![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#361 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar Vlaams Belang had ook meer stemmen dan OpenVLD en heeft ook een zetel minder gekregen. Dat komt gewoon door het systeem met kieskringen, als je daar tegen bent moet je een voorstel doen als alternatief. Wat echter wel verkeerd is, is dat volgens mij (corrigeer me als ik fout ben!) de zetels per kieskring bepaald worden reeds voor de verkiezingen op basis van het inwonersaantal en niet het aantal inwonende stemgerechtigden. (als je dan weer dat er procentueel veel meer vreemdelingen in Wallonië en zeker in Brussel wonen, dan in Vlaanderen) ![]()
![]() |
![]() |
#362 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als de Vlaamse of Waalse bakker vaststelt dat de meerderheid van z'n potentieel clienteel Chinees is, zal die wel bereid zijn een mondje Chinees te spreken. Iedere horeca- of winkeluitbater aan zee kan een Franstalige bedienen. wat is het probleem: een beetje goeie wil. Het probleem in de rand van Brussel is niet enkel taal. Wel een probleem van sociaaleconomische klasse. De franstalige inwijkelingen zijn rijk (logisch). En de autochtone Vlaming voelt zich bedreigd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#363 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Weet je, mijn maghrebijnse stadgenoten spreken zowel Frans als Nederlands. De Marokkanen durven al eens lachen met mijn Westvlaams accent. Terecht. Dat taalgedoe is "kloten van witvis" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#364 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik heb geen aversie tegenover anderstaligheid, ik ben zelf een esperantist.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#365 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En welke landen zijn dan wel een voorbeeld zonder "taalgedoe"? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#366 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#367 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Waarom is het uitlachen van iemand met een West-vlaams accent in Vlaanderen TERECHT en is het not-done om de accenten en het foute taalgebruik van de rest van de wereld een beetje smalend te aanhoren?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#368 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#369 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oeps, tis toch niet waar zeker?
![]() |
#370 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#371 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is nu net het probleem, zie :
Brussel was ooit 'Vlaams', maar Brussel is heel snel 'Belge' geworden. Er blijken steeds minder 'Vlamingen' in Brussel te wonen. Waarom komen de 'Vlamingen' niet nu reeds in hun 'hoofdstad' wonen, zodat ze hun claim tenminste een béétje gewicht kunnen verlenen ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#372 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |