Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 16 maart 2023, 15:58   #39101
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
De kleinzoon van Charles De Gaulle was aanwezig, dinsdag 14 maart 2023 in Moskou, om de vriendschap te verdedigen tussen Frankrijk en Rusland, tijdens het stichtend congres van de 'Mouvement International Russophile' (MIR), met 43 landen vertgenwoordigd, w.o. Frankrijk met Pierre de Gaulle:
"(...)

Le petit-fils du Général a aussi évoqué, dans un ton résolument engagé, la
nécessité géopolitique de défendre “la sauvegarde d’un monde multipolaire”
qui favoriserait “l’entente et la collaboration” entre les nations et les
peuples

(...)"

BRON
Juist ja. Dat staat inderdaad in het artikel. Maar de vraag was of onze beroemde kruisvaarder Kris Roman daar ook aanwezig was ?
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2023, 16:27   #39102
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Juist ja. Dat staat inderdaad in het artikel. Maar de vraag was of onze beroemde kruisvaarder Kris Roman daar ook aanwezig was ?
Die kerel is een neo-fascist.
Oud 16 maart 2023, 16:55   #39103
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
"We sanctioneren U (voor een bepaalde reden) en bevriezen/stelen 300 miljard deviezenreserves, maar als GIJ de gaskraan dichtdraait, dan doet GIJ de prijs exploderen."

Jaaaa.
dat spelleke is begonnen in 2021 hoor
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2023, 17:11   #39104
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Die kerel is een neo-fascist.
Ja natuurlijk, hij zit in de entourage van het Blok. Dikke vriend van Frank Creyelman en Jan Penris.
Oud 16 maart 2023, 19:47   #39105
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarschijnlijk niet. U doet alsof hij zou moeten aanwezig zijn. Quod non.
Oud 16 maart 2023, 19:56   #39106
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

De stichter van MIR is een Bulgaar genaamd Nikolay Malinov, een politieker (Coalition for Bulgaria) die opkomt voor zijn mening, en daarvoor door Washington op een sanctieslijst gezet is.
Oud 17 maart 2023, 08:12   #39107
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

De repressie tegen "spionnen" en iedereen die tegen NAVO is is begonnen in "het vrije Westen".

https://www.theguardian.com/world/20...-arms-supplies

Overigens, het regime in Polen dat onder andere abortus verbood (werd gelegaliseerd in Polen on de jaren 60, 30 jaar voor Belgie) en zeer LHBT+ onvriendelijk is, zijn plots de "goeie". Axis of evil, Soros en de Poolse nazi s zijn plots vriendjes.

Laatst gewijzigd door tomm : 17 maart 2023 om 08:17.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2023, 08:19   #39108
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
De repressie tegen "spionnen" en iedereen die tegen NAVO is is begonnen in "het vrije Westen".

Overigens, het regime in Polen dat onder andere abortus verbood (werd gelegaliseerd in Polen on de jaren 60, 30 jaar voor Belgie) en zeer LHBT+ onvriendelijk is, zijn plots de "goeie". Axis of evil, Soros en de Poolse nazi s zijn plots vriendjes.
Maak je geen zorgen over het Westen.
In Rusland is het protest op straat levens gevaarlijk en daarom kan het nu alleen onder de radar.

citaat telegraaf
Kantoren, fabrieken, opslagplaatsen. In heel Rusland vliegen die de voorbije weken in de fik. Sinds het begin van dit jaar zijn er al minstens 35 branden gesignaleerd waarvoor geen verklaring werd gegeven. Die van donderdag in Rostov aan de Don was de opmerkelijkste uit de reeks. De brand werd voorafgegaan door een duidelijk hoorbare explosie. De burgemeester weet de ontploffing aan kortsluiting bij twee benzinetanks. Dat werd tegengesproken door lokale media, die melden dat munitie in de opslagruimte waar de tanks stonden de ontploffing had veroorzaakt. Het zou vragen om ongelukken zijn om die goederen op dezelfde plaats op te slaan. De knal was zo hevig dat twee muren van het gebouw instortten. Een man kwam om het leven.

Deze maand waren er al minstens acht verdachte branden. In Sint-Petersburg werden opslagplaatsen en fabrieken getroffen. In Moskou de tv-zender van de Russische Orthodoxe kerk Spas-tv. De kerk is een fervent verdediger van de oorlog in Oekraïne. De weken ervoor was het opmerkelijk dat geregeld oliedepots, raffinaderijen en pijplijnen werden verwoest of beschadigd. Ruim een maand geleden werd de vestiging van Lukoil getroffen, een van de grootste raffinaderijen van het land, goed voor een capaciteit van 17 miljoen ton per jaar.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/5172...in-brand-staat

Laatst gewijzigd door cato : 17 maart 2023 om 08:21.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2023, 08:21   #39109
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
is Putin een dictator ?
tomm schijnt daar aan te twijfelen...

je hebt niet naar telefacts gekeken ,naar die tientallen oligarchen die 50% van hun winst mogen afdragen op straffe van 'eliminatie' als ze tegenwerken... en dan het groepje die gevlucht is naar UK, en waar ze dan vlotjes uitgedund worden met alle scheikundige elementjes waarvan we niet wisten dat je iemand kunt mee doodkrijgen.. type polonium, ontvoering, doodgereden, door raam vallen,
Is propaganda uiteraard. We worden overspoeld door anti-Russische propaganda. Propaganda is onbetrouwbaar. En dat oligarchen hun winst moeten afstaan, dat vinden de meeste Russen OK.
Oud 17 maart 2023, 08:25   #39110
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Maak je geen zorgen over het Westen.
In Rusland is het protest op straat levens gevaarlijk en daarom kan het nu alleen onder de radar.

citaat telegraaf
Kantoren, fabrieken, opslagplaatsen. In heel Rusland vliegen die de voorbije weken in de fik. Sinds het begin van dit jaar zijn er al minstens 35 branden gesignaleerd waarvoor geen verklaring werd gegeven. Die van donderdag in Rostov aan de Don was de opmerkelijkste uit de reeks. De brand werd voorafgegaan door een duidelijk hoorbare explosie. De burgemeester weet de ontploffing aan kortsluiting bij twee benzinetanks. Dat werd tegengesproken door lokale media, die melden dat munitie in de opslagruimte waar de tanks stonden de ontploffing had veroorzaakt. Het zou vragen om ongelukken zijn om die goederen op dezelfde plaats op te slaan. De knal was zo hevig dat twee muren van het gebouw instortten. Een man kwam om het leven.

Deze maand waren er al minstens acht verdachte branden. In Sint-Petersburg werden opslagplaatsen en fabrieken getroffen. In Moskou de tv-zender van de Russische Orthodoxe kerk Spas-tv. De kerk is een fervent verdediger van de oorlog in Oekraïne. De weken ervoor was het opmerkelijk dat geregeld oliedepots, raffinaderijen en pijplijnen werden verwoest of beschadigd. Ruim een maand geleden werd de vestiging van Lukoil getroffen, een van de grootste raffinaderijen van het land, goed voor een capaciteit van 17 miljoen ton per jaar.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/5172...in-brand-staat
Propaganda.

In Polen daarentegen worden tegenstanders van NAVO vervolgd, dat zijn feiten die verifieerbaar zijn. Staat in alle Poolse media.

Onschuldige burgers worden vervolgd gewoon omdat ze anti-NAVO zijn.

Wat betreft de terroristische misdaden waar U het over heeft, als dit klopt hoop ik dat de daders levenslang uniformen voor het leger mogen stikken in Noord-Siberie. Geen genade voor terroristen, toch? Of vindt U dat Abdelslam een tweede kans moet krijgen?

Laatst gewijzigd door tomm : 17 maart 2023 om 08:29.
Oud 17 maart 2023, 08:36   #39111
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Is propaganda uiteraard.
dus poetin is een democratische president die elke verkiezing eerlijk wint en dit al 20j aan een stuk?
elk referendum die de democratische rechtsstaat rusland organiseert draait uit op minimaal 90% pro-stemmers

tja
op dit forum is maar 1 iemand die dit gelooft

ben jij toevallig die kris roman?
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2023, 08:53   #39112
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

djimi

Citaat:
1) omdat het expliciet ging over het gebrek aan 'pro-Russische' meningen vermeldde ik de 'pro-Westerse' niet, maar uiteraard mogen die net zo goed meedogenloos satirisch worden aangepakt. Aangezien het u toch niet veel moeite zou kosten, hoeft u zich vooral niet in te houden.
gebeurt jammer genoeg niet in de praktijk.

Citaat:
E]3) Hoe meer ze van correcte informatie gebruik maakt, hoe sterker de propaganda wordt.
Specifiek betreffende de 'speciale militaire operatie'[E] heeft "Het Westen" het net daardoor heel wat gemakkelijker.
Waarom wordt er dan zoveel gelogen in de westerse media?

Citaat:
6) U hoeft zich daar niet de hele tijd aan bloot te stellen, hé. Op straat bijvoorbeeld is daar bitter weinig van te merken.
Op straat hebben de meeste mensen het niet over politiek, wel over de sterk gestegen kosten voor voeding, verwarming, etc. die rechtstreeks gelinkt kunnen worden aan de anti-Russische door de VS opgedrongen politiek van onze elite.

Citaat:
7) Ik heb tot nu toe de indruk dat er iets méér 'diversiteit' in het koor aanwezig is, van 'extreem' tot 'gematigd', en van alles daar tussen in.
Ik merk daar weinig van, de rethoriek is dezelfde van Groen! tot NVA, of het regime in Polen. Als het over Rusland gaat zijn ze het allemaal roerend eens. Zo onderscheid je de regime partijen van de niet-regime partijen.
Alleen in de niet-westerse wereld hekelt men de hypocrisie van het neokoloniale Westen.

Citaat:
a) ja, een grass roots activist voor free speech en directe democratie gaan we er écht niet van kunnen maken, hé
Dat bestaat hier ook niet. Hier leven we in ern schijndemocratie, en in Rusland ook, geen verschil. Bvb. die nieuwe partij in Nederland, wedden dat tegen de volgende verkiezingen deze kapot gemaakt werd of geincorporeerd werd door het systeem?

Citaat:
b) Oekraïne leek vrij goed op weg naar een politiek bestel dat méér dan het Russische kon beantwoorden aan EU-'normen' terzake, maar daar moest en zou een stokje voor gestoken worden
Ik heb hier al veelvuldig aangetoond dat van democratie helemaal geen sprake is in Oekraine. Alle oppositiepartijen zijn verboden bvb.
Citaat:
c) dat is een halve waarheid, uiteraard; dat hoeft echter niet te betekenen dat beide partijen precies éven 'mensonwaardig' bezig zijn
En wie zegt dat? Hoe weet je dat? Je geeft zelf toe dat onze media partijdig zijn.

Citaat:
d) dat lijkt me eerder te gaan over de VN
Gaat over meer dan dat. Dat het Westen veelvuldig het internationaal recht schond mag plots niet meer gezegd worden.

Citaat:
e) er waren drogredenen en voorwendsels, maar er was géén 'aanleiding'.
Dan moet je maar eens deze draad helemaal lezen. Een vredesakkoord verwerpen is een casus belli of vergis ik mij?

Citaat:
Dat laatste was 'propaganda', en daar gaan we voortaan de vloer mee aanvegen.
In tegendeel, eenzijdige propaganda is de norm in het Westen, de kritiek die je hoorde in tijden van de Vietnam oorlog, etc. is al lang verstomd. Je ziet ook duidelijk hoezeer de groenen deel uitmaken van het heersende regime. Alleen PVDA biedt een andere kijk op de zaken aan.
Oud 17 maart 2023, 09:04   #39113
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
dus poetin is een democratische president die elke verkiezing eerlijk wint en dit al 20j aan een stuk?
elk referendum die de democratische rechtsstaat rusland organiseert draait uit op minimaal 90% pro-stemmers

tja
op dit forum is maar 1 iemand die dit gelooft

ben jij toevallig die kris roman?
Poetin was de kandidaat die naar voor geschoven werd door het regime dat door het Westen aan de macht is gebracht. (Jeltsin)
Ik heb dus nooit beweerd dat Rusland een democratie is. De voornaamste oppositie partij, de communisten, klaagt al sinds de jaren 90 over verkiezingsfraude. Fraude waar het Westen (Clinton) in 1996 aan meewerkte.

Ik ben niet Kris Roman. Ik heb geen enkele illusie over Poetin, maar als ik moet kiezen tussen het bloeddorstige en ultra-hypocriete westerse imperialisme en Poetin kies ik voor die laatste. Liever ghonorea dan kanker. Dat de gemiddelde in het Westen dat niet door heeft komt door het bedroevende niveau van onderwijs hier en door de extreme brainwashing en propaganda in "het vrije Westen".
Zoals je ziet in Nederland zijn mensen misnoegd, zie je in het stemgedrag. Ik vermoed echter dat die partij, net zoals "forum voor democratie" en het VB bij ons, door dezelfde elite die ons bestuurd opgezet werden, om te laten uitschijnen dat mensen echt een alternatief hebben, de onvrede te kanaliseren. Terwijl in de realiteit de agenda van de elite en de EU er zowieso door gepusht zal worden..

Laatst gewijzigd door tomm : 17 maart 2023 om 09:12.
Oud 17 maart 2023, 11:04   #39114
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Het lijkt me niet meer dan normaal dat Polen spionnen en saboteurs arresteert die treinleidingen willen kapot maken op pools grondgebied. Denk je dat er één land in de wereld is dat dit NIET zou doen ?
Oud 17 maart 2023, 11:12   #39115
Erra555
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Ik heb geen enkele illusie over Poetin, maar als ik moet kiezen tussen het bloeddorstige en ultra-hypocriete westerse imperialisme en Poetin kies ik voor die laatste. Liever ghonorea dan kanker.
Zalig dat jij zo tegen je zin in het bloeddorstige en ultra-hypocriete Westen moet leven. Hoe gefrustreerd/jaloers moet je ondertussen wel niet zijn om te zien hoe dat sommigen hier dat Westerse juk van zich hebben kunnen afwerpen en dit zonder te wachten vooraleer aan één of andere Westerse staatsuier te hangen... Zalig!
Erra555 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2023, 11:20   #39116
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik heb dus nooit beweerd dat Rusland een democratie is.
ik heb je nochtans heel vaak horen toeteren over verkiezingen en dat die allemaal legitiem en correct verlopen en peptin telkens democratisch verkozen werd

Citaat:
Ik heb geen enkele illusie over Poetin,
bwoa
je denkt toch echt dat hij de geschiedenis eert, vooral fouten recht zet, vooral mensen verdedigd , ...
en andere onzin

Citaat:
maar als ik moet kiezen tussen het bloeddorstige en ultra-hypocriete westerse imperialisme en Poetin kies ik voor die laatste.
toch blijf je in europa en belgie wonen
je hebt woorden en daden. jouw daden zeggen geneog. die zullen ervoor zorgen dat jij altijd netjes in belgie zult blijven en alle vrijheden en rechten en welvaart hier toch meer koestert als die in Rusland.
volgens mij noemen sommige dat hypocrisie

[quote]
Ik vermoed/QUOTE]
jij kunt echt kiezen hé, gewoon verhuizen naar moskou en het verderfelijke westen achter je laten

neen
jij zult de rechten in europa koesteren om dan te toeteren dat we die beter afschaffen en vervangen door dictatuur.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2023, 13:27   #39117
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het lijkt me niet meer dan normaal dat Polen spionnen en saboteurs arresteert die treinleidingen willen kapot maken op pools grondgebied. Denk je dat er één land in de wereld is dat dit NIET zou doen ?
Er is helemaal niets kapot gemaakt. Moest zoiets in Rusland gebeuren zou de westerse pers spreken van valse voorwendsels om de oppositie op te sluiten.
Oud 17 maart 2023, 13:30   #39118
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erra555 Bekijk bericht
Zalig dat jij zo tegen je zin in het bloeddorstige en ultra-hypocriete Westen moet leven. Hoe gefrustreerd/jaloers moet je ondertussen wel niet zijn om te zien hoe dat sommigen hier dat Westerse juk van zich hebben kunnen afwerpen en dit zonder te wachten vooraleer aan één of andere Westerse staatsuier te hangen... Zalig!
Ik leef hier omdat ik hier geboren ben. Ik hekel ons systeem en onze elite.
Dus wat u zegt is dat elke Rus die tegen Poetin is maar moet verhuizen?
Oud 17 maart 2023, 13:31   #39119
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vermoed/QUOTE]
jij kunt echt kiezen hé, gewoon verhuizen naar moskou en het verderfelijke westen achter je laten

neen
jij zult de rechten in europa koesteren om dan te toeteren dat we die beter afschaffen en vervangen door dictatuur.
zie boven.
(geeuw)

Laatst gewijzigd door tomm : 17 maart 2023 om 13:32.
Oud 17 maart 2023, 13:48   #39120
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Wat het VB betreft, als puntje bij paaltje komt kiezen ze ook voor de elite en likken ze de kont van de Amerikanen, zie Meloni in Italie. En dit ondanks de vriendschappelijke banden tussen Berlusconi en Poetin. Poetin neemt dit Berlusconi niet eens kwalijk, hij weet dat de echte macht uiteindelijk in Washington ligt, de politieke elite in het Westen zijn slechts marionetten.

Maar ik denk dat de PVDA zich nooit voor die kar zal laten spannen. Daarom zullen de "powers that be" er wel voor zorgen dat ze nooit in de regering komen.

De Amerikanen doen er ondertussen alles aan om de "stoute" Orban en Erdogan uit het zadel te lichten. In Turkije hebben ze zelfs een (mislukte) militaire staatsgreep georganiseerd.

Laatst gewijzigd door tomm : 17 maart 2023 om 13:49.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be