Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 3 december 2007, 15:01   #361
davidg
Schepen

davidg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Een nieuwe politieke stal zou ik niet zoeken. Niets is zo bevrijdend als partijpolitiek ongebonden zijn en lekker dwars VB te kunnen stemmen om de Belgische boel wat sneller om zeep te helpen.
Sorry, op VB stemmen met hun huiidg programma kan ik niet in overeenstemming brengen met mijn geweten.

En politieke stal: yeps, die zal ik dan wel zoeken. Ik heb namelijk ooit een leraar gelijk gegeven die me zei dat roepen langs de zijlijn makkelijker was dan aan het spel deel te nemen...

davidg is offline  
Oud 3 december 2007, 15:02   #362
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En MR kan nu wel mooi doen alsof zij steeds overeen zijn gekomen met de VLD en omgekeerd, maar de werkelijkheid ligt totaal anders.
Want ook de VLD wil een vergaande staatshervorming die door MR klink word afgewezen als het er op aankomt.
Neen hoor!
De VLD trekt die keutel onbeschaamd weer in zoals ze dat met al de vorige deed. Ze gaat al de eerste week plat op de buik voor de Franstaligen. Net zoals vorige keer. Ze zal daarbij nog trots beweren ook dat ze geen 175 dagen nodig had om een regering te vormen!
Oud 3 december 2007, 15:03   #363
davidg
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Dat kan dan alleen maar als Vlaanderen effectief onafhankelijk is (geworden).
Welkom bij de separatisten.
Of toch niet?
Ik denk dat ik dat al eerder heb duidelijk gemaakt:
http://www.davidgeens.be/2007/8/24/ik-ben-vlaming

davidg is offline  
Oud 3 december 2007, 15:05   #364
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Nee, voor 10 juni ging men er gewoon van uit dat er een tripartite nodig zou geweest zijn langs Vlaamse kant om het VB buiten de meerderheid te houden en de CD&V/N-VA de kleinste van de drie zou zijn geweest.
En dat de PS langs Waalse kant een eigen meerderheid zou behouden hebben.
Niemand in de Belgische politieke wereld had verwacht dat de liberalen de grootste familie zouden zijn geworden en dat zowel de PS als de SP.A op de bank zouden kunnen geplaatst worden.
Voor de Waalse politici was het dus een noodzaak dat iemand de rol van de PS over nam en daar CDH samen met de PS de Waalse regering vormen, was deze partij de gelukkige. Want zonder haar kan men langs Waalse kant geen meerderheid vormen of men gaat naar een 2/3 meerderheid, iets dat de Walen ten alle tijden willen voorkomen op dit ogenblik.
Want vanaf dat men aan die 2/3 meerderheid zit binnen de regeringspartijen, is er geen enkele verantwoorde reden meer om een vergaande staatshervorming te weigeren.
Langs Vlaamse kant heeft men die 2/3 meerderheid niet nodig binnen de regeringspartijen omdat men weet, dat men altijd op of de SP.A en Groen! kan rekenen of op het VB en LDD.

Langs Vlaamse kant is en was er dus nooit een reden om geen vergaande staatshervorming in het regeerakkoord op te nemen, maar langs Waalse kant wil geen van de drie een staatshervorming omdat ze dan te veel macht over Vlaanderen verliezen.
En MR kan nu wel mooi doen alsof zij steeds overeen zijn gekomen met de VLD en omgekeerd, maar de werkelijkheid ligt totaal anders.
Want ook de VLD wil een vergaande staatshervorming die door MR klink word afgewezen als het er op aankomt.
ook uw uitleg gaat alleen op als je vasthoudt aan oranje blauw en een 2/3de meerderheidsregering bij voorbaat uitsluit

ik zie buiten de wazige 'politicologen-uitleg' van 'dat zijn socio-economisch geen sterke regeringen' (wat mij een pre-euro-argumentatie lijkt) geen enkele redelijke uitleg tegen anders ...
Anna List is offline  
Oud 3 december 2007, 15:06   #365
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door davidg Bekijk bericht
Sorry, op VB stemmen met hun huiidg programma kan ik niet in overeenstemming brengen met mijn geweten.

En politieke stal: yeps, die zal ik dan wel zoeken. Ik heb namelijk ooit een leraar gelijk gegeven die me zei dat roepen langs de zijlijn makkelijker was dan aan het spel deel te nemen...
Ik zie dat je leraar goed geslaagd is in zijn opdracht.

Gelukkig herinner ik er mij zo geen. Zelfs de VU bestond toen nog niet. De 'leraars' gaven toen nog les vanop de preekstoel, maar ook die had ik ondertussen al voldoende door om hun lessen Belgische partijpolitieke geschiedenis aan mijn Vlaamse nazi-botinnes te lappen.
Oud 3 december 2007, 15:07   #366
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Mijn verstand is door de tijd heen sterker geworden dan mijn geweten. Als je iets wil berijken mag het wat kosten.
Garry is offline  
Oud 3 december 2007, 15:09   #367
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is uw goed recht, maar dan stel ik voor dat u gewoon wordt aan de huidige situatie want het wordt alleen maar erger.

U kan ook NVA stemmen en dan hopen dat binnen 50 jaar Belgie "verdampt" is.

Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 3 december 2007, 15:09   #368
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ook uw uitleg gaat alleen op als je vasthoudt aan oranje blauw en een 2/3de meerderheidsregering bij voorbaat uitsluit

ik zie buiten de wazige 'politicologen-uitleg' van 'dat zijn socio-economisch geen sterke regeringen' (wat mij een pre-euro-argumentatie lijkt) geen enkele redelijke uitleg tegen anders ...
Die uitleg was idd wazig, maar sta me toe deze te verduidelijken.

Een tripartite zal altijd moeilijke en ingewikkelde wetten produceren, gewoon door het feit dat het voor elk wat wils moet zijn. Duidelijke omlijnde doelstellingen en resultaten zijn al moeilijk genoeg door ons bestel, dus het nog moeilijker maken om ergens eens over te zijn, buiten de dingen waar je echt een 2/3 voor nodig hebt, is jezelf in de problemen rijden.

.
Eddy B is offline  
Oud 3 december 2007, 15:12   #369
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Dat is uw goed recht, maar dan stel ik voor dat u gewoon wordt aan de huidige situatie want het wordt alleen maar erger.

Hehe!

Korter en beter had ik het niet kunnen zeggen.
Oud 3 december 2007, 15:13   #370
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Die uitleg was idd wazig, maar sta me toe deze te verduidelijken.

Een tripartite zal altijd moeilijke en ingewikkelde wetten produceren, gewoon door het feit dat het voor elk wat wils moet zijn. Duidelijke omlijnde doelstellingen en resultaten zijn al moeilijk genoeg door ons bestel, dus het nog moeilijker maken om ergens eens over te zijn, buiten de dingen waar je echt een 2/3 voor nodig hebt, is jezelf in de problemen rijden.
Niet dat ik om een tripartite vraag, maar bij de huidige wetten zitten ook meer draken dan wat anders.

Laatst gewijzigd door Garry : 3 december 2007 om 15:13.
Garry is offline  
Oud 3 december 2007, 15:14   #371
davidg
Schepen

Standaard

Citaat:
Ik zie dat je leraar goed geslaagd is in zijn opdracht.
Yeps, dat is die man zeker... Want tot dan had ik ook het schijt aan de ganse Belgische politiek, de CVP op kop. Het leek me net de grootste uitdaging om dan net daaraan te gaan meewerken...

davidg is offline  
Oud 3 december 2007, 15:14   #372
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Of met de armen over elkaar in een hoekje zitten glunderen dat je de enige echte zuivere bent, in afwachting van een "historisch toeval" dat België ten einde brengt, om dan als de Messias te worden binnengehaald. D�*t is pas een doordachte strategie, nietwaar?
zorroaster is offline  
Oud 3 december 2007, 15:15   #373
davidg
Schepen

Standaard

Citaat:

Moest CD&V nu dikke stommiteiten doen, is de kans groot dat ik langsloop bij N-VA...

LDD is ook wel Vlaams, doch daar zie ik momenteel te veel einzelgangers en te weinig programma...

soit, dat is nu niet aan de orde, ik ben vandaag vooral bezorgd over hoe ons land zal evolueren naar de confederatie waar ik op hoop.

davidg is offline  
Oud 3 december 2007, 15:16   #374
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster Bekijk bericht
Of met de armen over elkaar in een hoekje zitten glunderen dat je de enige echte zuivere bent, in afwachting van een "historisch toeval" dat België ten einde brengt, om dan als de Messias te worden binnengehaald. D�*t is pas een doordachte strategie, nietwaar?
Ik ben blij dat u de 50 jaar die ik vooropstelde niet betwist. Want dat is het NVA plan juist, binnen 50 jaar zien we wel?

Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 3 december 2007, 15:17   #375
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moest CD&V nu dikke stommiteiten doen, is de kans groot dat ik langsloop bij N-VA...

LDD is ook wel Vlaams, doch daar zie ik momenteel te veel einzelgangers en te weinig programma...

soit, dat is nu niet aan de orde, ik ben vandaag vooral bezorgd over hoe ons land zal evolueren naar de confederatie waar ik op hoop.
Uw hoop zal ijdel blijken, Begie wordt nooit een confederatie.

Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 3 december 2007, 15:17   #376
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Hehe!

Korter en beter had ik het niet kunnen zeggen.
Vooral niet wanneer we dit weekend Bartje zelf hebben horen zeggen dat hij GEEN separatist is.
Daar zal hij zeker geen Vlaamse stemmen mee winnen...

.
Eddy B is offline  
Oud 3 december 2007, 15:20   #377
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster Bekijk bericht
of totdat ook voor de 'anderen' (ik schreef bijna 'met minder politiek inzicht begenadigden')duidelijk is dat geen Belgische regering meer gevormd k�*n worden omdat de politieke tegenstellingen over de taalgrens onoverbrugbaar zijn ...

in dat geval is het inderdaad kwestie van tot dat moment zo weinig mogelijk toegevingen te doen ... en een 'koude oorlog' strategie te handhaven. dat doe je niet door mee in een regering te kruipen.
Anna List is offline  
Oud 3 december 2007, 15:20   #378
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Waar staat in het CD&V programma dat zij voor een CONfederatie gaan?

Zoiets kan je alleen bereiken door extreem te stemmen : separatisme dus VB. Als het NOG duidelijker wordt dat Vlaanderen zijn eigen "ding" wil doen, dan zal NOG alles in het werk worden gesteld om belziekske te redden, met als mogelijk resultaat een CONfederatie.

Door alleen maar CD&V of NVA te stemmen, kom je er NIET.

.
Eddy B is offline  
Oud 3 december 2007, 15:21   #379
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

ik vind het wel schattig om vast te stellen dat heel uw logica staat (en valt) met uw overtuiging dat er dus klaarblijkelijk nog een belgische regering gevormd zal kunnen worden
Anna List is offline  
Oud 3 december 2007, 15:23   #380
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Vooral niet wanneer we dit weekend Bartje zelf hebben horen zeggen dat hij GEEN separatist is.
Daar zal hij zeker geen Vlaamse stemmen mee winnen...
Was dat op de zevende dag? Heb dat daar ook gezien, walgelijk gewoon.

Verschaeve
HAMC is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be