Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 juni 2016, 21:50   #38901
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pinda Bekijk bericht
Ja spraakgebrek en meer,
Wat een walgelijke manier van Nederlands te spreken, het doet mij denken aan die verdwaasde sukkels uit het Gooi met een borrel te veel op.

Gelukkig worden er hier en daar in Amsterdam al maatregelen getroffen, om dergelijke "kouwe kak", uit onze kroegen te weren. Of indien nodig van een goed pakslaag te voorzien.

Jeff

Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2016, 21:53   #38902
Adrian M

Standaard

Citaat:
En dan hebben we het nog niet eens gehad over die bestuurlijk puinhoop gehad genaamd de Belgische politiek.

Jeff
Ah, Ah, dat onze regeringen vaak/meestal een kort leven hadden heeft Het Oosten dan wel weer gelijk in.
Wij zitten dan ook niet in een luxe positie zoals België. Zes regeringen, zelfs als er drie zouden vallen altijd nog altijd drie regeringen over
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2016, 22:08   #38903
Adrian M

Standaard

Citaat:
Niks te fabeltje,
Of wilt u zeggen dat Belziek meer inwoners heeft, en een grotere BNP?.

Tja en hoe komt dat, misschien om dat de Nederlandse overheid een paar banken heeft uitgekocht. (was ik tegenstander van trouwens)

Om te juigen, neen dat niet. Echter ga ik ook niet zoals u negatief zijn over de Nederlandse economie en haar toekomstperspectief.
Ja er is nog een hoop werk aan de winkel maar daar wordt aan gewerkt, uw land daar en tegen en dan doel ik vooral op Wallonie zit nog qua mentaliteit in de vorige eeuw.

Dat geloof ik niet, want met de kolenmijnen en staalindustrie die Belziek had, wist men die opbrengsten ook niet te verzilveren voor de langere termijn. Het is gewoon een mentaliteit en inzicht kwestie.

Nog voordat de industriële activiteiten afnamen in Nederland lagen er al plannen op tafel om een meer dienst gerichte economie met de nadruk op distributie op poten te zette.
De haven van Rotterdam als voorbeeld, maar ook Schiphol, en natuurlijk de Nederlandse infrastructuur, allemaal mogelijk onderandere door ruimtelijke ordening wat in Nederland al in het begin van de 20e eeuw begon en consequente investeringen.

Belziek loopt op het gebied van ruimtelijke ordening en consequente investeringen in de infrastructuur gewoon keihard achter.
En dan hebben we het nog niet eens gehad over die bestuurlijk puinhoop gehad genaamd de Belgische politiek.

Ja de gasbaten hebben zeker hun steentje bijgedragen, maar om te zeggen dat Nederland zonder die gasbaten nu op hetzelfde niveau zou zitten als Belziek.
Nee natuurlijk niet, want wie dat wel doet ontkent het bestaan van de Nederlandse handelsgeest.

Jeff
Misschien is uw verhaal toch ook wel lichtelijk wat éénzijdig. België is echt wel een flinke economie in de wereld.

Voorlichting over België in Nederland.
Rijkdom en welvaart: waarom is België een rijk land?
http://wetenschap.infonu.nl/economie...rijk-land.html

Zou voorzichtig zijn ten aanzien van Wallonië. Nederland is de derde handelspartner van Wallonië. Plus handel met Vlaanderen lijkt zich tevens meer en meer te verplaatsen naar handel met Wallonië.

Laatst gewijzigd door Adrian M : 3 juni 2016 om 22:12.
Oud 3 juni 2016, 22:20   #38904
Pinda
Parlementsvoorzitter

Pinda's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Misschien is uw verhaal toch ook wel lichtelijk wat éénzijdig. België is echt wel een flinke economie in de wereld.
Ho ho, wacht even!.
Ik heb niet gezegd dat Belziek arm is, ik heb alleen gezegd dat Belziek achterloopt als het gaat om ruimtelijke ordening en de daarbij horende investeringen.
En dat kunt u toch moeilijk ontkennen, dit alles was als reactie op System uit het Oosten en zijn bewering dat Nederland zonder de gasbaten op hetzelfde niveau zou zitten als Belziek nu vandaag de dag. En dat ontken ik.

Tuurlijk hebben de Zuidelijke Nederlanden potentieel, dat werd onder Koning Willem 1 al heel snel duidelijk.
En natuurlijk op het moment dat Vlaanderen meer bevoegdheden kreeg op het gebied van infrastructuur en andere zaken qua economische planmatigheid.

Echter de algemene boosdoener in dit als blijft de Belgische wijze van bestuur en besluitvorming.

Jeff
Alles wat ik beweer over Nederland is correct.
Pinda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2016, 22:29   #38905
Adrian M

Standaard

Citaat:
Ho ho, wacht even!.
Ik heb niet gezegd dat Belziek arm is, ik heb alleen gezegd dat Belziek achterloopt als het gaat om ruimtelijke ordening en de daarbij horende investeringen.
En dat kunt u toch moeilijk ontkennen, dit alles was als reactie op System uit het Oosten en zijn bewering dat Nederland zonder de gasbaten op hetzelfde niveau zou zitten als Belziek nu vandaag de dag. En dat ontken ik.

Tuurlijk hebben de Zuidelijke Nederlanden potentieel, dat werd onder Koning Willem 1 al heel snel duidelijk.
En natuurlijk op het moment dat Vlaanderen meer bevoegdheden kreeg op het gebied van infrastructuur en andere zaken qua economische planmatigheid.

Echter de algemene boosdoener in dit als blijft de Belgische wijze van bestuur en besluitvorming.

Jeff
Tja, maar aan de andere kant ... geen centje pijn. Met zes regeringen, nooit zonder

Polderen? Met zes regeringen en zes parlementen werd het in België bijkans uitgevonden
Oud 4 juni 2016, 19:19   #38906
edwin2
Eur. Commissievoorzitter

edwin2's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah, Ah, dat onze regeringen vaak/meestal een kort leven hadden heeft Het Oosten dan wel weer gelijk in.
Wij zitten dan ook niet in een luxe positie zoals België. Zes regeringen, zelfs als er drie zouden vallen altijd nog altijd drie regeringen over
Das waar ook van.die regeringen!
Oud 5 juni 2016, 01:15   #38907
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja spraakgebrek en meer,
Wat een walgelijke manier van Nederlands te spreken, het doet mij denken aan die verdwaasde sukkels uit het Gooi met een borrel te veel op.

Gelukkig worden er hier en daar in Amsterdam al maatregelen getroffen, om dergelijke "kouwe kak", uit onze kroegen te weren. Of indien nodig van een goed pakslaag te voorzien.

Jeff
Da's dan weer zo jammer Amsterdams van je. Kijk het is ook m'n favoriete Nederlandse dialect niet, zelfs niet van Noord en Zuid Holland, maar als Brabander mag ik zo'n regionale identiteit wel en respecteer ik het zelfs. Ik wilde schrijven, dat men mij als een Brabants boerke zag, maar noordelijke en oostelijke Nederlanders schijnen te denken dat ik Belg ben (dan vraag ik af of ze ooit onder de rivieren zijn geweest) en buiten Europa denken ze dat ik een Duitser ben (maar dat hebben meer Nederlanders).....

Kijk Amsterdams dialect, is net zoals Haags of Rotterdams, leuk, maar mooi, ik geef toe mooier dan Leids, maar niet het mooiste Nederlandse dialect...
Oud 5 juni 2016, 03:47   #38908
Adrian M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Da's dan weer zo jammer Amsterdams van je. Kijk het is ook m'n favoriete Nederlandse dialect niet, zelfs niet van Noord en Zuid Holland, maar als Brabander mag ik zo'n regionale identiteit wel en respecteer ik het zelfs. Ik wilde schrijven, dat men mij als een Brabants boerke zag, maar noordelijke en oostelijke Nederlanders schijnen te denken dat ik Belg ben (dan vraag ik af of ze ooit onder de rivieren zijn geweest) en buiten Europa denken ze dat ik een Duitser ben (maar dat hebben meer Nederlanders).....

Kijk Amsterdams dialect, is net zoals Haags of Rotterdams, leuk, maar mooi, ik geef toe mooier dan Leids, maar niet het mooiste Nederlandse dialect...
Troost hoor, allebei ...

Brabants is het meest sexy accent. Dat blijkt uit onderzoek van datingsite Parship.

Er gaat niets boven een zachte g. Een Brabander die praat en goed met zijn g strooit, is onweerstaanbaar, komt uit het onderzoek van Parship naar voren.

Er zijn negen accenten onderzocht. Brabants, Zeeuws, Zuid-Hollands, Gronings/ Drents, Noord-Hollands, Limburgs, Fries (geen accent maar taal), Twents en Utrechts.

Een grote meerderheid van zowel de single mannen als vrouwen is erover uit: een meisje of knul die Brabants praat, is een stuk aantrekkelijker.
De andere twee accenten in de top drie zijn Limburgs en Noord-Hollands/Amsterdams.

En het minst sexy? Bij vrijgezelle mannen hoef je niet aan te komen met een Utrechts accent. Dat eindigde als laatste. Bij de vrouwen valt een Zeeuws accent niet in de smaak.
http://www.rtlnieuws.nl/editienl/bra...st-sexy-accent

By the way, poepen heeft dit in het Brabants een zelfde betekenis als in Vlaanderen?

Leuke spraakverwarring:
Nederlandse, zware bevalling achter de rug
Belgische gynaecoloog vraagt haar na een paar weken: "Heeft u al gepoept?"

Nederlander - date met een Vlaamse
"Ik moet hoog nodig. Als jij ook behoefte voelt zullen we dan eerst maar even poepen voor het eten geserveerd wordt?"
Oud 5 juni 2016, 08:47   #38909
Hollander

Standaard

Citaat:
[/i]
Nederlander - date met een Vlaamse
"Ik moet hoog nodig. Als jij ook behoefte voelt zullen we dan eerst maar even poepen voor het eten geserveerd wordt?"
ja, aardige zij het wat onwaarschijnlijke uitspraak van een man op date..
Oud 5 juni 2016, 21:22   #38910
Pinda
Parlementsvoorzitter

Pinda's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja, maar aan de andere kant ... geen centje pijn. Met zes regeringen, nooit zonder

Polderen? Met zes regeringen en zes parlementen werd het in België bijkans uitgevonden
Volgens mij is polderen meer dan alleen dat iedereen wat te zeggen heeft, althans in de Nederlandse context.
In Belziek is het gewoon één en al theater.

België is een gekkenhuis, waarin het zoeken is naar de uitgang.
NRC Handelsblad.

Jef
Oud 5 juni 2016, 22:12   #38911
Pinda
Parlementsvoorzitter

Pinda's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Da's dan weer zo jammer Amsterdams van je.
Ik snap je reactie wel, vele weten dan ook niet wat er allemaal gaande is in Amsterdam.
Wel ten eerste studenten hier matten wel vaker met elkaar, ten tweede de afkeer van die "kouwe kak" speelt al jaren een rol in Amsterdam.

Om dat laatste heel simpel uit te leggen, doordat Amsterdam de Hoofdstad is van Nederland en dus van iedereen is, zijn er een heleboel van buiten de stad in Amsterdam gaan wonen.
Want daar gebeurden het, en "alles kan en alles mag", met name een hoop babyboomers en andere linkse types zijn zodoende in de stad komen wonen.
De "grachtengordel kliek" is een van de bekenste, er zijn er nog een paar buurten waar ze zitten.

Vaak wonende in een pand die zij destijds toen zij in Amsterdam studeerde hebben gekraakt en met overheidsgeld hebben laten opknappen. En natuurlijk ook gebruikmakende van de gastvrijheid van de Amsterdammers, drugs seks en rock en roll in het Vondelpark, slapen op de Dam, feesten van midden in de nacht tot s'morgens vroeg. Alles hebben zij gedaan en het werd hen gegund.

Maar nu dat het hun beurt is om gastvrij en ruimdenkend te zijn geven zij niet thuis. Nee verre van, klagen over zwartepiet, of over geluidsoverlast zodat kroegen hun deuren kunnen sluiten, of eisen dat een kroegenplein al om 3 uur s'nachts schoongeveegd wordt door de politie, eisen dat zij overal met hun (bak)fiets kunnen komen ook in het historische stadsgedeelte, zeiken over tourbussen en toeristen oftewel dat gene wat Amsterdam geld opbrengt. En ga zo maar door.
En vanwege vriendjespolitiek(PvdA), krijgen zij vaak nog hun zin ook.

Gelooft u mij maar wanneer ik zeg, de echte Amsterdammers zijn het zat. En ja dat gaat zeker gepaard met een hoop vijandelijkheden.
Whining Baby Boomers

Citaat:
Kijk het is ook m'n favoriete Nederlandse dialect niet, zelfs niet van Noord en Zuid Holland, maar als Brabander mag ik zo'n regionale identiteit wel en respecteer ik het zelfs.
Ik betwijfel of je wel eens het echte Amsterdamse dialect gehoord hebt, want de meeste denken dat ze bijvoorbeeld in Flodder "Amsterdams lullen". Wat dus niet klopt,
Ze doen de klank na, maar ze gebruiken niet de typische Amsterdamse woorden. Of nog erger men doet een Jordanees na, wat trouwens afwijkt van het Amsterdams vanwege de Poolse/Russische herkomst van vele uit de Jordaan.

Citaat:
Ik wilde schrijven, dat men mij als een Brabants boerke zag, maar noordelijke en oostelijke Nederlanders schijnen te denken dat ik Belg ben (dan vraag ik af of ze ooit onder de rivieren zijn geweest) en buiten Europa denken ze dat ik een Duitser ben (maar dat hebben meer Nederlanders).....

Ik vind het zelf ook niet het mooste, ik heb de Limburgse tongval altijd als het prettigste ervaren.
Misschien omdat mijn Oma er woont, en ik zodoende Limburg(Venlo) met vlaai heb geassocieerd.

En verder heb ik familie in zowel Brabant als Limburg, dus deze Nederlander van boven de rivieren zal je niet zo snel uitmaken voor een Belg.
Tenzij je zo kwaad spreekt over Nederland als System uit het Oosten, dan wel.. want dan vraag je er gewoon om.

Jeff
Oud 6 juni 2016, 01:36   #38912
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik snap je reactie wel, vele weten dan ook niet wat er allemaal gaande is in Amsterdam.
Wel ten eerste studenten hier matten wel vaker met elkaar, ten tweede de afkeer van die "kouwe kak" speelt al jaren een rol in Amsterdam.
(...)
Dat wil niet zeggen dat de Leidenaren of moet ik zeggen Leijenaren niet trots mogen zijn op hun stad en hun taaltje. Of dat terecht is, god mag het weten, maar mij zal je er niet over horen, i
Citaat:
Ik vind het zelf ook niet het mooste, ik heb de Limburgse tongval altijd als het prettigste ervaren.
Misschien omdat mijn Oma er woont, en ik zodoende Limburg(Venlo) met vlaai heb geassocieerd.
Daar vergist u zich in, ik schaam me allerminst dat ik Brabander ben, beter een Bourgondiër dan een schrapende Calvinist (zelfs wanneer die meer geld heeft dan die Bourgondiër). Ik heb niks tegen of met Limburgs, maar ik vind Brabants in de ruimste zin van het woord, dus naast Bredaas, Eindhovens, ook Leuvens en Antwerps mooier dan Limburgs (ik meen het, maar u mag het Chauvinisme vinden).

Citaat:
En verder heb ik familie in zowel Brabant als Limburg, dus deze Nederlander van boven de rivieren zal je niet zo snel uitmaken voor een Belg.
Tenzij je zo kwaad spreekt over Nederland als System uit het Oosten, dan wel.. want dan vraag je er gewoon om.

Jeff
Ik vond het alleen frappant, dat niet in het westen, daar weten ze dat ik Brabander ben, maar juist in het Oosten en Noorden denken ze soms dat ik Belg ben. Heb ik ooit onterecht kwaad gesproken over ons Koninkrijk ?
Oud 6 juni 2016, 20:12   #38913
Pinda
Parlementsvoorzitter

Pinda's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat wil niet zeggen dat de Leidenaren of moet ik zeggen Leijenaren niet trots mogen zijn op hun stad en hun taaltje. Of dat terecht is, god mag het weten, maar mij zal je er niet over horen, i
Klopt, en ik heb dan ook niet gezegd dat zij dat niet mogen zijn.
Ik heb alleen gezegd dat ik het walgelijk vind, en het mij doet denken aan dronken gasten uit het Gooi. Meer niet, ieder zijn ding natuurlijk.

Citaat:
Daar vergist u zich in, ik schaam me allerminst dat ik Brabander ben, beter een Bourgondiër dan een schrapende Calvinist (zelfs wanneer die meer geld heeft dan die Bourgondiër). Ik heb niks tegen of met Limburgs, maar ik vind Brabants in de ruimste zin van het woord, dus naast Bredaas, Eindhovens, ook Leuvens en Antwerps mooier dan Limburgs (ik meen het, maar u mag het Chauvinisme vinden).
Waar vergis ik mij in?, en prima dat u zich niet schaamt om Brabander te zijn.

En als geboren en getogen Amsterdammer, en Katholiek opgevoede Indo heb ik nooit hoeven kiezen tussen Bourgondiër en het Calvinisme.
Leef je leven zoals het wordt gegeven, echter vrijzinnigheid gaat gepaard met nuchterheid.

Met chauvinisme heb ik ook geen probleem, één van de weinige dingen die ik respecteer bij een Fransman. Ik wou dat Nederlanders dat wat vaker zijn over hun eigen Vaderland, taal, cultuur en tradities.

Citaat:
Ik vond het alleen frappant, dat niet in het westen, daar weten ze dat ik Brabander ben, maar juist in het Oosten en Noorden denken ze soms dat ik Belg ben.
Ik heb met oosten niet zoveel kom er weinig, en het noorden wel ik weet uitervaring dat men niet zo nuchter is als menig Nederlander hen toedicht.
Kijk alleen maar naar hoe Groningers en Friezen over elkaar denken, altijd vuurwerk wanneer studenten bij elkaar in de kroeg zitten.

Citaat:
Heb ik ooit onterecht kwaad gesproken over ons Koninkrijk ?
Dat weet ik niet, dat weet u beter dan ik of u dat wel eens gedaan heeft.
Ik zei dan ook dit;
Citaat:
Het is dan ook in de veronderstelling dat,.. indien je...
Gewoon een humoristische afsluiting, meer niet.

Jeff
Oud 7 juni 2016, 07:50   #38914
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb niks tegen of met Limburgs, maar ik vind Brabants in de ruimste zin van het woord, dus naast Bredaas, Eindhovens, ook Leuvens en Antwerps mooier dan Limburgs (ik meen het, maar u mag het Chauvinisme vinden).

Leuvens en Antwerps, dat zijn voor mij zowat de twee lelijkste dialecten die er in België zijn.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2016, 22:30   #38915
Hollander

Standaard

Citaat:
Klopt, en ik heb dan ook niet gezegd dat zij dat niet mogen zijn.
Ik heb alleen gezegd dat ik het walgelijk vind, en het mij doet denken aan dronken gasten uit het Gooi. Meer niet, ieder zijn ding natuurlijk.
dat is eigenlijk niet te vergelijken. Goois is een soort brallerig mengdialect van utregs en poldernederlands (ofzo)

Leids heeft een vergelijkbare vloeiende r (lijkt wat dat betreft best op Rotterdams, ware het niet dat Haags er nog volledig tussen ligt en dat is weer héél anders), maar is een sappig stadsdialect en eerder plat. Leids is eigenlijk best lelijk, als het niet zo lekker je oor zou binneglijen.

of zoals Jochem Myjer het zeg:

https://www.youtube.com/watch?v=IXM2wykRexM

Laatst gewijzigd door Hollander : 7 juni 2016 om 22:33.
Oud 8 juni 2016, 03:16   #38916
Adrian M

Standaard

Trots opzij, we zijn voor België!’

VIDEO

Jorit Bons uit Amersfoort heeft samen met een vriend een juichlied gemaakt voor het Belgisch voetbalelftal. Hij is een van de eigenaren van Long John’s Pub en wil ondanks de afwezigheid van Oranje op het EK toch een feestje bouwen in zijn kroeg.
http://www.telegraaf.nl/tv/nieuws/bi...elgie____.html
Oud 8 juni 2016, 08:45   #38917
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is 177 jaar geleden dat Limburg ten oosten van de Maas afgesplitst werd van het koninkrijk der Belgen, maar op de kaart van Planeet Voetbal wordt die grens de komende weken voor even uitgegumd. De Rode Duivels mogen in deze lange, Oranje-loze zomer op massale support rekenen vanuit de Nederlandse provincie die cultuurhistorisch gezien de grootste band heeft met België.

Sympathiek volk
Van de Limburgse voetballiefhebbers schaart meer dan de helft - 54,6 procent - zich achter Kevin De Bruyne en co tijdens de dans om de Coupe Henri Delaunay, de tien kilo zware zilveren trofee voor de Europese kampioen. Niet zozeer omdat België attractief voetbal speelt of uitstekende spelers heeft. De voornaamste reden die Limburgers noemen is dat ze zich met de Belgen het meest verwant voelen. En ‘we’ vinden het niet in de laatste plaats een sympathiek volk.
bron: http://www.limburger.nl/cnt/dmf20160...t-de-limburger

Laatst gewijzigd door pajoske : 8 juni 2016 om 08:47.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2016, 18:20   #38918
Adrian M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
WAUW!!!!

Voor wie juicht Limburg bij het EK?
België: 54,6%

Opmerkelijk: veel Limburgers gaan het EK helemaal niet volgen nu Oranje de grote afwezige is op het bal in Frankrijk.
Ruim 50 procent van de ondervraagden zegt ‘helemaal niet’ of ‘niet echt’ geïnteresseerd te zijn
http://www.limburger.nl/cnt/dmf20160...t-de-limburger
Oud 8 juni 2016, 18:29   #38919
Adrian M

Standaard

Tja, mogelijk gaat de steun voor de Belgen meer van boven de rivieren komen van beneden de rivieren - Wij zijn FF Belg.

In de Bredase horeca nog geen massale support voor België tijdens EK Voetbal
27 mei 2016

Over twee weken begint het EK Voetbal in Frankrijk.

Zonder deelname van Nederland. Dat is wennen, ook voor de horeca in Breda.
België aanmoedigen dan maar dit keer? "Nee," zegt bedrijfsleider Mark Geerts van café De Bommel. "Wij zenden alle wedstrijden uit, maar we gaan ons niet specifiek op België richten."

Dat geluid is ook te horen bij veel andere cafés in de Bredase binnenstad. "Ik heb niet de indruk dat er zoveel op België wordt ingespeeld of dat er veel extra's rond het EK wordt gedaan", zegt Patrick van Asch, die de Havermarkt vertegenwoordigt in het bestuur van het Ondernemersfonds Breda.

Zelf heeft hij meerdere horecazaken, waaronder café Bruxelles. "Daar gaan we natuurlijk wel iets extra's doen als België speelt. Maar in de andere zaken niet."
Belgische bierbrouwers doen ondertussen hun best de 'Hollanders' voor de Belgen te doen juichen. Zo heeft Palm een actie waarbij klanten die drie Palm-bier bestellen een gratis 'Oranje Duivel Shirt' krijgen'.
Bedrijfsleider Pieter Meijers van café Catch 22 heeft vijftig shirts liggen. "Ik hoop dat ik 150 Palm verkoop en die shirts kwijt raak," lacht hij. Maar de 'Catch' wordt geen Belgische enclave. "We zenden alle wedstrijden uit en hebben hier veel verschillende bieren. Dus ik denk dat we een actie doen met bier uit de betreffende landen die moeten voetballen."

Televisiepersoonlijkheid Harry Vermeegen bracht recent een EK-lied uit over dit onderwerp:
http://www.bndestem.nl/regio/breda/i...tbal-1.6051759
Oud 8 juni 2016, 18:32   #38920
Adrian M

Standaard

Tja, mogelijk gaat de steun voor de Belgen meer van boven de rivieren komen dan van de dierbare broeders beneden de rivieren

In de Bredase horeca nog geen massale support voor België tijdens EK Voetbal
27 mei 2016

Over twee weken begint het EK Voetbal in Frankrijk.

Zonder deelname van Nederland. Dat is wennen, ook voor de horeca in Breda.
België aanmoedigen dan maar dit keer? "Nee," zegt bedrijfsleider Mark Geerts van café De Bommel. "Wij zenden alle wedstrijden uit, maar we gaan ons niet specifiek op België richten."

Dat geluid is ook te horen bij veel andere cafés in de Bredase binnenstad. "Ik heb niet de indruk dat er zoveel op België wordt ingespeeld of dat er veel extra's rond het EK wordt gedaan", zegt Patrick van Asch, die de Havermarkt vertegenwoordigt in het bestuur van het Ondernemersfonds Breda.

Zelf heeft hij meerdere horecazaken, waaronder café Bruxelles. "Daar gaan we natuurlijk wel iets extra's doen als België speelt. Maar in de andere zaken niet."
Belgische bierbrouwers doen ondertussen hun best de 'Hollanders' voor de Belgen te doen juichen. Zo heeft Palm een actie waarbij klanten die drie Palm-bier bestellen een gratis 'Oranje Duivel Shirt' krijgen'.

Bedrijfsleider Pieter Meijers van café Catch 22 heeft vijftig shirts liggen. "Ik hoop dat ik 150 Palm verkoop en die shirts kwijt raak," lacht hij. Maar de 'Catch' wordt geen Belgische enclave. "We zenden alle wedstrijden uit en hebben hier veel verschillende bieren. Dus ik denk dat we een actie doen met bier uit de betreffende landen die moeten voetballen."

Televisiepersoonlijkheid Harry Vermeegen bracht recent een EK-lied uit over dit onderwerp:
http://www.bndestem.nl/regio/breda/i...tbal-1.6051759

Laatst gewijzigd door Adrian M : 8 juni 2016 om 18:50.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be