Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 december 2007, 12:25   #361
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Ik denk dat Edina het Sinterklaas feestje als motief bedoelde.
Als je zo denkt had HVT ook een motief
Oud 4 december 2007, 12:25   #362
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Dat uw vrienden alweer in de fout zijn is ondertussen wel al mooi aangetoond.Nie beginnen zeveren.
Leuk om zien hoe linksen hier alweer 10-12 jarige allochtoon krapuul zit te verdedigen.Maar das normaal niewaar dat mensen worden gestoken en kinderen worden aangevallen.
Edina wordt ervoor betaald om het op te nemen voor dat krapuul. De gesubsidieerde linkse allochtonenindustrie, weet je wel, waarin het knuffelen van allo's een full-time bezigheid is.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 12:28   #363
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Edina wordt ervoor betaald om het op te nemen voor dat krapuul. De gesubsidieerde linkse allochtonenindustrie, weet je wel, waarin het knuffelen van allo's een full-time bezigheid is.
Het is inderdaad ongelofelijk dat Edina in een zaak die overduidelijk is nog probeert dat enigzins goed te praten.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 12:33   #364
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
En last but not least: hoewel dit op geen enkele manier de feiten relativeert of rechtvaardigt, stel ik mij toch vragen bij de zogenaamde "schoolmeestertik" die één van de ouders heeft uitgedeeld. Ik zou wel eens willen zien wat er zou gebeuren indien een Marrokaanse vader een "schoolmeestertik" uitdeelt aan een autochtoon kindje... De term "schoolmeestertik" vind ik sowieso nogal eufemistisch.

Over die ''schoolmeestertik'' stel jij je vragen ja.
Waarom die er gekomen is komt niet bij jou op zeker? Of dacht jij dat die man even het feestje heeft verlaten om een van die crapuleuze gasten buiten een tik te gaan geven....zo maar.
Oud 4 december 2007, 12:35   #365
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ik vraag me af wanneer het argument "we werden uitgedaagd" naar voor zal geschoven worden...

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 12:36   #366
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Volgens buurtbewoners hadden de kinderen maar niet op het pleintje moeten spelen, dat is namelijk moslimterritorium naar het schijnt.

Waarschijnlijk weet jij daar meer van?
Ja, en naar het schijnt ging er ook een megastorm zijn op het einde van vorige maand, weet je nog?

Ik weet er idd meer van, want ik ken die buurt erg goed. En nee, het is geen "moslimterritorium". Dat kan je overigens heel makkelijk zelf gaan vaststellen door er eens een naartoe te gaan.

Betekent dit dat er nooit problemen zijn? Natuurlijk niet. Die zijn er wel soms. Zoals overal in steden.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 12:37   #367
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vraag me af wanneer het argument "we werden uitgedaagd" naar voor zal geschoven worden...

Komt misschien nog wel, zoals in de zaak Demoor.
Oud 4 december 2007, 12:40   #368
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Betekent dit dat er nooit problemen zijn? Natuurlijk niet. Die zijn er wel soms. Zoals overal in steden.

En in veel gevallen met allochtoons krapuul.
Oud 4 december 2007, 12:41   #369
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Komt misschien nog wel, zoals in de zaak Demoor.
Het komt zo goed als zeker, het is enkel wachten op Feremans.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 12:43   #370
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Het komt zo goed als zeker, het is enkel wachten op Feremans.

Nog ene met oogkleppen op.
Oud 4 december 2007, 12:44   #371
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, en naar het schijnt ging er ook een megastorm zijn op het einde van vorige maand, weet je nog?

Ik weet er idd meer van, want ik ken die buurt erg goed. En nee, het is geen "moslimterritorium". Dat kan je overigens heel makkelijk zelf gaan vaststellen door er eens een naartoe te gaan.

Dus die Turk die er woont weet niet waarover hij klapt? Is dat geen racisme dan?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 12:44   #372
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In GVA schreef een - blijkbaar - turkse immigrant :

03/12/2007 08:48

Ik woon met mijn gezin aan de Dageraadplaats, en zie dagelijks hoe Marokkaanse boefjes "inboorlingen" en ook Turkse kinderen wegjagen van het plein. De ouders zijn verantwoordelijk als hun lieve kindjes met slagersmessen op stap gaan. In de Turkse cultuur worden kinderen opgevoed; in de Marokkaanse opgevoederd.

Ali A, Antwerpen.
ID: 50757

(ondertussen zijn de commentaren politiek correct verwijderd, men zou wel eens de verkeerde perceptie kunnen krijgen).
Tussen die reacties stonden er nog van mensen die daar wonen en die lieten een heel ander geluid horen... maar die citeer je hier waarschijnlijk liever niet. De man in kwestie is blijkbaar ook nog niet op de hoogte van het feit dat er geen slagermessen bij te pas zijn gekomen. Zelfs geen mesSEN. Er was welgeteld één mes.

Niet verwonderlijk dat de reacties worden verwijderd. Gisteren stonden daar gewoon duidelijke oproepen tot etnische zuivering (naar het voorbeeld van Servië) en het bulkte daar van de xenofobe praat. Of van nepreacties - zogezegd van allochtonen - enkel en alleen ter provocatie waarop sommigen maar al te gretig ingaan (misschien wel dezelfde als degenen die de nepreactie plaatsten). Een triestig schouwspel en serieuze media onwaardig. Niet dat de GVA serieuze media kan genoemd worden...
Oud 4 december 2007, 12:45   #373
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ben jij een straathoekwerk(st)er of buurtwerk(st)er daar ?
Oud 4 december 2007, 12:46   #374
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik hoorde het linkse hoernaille gisteravond in Ter Zake het volgende vergoeilijkingsdeuntje afspelen : sinds die wijk hip is geworden, zijn tal van subsidies weggevallen voor 'buurtprojecten'.

Hopla, geen centen/subsidies is volgens de linkse kerk tegenwoordig ook al een 'reden' of 'verzachtende omstandigheid' om gewelddadig te mogen zijn. Geldt evenwel enkel voor allochtoon crapuul hoor !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Het is beschamend hoe de linkse kerk zich zit uit te putten in excuses om telkens weer allochtone gewelddaden te vergoeilijken.

En uiteraard kan er van geen racieeeeeeeeeeesme sprake zijn. Enkel autochtonen kunnen racistisch zijn.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 12:46   #375
kenzo
Lokaal Raadslid

kenzo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sint wekt allochtone woede

04.12.2007 10.26u - Antwerpen werd zondag nog eens opgeschrikt door geweld van allochtone jongeren. Plaats van gebeuren: de wijk Zurenborg. Uitgerekend Zurenborg, “het paradijsje van de Antwerpse (linkse) intelligentsia!” (genre Kristien Hemmerechts), schrijft Lex Molenaar (Gazet van Antwerpen). Aanleiding voor de warme multiculturele ontmoeting was een Sinterklaasfeestje in café Zomerhof, aan de Dageraadplaats.

Het is bekend dat allochtone jochies het niet zo begrepen hebben op de heilige man uit Spanje. Voor sommigen is het niet meer dan een vuige ‘racist’, die het met zijn zwarte knechten verdient om uitgescholden en bestolen te worden, of bekogeld met stenen. Geen wonder dat de Sint in sommige steden een ommetje maakt en de gekleurde wijken links laat liggen… Maar niet in Zurenborg. En daar liep het dan ook zwaar uit de hand.

Het begon allemaal toen enkele (autochtone) kinderen na het Sinterklaasfeest nog wat gingen spelen op het plein. Maar allochtone leeftijdsgenootjes beschouwen dat als hùn plein. En dus bestookten ze de nietsvermoedende kinderen (de oudste was nog geen tien) met bommetjes. Waarop die in paniek weer het café zijn in gevlucht. Enkele ouders trokken dan naar buiten en riepen de allochtone pestkopjes tot de orde. Maar dat viel niet in de smaak. “Ze waren niet voor rede vatbaar. Ze gilden meteen dat ik een ‘racist’ was”, vertelt een moeder/slachtoffer in de krant. “Maar dat slaat nergens op. Mijn kinderen hebben een donkerder huidskleur dan zij…”

Wat zich vervolgens afspeelt, is het gebruikelijke patroon. Met een gsm worden vriendjes en oudere broers gemobiliseerd en in geen tijd zit het spel op de wagen. Een man wordt geslagen met een verkeersbord en een vrouw met een ijzeren staaf. Twee vaders worden met messteken afgevoerd naar het ziekenhuis. “Ik vergeet nooit de blik in de ogen van die gasten. Pure haat was dat. Ze raapten verkeersborden op die hier op de hoek lagen opgestapeld. Ze waren zich echt aan het bewapenen”, vertelt Georges (Gazet van Antwerpen). Georges zag ook hoe een van hen een mes bovenhaalde. “Zó groot”, zegt hij en houdt zijn handen twintig centimeter uit elkaar. “Een broodmes dat hij had verstopt in zijn mouw”…

In de wijk en in heel Antwerpen wordt geschokt gereageerd op het geweld. Buurtcomités zijn aangeslagen. Alle resultaten van multiculturele feestjes – hapjes halal, koosjer en vegetarisch incluis - lijken in één klap weggeveegd. Het positive imago kreeg een zware dreun. “Harmonieus samenleven met verschillende culturen naast elkaar, dat is waar de wijk Zurenborg prat op gaat. En meestal lukt dat ook”, schrijft Bénédicte Van Paeschen (Gazet van Antwerpen). Maar de journaliste nuanceert het rooskleurige beeld meteen met de getuigenis van een man die in de parochie werkt en die veiligheidshalve anoniem wil blijven: “Onzin. Er gebeurt hier net zoveel als in andere delen van de stad. Maar in Zurenborg willen ze het niet luidop zeggen. Mensen lijden in stilte. In de Draakstraat struikel je soms over de glasscherven van de auto-inbraken. Een paar maanden geleden werden twee paters overvallen. Twee mannen van 82 en 87 jaar, hé. En als we een concert in de kerk organiseren, wordt er steevast op de deur gebonkt en ‘awoe!’ geroepen…”

Nee, zo paradijselijk lijkt het multiculturele Antwerpen dan toch niet te zijn. ‘Er zijn nog steeds heel wat Antwerpenaren die heimwee hebben naar een verleden dat niet meer terugkomt’, schrijft Lex Molenaar een beetje smalend. Maar zeg eens eerlijk, kan je het hen kwalijk nemen dat ze heimwee hebben?
www.vlaamsbelang.be
kenzo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 12:47   #376
santos
Minister

santos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tussen die reacties stonden er nog van mensen die daar wonen en die lieten een heel ander geluid horen... maar die citeer je hier waarschijnlijk liever niet. De man in kwestie is blijkbaar ook nog niet op de hoogte van het feit dat er geen slagermessen bij te pas zijn gekomen. Zelfs geen mesSEN. Er was welgeteld één mes.

Niet verwonderlijk dat de reacties worden verwijderd. Gisteren stonden daar gewoon duidelijke oproepen tot etnische zuivering (naar het voorbeeld van Servië) en het bulkte daar van de xenofobe praat. Of van nepreacties - zogezegd van allochtonen - enkel en alleen ter provocatie waarop sommigen maar al te gretig ingaan (misschien wel dezelfde als degenen die de nepreactie plaatsten). Een triestig schouwspel en serieuze media onwaardig. Niet dat de GVA serieuze media kan genoemd worden...
Ja maar vind u een soorgelijke reactie dan abnormaal?
Ik niet, ondanks dat ik wel tegen racisme ben. Wat daar gebeurd is, is er duidelijk over de spreekwoordelijke druppel weliswaar. Dit tast het veiligheidsgevoel van de mensen aan tot op het bot en daar gaat veel tijd moeten overgaan om die mensen te doen veranderen van gedachten ten aanzien van allochtonen.
Stel u maar eens voor dat een groepje autochtonen alleen maar eens een bommetje zou gooien tijdens een offerfeest. Dan staan we morgen in de wereldpers als zijn intolerant.
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 12:49   #377
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Tuurlijk heb ik leedvermaak als het eens een ander is die slachtoffer is van die stomme smeerlapjes, dan enkel de mensen die ik ken en mezelf. Het is die linkse avant garde die verantwoordelijk is voor het uit de hand lopen van die dingen. Ze mogen er eens het slachtoffer van worden. Eindelijk krijgen de mensen die het zaaien de oogst eens op hun dak.
Grappig dat jij op basis van de locatie kan afleiden wie de slachtoffers waren (of dat jij denkt dat enkel "rechtsen" slachtoffers zijn). Wel, beste Boadicea, ik kan je vertellen dat het café Zomerhof nu niet bepaald het meest linkse café is dat daar te vinden is. Het is één van de oudste café's dat er is en eerder volks. Bovendien schijn je niet te beseffen dat niet alleen mensen van Zurenborg daar komen. Eén van de getuigen op televisie bijvoorbeeld, die er met zijn kleinzoon was, bleek in Deurne te wonen. Je leedvermaak spreekt boekdelen. Gelukkig zijn er ter rechter zijde ook verstandige mensen.
Oud 4 december 2007, 12:51   #378
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kenzo Bekijk bericht
Fantasie??

Gezien het feit dat er commentaar komt op Kerst omdat dit niet in hun cultuur past, vind ik dit geen onlogische piste...
Ja, fantasie. De ruzie tussen de kinderen ontstond op het plein en had niets met het feest te maken. Behalve dan dat de kinderen er waarschijnlijk niet waren geweest als er geen Sinterklaasfeest was doorgegaan. Blijf eens bij de feiten aub.
Oud 4 december 2007, 12:52   #379
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En over dat kloppen op het hoofd met een verkeersbord zwijgen we zedig?
Ik versta echt niet hoe jij hier een poging tot doodslag - ja Edina, van messteken en kloppen op het hoofd kun je doodgaan - nog kunt goed praten. Het enigste wat jou meest zorgen baart is die ''schoolmeestertik''.

Laatst gewijzigd door daiwa : 4 december 2007 om 12:52.
Oud 4 december 2007, 12:52   #380
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Ik denk dat Edina het Sinterklaas feestje als motief bedoelde.
Gelukkig zijn er nog mensen die begrijpend kunnen lezen. En bierke behoort duidelijk niet tot die groep gezien zijn latere reactie.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be