigd door Ambiorix : 27 augustus 2007 om 17:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#377 |
|
![]() kerel, ik geef gans de tijd uw antwoord, maar ge wilt niet luisteren. De mens is belangrijker omdat wij superieur zijn. Dus herlees deze zin nog eens en prent die goed in uw hoofd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#378 | |
Minister
|
![]() Citaat:
een dier heeft een bewustzijn een plant niet.
![]() |
![]() |
#379 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#380 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Opnieuw zie ik geen REDEN waarom de mens belangrijker is.
![]() |
![]() |