Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

 
 
Discussietools
Oud 3 juli 2014, 09:37   #21
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.981
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Waarom ?
Omdat die anders massaal voor OVLD zouden stemmen.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline  
Oud 3 juli 2014, 09:40   #22
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Je kan twee vragen stellen.
- Aan welke coalitie moet CD&V een prijs betalen en hoe groot is deze?
- Wie koopt CD&V?

Twee invalshoeken.
De eerste gaat er van uit dat dit de onderhandelingspositie van CD&V verzwakt.
De tweede van het tegenovergestelde.

Welke is de juiste?
Ik denk dat het de CD&V positie versterkt. Het had haar ELECTORAAL zwaar kunnen verzwakken, maar de verkiezingen zijn voorbij en de mandaten zijn binnen.

Maar er is nu een pak hete kastanjes die verbrand zijn, en dus niet meer uit het vuur moeten gehaald worden. Dus kan de CD&V haar troeven voor ANDERE dingen gebruiken dan om ten alle prijze Arco te redden.
patrickve is offline  
Oud 3 juli 2014, 09:40   #23
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Dit is een belangrijk zinnetje uit dit bericht.
Geens zegt dat niet zomaar.

http://www.hln.be/hln/nl/942/Economi...an-tafel.dhtml
<mode = Chris Peeters>
Geloof ze niet! Geloof ze niet! Geloof ze NIET!
</mode>
Wapper is offline  
Oud 3 juli 2014, 09:44   #24
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 39.518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Omdat die anders massaal voor OVLD zouden stemmen.
Waarom ?
__________________


Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 3 juli 2014, 09:46   #25
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.276
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Je kan twee vragen stellen.
- Aan welke coalitie moet CD&V een prijs betalen en hoe groot is deze?
- Wie koopt CD&V?

Twee invalshoeken.
De eerste gaat er van uit dat dit de onderhandelingspositie van CD&V verzwakt.
De tweede van het tegenovergestelde.

Welke is de juiste?
In feite is het simpel.
De prijs om de CD&V in een tripartite te laten stappen is minimaal 1,5 miljard €.
Reken daarbij dat de Franstaligen ook een gelijkaardig bedrag voor het een of ander kunnen gebruiken (het wafelijzer bestaat nog altijd) kan men met 3 miljard € rekenen.
Trouwens doe extra kost maakt voor de Franstaligen niet veel uit want in dit land het is toch Vlaanderen dat praktisch alleen dit geld via belastingen mag ophoesten.
Blijft nog alleen het probleem om dit aan de Vlaamse goegemeente te kunnen verkopen.
Maar daar heeft de CD&V in de persoon van de "goede en vertrouwenwekkende" professor Koen Geens de ideale figuur om dit de apolitieke Vlaming te laten slikken op een zijn gekende gemoedelijke manier en met een kwinkslag en met de steun van de media.
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016
Anselmo is offline  
Oud 3 juli 2014, 09:46   #26
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 39.518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik denk dat het de CD&V positie versterkt. Het had haar ELECTORAAL zwaar kunnen verzwakken, maar de verkiezingen zijn voorbij en de mandaten zijn binnen.

Maar er is nu een pak hete kastanjes die verbrand zijn, en dus niet meer uit het vuur moeten gehaald worden. Dus kan de CD&V haar troeven voor ANDERE dingen gebruiken dan om ten alle prijze Arco te redden.
Ik begrijp jou niet. Denk jij dat CD&V "de hete kastanjes" niet meer uit het vuur gaat halen en de overheidsborg aan Groep Arco niet langer zal honoreren ?
__________________


Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 3 juli 2014, 09:47   #27
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.888
Standaard

Ik denk dat de volgende federale regering heel andere katten te geselen zal hebben dan die van Geens en zijn ACW. Ik vrees voor Geens dat het enige dat hij kan doen om de zaak te rekken is: in beroep gaan bij het Europees Hof van Justitie. We zullen zien of daar iets te "regelen" valt.

De tsjevenpartij staat sinds het Lambermontverraad van de CDH niet meer op bepaald goede voet met haar politieke familie aan de overkant van de taalgrens, en is zelfs mét de CDH een van de kleinere politieke families geworden. In de Belgische politiek is het onmogelijke mogelijk, maar ik wil toch die alternatieve, juridisch volledig sluitende oplossing nog zien die Geens in gedachten heeft.
__________________
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk.
De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen.
Knuppel is offline  
Oud 3 juli 2014, 09:48   #28
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.276
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Waarom ?
Wat anders ?
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016
Anselmo is offline  
Oud 3 juli 2014, 09:51   #29
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Ik begrijp jou niet. Denk jij dat CD&V "de hete kastanjes" niet meer uit het vuur gaat halen en de overheidsborg aan Groep Arco niet langer zal honoreren ?
Als dat niet mag van Europa, dan kan ze altijd op haar kop dansen, het mag niet, he. Als het Europees hof de Commissie gelijk geeft, en ik zie niet in hoe dat anders kan verlopen, dan MAG het niet, he. Wat kan de CD&V dan nog doen ?
patrickve is offline  
Oud 3 juli 2014, 09:55   #30
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
maar ik wil toch die alternatieve, juridisch volledig sluitende oplossing nog zien die Geens in gedachten heeft.
Inderdaad Dat is trouwens grappig: als hij een "juridisch sluitende oplossing" wil voorstellen, wil dat zeggen dat ze al wisten dat het huidige idee niet "juridisch sluitend" is, wat gewoon een eufemisme is voor "onwettig".

Nu, er zijn dingen denkbaar: alle arco aandeelhouders krijgen aandelen van een nieuw staatsbedrijf dat eerst vol belastingsgeld gepompt wordt, dan geprivatiseerd voor een appel en een ei en aan die aandeelhouders verkocht wordt, en dat dan de boeken direct neerlegt en de inboedel (het belastingsgeld) uitdeelt aan haar aandeelhouders.
patrickve is offline  
Oud 3 juli 2014, 09:58   #31
Zieke Jos
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 53
Standaard

CD&V kan wel toegevingen doen in ruil voor een nieuwe regeling voor ARCO. Er zijn zo wat dingen die de franstaligen graag willen.

http://www.demorgen.be/dm/nl/17103/B...van-N-VA.dhtml

-federale kieskring
-metropolitane gemeenschap (uitbreiding van Brussel)
-meer geld voor Wallobrux

De CD&V gaat dit gewoon allemaal inwilligen in ruil voor een nieuwe regeling.
Zieke Jos is offline  
Oud 3 juli 2014, 09:59   #32
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.986
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Als dat niet mag van Europa, dan kan ze altijd op haar kop dansen, het mag niet, he. Als het Europees hof de Commissie gelijk geeft, en ik zie niet in hoe dat anders kan verlopen, dan MAG het niet, he. Wat kan de CD&V dan nog doen ?
Niks, ze hebben het wel netjes over de verkiezingen gekregen. Dat is de standaardmanier van werken. De bevolking vergeet toch maar. Alleen is de vraag in welke mate de bevolking het deze keer gaat vergeten. Er worden er toch heel wat rechtstreeks in de buidel getast en dat blijft altijd langer hangen. Voor mij is er echter maar 1 oplossing, de gedwongen verkoop van de activa van het ACW
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 3 juli 2014, 10:00   #33
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.986
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zieke Jos Bekijk bericht
CD&V kan wel toegevingen doen in ruil voor een nieuwe regeling voor ARCO. Er zijn zo wat dingen die de franstaligen graag willen.

http://www.demorgen.be/dm/nl/17103/B...van-N-VA.dhtml

-federale kieskring
-metropolitane gemeenschap (uitbreiding van Brussel)
-meer geld voor Wallobrux

De CD&V gaat dit gewoon allemaal inwilligen in ruil voor een nieuwe regeling.
De nieuwe federale regering mag nog op zijn kop gaan staan. Als een overheidsregeling uitgesloten wordt door Europa, dan valt er niks te regelen.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 3 juli 2014, 10:01   #34
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.544
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WetIsWet Bekijk bericht
Polonaise door de gang hier! De teerling is geworpen!

Nu nog vele blauwe flikkerlichtjes voor de ACW (euh beweging.net) hoofdzetel, witteboordcriminelen met handboeitjes om en mijn dag is goed!
we zijn hier niet in frankrijk hé
en trouwens je hebt witteboordkrapuul en witteboordbedrijfscreatievelingen.
Het ACV, ziekenbond en al die parastatalen zit bij he twitteboordkrapuul, dat is deel van de familie (heeft ook recht op dat verhoogd pensioen) dus dat is geen probleem

Laatst gewijzigd door brother paul : 3 juli 2014 om 10:02.
brother paul is offline  
Oud 3 juli 2014, 10:01   #35
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.888
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik denk dat het de CD&V positie versterkt. Het had haar ELECTORAAL zwaar kunnen verzwakken, maar de verkiezingen zijn voorbij en de mandaten zijn binnen.

Maar er is nu een pak hete kastanjes die verbrand zijn, en dus niet meer uit het vuur moeten gehaald worden. Dus kan de CD&V haar troeven voor ANDERE dingen gebruiken dan om ten alle prijze Arco te redden.
Zoals ik zei, in Belgique is het onmogelijke mogelijk. Ik vraag me wel af welke troefkaarten de tseven nog in handen hebben. Hoge kaarten zie ik niet echt. Als ze ook nog een Vlaamse regering op de been brengen mét de gezworen vijand -en het lijkt er steeds meer op dat dit de prijs is die Di Rupo en de CDH moeten betalen- dan zal er ongetwijfeld geprobeerd worden om hen daarop af te rekenen.
__________________
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk.
De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 3 juli 2014 om 10:02.
Knuppel is offline  
Oud 3 juli 2014, 10:04   #36
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 39.518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Wat anders ?
De verwerping van de overheidsborg van Groep Arco maakte reeds een integraal deel uit van de verkiezingscampagne. Dat die boodschap er ooit zou komen was reeds geweten en werd met zoveel woorden verkondigd tijdens de campagne.
__________________


Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 3 juli 2014 om 10:05.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 3 juli 2014, 10:07   #37
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.981
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Inderdaad. In feite is het nu van het bord van de politici en in de handen van de (Europese) justitie en eerlijk gezegd, het vonnis lijdt, denk ik, weinig twijfel. Dat maakt de CD&V ergens "vrij". Zij moet nu enkel nog wat jesticuleren om te doen alsof ze gaat vechten voor Arco, maar ze weet dat het naar de knoppen is.
Geens heeft altijd aangegeven dat wat de uitkomst voor de commissie ook zou zijn, dat er een nieuwe sluitende regeling zou worden uitgewerkt.

Doen alsof gaat moeilijk.
Ofwel leggen ze de verantwoordelijkheid volledig bij Europa, maar dan kunnen ze niet verkopen dat ze er alles voor gedaan hebben.
Ofwel bij de andere partijen. Maar wie van die andere partijen wil de boosdoener spelen en/of CD&V een gracieuze exit bieden?
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline  
Oud 3 juli 2014, 10:07   #38
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
De verwerping van de overheidsborg van Groep Arco maakte reeds een integraal deel uit van de verkiezingscampagne. Dat die boodschap er ooit zou komen was reeds geweten en werd met zoveel woorden verkondigd tijdens de campagne.
Dat is een eigenaardige redenering. Als iets NIET kan omdat het op Europees vlak VERBODEN is, hoe kan het dan deel uit maken van een campagne ?
patrickve is offline  
Oud 3 juli 2014, 10:07   #39
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 39.518
Standaard

.
__________________


Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 3 juli 2014 om 10:10.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 3 juli 2014, 10:09   #40
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 39.518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Dat heeft Koen Geens reeds tijdens de kiescampagne aangekondigd.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=111
__________________


Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be