Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 juni 2006, 14:27   #21
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kingtiger Bekijk bericht
Een volk is een etnische groep.Wij vormen een volk met de nederlanders.Wij hebben dezelfde algemene cultuurtaal.De vokeren zijn de natuurlijke gemeenschappen waarop de nationale staten moeten gebaseerd zijn.Zoiets als belgie of europa bestaat niet.
dus enkel op basis van taal ga je landen onderverdelen? amai, de USA kan nogal aan uitbreiden denken!
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2006, 14:27   #22
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kingtiger Bekijk bericht
De actieve kern van de partij is radicaal en vastberaden genoeg om het heft in handen te houden.Zonder de radicalen zakt de partij als een pudding in elkaar.
zonder de radicalen kan het VB aan de macht komen....
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2006, 14:40   #23
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kingtiger Bekijk bericht
Mensen zoals ik zullen er voor zorgen dat dit niet gebeurt.De partij moet zuiver rechtsradicaal blijven en heerschappen zoals Morel zijn niet tegen ons opgewaasen.Liberale pipo s hebben geen kans tegen de radicale harde kern in de partij.
Ik zou maar oppassen want voor je het weet heb je een liberale Panzerfaust in je reet.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 2 juni 2006 om 14:40.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2006, 14:50   #24
kingtiger
Banneling
 
 
kingtiger's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2006
Berichten: 1.096
Standaard onzin

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
dus enkel op basis van taal ga je landen onderverdelen? amai, de USA kan nogal aan uitbreiden denken!
Amerika is een geval apart.In het algemeen kan men de staten heel goed op de volkeren baseren en zo moet het.8)
kingtiger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2006, 14:52   #25
kingtiger
Banneling
 
 
kingtiger's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2006
Berichten: 1.096
Standaard liberalen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Ik zou maar oppassen want voor je het weet heb je een liberale Panzerfaust in je reet.
Ik wil wel nog eens een liberaal met een letterlijke of figuurlijke panzerfaust zien.Een liberaal zou eerder van mij een echte panzerfaust in zijn reet krijgen.
kingtiger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2006, 14:52   #26
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kingtiger Bekijk bericht
Amerika is een geval apart.In het algemeen kan men de staten heel goed op de volkeren baseren en zo moet het.8)
wat met Zwitserland? wat met Friesland? wat met alle landen die Frans als officiële taal hebben? enz enz enz enz
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2006, 14:54   #27
kingtiger
Banneling
 
 
kingtiger's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2006
Berichten: 1.096
Standaard Macht

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
zonder de radicalen kan het VB aan de macht komen....
Het gaat om de ideeen waarvoor het VB opgericht is.Een partij mag zijn ziel niet opgeven.De politiek beinvloeden is belangrijker dan zelf aan de macht deelnemen.Oostenrijk zou wat dat betreft een voldoende afschrikkend voorbeeld moeten zijn.8)
kingtiger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2006, 14:57   #28
kingtiger
Banneling
 
 
kingtiger's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2006
Berichten: 1.096
Standaard Zwitserland

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
wat met Zwitserland? wat met Friesland? wat met alle landen die Frans als officiële taal hebben? enz enz enz enz
Zwitserland is een land dat men gemakkelijk volgens taalgroepen in stukjes kan delen en bij Duitsland,Italie en Frankrijk voegen naargelang de taalgroep.Vele landen die frans als officiele taal hebben zijn kunstmatige staten waar het frans een erfenis is van het koloniale verleden.Hetzelfde geldt voor engels.8)
kingtiger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2006, 14:59   #29
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Er is in Vlaanderen zeker een markt voor een rechts-liberale partij. Nu de VLD die markt laat liggen en linkser wordt, kan een ander die markt opeisen. Ik hoopte op een nieuwe Vlaams-liberale partij, maar ik vrees dat het het Vlaams Belang zal worden.

Dat de top misschien wel Vlaams denkt, maar niet liberaal, is iets wat mij verontrust.
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2006, 15:00   #30
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kingtiger Bekijk bericht
Zwitserland is een land dat men gemakkelijk volgens taalgroepen in stukjes kan delen en bij Duitsland,Italie en Frankrijk voegen naargelang de taalgroep.Vele landen die frans als officiele taal hebben zijn kunstmatige staten waar het frans een erfenis is van het koloniale verleden.Hetzelfde geldt voor engels.8)
nochtans vindt het Zwitsers volk zich 1.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2006, 15:07   #31
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
nochtans vindt het Zwitsers volk zich 1.
Zwitserland is dan ook het enigste multilinguale en multireligieuze natuurlijke land ter wereld.

Als de scheiding in 1648 niet was gebeurd, hadden de Nederlanden misschien ook zo kunnen uitgroeien, maar bemoeinis na bemoeinis van het buitenland hebben ons uit elkaar gedreven en verdeeld in vier naties: Vlamingen, Walen, Luxemburgers en Nederlanders (Duitsers tel ik niet mee, omdat die een gevolg zijn van de Belgische annexatiepolitiek na WOI).

De klok kunnen we niet terugdraaien, enkel toenadering zoeken in een confederatie van de Vlaamse en de Nederlandse natie, in een gemenebest.
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2006, 15:44   #32
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist Bekijk bericht
Er is in Vlaanderen zeker een markt voor een rechts-liberale partij. Nu de VLD die markt laat liggen en linkser wordt, kan een ander die markt opeisen. Ik hoopte op een nieuwe Vlaams-liberale partij, maar ik vrees dat het het Vlaams Belang zal worden.

Dat de top misschien wel Vlaams denkt, maar niet liberaal, is iets wat mij verontrust.
Als je met Vlaams-"liberaal" bv. bedoelt dat naast de vlaams-nationale kwestie de partij gematigd (dus juist niet extreem conservatief, maar zeker niet links) is op sommige ethische thema's (abortus, euthanasie, homo...) en economisch vrij liberaal is blijft N-VA de beste keus. Het feit dat een kartel met CD&V kan ligt juist in de gematigdheid in die thema's. Maar met VLD zou evengoed gekund hebben. Maar dat botst juist met het Vlaams-nationale, waar de CD&V het voordeel heeft. Vlaams-nationaal ligt een kartel met het VB voor de hand, maar op de andere thema's weer niet.
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 2 juni 2006 om 15:48.
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2006, 16:52   #33
netslet
Minister-President
 
netslet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2006
Locatie: Isla Tortuga
Berichten: 5.278
Standaard

Uit een introductie-cursus Anthropology van het MIT

CULTURE: sets of traditions, rules, symbols that shape and are enacted as feelings, thoughts, and behaviors of groups of people. Referring primarily to learned behavior as distinct from that which is given by nature, or biology, culture has been used to designate everything that is humanly produced (habits, beliefs, arts, and artifacts) and passed from one generation to another. In this formulation, culture is distinguished from nature, and distinguishes one society from another.

Dus we kunnen niet stellen dat enkel omdat iemand een andere huidskleur heeft dat hij of zij niet tot onze cultuur kan behoren.
netslet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2006, 23:24   #34
Internaut
Banneling
 
 
Internaut's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Locatie: VL
Berichten: 2.761
Standaard

Met mensen als Van Hecke en Dewinter aan de top zal dat niet gebeuren 8)
Die hun gedachtengoed zie ik nooit meer veranderen. Kijk maar naar Karel Dillen
Mensen als Khonor en solidarnoc zitten volgens mij juist.
Trek u dat niet aan, dat heet strategie. Stemmen, stemmen en nog eens stemmen dat is wat nu telt!
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2006, 23:38   #35
Internaut
Banneling
 
 
Internaut's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Locatie: VL
Berichten: 2.761
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
zonder de radicalen kan het VB aan de macht komen....
Zever...
Het VB is altijd radicaal geweest.
Het VB blijft het VB en aan de inhoud is niets gewijzigd!
Zolang Verstrepen en Morel het VB programma onderstrepen en stemmen naargelang het programma zie ik niet in wat het probleem is.
Ze brengen stemmen bij en wat Coveliers betreft is dit een eenmalige samenwerking voor de komende gemeenteraadsverkiezingen in Antwerpen.
Het alternatief is links dus er is geen andere optie.
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2006, 12:27   #36
Khonnor
Parlementsvoorzitter
 
Khonnor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 augustus 2005
Berichten: 2.242
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kingtiger Bekijk bericht
Zwitserland is een land dat men gemakkelijk volgens taalgroepen in stukjes kan delen en bij Duitsland,Italie en Frankrijk voegen naargelang de taalgroep.Vele landen die frans als officiele taal hebben zijn kunstmatige staten waar het frans een erfenis is van het koloniale verleden.Hetzelfde geldt voor engels.8)
Naief bazeke... tss tss tss
__________________
"I've got a french word I wanna share with you tonight, even though most of you are probably from Nicaragua." "Un, quatorze, cinq... AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHH"
Khonnor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2006, 21:48   #37
zorlac
Parlementsvoorzitter
 
zorlac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 2.224
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kingtiger Bekijk bericht
Mensen zoals ik zullen er voor zorgen dat dit niet gebeurt.De partij moet zuiver rechtsradicaal blijven en heerschappen zoals Morel zijn niet tegen ons opgewaasen.Liberale pipo s hebben geen kans tegen de radicale harde kern in de partij.
U bent dus niet content met de toetreding van Aïsha kan ik me voorstellen

Laatst gewijzigd door zorlac : 3 juni 2006 om 21:49.
zorlac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2006, 22:01   #38
zorlac
Parlementsvoorzitter
 
zorlac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 2.224
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kingtiger Bekijk bericht
Het gaat om de ideeen waarvoor het VB opgericht is.Een partij mag zijn ziel niet opgeven.De politiek beinvloeden is belangrijker dan zelf aan de macht deelnemen.Oostenrijk zou wat dat betreft een voldoende afschrikkend voorbeeld moeten zijn.8)

Trouwens men zou aan politiek moeten doen om een beter beleid te voeren tav de inwoners........dus wel degelijk aan de macht komen. Eeuwige oppositie slaat nergens op.

Er zijn trouwens een aantal dorpen in Frankrijk waar rechts wel het beleid maakt..............en ze zijn zelfs herverkozen. Straf hé.
zorlac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2006, 22:09   #39
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

Het is wel hilariçsch dat iemand van een partij die haar belftes sneller inslikt dan haar schaduw...( nl de n-va) zulke vergelijking maakt ùmet een partij die al 30 jaar succesvol rechtlijnig is en géén belgicistische kartelpartner nodig heeft.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2006, 07:32   #40
kingtiger
Banneling
 
 
kingtiger's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 mei 2006
Berichten: 1.096
Standaard nee

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorlac Bekijk bericht
U bent dus niet content met de toetreding van Aïsha kan ik me voorstellen
Ze moet ertoe aangezet worden de partij terug te verlaten want ze is een aanfluiting van het ware volksnationalisme.
kingtiger is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:14.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be