![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#38381 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Overigens werden we uitstekend geregeerd in de lange overgangsperiode... beter dan nu... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38382 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38383 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38384 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38385 |
Banneling
|
![]() Ik heb daar geen affectie mee.
Laatst gewijzigd door eno2 : 16 maart 2016 om 19:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38386 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38387 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38388 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wij zijn vol van besef.
![]() |
#38389 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38390 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Heeft ook alles met Europa en het neo liberalisme te maken. Vooral de marktwerking in de zorg en de macht van de zorgverzekeraars plus de extreem lage rente zijn absurd te noemen. Zonder die rare dingen waren we steenrijk. Europa met z'n opgedrongen liberalisme maakt ons langzaam kapot.
![]() |
#38391 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wij hebben nog niet eens een gasbel. (waar ik het met een zeldzaam langskomend Nederlands koppel vandaag over had) Laatst gewijzigd door eno2 : 16 maart 2016 om 20:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38392 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Die gasvelden zorgen voor aardbevingen, dus dat schiet ook niet echt op. Dat afschuiven van verantwoordelijkheid klopt ook wel, dus verantwoordelijk daar neerleggen waar die echt thuishoort is wat ook logisch is. De regels vanuit Europa zijn problematisch voor ons.
![]() |
#38393 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
nadat ik al x keer stelde dat ik géén konfederale Benelux staat voorsta nadat ik stelde dat mijn model overeenkomt met het plan N van Matthias Storme, waarnaar ik een link postte -zij het met dien verschille dat ik voor een verdergaande integratie ben tussen VL. en NL, - legt ge mij nu weer eens en voor X+1 de keer woorden in de mond. Voor de X+1de keer moet ik dan weer stellen dat ik niet ga voor een Benelux omdat in de Benelux België nog altijd bestaat met zijn konstitutionele verankeringen, vandaar trouwens de BE in die naam. Ik wil daarentegen BE volledig oplossen door enerzijds een zo ver mogelijke integratie van VL in het huidige Nederland en anderzijds Wallonië en de Duitstaligen (Luxemburg en de Oostkantons) laten toetreden tot het Koninkrijk der Nederlanden zoals Aruba er deel van uitmaakt. Konstitutioneel betekent dat het einde van België. Citaat:
Ge kunt daar zowel ja als neen op antwoorden. Waar is het probleem dat ook de anderstalige Nederlanders op dezelfde manier er zouden deel uitmaken van uitmaken.....?
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 16 maart 2016 om 20:51. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38394 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En waarom ik daarvoor pleit, dan moet ge effe de moeite doen om meer naar achter te spoelen in deze draad.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 16 maart 2016 om 21:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38395 |
Europees Commissaris
|
![]() Wikipedia belicht die terminologie wat eenzijdig. De eerste Dietse verenigingen zagen het daglicht op het einde van de 19e eeuw....en kenden een hoogtepunt tijdens het interbellum.
Mercedes kreeg in de Tweede Wereldoorlog de bijnaam Doodswagen omdat het een populair vervoermiddel was voor de gevreesde Gestapo. Als ge op "Diets" afkapt kunt ge dan maar ook meteen afkappen op Mercedes....
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 16 maart 2016 om 21:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38396 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38397 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38398 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Nog een keeer dan maar:http://vlaamseconservatieven.blogspo...n-brussel.html
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 16 maart 2016 om 21:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38399 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ook gelezen in Knack: de verpulvering van de PVDA en van Peter Mertens, mijn huidige politieke favorieten. Hij is ook al eens als islamofoob (iets wat ik niet verwerp) tegen wat protest aangelopen en sloot daarop prompt bangelijk zijn snaveltje. Zijn verdwijnen uit de omloop heeft er misschien iets mee te maken. Niet bepaald iemand die ik de grootte geloofwaardigheid zou toemeten. Bovendien is en blijft het een persoonlijke, subjectieve en dus anekdotische stellingname. Ondertussen vernam ik dat 2/3 van de Nederlanders De Vlamingen er wel graag erbij willen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38400 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Met de jouwe ben ik nu bezig, thx. |
|
![]() |
![]() |