Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 maart 2004, 18:48   #21
joske
Gouverneur
 
joske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juli 2002
Berichten: 1.076
Standaard

zal deze schepen nu ook zo vlug voor de rechtbank moeten komen als het blok,of gaan ze hiermee wachten tot na de verkiezingen,ik hoop uit de grond van mijn hart dat de kiezers deze sjoemelaars goed afstraffen.Voor de andere betichten zijn er geen goede bewijzen,waar halen ze het,ze hebben het zelf bekend.ik dacht dat hier een scheiding der machten was,maar heb zeker gedroomd.alles is hier verweven met de politiek.,hoe kan het ook anders de rechters worden ook benoemd door de politiek
__________________
.Universele Verklaring van de rechten van de Mens opgenomen onder artikel 19: "Eenieder heeft het recht op vrijheid van mening en van uiting van zijn mening, wat het het recht insluit NIET VERONTRUST te worden omwille van zijn meningen en het recht door om het even welk uitdrukkingsmiddel en zonder inachtneming van grenzen, inlichtingen en ideeën op te zoeken, te ontvangen en te verspreiden" Goedkeuring en publicatie Belgisch Staatsblad 31 maart 1949
joske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2004, 23:13   #22
Karel Hendrik
Gouverneur
 
Geregistreerd: 29 november 2003
Berichten: 1.022
Standaard

Volgens De Standaard wordt het geklungel met de Visa-kaart door de schepenen van Antwerpen niet vervolgd.
Ook Pauwels wordt daar niet voor vervolgd voor het Visa misbruik maar voor schriftvervalsing:

"Schepen Chantal Pauwels wordt wel doorverwezen naar de correctionele rechtbank. Ze zou haar Visa-kaart gebruikt hebben om een restaurantrekening te betalen, en ook nog eens het btw-bonnetje hebben ingediend. Strikt genomen is dat valsheid in geschrifte. Pauwels zegt dat het gaat om een vergissing van iemand anders. Ze zei wel dat ze zou ontslag nemen als ze veroordeeld wordt."

Goed, als ik betaal met mijn Visa-kaart dan ontvang ik ook het bonnetje.
Als ik dat bonnetje dan nog eens afgeef om mijn kosten te bewijzen die ik wil terugbetaald krijgen, dan moet ik niet zeggen dat een ander een fout maakt.
__________________
Leterme: het splitsen van BHV kost vijf minuten politieke moed. Wat zit achter die uitspraak? Antwoord op 21 juli 2008.
Karel Hendrik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2004, 23:15   #23
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Net vernomen op de radio 2 Antwerpen. Chantal Pauwels van Groen! zou officieel in beschuldiging zijn gesteld wegens valsheid in geschrifte en meer van dergelijke klachten in verband met de visa affaire.
[size=7] [/size]
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2004, 10:23   #24
joske
Gouverneur
 
joske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juli 2002
Berichten: 1.076
Standaard

heb je die uitleg gehoord van het gerecht waarom ze de anderen niet kunnen(willen) vervolgen,wegens een wirwar van onduidelijkheden in wetten en regels in antwerpen,dus mijn conclusie,schaap een onduidelijke toestand en je kunt ongestraft sjoemelen,mensen er is geen gerechtigheid meer.er moeten dringen anderen en integere mensen aan het roer komen.
__________________
.Universele Verklaring van de rechten van de Mens opgenomen onder artikel 19: "Eenieder heeft het recht op vrijheid van mening en van uiting van zijn mening, wat het het recht insluit NIET VERONTRUST te worden omwille van zijn meningen en het recht door om het even welk uitdrukkingsmiddel en zonder inachtneming van grenzen, inlichtingen en ideeën op te zoeken, te ontvangen en te verspreiden" Goedkeuring en publicatie Belgisch Staatsblad 31 maart 1949
joske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2004, 10:30   #25
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Ze zingt al een toontje lager.

__________________
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2004, 11:10   #26
Dilbert
Parlementsvoorzitter
 
Dilbert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 2.206
Standaard

Heel dit verhaal ruikt naar Spin en pers manipulatie. De verkiezingscampagne is duidelijk begonnen:
- Het Visa schandaal ging over het gebrek aan ethiek bij schepenen en hoge stadsambtenaren, die op kosten van de belastingsbetaler etentjes, kleren, geschenken, e.d. kocht. Prive-uitgaven dus.
- Het gerecht onderzoekt enkel of er REGLEMENTEN zijn overtreden, hetgeen enkel in het geval van Chantal Pauwels blijkbaar een probleem is. Of uitgaven "eigen zijn aan het ambt" kan het gerecht enkel op basis van duidelijke (contractuele) reglementen of wetteksten. En die waren er blijkbaar niet.
- VTM maar vooral VRT gebruikten dit "event" om de perceptie te wekken dat heel het VISA-schandaal opgeklopt was, niet bewezen, en dat hetgeen er wel zou kunnen bewezen worden (die dubbele boeking bij Pauwels) een administratief foutje was.

Spin dus. Manipulatie van en door de pers.
__________________
Rechtsstaat, geen machtsstaat.
Democratie, geen particratie.
Dilbert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2004, 12:24   #27
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

De Visa sjoemelaars worden vrijgesproken omdat ze zelf nalatig zijn geweest om duidelijke reglementen op te stellen voor het gebruik van die visa kaarten.

Volgens de rechtspraak is het dan dus onmogelijk om ze te vervolgen omdat ze geen regels hadden opgesteld.

Met andere woorden : ze zijn onbekwaam en onwaardig om deverantwoordelijkheid van schepen te dragen.

a propos zou er nu al een duidelijk reglement zijn opgesteld door het gemeentebestuur ivm het gebruik van visa kaarten ed ???
Of laten ze de schimmige toestand gewoon voortbestaan ?
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2004, 12:29   #28
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Vermits er geen specifieke aanduidingen waren opgesteld over wat al of niet "'kosten aan het ambt" waren, mogen we er nu met z'n allen vanuit gaan dat we "ONZE kosten aan ONS ambt" ook ALLEMAAL gewoon mogen aftrekken van de belastingen?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2004, 12:34   #29
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Ge moogt altijd proberen he. Maaarreeeeuuhh ik denk dat ge nogal bot zult vangen. wij behoren niet tot de goede klasse he.
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2004, 12:44   #30
Vicky
Parlementslid
 
Vicky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 1.549
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Chantal is het natuurlijk in de titel he. snel typen op een oud toetsenbord ....

Nog toevoegen dat de rest buiten vervolging zou zijn gesteld.

Chantal zal de boter moeten vreten denk ik.
Philip D. kan blij zijn: hij krijgt haar vel....
Voor zover ik weet heeft FDW nooit het ontslag van Pauwels, noch van iemand anders geëist.

Voor jullie het vergeten werd die hele beerput geopend door Patrick Janssens zelf. Hij heeft ervoor gezorgd dat Detiége moest opstappen, en door een paar schandalen te laten uitlekken, liep de hele beerput over.

Geen wonder dat Detiége niet meer praat met P. Janssens.
Vicky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2004, 12:49   #31
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

tijd voor de Antwerpse beerput eens open te leggen volgens sommigen...
laat maar zo, er zijn ernstiger problemen dan een ticketje van een restaurant...

WERKLOOSHEID SPLITSING BRUSSEL en HALLE-VILVOORDE
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2004, 12:50   #32
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

As ik mij nie vergis was het Gazet van Antwerpen die de kat de bel aanbond.
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2004, 13:02   #33
1handclapping
Europees Commissaris
 
1handclapping's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
Standaard

Zoals ik de zaak nu begrijp gaat het om het volgende :

er was in Antwerpen (&waarschijnlijk op vele andere plaatsen) geen definitie
van welk soort kosten er aanvaardbaar zijn als "kosten eigen aan het ambt". Door het ontbreken van een definitie kon voor iedere schepen
het strafdossier geseponeerd worden - vermits een rechter zich hierover niet kan uitspreken. Volgens burgemeester Janssens is er intussen wel een sluitende definitie, zodat er in de toekomst geen diskussies meer mogelijk zouden zijn.(ik geloof persoonlijk niet dat dit zo stringent mogelijk is - veel mensen hebben op dat punt oneindige diskussies met hun belastingscontroleur - maar we zijn van goede wil en willen dat wel geloven). Konklusie : het "geseponeerd door de rechter" mag bij
"jan met de pet" nog altijd een gevoel geven van "er is hier wel niks gesjoemeld of in den doorfpot gestoken - maar er is wel schandalig met
geld gesmost..sjakoskes en smokings gekocht...".
Volgens Chantal zelvers gaat het hier over een dubbele uitbetaling van
Eur 104,- ivm met een etentje een administratieve vergissing van haar cabinet.

Als dit klopt vraag ik me toch af waar we mee bezig zijn : heeft ons
justitie-apparaat nu echt niets anders te doen ? Moest ik advocaat zijn
ik zou stellen dat het hier over een "politieke" zaak gaat die door het assisenhof berecht moet worden ...
__________________
Deze gebruikersnaam wordt niet meer benut - maar wel mijn werkelijke naam : Roger Verhiest
1handclapping is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2004, 13:50   #34
dejohan
Minister-President
 
dejohan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Een hol in de grond
Berichten: 5.222
Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Na een gigantisch onderzoek waarin ze de hele financiële wandel van heel het stadhuis is gaan uitpluizen is het enige wat ze uiteindelijk op tafel kunnen leggen het perongeluk twee keer aanrekenen van ocharme 100 Euro.

En dat noemen ze dan een schandaal? Komaan zeg!
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2004, 14:10   #35
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan
Na een gigantisch onderzoek waarin ze de hele financiële wandel van heel het stadhuis is gaan uitpluizen is het enige wat ze uiteindelijk op tafel kunnen leggen het perongeluk twee keer aanrekenen van ocharme 100 Euro.

En dat noemen ze dan een schandaal? Komaan zeg!


Dus voor jou is heel dat gesjoemel van de laatste jaren gewoon te negeren omdat het gerecht het wegpraat met 'er waren geen duidelijke regels'?

Je bent wel naïef hé?
__________________
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2004, 14:13   #36
Jorge
Gouverneur
 
Jorge's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 februari 2003
Locatie: Londerzeel
Berichten: 1.364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
tijd voor de Antwerpse beerput eens open te leggen volgens sommigen...
laat maar zo, er zijn ernstiger problemen dan een ticketje van een restaurant...

WERKLOOSHEID SPLITSING BRUSSEL en HALLE-VILVOORDE
Daar ga ik & mijn partij nu eens volledig mee akkoord!
Jorge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2004, 14:16   #37
Jorge
Gouverneur
 
Jorge's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 februari 2003
Locatie: Londerzeel
Berichten: 1.364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan
Na een gigantisch onderzoek waarin ze de hele financiële wandel van heel het stadhuis is gaan uitpluizen is het enige wat ze uiteindelijk op tafel kunnen leggen het perongeluk twee keer aanrekenen van ocharme 100 Euro.

En dat noemen ze dan een schandaal? Komaan zeg!


Dus voor jou is heel dat gesjoemel van de laatste jaren gewoon te negeren omdat het gerecht het wegpraat met 'er waren geen duidelijke regels'?

Je bent wel naïef hé?
Yep, want Antoon weet het beter dan het gerecht. Trouwens als je nu 100 keer roept dat alles gesjoemel is dan geloven dé mensen dat & da's dus puur perceptie, hé. En zolang Chantal niet veroordeeld is is ze onschuldig, dan mag je hier nog eens 100 keer posten dat de potjes gedekt moeten worden, etc. Leg je daar gewoon bij neer.
Jorge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2004, 14:16   #38
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jorge
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
tijd voor de Antwerpse beerput eens open te leggen volgens sommigen...
laat maar zo, er zijn ernstiger problemen dan een ticketje van een restaurant...

WERKLOOSHEID SPLITSING BRUSSEL en HALLE-VILVOORDE
Daar ga ik & mijn partij nu eens volledig mee akkoord!
Da's overduidelijk. Jouw partij is de enige partij die van bij het begin altijd de corrupte schepenen heeft gesteund. Corruptie, schriftvervalsing, fraude, diefstal, allemaal geen punt voor een groene schepen. Zolang ze maar aan de vetpotten mag blijven.

Het kenmerk van Groen!
__________________
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2004, 14:19   #39
Jorge
Gouverneur
 
Jorge's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 februari 2003
Locatie: Londerzeel
Berichten: 1.364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jorge

Daar ga ik & mijn partij nu eens volledig mee akkoord!
Da's overduidelijk. Jouw partij is de enige partij die van bij het begin altijd de corrupte schepenen heeft gesteund. Corruptie, schriftvervalsing, fraude, diefstal, allemaal geen punt voor een groene schepen. Zolang ze maar aan de vetpotten mag blijven.

Het kenmerk van Groen!
Onozelaar, natuurlijk bedoel ik wat ancapa schreef in hoofdletters. En als er nu één partij is die tegen corruptie, schriftvervalsing, ed in gaat dan zijn het wel de groenen, ma bon... daar WIL ik zelfs niet eens over beginnen tegen mensen zoals u die altijd maar roepen, tieren & schoppen maar zich op bitter weinig basseren. Want 't is natuurlijk makkelijk om alles af te keuren & te simplificeren. U wordt steeds meer & meer een goeie blokker!

Moest Groen! werkelijk in de vetpotten zitten graaien dan zouden we nu wel meer geld hebben om campagne te voeren...
Jorge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2004, 14:26   #40
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dilbert
Heel dit verhaal ruikt naar Spin en pers manipulatie. De verkiezingscampagne is duidelijk begonnen:
- Het Visa schandaal ging over het gebrek aan ethiek bij schepenen en hoge stadsambtenaren, die op kosten van de belastingsbetaler etentjes, kleren, geschenken, e.d. kocht. Prive-uitgaven dus.
- Het gerecht onderzoekt enkel of er REGLEMENTEN zijn overtreden, hetgeen enkel in het geval van Chantal Pauwels blijkbaar een probleem is. Of uitgaven "eigen zijn aan het ambt" kan het gerecht enkel op basis van duidelijke (contractuele) reglementen of wetteksten. En die waren er blijkbaar niet.
- VTM maar vooral VRT gebruikten dit "event" om de perceptie te wekken dat heel het VISA-schandaal opgeklopt was, niet bewezen, en dat hetgeen er wel zou kunnen bewezen worden (die dubbele boeking bij Pauwels) een administratief foutje was.

Spin dus. Manipulatie van en door de pers.
Ik weet niet meer aan welke minister ze gisteren vroegen ofdat de geboortekaartjes nog onder aankopen voor de ambt vielen, als men daar al niet eerlijk kan zeggen dat het niet het geval is waar is men dan in godsnaam mee bezig? Laat dan tenminste aan de burger merken dat je het eigenlijk wel onaanvaardbaar vind, maar zelfs dat doen ze niet.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be