|  | Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. | 
| 
 | |||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | 
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. | 
|  | 
|  | Discussietools | 
|  5 september 2007, 20:02 | #361 | |
| Perm. Vertegenwoordiger VN Geregistreerd: 25 augustus 2006 Locatie: Dietse Drugsvrije Republiek 
				 |   Citaat: 
 Maar Vlaams Belang had ook meer stemmen dan OpenVLD en heeft ook een zetel minder gekregen. Dat komt gewoon door het systeem met kieskringen, als je daar tegen bent moet je een voorstel doen als alternatief. Wat echter wel verkeerd is, is dat volgens mij (corrigeer me als ik fout ben!) de zetels per kieskring bepaald worden reeds voor de verkiezingen op basis van het inwonersaantal en niet het aantal inwonende stemgerechtigden. (als je dan weer dat er procentueel veel meer vreemdelingen in Wallonië en zeker in Brussel wonen, dan in Vlaanderen)  
				__________________  Steun Oranje-Blauw!  | |
|   |   | 
|  5 september 2007, 21:00 | #362 | |
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 24 november 2004 Locatie: Mechelen - Oostende 
				 |   Citaat: 
 Als de Vlaamse of Waalse bakker vaststelt dat de meerderheid van z'n potentieel clienteel Chinees is, zal die wel bereid zijn een mondje Chinees te spreken. Iedere horeca- of winkeluitbater aan zee kan een Franstalige bedienen. wat is het probleem: een beetje goeie wil. Het probleem in de rand van Brussel is niet enkel taal. Wel een probleem van sociaaleconomische klasse. De franstalige inwijkelingen zijn rijk (logisch). En de autochtone Vlaming voelt zich bedreigd. | |
|   |   | 
|  5 september 2007, 21:20 | #363 | |
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 24 november 2004 Locatie: Mechelen - Oostende 
				 |   Citaat: 
 Weet je, mijn maghrebijnse stadgenoten spreken zowel Frans als Nederlands. De Marokkanen durven al eens lachen met mijn Westvlaams accent. Terecht. Dat taalgedoe is "kloten van witvis" | |
|   |   | 
|  5 september 2007, 22:21 | #364 | 
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 30 april 2002 Locatie: Bankrijk 
				 |   ik heb geen aversie tegenover anderstaligheid, ik ben zelf een esperantist. | 
|   |   | 
|  6 september 2007, 06:43 | #365 | |
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd:  7 september 2002 Locatie: Waregem 
				 |   Citaat: 
 En welke landen zijn dan wel een voorbeeld zonder "taalgedoe"? | |
|   |   | 
|  6 september 2007, 07:11 | #366 | |
| Europees Commissaris Geregistreerd: 24 mei 2007 Locatie: Op tijd weg 
				 |   Citaat: 
 | |
|   |   | 
|  6 september 2007, 07:46 | #367 | |
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 22 december 2002 Locatie: Antwerpen 
				 |   Citaat: 
  waarom is dat terecht? Is het West-vlaams dan minderwaardig aan het magrhebijns accent? Is het West-vlaams minderwaardig omdat het wèl "onzijdig" kent? omdat er wèl werkwoorden in vervoegd worden en er zelfs naamvallen gebruikt worden? Waarom is het uitlachen van iemand met een West-vlaams accent in Vlaanderen TERECHT en is het not-done om de accenten en het foute taalgebruik van de rest van de wereld een beetje smalend te aanhoren? 
				__________________ Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o | |
|   |   | 
|  6 september 2007, 10:17 | #368 | |
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 30 april 2002 Locatie: Bankrijk 
				 |   Citaat: 
 | |
|   |   | 
|  6 september 2007, 18:22 | #369 | 
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 13 juli 2003 Locatie: Op aarde 
				 |   Oeps, tis toch niet waar zeker? 
				__________________ N-VA: De kracht van verandering! Verandering begint in je eigen gemeente of stad. | 
|   |   | 
|  6 september 2007, 19:10 | #370 | 
| Provinciaal Statenlid Geregistreerd:  6 september 2007 
				 |   | 
|   |   | 
|  6 september 2007, 21:23 | #371 | 
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd:  3 januari 2006 Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest 
				 |   Dat is nu net het probleem, zie : Brussel was ooit 'Vlaams', maar Brussel is heel snel 'Belge' geworden. Er blijken steeds minder 'Vlamingen' in Brussel te wonen. Waarom komen de 'Vlamingen' niet nu reeds in hun 'hoofdstad' wonen, zodat ze hun claim tenminste een béétje gewicht kunnen verlenen ? | 
|   |   | 
|  6 september 2007, 21:23 | #372 | 
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd:  3 januari 2006 Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest 
				 |   | 
|   |   |